2017: ארמניה – 6 זמרים נותרו במירוץ

לפנינו אחד השלבים היותר שערורייתיים ומכעיסים בתכנית. פשוט מהסיבה שאנחנו יודעים ומכירים חלק מהאינטרסים שמניעים את השופטים בהחלטותיהם. אז הכינו את העצבים שלכם. אנחנו הולכים להפסיד היום זמרים טובים לטובת זמרים מקורבים.

התכנית נפתחת בדברים שאומרים השופטים מאחורי הקלעים. הם מדברים על הציפיות שלהם מהמתמודדים. כולם מדברים על כך שהם מתרגשים ועצבניים. גוהר על הבמה מציגה את השופטים ומציגה את החוקים לשלב זה, השלב הרביעי. נותרו 12 מתמודדים, 2 מתמודדים מכל קבוצה. ייערך "דו קרב" בין שני המתמודדים מאותה הקבוצה. כל השופטים ייתנו חוות דעת/ביקורת על ההופעות ועל מי לדעתם אמור לעלות לשלב חצי הגמר. ראש הקבוצה יחליט מי מהמתמודדים יעלה לשלב הבא.

פותחים ב-Team Iveta. המתמודדים הם Hasmik Shiroyan מול Vahe Aleksanyan:
האסמיק עולה ראשונה ושרה את "The way you make me feel" זו לא ההופעה הכי טובה שלה. היא צורחת הרבה ומנסה קצת לחקות את מייקל ג'קסון. היא גם הולבשה במן חליפה לבנה שקצת מסיחה את הדעת וחבל. אני חושב שהיא מתנפלת על השיר חזק מידי במיוחד כשהיא עוברת לחלק השני של השיר.

ווהה עולה אחריה ושר את "Radiocative" של Imagine Dragons. הופעה מזעזעת של זמר חסר אנרגיה וחסר כריזמה, הוא שוכח את המילים באמצע, הוא שוכח את האנגלית שלו באמצע וזה מביך לצפייה ולשמיעה. לקרוא לזה קריוקי זו תהיה מחמאה.

אסיי אומר להאסמיק שלבחור בשיר של מייקל ג'קסון זה בעייתי ושהיא ניסתה להישמע כמו מייקל ג'קסון. הוא בוחר שלא לבחור, וכך גם הייקו. אראם מעיר לווהה שהוא היה חסר אנרגיה. אינגה ואראם בוחרים בהאסמיק לשלב הבא למרות שהם מותחים ביקורת על ההחלטה (של איווטה!!!!) לשיר שיר של מייקל ג'קסון. אנוש מחמיאה לווהה שהוא חושף בפניהם את עולמו הפנימי ובוחרת בו בדו הקרב.
איווטה טוענת שהאסמיק בחרה בשיר של מייקל ג'קסון והיא הפצירה בה לא לעשות כך. האסמיק נותנת בה מבט שיכול להרוג וברור שיש כאן מתח. איווטה מציינת את הניסיון של ווהה בהפקת מוזיקה ומיקסינג (למי איכפת?) איווטה בהחלטה כל כך הזויה, ושיש להסביר רק בהיכרות מוקדמות, מחליטה שווהה יעלה לשלב הבא, ובכך ארמניה הפסידה את אחת הזמרות היותר טובות שיכלה לשלוח.

הבאים בתור הם Team Inga. המתמודדים הם Suzanna Melkonian מול Gevorg Harutunyan:
שניים שאני לא רואה סיכוי שייצגו את ארמניה בקרוב, אבל גבורג כל כך מוזר שאני בספק אם יביס את סוזנה בשלב זה.

סוזנה עולה ראשונה ושרה את "And I'm telling you" של ג'ניפר הולידיי מתוך "Dreamgirls". היא נראית מהמם, הלבישו אותה במה שנראה כמו לבוש מסורתי, גלביה שחורה גדולה ושיער שאסוף בתוך בד שחור עבה, נראית קלאסית ויפה. השיר עצמו הוא קלישאה חבוטה, שבאמת הופתעתי שלא שרו עד כה. היא מדייקת ולא צורחת כמו בפעם הקודמת ומצליחה לתעל את הדיווה הפנימית שבה. אין ספק שזו ההופעה הכי טובה שלה עד כה ואופתע מאד מאד אם היא לא תעלה לשלב הבא. היא מתנשפת בדרמטיות לקראת סוף השיר. כשהוא נגמר כולם עומדים ומריעים לה, היא מצידה מתייפחת בבכי. זהו, זה סגור. אני מתחרט על מה שאמרתי עליה בתחילה. אולי עדיין יש לה סיכוי לייצג את ארמניה….

גבורג עולה לשיר את "A song for you" של אנדי וויליאמס. הוא יושב על כסא עם סיגר, לבוש בחולצה לבנה, עניבת פרפר ווסט. נראה קלאסי, שר קלאסי, נשמע טוב מאד, אבל זה לא מספיק טוב כדי לנצח את סוזנה. השיר לא פורט על הרגש כמו שהשיר הקודם עשה. הוא מדייק בפלצטו, אבל לא מתחבר לקהל, ושוב מתנהג מוזר כשהוא מגולל עלים יבשים בידו ומחייך לעצמו.

כל השופטים ללא יוצא מהכלל תומכים בסוזנה. אנוש טוענת כי גבורג הוא יותר שחקן מזמר, סוזנה הייתה מושלמת בעיניה. האיקו מציין כמה סוזנה התפתחה בתור פרפורמרית מאז תחילת התכנית. אראם מציין כי גבורג צריך לבחור כיוון אחר בקריירה (אאוץ'). אינגה בוחרת בסוזנה אחרי שהיא מתנצלת מכל הלב בפני גבורג. זו סוף דרכו בתחרות, בעוד סוזי עולה לחצי הגמר.

עכשיו תור Team Hayko. המתמודדות הן Egine מול Anna Danielyan:
אג'ין עולה ראשונה להופיע עם "Sexy silk" ג'סי ג'יי. יש לה משהו עם ג'סי כי היא בוחרת רק שירים שלה…. אז אג'ין היא זמרת סתם שמוכרת בעיקר סקס. לא שזה דבר רע, אבל כשזה מגיע להייקו החרמן ברור במה הוא הולך לבחור, וחבל. את האמת? היא מופיעה מצוין. היא מראה לראשונה את היכולת הווקלית הלא רעה בכלל שלה, כמו גם את כל הניתוחים הפלסטיים שעברה. הופעה כריזמטית ומנצחת. ניסיתי לשנוא בכל הכוח ולא הצלחתי. שיחקה אותה.

אנה עולה לשיר את "Rumor has it" של אדל. הניסיון שלה למכור סקס מביך. הרגע עלתה אג'ין לבמה, את לא יכולה להתחרות בה במגרש שלה. היא לבושה שמלה אדומה ארוכה. פייבוריטית מוקדמת שלי, הייתה הכי טובה באודישנים המוקדמים, אבל הפעם היא פישלה. האנרגיות נמוכות, וזה שיר פאנקי, אתה חייב להרים, והיא לא עושה את זה. הכריזמה שלה גם לא עוברת כשהיא לא שרה בלדות קודרות וחבל. היא עדיין זמרת טובה מאד ואמנית שיכולה להעביר המון רגש, בשיר הזה זה לא עובד.

אינגה, אראם, אנוש ואיווטה בוחרים באנה, בעוד אסיי בוחר באג'ין. אינגה מציינת שלאנה חסר ניסיון על הבמה. אראם מציין שבחירת השיר של אנה הייתה שגויה והיא הייתה צריכה לבחור ב-"Hello" של אדל, לאג'ין הוא מעיר שהקול שלה לא מספיק חזק. אסיי מציין שלאנה חסר הניסיון ושאג'ין היא "Show girl". איווטה אומרת שאנה מזכירה לה את עצמה, בעוד שלאג'ין היא מעירה על הווקליות שלה בחלקים מסוימים של השיר. הייקו סבור שאג'ין יותר מתאימה לבימת האירוויזיון ובוחר בה להמשיך לשלב הבא למרבה ההפתעה (לא באמת). אנה מסיימת את דרכה בתחרות.

הבאים להעלות הם חברי Team Essai. המתמודדים הם Opera Viva מול Artsvik:
טוב, כאן ברור שהולכת להיות תחרות יותר הוגנת, ועדיין ארטסביק הייתה פייבוריטית מהתכנית הראשונה וקשה לי להאמין שלא תמשיך לחצי הגמר ואף לגמר.
Opera Viva עולים ראשונים לשיר את "You raise me up" של ג'וש גרובן (במקור למעשה של Secret Garden ft. Jan Werner Danielsen המנוח. ההופעה היא החלשה ביותר שלהם עד כה. השיר הוא קלישאה חבוטה. לראשונה הבנות נשמעות טוב מהבנים, שנשמעים אבודים עם קולות הבריטון שלהם. הבנות קולעות בתווים, אך חסרות כריזמה, בעוד לבנים אין לא את זה ולא את זה. ההופעה הולכת לאיבוד מהר מאד והופכת לקלישאתית.

ארטסביק עולה לשיר את "Stand up for love" של Destiny's Child. לא מכיר את השיר, אך חייב לציין אחרי שאני שומע אותו שזו בחירה מצוינת של שיר. השמלה קצת פחות. היא לובשת כובע/כתר שחור ומוזר, שנותן לה מראות של מדוזה, חצאית לבנה ארוכה, חולצה שחורה וז'קט עור. זמרת טכנית מצוינת, בעלת ניסיון עשיר על הבמה. היא מנסה לזייף שהיא זמרת soul, ואם זיכרוני אינו מטעני זו אינה הפעם הראשונה שהיא עושה את זה. היא זוכה לכל צוות השופטים שנעמדים למחוא לה כפיים. לא מוצדק בהכרח.

כל השופטים תומכים בארטסביק. אראם מחמיא לה שהופיעה מצוין על אף שהיא חולה. היה רוצה לראות את Opera Viva עושים משהו שונה (כמו מה, טמבל?). אינגה עפה על ארטסביק וטוענת שההופעה של OV הייתה בוסרית. איווטה רוצה לראות משהו יותר מודרני מ-OV, ולגבי ארטסביק היא מציינת שהיא הפייבוריטית שלה לזכות בתחרות כולה. אסיי לא מתקשה בבחירתו, הוא מכריע כי ארטסביק תעלה לשלב הבא. Opera Viva מסיימים את מסעם בתכנית.

Team Aram איז אין דה האוס! המתמודדות הן Lilith Harutunyan מול Lucy:
עוד קרב שתוצאותיו ידועות מראש, וחבל ומרגיז ואף מרתיח!
לילית עולה ראשונה עם "Nothing compares to you" של פרינס. בחירה מופלאה של שיר. מצליחה לנגוע בי בפעם הראשונה בשיר כל כך אמוציונלי, היא נותנת את כל כולה ומופיעה באופן חסר בושה. השמלה שהיא מופיעה בה זה באמת אחד הדברים היותר מכוערים. היא משתנקת לקראת הסוף, אך מתאוששת במהרה וזה רק מוסיף לאותנטיות שכל כך הייתה חסרה לה עד כה.

לוסי המקושרת והמחוברת עולה לשיר את "Say something" של A Great Big World ft. Christina Aguilera. תחילת ההופעה חלשה יחסית, אך לא רעה לגמרי. היא לבושה בשמלה שחורה נשפכת עם חולצת תחרה. היא נותנת ללילית תחרות קשה אני חייב לציין. היא מקבלת חיזוק באמצעות וידאוארט מאד אומנותי שנותן לשיר את הטאץ' הנוסף. על אף שהיא ווקליסטית טובה, בחלק השני של השיר יש יותר מידי שטיקים ופחות מידי שירה.

איווטה אינגה בוחרים בלוסי לשלב הבא. שאר השופטים בוחרים להישאר על הגדר. איווטה טוענת שלוסי נתנה להם את המשהו הנוסף שהם חיפשו בה כל הזמן הזה. אינגה מציינת שלוסי יותר ורסטילית והתפתחה יותר לאורך התכנית. אראם בוחר בלוסי, לא לפני שלילית נכנסת למוד עצבני במיוחד לאור הבחירה הלא כשרה הזו (לאראם היכרות מוקדמת עם לוסי ועם בעלה). הנחיריים של לילית התרחבו והיא כמעט נמנעת מלתת נאום פרידה עקב עצבנות יתרה. גוהר מעבירה לה את המיקרופון והיא רק אומרת "תודה ובהצלחה" (COLDDDDDDD!).

אחרי כל הדרמה הזו הגיע הזמן לדו הקרב האחרון מ-Team Anush. תורם של Martha מול Alexander Plato:
מרתה עולה ראשונה לשיר את "Siro kamar" של Datevik Hovanesian, בלדת ג'אז מלודית להפליא בארמנית. חייב לציין שמזמרת מעצבנת ומנייריסטית היא הפכה אצלי למישהי מאד מאד מרשימה שמפתיעה כל פעם מחדש. היא יושבת על כיסא, לבושה שמלה לבנה עם נקודות שחורות ושסע נדיב. השיער נפוח ומבולגן והיא נראית שיקית מאי פעם. היא שרה עדין עדין ומגיעה לגבהים, מדייקת בכל התווים, מעבירה את האווירה הנכונה והכל נגמר בדיוק בזמן. התרגשתי, אפילו שלא הבנתי מילה בארמנית.

לאלכס מצפה תחרות קשה. הוא עולה לשיר את "Faust Cantata" מהאופרה Historia von D. Johann Fausten. זה מוזר כמו תמיד, וייתכן כי מוזר מידי לשלב זה. זה די ברור שזו הופעת הפרידה שלו. הוא לבוש כמו השטן, בגדים שחורים וז'קט אדום. איפור כבד בעיניים ושפם בסגנון "גריבלדי". שיר מוזר ולא קליט. הוא שר טוב, הוא מגניב ויש לו קטע, אבל בניגוד למרתה הוא לא מרגש. מה גם שכבר התרגלנו להיות מזועזעים ממנו אז שום דבר לא יכול להפתיע. מה שכן, הוא נותן את כולו, פרפורמר טוטאלי. בסיום ההופעה אראם מרים צלב כנראה כדי לגרש את השטן…מי יגרש אותך, זו השאלה….

הייקו, אראם, אינגה ואסאיי בוחרים במרתה, רק איווטה בוחרת באלכס. הייקו מציין כי ההופעה של אלכס הייתה מיוחדת מידי ואולי לא תובן אצל כולם, לעומת מרתה שגדלה והתפתחה לאורך שלבי התכנית. איווטה מציינת שמרתה לא תוכל לשבות את קהל האירוויזיון. אראם חושב שמקומו של אלכס הוא בערוץ התרבות. אסיי טוען שאלכס הציב לעצמו רף גבוה שלא יכל לעבור, מרתה לעומת זאת מזכירה לו את הילדות שלו. אנוש בוחרת במרתה, שנראית די אדישה. אלכס מודה לכולם והולך הביתה.

גוהר מציינת שהשלב הבא יוכרע בידי שילוב של טלווטינג והצבעת חבר שופטים בינלאומי.

ברכות לששת המתמודדים שהגיעו לשלב חצי הגמר, לא כולם בצדק:

  1. Vahe Aleksanyan
  2. Suzanna Melkonyan
  3. Egine
  4. Artsvik
  5. Lucy
  6. Martha

ניתן לצפות בפרק המלא כאן:

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.