2018: עדכון – 158 ימים לאירוויזיון

eurovision_heart אירועי השבוע הקרוב (03-09/12/17)
* 03/12 – ישראל: תכנית אודישנים תשיעית.
* 04/12 – ישראל: תכנית אודישנים עשירית.

eurovision_heart כללי
* בעקבות תחרות ה-JESC (האירוויזיון לילדים) שהתקיימה השבוע, פורסם ראיון עם המפקח על התחרות מטעם ה-EBU, יון אולה סאנד, שבה הוא מתייחס לשיטת ההצבעה החדשה הנהוגה ב-JESC, שהיא מעין ניסוי כלים לשילובה בתחרות האירוויזיון. לדבריו, נכון לעכשיו השיטה הנהוגה באירוויזיוון היא משביעת רצון, אך ייתכן ובעתיד תתקבל החלטה לפיה ההצבעות באירוויזיון יהיו כמו ההצבעות בג'וניור. ההצבעה בג'וניור נעשית דרך האתר של התחרות, ובה יש להצביע עבור 3-5 מדינות, עם היכולת להצביע למדינתך שלך. כל ההצבעות מכל המדינות ייחשבו כהצבעה מאזור הצבעה אחד, יומרו לאחוזים, ואז האחוזים יומרו לניקוד לפי כלל הניקוד האפשרי מהטלווטינג. מקור. הבעיה המרכזית של השיטה: מדינה שהצביעו בה יותר אנשים תשפיע יותר על התוצאה הסופית. ומאחר ומדינה יכולה להצביע לעצמה, מדינה אשר יהיו בה יותר מצביעים, יגברו סיכוייה לזכות. יש כאן לא רק פגיעה בעקרון השוויוניות בתחרות, לפיו לכל מדינה יש השפעה זהה על התוצאה, אלא גם פגיעה בעקרון המקודש, שבו אין להצביע למדינה שלך. ה-EBU ענה על הביקורת בכך שכל מצביע חייב לבחור ב-3 מדינות לפחות, ובכך בעצם מתנטרלת ההצבעה למדינה שלך. אבל מה עם מצב של Power Voting, שבו מצביעים יתארגנו להצביע למדינה שלהם ויתאמו הצבעות למדינות חלשות יותר או למספר רב של מדינות, שתבטלנה זו את זו?
* הגל הראשון של מכירת הכרטיסים החל ונגמר ב-30/11, כאשר כל הכרטיסים שהוצעו למכירה נמכרו. הגל השני של הכרטיסים ייפתח למכירה ב-20 לדצמבר. תוך כך נחשף מבנה הבמה הראשוני ביחס למקומות הישיבה והעמידה:

wsi-imageoptim-IMG_1910

* שמה של Catarino Furtado, מי שלקחה חלק בהנחיית הקדם הפורטוגלי ב-2015, 2017 וגם עתידה לעשות זאת השנה, נזרק כמי שעתידה להנחות את אירוויזיון 2018.

ukraine אוקראינה
ג'מאלה אושרה כאחת השופטות לקדם המקומי, Vidbir. שאר השופטים ייחשפו בהמשך.

 

armenia ארמניה
לפי הדיווחים לקדם הארמני השנה, Depi Evratsil, יהיו רק 4 תכניות.

belarus בלרוס
השמועה אומרת כי בלרוס עסוקה בהפניית משאבים כספיים להערכות לאירוח אירוויזיון ג'וניור 2018, כך שגוברים הסיכויים לבחירה פנימית במקום קדם.

germany גרמניה
100 חברי פאנל אירופה נבחרו. חברי הפאנל אמורים לייצג את הטעם האירופאי, למרות שכולם מגרמניה. בתחילה יהיה עליהם לצפות בקטעי וידאו של 211 המתמודדים על הזכות לייצג את המדינה באירוויזיון. הם יצמצמו את הרשימה ל-20, שיוכרזו ב-4 לדצמבר. לאחר מכן יחל מחנה אימונים שיכלול מנהל מוזיקלי, מאמן ווקלי וכוראוגרף.
פאנל אירופה וצוות שופטים ייבחרו מבין ה-20 את ה-5 שיגיעו לקדם הטלוויזיוני. להקה אחת היא מטעם ראלף זיגל. אין מבין המשתתפים אמנים מפורסמים, אך לדברי הטלוויזיה הגרמנית הרמה גבוהה. עקב כך, ייתכן שיותר מ-5 אמנים יופיעו בגמר.
יוקם צוות משימה, שיכלול בכירים מתעשיית המוזיקה המקומית. הצוות יעסוק בבחירת שירים לחמשת האמנים הנבחרים, כאשר בניגוד לשנה שעברה, כל אמן ישיר שיר אחד מקורי. הקדם ייערך בסוף פברואר בקלן או בברלין. מקור.

denmark דנמרק
השירים שנבחרו לקדם צפויים להיחשף במחצית הראשונה של חודש ינואר.

hungary הונגריה
ב-6 לדצמבר ייחשפו משתתפי הקדם ההונגרי, A Dal.

moldova מולדובה
ניתן לשלוח שירים לקדם המולדבי עד ה-15 לינואר. ב-22 בפברואר ייערך חצי הגמר וב-24 גמר הקדם. מקור.

san_marino סן מרינו
לקדם הסן מרינאי, 1in360, התקבלו 750 שירים מ-70 מדינות. רק 3 זמרים שניגשו לתחרות הם מסן מרינו עצמה. בנוסף, פורסמה הרשימה של המתמודדים/שירים שמתוכם ייבחר ה-Wildcard על ידי מועדון החובבים OGAE, והיא ניתנת לצפייה כאן.
מסתבר כי המדינה לא מסתפקת בזמרים אשר הגישו את מועמדותם ופנתה בעצמה לזמרים שישתתפו בקדם.

poland פולין
Isabell Otrębus, שסיימה בשנה שעברה במקום הרביעי עם שיר של שמפה, אישרה כי היא חוזרת השנה לקדם הפולני. האם Michal Szpak חוזר? שמועות אומרות כי הוא יתחרה עם שירו החדש, "Don't Poison Your Heart".

finland פינלנד
לשרה אלטו יש כרגע כ-40 שירים מתוכם תצטרך לבחור 3-4 לקדם. Linnea Deb, המוזיקאית השבדית, שכיכבה כחלק מצוות הכותבים של זוכה אירוויזיון 2015, "Heroes", ועובדת עם שרה על שירים לקדם הפרטי שלה, ציינה שהיא לא בטוחה אם מהשירים שכתבה לשרה יש שיר מנצח. עוד בין כותבי השירים: Sara Forsberg, שכתבה את "My Heart Wants Me Dead" של Lisa Ajax במלודיפסטיבלן 2016, Axel Ehnström, הלא הוא Paradise Oskar, נציג פינלנד לאירוויזיון 2011, Patric Sarin, מי שהיה מכותבי השיר "Crossroads" של Satin Circus, שהגיע למקום השני בקדם הפיני ב-2015, Trey Campbell, שכתב בעבר לגאי סבסטיאן, אדם למברט ועוד, Shane Stevens, שכתב לסלינה גומז, מייגן טריינר, ליטל מיקס, Fifth Harmony, Lady Antebellum, קרי אנדרווד, ג'ורדין ספרקס ועוד, Emanuel Abrahamsson, שכתב לזארה לארסן, Nico Stadi, שכתב לג'סטין ביבר ועוד כותבים רבים.

croatia קרואטיה
לפי העיתון Jutarnji, הקדם הקרואטי, Dora, חוזר והוא ייערך בסוף פברואר 2018. נשקלת אפשרות לחצי גמר וגמר עם הצבעות של הקהל וצוות שיפוט. לפי השמועות, בשבוע הבא ייצאו עם הודעה רשמית.

sweden שבדיה
כשנשאל כריסטר ביורקמן למה ניתן לצפות מהשירים השנה במלודיפסטיבלן, הוא ציין כי ישנו ה-Despacito effect, שירים בעלי ניחוח לטיני קצבי, המושפעים מהלהיט הגדול של השנה "Despacito". הוא ציין כי יש השנה יותר כותבי שירים חדשים, 52 מתוך 90 כותבים. ברוב השירים יש מעורבות של כותבת אישה אחת לפחות (19 מתוך 28 שירים). היפ הופ לא הצליח להיכנס השנה בניגוד לשנה שעברה, גם הרוק נעדר השנה מהתחרות. לדבריו השנה אין הרבה אמנים חוזרים, מאחר והם ניסו להשיג פנים חדשות ורצו לתת הזדמנות לאמנים צעירים (אציין כי ייתכן מאד שאמנים שהשתתפו בעבר בתחרות לא היו מעוניינים לחזור, אך הוא כמובן לא יאמר זאת).
פורסמו תיאורים של חלק מן השירים מפי המבצעים או הכותבים, והם כדלקמן:
Kamferdrops – דנסבנד בהפקת טרופיקל-האוס. המילים בשבדית ונורבגית.
Samir & Viktor – שיר קצבי ואנרגטי. לדבריהם, הוא עולה ברמתו על שירם הקודם בתחרות.
Emmi Christensson – שיר גרנדיוזי בקצב מידטמפו. מעביר תחושה קולנועית (?).
Jonas Gardell – שיר לא ייחודי לקדם, אבל עם עלייה של חצי טון.
Kalle Moraeus  אווירת פולק שבדי עם הפקה מודרנית.
Jessica Andersson – שיר פופ-שלאגר קצבי ומודרני.
Edward Blom – מודרני עם אלמנטים של מוזיקת ביגבנד מהסיקסטיז וקופלט.
Rolandz – שילוב של סול, רוק ודנסבנד.
Mariette – לא נאמר דבר על סוגת השיר, רק על העבודה שהוא ילווה בהפקה בימתית מפתיעה.
Mendez – שיר רקיד עם מקצבים לטיניים.
Benjamin Ingrosso – שיר קודר מבחינת האווירה עם אווירת מועדונים מינימליסטית ופזמון המושר בפלצט.
Liamoo – מידטמפו.
Elias Abbas – שילוב של פופ ודאנסהול.
Barbi Escobar – אפטמפו, פופ אורבני.
Moncho – פופ קצבי ואנרגטי. שילוב של סוקה, רגאטון והיפ-הופ (או במילים אחרות מקום אחרון ברבע הגמר…).
Renaida – שיר שמתואר כקצבי, אך לא שמח…
Olivia – פופ עם נגיעות טרופיקל-האוס.
John Lundvik בלדה מודרנית.
Ida Redig – שיר רקיד וקליט, התואם לסגנון הרגיל שלה.
Martin Almgren – מידטמפו קאנטרי-פופ.
Mimi Werner – קאנטרי-פופ קצבי.
כרגע, לפי אתר ההימורים Unibet, הזמרת Mariette עומדת במקום הראשון עם יחס דצימלי של 5, אחריה Benjamin Ingrosso ו-Liamoo עם יחס של 6.50. במקום הרביעי Dotter עם יחס של 7.5.

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.