2019: ישראל – תכנית אודישנים 13, 14, 15 ו-16 ודי!

הכוכב הבא עולה בטבלאות הרייטינג, אחרי הישג נמוך בשבוע שעבר. התכנית של מוצ"ש זכתה לשיא עונתי של 17.4%. היאח! מקור. התכנית נמצאת במקום השני בטבלת הרייטינג של השבוע שעבר, אחרי גמר "המטבח המנצח MKR". מקור.

תכנית 13 נפתחת בהודעתה של רותם כי 50 מתמודדים עברו עד כה את האודישנים.

המתמודד הראשון הוא רותם חן, בן 30 מרחובות. הוא בוחר לשיר את "אושר לדקה" של אורי בן ארי. הוא קצת נראה כמו עץ על הבמה, ווקלית הוא טוב, אבל קצת זמר ליווי לטעמי. לוקח לו זמן לפתוח מבערים. ברור שהוא בחר בשיר הנכון לצבע הקול שלו. הוא מצליח להרים את המסך, כאשר רק הראל מצביע לו "אדום", והוא מסיים עם 80%.

המתמודדת הבאה היא תכלת פרלמוטר, בת 20 מירושלים. היא בוחרת לשיר את "Soon We'll Be Found" של Sia. שיר מצוין, אבל בחירה בשיר, שסיה מבצעת, היא תמיד ריסקית. היא מנסה מאד להישמע כמו סיה וזו טעות גדולה. קרן מצביעה לה "כחול" מהר מאד, ואחריה הראל ואסף. זה מאד קטן והיא קצת נעלמת על הבמה, הפה שלה בקושי נפתח. שירי מצביעה בעדה והמסך עולה. היא מסיימת עם 78%, כשרק סטטיק ובן אל לא מצליחים להגיע להחלטה משותפת. סטטיק ובן אל מחליטים אחרי הרגע האחרון להצביע "כחול" ותכלת מסיימת עם 86%.

המתמודדת הבאה היא דנה הרץ, בת 28 מירושלים, היום בניו-יורק. היא מספרת בראיון המקדים שהייתה זמרת ליווי של שאקירה ושאביה ביים בעבר קדם אירוויזיון… מעניין. היא בוחרת לשיר את "Rise Up" של Ariana Grande. יש לה קול בוגר מאד ומנעד קולי רחב ומרשים. די ברור שהוא אחת המתמודדות היותר מרשימות ווקלית. שירי מציינת שחסר לה ממנה כריזמה בימתית. יכול להיות, אבל שווה וצריך לעבוד על זה עם מישהי בעלת קול כזה. הקהל לא מתלהב, שלושה שופטים מצביעים "כחול", אבל היא תצטרך "כחול" גם משירי וגם מהראל כדי לעבור לשלב הבא. הראל מציין כי יש לו בעיה עם סגנון השירה, שהיה מסודר ומלומד מידי. שניהם מחליטים להצביע "אדום" והיא מסיימת עם 57% ואת דרכה בתחרות.

המתמודדת הבאה היא נועה קליין, בת 32, במקור ממבשרת ציון, היום גם כן בניו-יורק. היא מספרת על הבמה שהייתה זמרת ושחקנית בארה"ב, אך חזרה לארץ בשביל המשפחה. היא בוחרת לשיר את "Somewhere Over The Rainbow" של Judy Garland. שירה מאד מנייריסטית. יש לה קול גדול, אבל שטיקים של זמרת אמריקאית או יותר נכון מתמודדת מלפני 13 שנים ב"אמריקן איידול". השופטים עולים על זה. זה מאד מיושן וקלישאתי. קרן נעדרת מעמדת השיפוט, מה שאומר ששוב לכל שופט יש 10%. הראל ושירי משתכנעים ברגע האחרון להצביע "כחול" והיא מסיימת עם 88%. שירי מציינת כי צריך להפעיל יותר אינטיליגנציה בביצוע.

the_next_star6_13_08_noa_i

המתמודדים הבאים הם הלהקה לוס כפרוס. להקה יחסית ידועה. הם בוחרים לבצע את "נכון להיום" של זוהר ארגוב. הגרסה היא גרסת סקא-ג'אנגל ורגאיי של השיר. זה אחלה וגרסה מגניבה, אבל הביצוע לא מתרומם לשום מקום. הם אחלה בתור מוזיקאים, אבל כמבצעים הם חייבים להיות מופקים בקפידה כדי שזה יהיה אפקטיבי על הבמה. הם מגיעים ל-62%, כאשר רק אסף ושירי טרם נתנו את הצבעתם. שאר השופטים תמכו. אסף טוען שהם לא נשמעו מספיק טוב, ולכן נותן להם "אדום". שירי מצביעה "כחול" והכפרוס עולה על הקשקש. 70%.

המתמודדת הבאה היא דניאלה לאמש, בת 30 מרמות מנשה. היא בוחרת לשיר את "Make You Feel My Love" של Bob Dylan. היא מספרת על חלומה לשיר, חלום אשר דחקה לפינה כל השנים. הביצוע הוא קצת ג'ינגל לפרסומת, ונעדר כריזמה בימתית או ווקלית. רק קרן מצביעה "כחול" והיא מסיימת עם 44%. לקחת שיר שהתפרסם בזכות ביצוע של אדל זו בעיה מאד גדולה.

המתמודד הבא הוא אופק אדנק, בן 16 מאשקלון. הוא ראפר, שקיבל 6M צפיות ביוטיוב, שטוען שהוא סלבריטי אשקלוני. הוא בוחר לשיר שיר מקורי שלו, "איך שאת זזה". הביצוע טוב, אבל מעבר לזה יכולת הכתיבה שלו כראפר מאד צעיר, היא מאד מרשימה. סטטיק ובן אל מתחילים במסכת שכנועים מול השופטים להצביע לו. הסיכוי של דבר כזה באירוויזיון שואף לאפס, ועדיין ראוי וצריך להעלות אותו לשלב הבא ולתת לו ולכישרון שלו את הבמה הראויה. קרן מצביעה "אדום" ואופק מסיים עם 50%. סטטיק ובן אל עולים לעמדת המנחים ומשכנעים את רותם להצביע לתת "סייב" למרות שדעתה הייתה, שהוא לא מתאים לאירוויזיון. אופר עולה לשלב הבא.

בפרק זה המתמודדים הבאים עלו לשלב הבא:

  1. נועה קליין – 88%
  2. תכלת פרלמוטר – 86%
  3. רותם חן – 80%
  4. לוס כפרוס – 70%
  5. אופק אדנק – 50%

ניתן לצפות בפרק המלא כאן.

תכנית 14 נפתחת במתמודדת טלי רבינוביץ', בת 20 מנתניה. למדה שירה קלאסית ואופרה. הייתה ילדה מזמרת בקלטות וידאו לילדים ובערוץ "הופ". הראל נעדר מכס השיפוט, מה ששוב מעניק לכל שופט 10% מההצבעה הסופית. טלי בוחרת לשיר את "Dangerous Woman" של Ariana Grande. מאד מובחן שהשירה שלה היא לא מתאמצת, אבל אני מתקשה לראות בזה משהו מיוחד או מעניין. ממישהי עם השכלה מוזיקלית, ציפיתי למעט יותר. יש מעט אי דיוקים, אך הם מורגשים. עם זאת, כל השופטים מצביעים בעדה והיא מסיימת עם 81% ומקום בשלב הבא.

המתמודד הבא הוא איתי גורן, בן 18 מגינות הדר. הוא מספר על הרקע המוזיקלי האישי שלו בפרויקט "מקורוק" ובבית הספר. הוא שר את "היי, את", שיר מקורי שלו. עם כל הרקע שלו, זה עדיין נורא נישתי ותל-אביבי ניינטיזי. הוא מוזיקלי מאד ומוכשר, אך די ברור שהוא הגיע לתכנית הלא נכונה. כל השופטים מצביעים "אדום" והוא מסיים עם 24%.

המתמודדת הבאה היא יובל שאולי, בת 16 מראשון לציון. היא מספרת על המקום שהמוזיקה תופסת בחייה וכיצד עזרה במקומות פחות קלים בילדותה. היא בוחרת לשיר את "Warrior" של Demi Lovato. יש לה קול מאד חזק והיא נשמעת כמו כוכבת. היא שרה מהנשמה, אבל קרן לא מרוצה מהביצוע. היא מסיימת עם 43% בלי הצבעות של השופטים. קרן מצביעה "אדום", שירי רואה פוטנציאל מטורף, הראל חושב שהיא צריכה הכוונה, שניהם מצביעים "כחול". סטטיק ובן אל ואסף מצביעים "אדום" והיא מסיימת עם 59%, אבל הודות ל"סייב" של המנחים, גם עם מקום בשלב הבא.

the_next_star6_14_06_yuval_song_i.jpg

המתמודדת הבאה היא עמנואל ספיקר, בת 20 מניו-יורק. היא בוחרת לשיר את "Part of Your World" מהסרט בת הים הקטנה. זה נשמע מאד כמו הביצוע המקורי, וזו בדיוק הבעיה. ביצוע דיסני מתקתק, חסר ייחוד, אמריקאי מאד…. הראל וסטטיק ובן אל מצביעים "כחול", אסף מצביע "אדום", ועמנואל מסיימת את ההופעה עם 59%. השכנועים של סטטיק והראל לא עובדים, השופטות נותנות לה "אדום" והיא מסיימת את דרכה בתחרות.

עדן מאירי, מתמודד השנה שעברה, פורץ לחדר ההמתנה. אחריו מגיע המתמודד הבא, דילי, בן 26 מגבעתיים. בעל רקע קלאסי בנגינה על כינור, ראפר וכעת בדמות מטופשת של "השולף מבגדד". הוא בוחר לשיר את "השולף מבגדד", שיר מקורי שלו. השיר מטופש למדי, במיוחד הפיזמון. השופטים כולם מצביעים "אדום" והוא מסיים את האודישן טרם הזמן עם 25%. לאחר מכן עולה דודו פארוק להופעת אורח מיותרת למדי.

המתמודדת הבאה היא בר כהן, בת 22 מגן יבנה. זוכת העונה הרביעית של "אייל גולן קורא לך". היא בוחרת לשיר את "כשהלכת" של שירי מימון, שיר מאד מרגש. שירי מספרת שכתבה את השיר על חבר שלה שנפל בלבנון. בר מבצעת את השיר בגרסה מזרחית לייט. יש לה קצת בעייה בדיקציה ב-ת' וב-צ'. בפיזמון היא פורצת בקול גדול. יש לה קול מצוין ומלטף. למעט סטטיק ובן אל, כל השופטים מצביעים "כחול", ובר מסיימת עם 81%.

בפרק זה המתמודדים הבאים עלו לשלב הבא:

  1. טלי רבינוביץ' – 81%
  2. בר כהן – 81%
  3. יובל שאולי – 59%

ניתן לצפות בפרק המלא כאן.

פרק 15 נפתח במתמודדת אביגיל ריף כהן, בת 23 מפתח-תקווה. בוגרת להקה צבאית ובית צבי. הייתה חלק מהלהקה שגובשה ב"פרויקט הלהקה" ששודר בערוץ הילדים. היא מגיעה עם רוברטו שושן, המנהל שלה. היא בוחרת לשיר את "מגדלור" של מיקה קרני. הגרסה איטית יותר ואקוסטית. הראל מצביע "אדום" מהר מאד כי הוא משתעמם מהאודישן וכך גם אמדורסקי. השופטות מצביעות בעדה. סטטיק ובן אל מתלבטים ובסוף ידו של בן אל על העליונה, הם מצביעים כחול ואביגיל עוברת עם 73%.

the_next_star6_15_02_avigail_song_i.jpg

המתמודד הבא הוא בן גנון, בן 22 מחיפה. הוא דוד של אדיר גץ, שמגיע להתארח בעמדת השופטים בזמן האודישן. הוא בוחר לשיר את "זר כיסופים" של אייל גולן. זה ביצוע להקת צבאית-י מאד לטעמי. שזה לא רע, אבל גם לא מדהים. השופטים לא מצביעים בעדו, למעט קרן, ובן מסיים עם 50%. השופטים מסבירים לו בגדול שהוא לא מיוחד מספיק, לכאורה.

המתמודדת הבאה היא הראלה סימן טוב, בת 16 מתל-אביב. מספרת ש"שיר האקסים" שכתבה הפך לויראלי ביוטיוב. היא בוחרת לשיר שיר מקורי שלה, "די לשקר". היא מנגנת על פסנתר, מן הסתם היא מאד מוזיקלית ומאד מוכשרת. הייתי מעביר אותה בקלות לשלב הבא, אבל נדמה שהיא לא תשתלב טוב בוייב של התכנית, לכן ייתכן שעדיף לוותר… המסלול שלה צריך להיות במקום אחר. עם תמיכה של קרן ואסף בלבד היא מצליחה להרים את המסך. שירי מצטרפת עם "כחול" והראלה מסיימת עם 82%. סטטיק ובן אל מצביעים "אדום". שירי אומרת שהיא קיבלה את ה"כחול" ממנה בגלל האומץ, ולמרות השיר….

המתמודד הבא הוא רועי פנחסוב, זמר בחתונות ואירועים. חסכו פה בראיון מקדים, מה זה רומז לנו? הוא בוחר לשיר את "אל תשליכני לעת זיקנה" של אביהו מדינה ושימי תבורי. זה מאד של פעם, וזה טוב, אבל כנראה ש"הכוכב" הוא, שוב, לא הבמה לזה. יש לו קול מאד חזק והוא זמר מקצועי. הוא יכול לשיר בנישה שלו הרבה דברים. למעט אסף, כל השופטים מצביעים "כחול", אבל הקהל לא מספיק תומך והוא מסיים עם 68%.

המתמודד הבא הוא יקיר רדא, בן 21 מנתניה. הוא מספר בראיון המקדים כי האירוויזיון הוא לא החלום שלו, כי זו נראית לו במה גדולה מידי. הוא מספר בראיון שהוא חייל לפני שחרור. הוא בוחר לשיר שיר מקורי, "אלפי סיפורים". גם הוא מופיע על פסנתר. אז מדובר בזמר יותר מאד רגיש, אבל השיר הוא קצת קלישאה של שירי אהבה ישראליים. הוא מסיים עם 29%, כאשר אף שופט לא מצביע בעדו. הוא מאד מאוכזב, סטטיק ובן אל מנסים לנחמו.

המתמודד הבא הוא אושר דוידיאן, בן 23 מפטיש. אושר מתנייד על כיסא גלגלים ובעל גלידריה. הוא בוחר לשיר את "ניצחת איתי הכל" של עמיר בניון. הוא חמוד מאד ושר יפה, הוא מביא את האינטרפטציה שלו לשיר ולא מנסה להישמע כמו מישהו אחר. יש לו יכולות קוליות מפתיעות. קרן מצביעה בעדו והוא משתנק ולא מצליח לזכור את המילים. כל השופטים מצביעים בעדו והוא מסיים את האודישן עם 88%.

בפרק זה המתמודדים הבאים עלו לשלב הבא:

  1. אושר דוידיאן – 88%
  2. הראלה סימן טוב – 82%
  3. אביגיל ריף כהן – 73%

ניתן לצפות בפרק המלא כאן.

פרק 16 מתחיל ואנו מתבשרים כי 61 מתמודדים עברו את האודישן הראשוני (!!!). נותרו רק עוד 4 מקומות בשלב הבא ו-"save" אחד. האמת שלא עקבתי אחר כמות הסייבים וההקצאה שניתנה למנחים.

המתמודדת הראשונה לפרק זה היא מרי בן חיים, בת 17 מגן יבנה. תלמידה, הלומדת בקונסרבטיון באשדוד. היא בוחרת לשיר את "יש בי עוד כוח" של עידן רייכל. יש לה קול נעים מאד, אבל מאד קטן. היא מוזיקלית, אך בעלת צבע קול מעט משעמם. הביצוע עצמו שמרני. גם ההופעה הבימתית לא engaging, כמו שחבר טוב שלי נוהג לומר…. אסף הראשון להצביע עבורה "כחול", אך למעט סטטיק ובן אל, שאר השופטים לא מצביעים בעדה. היא מסיימת עם 67% ומרחק פעימת לב מלעלות לשלב הבא. המנחים מחליטים ללחוץ על כפתור ה-"Save" והיא עוברת לשלב הבא למרות הכל.

המתמודדת הבאה היא מזל קאב, בת 26 מתל-אביב. היא זמרת RnB ושחקנית כדורסל. הא בוחרת לבצע את "Latch" של Disclosure ft. Sam Smith. אני לא רואה את הקסם שהשופטים רואים, היא לא זמרת גדולה בכלל. יכולה להיות זמרת בברים, בלובי של מלונות, אבל היא לא זמרת שיכולה לעמוד על במה. למעט הראל, כל השופטים מצביעים "כחול" והיא מסיימת עם 73%. באמת שאני לא מבין למה.

אחרי כמה קטעי אודישנים גימיקיאים, המתמודדת הבאה מגיעה. נטלי וואמבה בארי, בת 45 מכרכור. ילידת קונגו, חצי קונגולית. זמרת ג'אז, בלוז ודיפ-האוס. היא בוחרת לשיר את "Crazy" של Seal. היא משלבת קצת צרפתית וצלילי RnB, וזה מיוחד, אבל חובבני ולא משהו שיוצא מהופעת רחוב, כריזמטית אמנם, אבל ההופעה קטנה. קרן נעדרת מכס השיפוט. עם תמיכה של רוב השופטים, היא מסיימת עם 73%, כאשר רק סטטיק ובן אל מחכים, אך לבסוף הצמד מחליט להצביע בעדה ולעלות את הציון הסופי ל-83%.

המתמודדים הבאים הן אמיר ושחר אקסול, בני 21 ו-16 מנהריה. אח ואחות. הם בוחרים לשיר את "קטונתי" של יהונתן רזאל. אחד השירים היפים! יש להם קולות מאד שונים, אבל הם מצליחים להשתלב יפה ביחד. זה מאד יפה, בעיקר כי קשה להרוס שיר כזה. קרן עדיין נעדרת מכס השיפוט. הראל טוען שזו הופעת טקס בבית ספר. עם "כחול" מאסף ושירי הם מסיימים עם 66%.

המתמודדת הבאה היא ענה אליה בן דוד, בת 52 מירושלים. הייתה זמרת בצרפת וכיום מטפלת בקול ומגע. הפעם הראל נעדר מכס השיפוט. ענה אליה בוחרת לשיר את "ניגון הנשמות" של חנן בן ארי. זמרת מצוינת, שראויה לפלטפורמה אחרת לטעמי. נשמעת מצוין, על גבול זמרת פולק, לא מתאמצת. זה מעורר ממני כבוד והערכה. הלוואי והייתה פלטפורמה טלוויזיונית שזמרים כמותה היו יכולים לקבל יותר מחשיפה חד פעמית, אבל ברור שזה יהיה חד פעמי. הבנות מצביעות בעדה והיא מסיימת עם 45%. גם הקהל לא הבין אותה.

next_star06_16_11_anat_id_i.jpg

האודישן האחרון לעונה זו שייך למתמודדת זוהר גראלה, בת 16 מינון. תלמידה, המציגה את הייצוג באירוויזיון כחלום. כשהיא מדברת על זה, היא מתחילה לבכות, וזה משמח לראות מתמודדים צעירים שמבינים ורוצים אירוויזיון. דניאל מזוז, שעשתה את האודישן הראשון של העונה, מוזמנת משום מה לשיחה עם המנחים מאחורי הקלעים. זוהר בוחרת לשיר את "לומדת ללכת" של נסרין. ביצוע שהוא יותר soul ולא מזרחית. היא מאד מאד בוסרית וזיהיתי איבוד שליטה בשלב מסוים. משום מה, רוב השופטים מצביעים לה "כחול" והיא מסיימת עם 78%. הראל וקרן מצביעים "אדום".

בפרק זה המתמודדים הבאים עלו לשלב הבא:

  1. נטלי וואמבה בארי – 83%
  2. זוהר גראלה – 78%
  3. מזל קאב – 73%
  4. מרי בן חיים – 67%

ניתן לצפות בפרק המלא כאן.

במוצאי שבת הקרובים, 65 המתמודדים מצטמצמים ל-20.