2021: עדכון – 116 ימים לאירוויזיון

אירועי סוף השבוע (22-23/01/21)
* 23/01 – norway נורבגיה: Melodi Grand Prix – טרום גמר 2.
* 23/01 – lithuania ליטא: Pabandom iš Naujo! – טרום גמר 2.

אירועי השבוע הקרוב (24-30/01/21)
* 25/01 – norway נורבגיה: חשיפת מתמודדי ושירי טרום גמר 3 של ה-Melodi Grand Prix.
* 25/01 – israel ישראל: גמר השיר שלנו לאירוויזיון.
* 30/01 – france צרפת: Eurovision France, c'est vous qui décidez.
* 30/01 – norway נורבגיה: Melodi Grand Prix – טרום גמר 3.
* 30/01 – lithuania ליטא: Pabandom iš Naujo! -חצי גמר 1.

eurovision_heart כללי
* בראיון שנתן לערוץ היוטיוב של Jan Bors, ציין מפיק האירוע של אירוויזיון 2021, Sietse Bakker, כי לרשויות השידור השונות יינתן יותר חופש בהפקת ההופעות שלהם מראש, בשונה ממה שהיה באירוויזיון ג'וניור ב-2020. הוא הסביר כי הצופים ישתעממו לצפות בבמה זהה במשך 41 הופעות וכי רשויות השידור השונות לא יחויבו לשחזר את הבמה ברוטרדם עבור ההופעה המוקלטת. מקור.
* האתר הרשמי של התחרות התחדש בעיצוב:

* ממשלת הולנד מקווה כי ביולי יוכלו לחזור ולקיים אירועים גדולים במדינה, אך מדובר על חודש וחצי אחרי שהאירוויזיון אמור להתקיים. בפברואר ייערכו ניסויים כדי לראות כיצד להתמודד עם אירועים גדולים, הכוללים בדיקות מהירות והנחיות מיוחדות לקהל. כמובן, יש לקחת בחשבון גם את אחוז המחוסנים באוכלוסיית המדינה ואת קצה התפשטות המוטציות של נגיף הקורונה. מקור.

ukraine אוקראינה
השיר האוקראיני, הצפוי להיחשף בחודש הבא, יושר בדיאלקט של השפה האוקראינית. מקור.
חובבים טוענים כי לאור הרמזים שפרסם ההרכב Go_A, נציג אוקראינה באירוויזיון 2021, בחשבון האינטסגרם שלו, זהו השיר האוקראיני לאירוויזיון. לא אושר דבר מהלהקה.

141006009_412975246651153_3902728347344949252_n

azerbaijan אזרבייג'ן
המדינה האריכה את מועד שליחת השירים עד ל-1/02.

italy איטליה
בשבת נמסר כי פסטיבל סנרמו יתקיים מול אולם ריק או יידחה לאפריל. הרעיון לקיים את האירוע עם הקהל שיבודד בספינת תענוגות לא ייצא לפועל. מקור. לבסוף, ביום שני אושר כי האירוע יתקיים במרץ, עם חדר עיתונאים מצומצם, ועם קהל, שלא יהיה מבודד בספינה.

אבל לאחר מכן נמסר כי הפסטיבל ייערך ללא קהל. מקור.

estonia אסטוניה
הקדם האסטוני ייערך ב-Saku Suurhall, בטאלין.

belarus בלרוס
הארגון הבלרוסי לסולידריות תרבותית כתב מכתב לאיגוד השידור האירופי בבקשה לבטל את חברותה של רשות השידור של בלרוס מאיגוד השידור ואת השתתפותה באירוויזיון 2021, כמו גם לאסור עליה לשדר את התחרות. הארגון הבלרוסי נוסד במהלך המחאות הפוליטיות במדינה בעקבות הזיופים בבחירות. יו"ר רשות השידור הבלרוסית (BTRC) נמצא ברשימה השחורה של האיחוד האירופי עקב מעורבותו בבחירות השנויות במחלוקת, מה שנוטע תקווה בקרב המבקשים לבטל את חברותה של המדינה באיגוד השידור. בנוסף, בשבוע שעבר בוטלה הזכות של המדינה לארח את אליפות העולם בהוקי קרח. מקור.

denmark דנמרק
רשימת האמנים המשתתפים בקדם צפויה להיחשף בשבועיים הראשונים של פברואר.

israel ישראל
השבוע נחשפו במשדר מיוחד שלושת הקליפים לשירי הקדם של עדן אלנה. אלנה ציינה כי הרגישה ש-"La La Love" נכתב במיוחד עבורה, ש-"Set Me Free" הוא הקשה ביותר לביצוע ושאת "Ue La La" שנראה בהתחלה ולא הבינה מדוע נבחר עבורה, אבל התחברה אליו יותר כשהמאפר שלה אמר לה לשחק מישהי "בוסית וביצ'ית" כשהיא מבצעת אותו. היא טוענת שכדי להתחבר לדמות שהוא תיאר היא חשבה על נטע ברזילי, Ariana Grande ונעה קירל.

lithuania ליטא
אחרי שלא העפילה לגמר בשבת שעברה, Indrė Launikonytė, אחת מחברות ההרכב Black Spikes, מסרה לשופטת Ieva Narkutė ללכת להז***ן. מקור.
נחשפו שירים נוספים מהקדם:

וכמובן, השיר של The Roop, שקיבל כרטיס ישירות לקדם:

fyr_macedonia מקדוניה
Vasil צייץ בטוויטר שלו קאבר לסינגל המתקרב שלו "Sudbina". השיר צפוי להשתחרר ב-28/01, והזמר הוסיף לציוץ האשטג #eurovision. נשאלת השאלה איך משחררים את שיר האירוויזיון ב-28/01, כשיש זמן להגיש שירים עד ה-27/01…?

norway נורבגיה
תלונות בעקבות טרום הגמר הראשון של הקדם הנורבגי. 10 דקות לתוך המשדר, תוך הסבר המנחה על ההצבעה, הופיעה שקופית לפיה Blåsemafian feat. Hazel העפילו לשלב הבא, וזאת עוד לפני ההופעה הראשונה של הערב. צופים רבים התלוננו על מה שאירע, ובטלוויזיה הנורבגית הסבירו כי מדובר בתקלה טכנית. לבסוף Blåsemafian feat. Hazel אכן העפילו לשלב הבא… מקור.
נחשפו השירים, אשר יתמודדו בטרום הגמר השני של הקדם, אשר ייערך מחר:

ופיינליסט אוטומטי נוסף:

שלב "ההזדמנות הנוספת" הוזז מה-14/02 ל-15/02:

portugal פורטוגל
נחשפו 20 השירים בקדם הפורטוגלי:

ניתן לצפות בחלוקה לחצאי הגמר כאן.
הועלו האשמות כי השיר של Pedro Gonçalves גונב מהשיר הבא:

finland פינלנד
נחשפו שאר השירים בקדם הפיני:

croatia קרואטיה
את Nina Kraljić תלווה בקדם להקת הפולק Ladarice. ארבע מנחות ינחו את הקדם הקרואטי. בנוסף, נקבע סדר השירים: נציגת 2016, Nina Kraljić, תפתח את הערב, בעוד נציג 1994, Tony Cetinski,  יסגור את הערב. מקור.

romania רומניה
Roxen, נציגת המדינה לאירוויזיון 2021, מספרת כי מצאה סוף סוף את השיר הנכון לאירוויזיון.

Er7nQx_XUAEHVyy

sweden שבדיה
Karin Gunnarsson ציינה כי יש מספר תרחישים וגיבויים לסיטואציות שונות, הקשורות בקורונה, אשר יפריעו להפקת המלודיפסטיבלן. למשל, אם אחד המתמודדים יחלה, אז תשודר החזרה שלו. מקור.
הושק אתר חדש למלודיפסטיבלן.
נחשפה בימת המלודיפסטיבלן 2021:

עיצוב הבמה נעשה על ידי Viktor Brattström. כמו שציינתי בעבר, הבמה החדשה תנצל את העובדה שאין קהל באולם על מנת לנסות דברים חדשים, מאחר ויש להם את החלל של כל האולם כולו עבור ההופעות. בבמה החדשה התאורה מעל האמנים הונמכה והותקנה תקרת מראה. אלו דברים, שהיו מגבילים את החווייה של הקהל באולם, אם היה כזה השנה. התאורה עצמה אמורה לתת לחלק מהאמנים הרגשה של הופעה במועדון לילה.
הבמה עצמה עוצבה כמסלול (catwalk) וצידי הבמה נמוכים יותר מהמסלול המוצב במרכז. המצלמות יצלמו לאורך כל המסלול וייתנו הרגשה של עומק ויזואלי. התוצאה הסופית היא של במה רחבה יותר שמצולמת מיותר זוויות, כך לדברי Brattström. הבמה הצרה והארוכה תחצה על ידי שורות של תאורה ושל מראות, המשקפות את התאורה.
קיר הבמה יכלול 3 מסכי LED ברזולוציה גבוהה. הקירות ממוקמים בעומקים שונים בגב הבמה.
רצפת הבמה עשויה ריצוף למינציה וזכוכית. תקרת הבמה עשויה מחומר מסוכל קל ככל הניתן. חלק מהמשטחים כוללים יריעות מתכת, הכוללות אלומיניום ופלדה.
יש שימוש ב-318 נורות, 283 מתוכן נעות. משקל התאורה הכולל הוא 22 טונות. התאורה תלויה בכריתת אלומיניום לאורך 600 מטר בערך. אסדת האור צורכת קצת פחות מ-400 אמפר.
אורך הבמה הוא 10.7 מטרים ועומקה 20 מטרים. תקרת המראה בגודל של 140 מטר מרובע. 3 קירות ה-LED בגודל של 4X4 מטרים. רצפת ה-LED בגודל 20X3.6 מטרים. ירכתי הבמה בגודל 66 מטרים. רצועות ה-LED על הרצפה והתקרה בגודל 200 מטר לערך.

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.