2020: ישראל – רבע הגמר

"הכוכב הבא לאירוויזיון" מתקרב בצעדי ענק לסיום העונה. תשעה מתמודדים חולקו ברבע הגמר לשלשות, והתמודדו בתלת קרבות. כל מפסיד בתלת קרב מועמד להדחה, ובסוף הערב אחד מהם יודח מן התחרות.

תלת הקרב הראשון הוא של ללי קולישקין, עדן אלנה ולואי עלי. ללי בוחרת לבצע את "Girl On Fire" של Alicia Keys. ביצוע יציב נוסף של ללי. היא מופיעה עם אאוטפיט שחור, כשמאחוריה וידאו ארט של להבות. אני לא יודע אם היא ייחודית בשיר הזה, השיר עשה נעשה לעייפה, ואולי זה משפיע עליי. עם "כחול" מכל השופטים, היא מסיימת עם 87%. איתי חושב שזו הייתה המודולציה המדויקת ביותר שהוא שמע. הוא אוהב את הנונשלנטיות שלה. 

next_star7_33_02_lali_song_i

עדן בוחרת לבצע את "יחפה" של נינט טייב. היא עולה עם חולצת בטן ומכנסיים כסופים ומבהיקים. זו בחירה מעניינת של שיר, שלא שמענו זמן מה. היא ווקליסטית מצוינת, אבל היא עדיין צריכה ללמוד איך לעבוד מול המצלמה. אני לא אוהב כל כך את המלודרמה שהיא עשתה מהשיר הזה. זה קצת לוחץ מידי. שוב, ווקלית היא מוכיחה שוב יכולות בלתי ניתנות לערעור. עם "אדום" מאסף, היא מסיימת עם 78%, לקול תשואות הקהל. ללי עולה לחצי הגמר. עדן כרגע בסכנת הדחה. שירי חושבת שהיא יודעת לעשות בחירות נכונות. אסף חושב שהיא הכניסה יותר מידי דרמה, ולא היה צריך לנפח כל מילה ומילה.

next_star7_33_04_eden_song_i

לואי בוחר לשיר את "יא מאמא" של שמעון בוסקילה. הוא עולה עם ז'קט כחול וחולצת תכלת מכופתרת. מסביבו מן עמודים עם עיטורים אוריינטליים, ומלווה אותו פסנתרן. הוא לא פותח עיניים במהלך הביצוע. ווקלית הוא מבצע מצוין, אבל יש משהו שלא מתחבר מבחינת הרגש, זה קצת כמו מכונה, Jukebox, שאתה בוחר שיר והוא מתבצע אוטומטית. עם "כחול" מאיתי, מסטטיק ובנאל ומאסף, לואי מסיים עם 55%. עדן מעפילה לחצי הגמר, לואי מועמד להדחה, שוב. שירי חושבת שהוא זמר ענק, אבל משהו ברגש לא עבר. אסף חושב שזה היה הביצוע הכי יפה שלו העונה.

next_star7_33_06_luai_song_i

תלת הקרב השני הוא של מורן אהרוני מול אור עמרמי ברוקמן מול רביב כנר. מורן בוחרת לבצע את "Love On Top" של Beyoncé. היא לובשת ווסט שחור על חולצה לבנה. מאחוריה חמישה רקדנים, שמדמים זמרי ליווי. זה לא פורץ כל כך ורואים שהיא מוטרדת לגבי הקול שלה. למה לבחור שיר כל כך קשה, כשאת חולה? יש לה ביט מצוין, אבל ווקלית זה לא עובר והיא נראית מרוכזת בשגיאות שלה. עם "אדום" מאסף, היא מסיימת עם 68%. אסף חושב שהיא נתנה צבע משלה, אבל זה לא היה הנאמבר הכי טוב שלה העונה. שירי משבחת אותה על כך שצלחה את השיר על אף החולי.

next_star7_33_09_moran_song_i

אור בוחר לבצע את "אלוף העולם" של חנן בן ארי. הוא מבצע את השיר על מבנה דמוי זירה, כדי להתכתב עם השיר. אני מבין שזה הסגנון שמדבר אליו, אבל זה קצת מתחיל להישחק לדעתי. הוא מצליח לבלוט בזכות הקול שלו, אבל הסגנון המוזיקלי שהוא מאמץ מעט מאכזב אותי. אובייקטיבית, זה נשמע כמו ביצוע סטודיו. הוא מסיים עם 77% עם "כחול" מכל השופטים, למעט אסף. אור עולה לחצי הגמר, בעוד מורן בסכנת הדחה. איתי חושב שזה היה ביצוע מושלם. אסף חושב שזה היה ביצוע צועק, אבל שיש לו אינסטינקטים טובים.

next_star7_33_11_or_song_i

רביב מבצע את "Always" של Bon Jovi. הוא שוב עם קסקט.. הפעם עם גולף לבן וז'קט עור שחור. ההגשה היא רגילה אצלו. שירי מעירה שהוא לא מדויק. אני דווקא חושב שהוא נשמע טוב, אבל משהו בשפת הגוף לחוץ קצת. כמו לאמדורסקי, גם לי מעט קשה עם השיר הזה ועם בון ג'ובי באופן כללי. עם "אדום" משירי ומאסף, הוא מסיים עם 67% ומועמד להדחה. מורן עולה לחצי הגמר. שירי אומרת שהוא לא הבין את הגבולות שלו ושהוא צריך לדעת איך לנצל את הקול שלו. אסף מעיר שאין לו יציבות בביצועים, וזה בסדר ליפול מידי פעם.

next_star7_33_13_raviv_song_i

תלת הקרב האחרון הוא של אוהד שרגאי מול גאיה שאקי מול אלה-לי להב. אוהד בוחר לבצע את "פה גדול", שיר מקורי שלו, שהוא כתב, המדבר על טוקבקים ובריונות ברשת, שחווה לאחר שפורסם "Home", השיר שהלחין לקובי מרימי, לאירוויזיון 2019. הוא מופיע עם חליפת טורקיז עם צעיף מנצנץ תואם. בוידאוארט גולגלות בדמותו. זה שיר מצוין, שהיה צריך לקבל יותר תשומת לב, ומראה שיש לאוהד אוזן פופית מאד ואצבע על הדופק. הוא מתאבד על הבמה, במה שנראה כמו אחד הביצועים היותר טובים שלו העונה, ונכון לעכשיו גם הכי טוב בפרק זה. עם "כחול" מכל השופטים, הוא מסיים עם 69%, מה שאומר שהקהל לא התלהב. שירי חושבת שהוא מאתגר את עצמו ואת הקהל. היא שמחה שהוא מעביר מסר. 

next_star7_33_16_ohad_song_i

אלה-לי בוחרת לבצע את "Wild Enough" של Elina. זה שיר פחות מוכר, כפי שהיא מציינת. זו בלדה ראשונה שהיא מבצעת מאז… אי פעם? אלה-לי לובשת חולצה בלבן מנצנץ חושפת בטן ומכנסיים אפורים מנצנצים אף הם. יש לה קול של כוכבת פופ. זה אומר מצד אחד שהיא מאד נגישה, מצד שני היא לא בולטת באיזשהו ייחודיות. היא מופיעה במרכז של מלכודת דובים ענקית. עם רקדנית שנראית כמו הדופלגנגר שלה, הן מבצעת ריקוד לירי מעניין. זו בחירה מעולה של שיר וביצוע מעניין מאד. היא מסיימת עם 83% ותמיכה מכל השופטים. אלה-לי עוברת לחצי הגמר, בעוד אוהד מועמד להדחה.

next_star7_33_18_elali_song_i

גאיה שאקי מבצעת את "Idontwannabeyouanymore" של Billie Eilish. היא מתחילה את השיר בישיבה ויחפה, לובשת חולצה לבנה חסרת כתף וז'קט צמר תואם. מדובר באחת המועמדות המפתיעות של העונה, מן סוס שחור, שעל הנייר לא הייתה אמורה להגיע עד לשלב הזה, אבל היא פשוט נהדרת. היא מצליחה לתעל רגש וחיבור למילים של השיר. אני גם חושב שזו הפעם הראשונה שהיא שרה שיר כל כך מודרני, וזה הופך אותה לרלבנטית יותר מהכל (תיקנו אותי, היא שרה לפני כמה תכניות את "Dance Monkey"). היא מרימה את המסך עם תמיכה מכל השופטים, ומסיימת עם 85%. היא עולה לחצי הגמר, בעוד אוהד בסכנת הדחה. אסף חושב שהיא נונשלנטית. שאר השופטים גם מרעיפים מחמאות.

להלן תוצאות רבע הגמר:

  1. ללי קולישקין – 87%
  2. גאיה שאקי – 85%
  3. אלה-לי להב – 83%
  4. עדן אלנה – 78%
  5. אור עמרמי ברוקמן – 77%
  6. מורן אהרוני – 68%
    אוהד שרגאי – 69%
    רביב כנר – 67%
    לואי עלי – 55%

לואי עלי, אוהד שרגאי ורביב כנר מועמדים להדחה. השופטים מחליטים להציל את אוהד שרגאי ורביב כנר. לואי עלי מסיים את דרכו בתחרות.

ניתן לצפות בפרק המלא כאן.

קבלו את 8 מתמודדי חצי הגמר, אשר אחד מהם יהיה לנציג ישראל באירוויזיון 2020 ברוטרדם:

collage (4)

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.