2019: איסלנד – Söngvakeppnin – גמר

אחרי שני חצאי גמר, הערב – איסלנד בוחרת. המדינה תנסה השנה לשבור 4 שנים שחונות: המדינה לא העפילה לגמר האירוויזיון מאז 2015. מידי שנה הם מופתעים ומאוכזבים מההישגים שהגיעו אליהם שיריהם באירוויזיון. האם השנה יבחרו את השיר שיוביל אותם לגמר?

אחרי פתיח משעשע של צמד המנחים, התחרות מתחילה.

Friðrik Ómar – Hvað ef ég get ekki elskað? – בסטודיו: נציג 2008 כחלק מצמד חוזר לניסיון נוסף. הפעם הוא חוזר במה שהוא חזק בו, בלדות התבכיינות. "מה אם לא אוכל לאהוב"? ובכן, אנו נחייה. זה נשמע כמו שירים אחרים שלו בשילוב אלמנטים של פופ-בלוז שחזרו לאופנה. Bruno Mars פוגש את Meghan Trainor לבלדת ה-Blue Eyed Soul אם תרצו. עם להקת גוספל, שמלווה אותו והוק חזק מאד, יש סיכוי שנראה את פרדריק בתל-אביב 3/5. נשמע מאד כמו "Love on The Brain" של Rihanna.
בחצי הגמר: פרדריק נמצא בתוך כלוב של אלומות אור, כולו לבוש בלבן צמוד צמוד…. בפיזמון הכלוב נעלם. הוא נותר לבדו על הבמה עם וידאוארט של שריטות לבנות, שלי הזכירו קרחונים איסלנדים. המלווים מוסתרים. האפקט של זה מאד חזק. הוא מחזיק את הבמה לבדו, ועושה זאת היטב!
בהופעה החיה: ההופעה זהה לזו של חצי הגמר. בחצי השני של השיר המלוות יוצאות החוצה והוא שר להן והן לו. זה יותר אפקט חזק, וזה ללא ספק פייבוריט מסוכן… ההופעה טובה מכל הבחינות.

Kristina Skoubo Bærendsen – Ég á mig sjálf – בסטודיו: קריסטינה מגישה פופ פן-אירופאי ניינטיזי בבתים ושיר איימי ויינהאוסי-מאוטאוני בפיזמון. Neo-Soul עם תזמורת גדולה ברקע, שמוסיפה לדרמה. איזה שיר מגניב, מי היה מאמין שיש כל כך הרבה פופ מקורי ויצירתי באיסלנד. זה כנראה הקדם האיסלנדי הטוב זה שנים. אם הבנתי נכון את המילים מדובר בשיר העצמה נשית. משהו בביט נתן לי תחושה של התכתבות עם "Toy". נתתי 3/5.
בחצי הגמר: קריסטינה עם ז'קט זהב ומיני שחור מעור, לצידה 4 רקדנים/ות בחליפות. זה נראה מאד אלגנטי. היא כמעט ולא זזה, וזה בונה אותה כסוג של דיווה. ההופעה נראית expensive לעיתים ומותאמת מאד לשיר הרטרו הזה. קולית היא טובה מאד, עם גליץ' קטן ב-c part.
בהופע החיה: כריסטינה עולה הפעם עם חולצה כחולה קצרה וג'ינס שחורים קרועים. היא גם מנסה את מזלה בנגינה בגיטרה. זה פחות עובד עם השיק שהם ניסו והצליח להם בחצי הגמר… עדיין שיר מאד מאד חמוד, אבל חסר סיכוי הערב.

Tara Mobee – Betri án þín – בסטודיו: השיר מתחיל כמידטמפו אקוסטי. קולה של טארה עולה לפלצטים על רקע פריטות הגיטרה, ובפיזמון נכנסים כצפוי האלמנטים האלקטרוניים, מכונת התופים והדרופ המסיבתי המרים והבלתי נסבל. שיר חלש, חסר אנרגיה כמעט, מיושן, מנסה מאד להיות המנוני, אך נותר גנרי ו-bland. הענקתי 2/5.
בהופעה החיה: טארה עולה בחליפת איומה בצבע נחושת וארבעה רקדנים. השיר מעלה אנרגיות בפיזמון, ולמרות כוראוגרפיית חטיבת הביניים, ההופעה מאד אפקטיבית ומרימה. היא עצמה לא מדהימה, אבל בעלת נוכחות מסוימת. היא חייבת לשיר עם יותר שמחת חיים, כי היא נראית סובלת….
בהופעה החיה: זה עדיין לא מובן לי ונשמע ממש גנרי. היא עדיין נראית סובלת וחסרת חיים על הבמה. ההופעה זהה לזו שצפתה בחצי הגמר. אני מאד הופתע אם היא לא תסיים אחרונה הערב, או רביעית לפחות.

Hera Björk – Eitt andartak – בסטודיו: נציגת 2010 חוזרת לניסיון נוסף. האם הפעם מוצלח יותר מלהיט מצעדי הגאווה שלה דאז? מדובר בבלדת-פופ בעלת פיזמון המנוני וקיטשי למדי. על השיר כתוב אירוויזיון לאורכו ולרחובו. הפיזמון האחרון אף נותן בעליית חצי טון וסוגר את העסקה. זה ייתן לפרדריק a run for his money וככל הנראה יתמודד עמו ראש בראש בקדם 3/5.
בחצי הגמר: הרה עולה באאוטפיט שחור ושיער קצר. ההופעה מתחילה בבמה מוחשכת, שדי נשארת כך. הבמה עירומה וזה מאפשר לצופים להתמקד בשיר ובהגשה הראויה להערכה של הגברת. אני לא אוהב את השיר, אבל מעריך אותה כפרפורמרית. בפיזמון השני נכנסים 4 מלווים ומוסיפים לדרמה של בלדת הפופ הטיפוסית הזאת. זה כל כך לא עדכני ומאד מאד אירוויזיוני.
בהופעה החיה: היא נראית הרבה יותר טוב, עם חליפת מכנסיים ב-navy blue וחולצה לבנה מתחת. השיר תורגם לאנגלית עבור הגמר וכך גם יבוצע אם יזכה בקדם. עוד פייבוריט, שלא ניתן להקל בו ראש, אך אני לא בטוח שהיא יכולה לנצח את פרידריק. היא נראית ונשמעת מצוין.

Hatari – Hatrið mun sigra – בסטודיו: "השנאה תנצח" זה תרגום השיר, במה שנהפך תוך זמן קצר לקאלט חובבים. אם האיסלנדים יבחרו בזה זה יהיה הנגטיב המושלם של השיר שלהם מ-2018. מדובר ברוק תעשייתי בהפקת טראנס המושר בצרחות גרוניות, רק כדי לחתוך בפיזמון לפופ-אמביינט מלודי ומתקתק. הקונטרסט מהמם, ואפילו יש להם משהו שנשמע כמו עלייה של חצי טון בפיזמון האחרון. הדור החדש מכריז בפיזמון שאין תקווה. אכן 5/5.
בחצי הגמר: הלהקה עולה בתלבושות ספק BDSM ספק קברט. זה שונה, מצוין, די מדהים שהם פותחים את הקדם. מהיכרותי עם הופעות בקדם האיסלנדי, אני מופתע לטובה מההעמדה ועבודת המצלמות שמלווה אותם. זה 3 דקות שאי אפשר להסיר את המבט מהמסך. הקהל משתגע עליהם, עד כמה שקהל איסלנדי מסוגל להשתגע.
ההופעה החיה: האם אנחנו הולכים לקבל את זה בתל אביב? אם כן, זה יהיה EPIC! ההופעה מטורפת, זהה למה שראינו בחצי הגמר. אני מניח שבאירופה לא ידעו לאכול את זה, אבל זה נהדר!

במופע הביניים, מופיעים צמד המנחים עם יוהאנה, נציגת 2009, בגרסה איסלנדית לשיר "Shallow" של Lady Gaga ו-Bradley Cooper.

לאחר מכן עולה Ari Ólafsson, נציג 2018, לבצע את שירו מהאירוויזיון, "Our Choice". בסוף השיר מצטרפים אליו שני זמרי אופרה, וביחד הם מבצעים את "Grande Amore", השיר האיטלקי לאירוויזיון 2015.

Eleni Foureira מבצעת את "Fuego" ו-"Tómame".

הגיע זמן תוצאות. לסופר גמר עולים:
Hatari
Friðrik Ómar

אין הפתעות. הקרב הוא בין שני השירים שסומנו מהתחלה כפייבוריטים. זה אומר שאיסלנד בטוח תשיר באיסלנדית באירוויזיון! שני המתמודדים עולים לבצע את שיריהם שוב.

הגיע זמן תוצאות! הזוכה/ים הוא/הם:

Hatari

בהצלחה ל-Hatari ולאיסלנד בתל אביב!