2019: ספרד – סיקור Operación Triunfo, גאלה 9

הסתיים הסיקור הרטרואקטיבי! 9 מתמודדים נותרו בתחרות. עכשיו הזמן לצפות במתמודדים מידי שבוע ולגבש פייבוריטים.

גאלה 9
התחרות נפתחת ב-9 מתמודדי התחרות הנותרים שרים את "Spice Up Your Life" של ה-Spice Girls. מרתה נותנת הופעה טובה ופאמוס מזייף. מריה שוב לא מצליחה להשתלב, חוליה שוב מחוץ לאלמנט שלה, מיקי מלא קסם כהרגלו ❤ ואלבה מוכיחה שהיא מסוגלת לשיר כל דבר בכל סגנון. השופטת האורחת הערב היא לא אחרת מנציגת ספרד לאירוויזיון 2012, Pastora Soler.

הראשונה להופיעה היא המועמדת להדחה, Marilia. היא בוחרת לשיר את "Only Girl (In the World)" של Rihanna. איזו טעות. מי בוחר לשיר שיר כזה? היא עולה בבגד גוף זהוב וחושפני, מתנועעת בחושניות, נוגעת בעצמה ובעיקר מזייפת בלי להפסיק. מאחוריה רקדניות המופיעות בגלימות מוזהבות. לאחר הפיזמון, מופיעים רקדנים במעילי עור ומכנסי סקיני. זה בלאגן ואי אפשר להתרשם מהכישרון שלה, ויש לה. בחירה אומללה, שתישלח אותה כנראה הביתה בסוף הערב.

אחריה עולה להופיע המועמדת השנייה להדחה, Marta. היא בוחרת לשיר את "I Want to Know What Love Is" של Foreigner. בלדת שמאלץ אייטיזית נדושה, מכאן אפשר רק לעלות…. היא מופיעה בחולצה מכופתרת בהדפס ג'ירף סגול ומכנסיי סן טרופז בגירסה גבוהה. היא נראית מצוין ומצליחה לתעל רגש בהופעה, אבל ווקלית די חלשה. אני מתפלא שאף אחת מהן לא חשבה להפציץ בהופעה הזו. מאד לא מרשים. יש מצב שהיא אפילו מזייפת יותר ממאריליה. לא אזיל דמעה על לכתה, כשתלך.

הערב אין דואטים, אלא הופעות סולו בלבד. לבמה עולה Natalia. היא בוחרת לשיר את "Lush Life" של Zara Larsson. להיט ענק, שתפור למידותיה. אחרי שהראתה לנו את הצד האינטימי והאיכותי שלה בשבוע שעבר, השבוע היא חוזרת לעולם האלקטרו-פופ המוכר שלה. לצערה, היא לא ב-Key הנכון ונכנסת לפני הפלייבק פעמיים במהלך ההופעה. הכוראוגרפיה, עמה התמודדה בגבורה בעבר, מפריעה לה ונשמע שהיא מאבדת אוויר.

המתמודד הבא הוא Miki. הוא מבצע את "Una lluna a l'aigua" של להקת Txarango. סביב הביצוע הזה היה כבר דיבור מהשבוע שעבר, כי הוא הביצוע הראשון אי פעם בתכנית שמבוצע בקטלנית. ביצוע כיפי ושמח של שיר קומביה,לטיני וקצבי, בלי שטיקים מודרניים. מיקי מתנועע בכריזמטיות ובסנכרון עם המוזיקה, יורד עם הרקדנים והלהקה לקהל, רוקד לשופטים ומרקיד את המנחה. הקהל אוהב אותו בטירוף. זה לא שהשיר מדהים, אבל האישיות שלו סוחפת.

הופעת אורח ראשונה להערב. Manuel Carrasco, יוצא התכנית, אי שם ב-2003, שסיים במקום השני אחרי Ainhoa, למי שזוכר, והפסיד את ייצג המדינה באירוויזיון ל-Beth חסרת הקול. הוא שר את שירו "Me dijeron de pequeño".

המתמודדת הבאה היא Julia. היא שרה את "Me muero" של להקת La Quinta Estación.  השיר הוא בלדת רוק-פופ מהעשור הקודם. היא מקבלת הזדמנות שוב להוכיח את היכולות הקוליות שלה. הביצוע הווקלי טוב ונראה שמדובר בשיר לא פשוט, אך הוא לא מלהיב במיוחד. היו יכולים לפרגן לה בהפקת פלמנקו ואווירה לטינית כבדה. הביצוע הזה בעיקר לא זכיר.

המתמודדת הבאה היא María. היא מבצעת את "Amorfoda" של Bad Bunny, זמר רגאטון פורטו-ריקני. היא מופיעה מאחורי סורגים, כאשר אחת ממורות האקדמיה מלווה אותה בפסנתר. הוידאוארט הוא קו אופק של מטרופולין. הביצוע המקורי הוא טראפ, בעוד הנוכחי של מריה הפך לבלדת רוק אורבנית עם אמלנטים של ראפ. היא יוצאת מאחורי הסורגים בחלק השני של השיר. היא נשמעת מאד מחוברת ומתבכיינת, ואני אומר את זה כמחמאה. הגיעה הזמן שהיא תתן הופעה טובה אחרי כמה שבועות חלשים. אהבתי.

המתמודדת הבאה היא Alba Reche. היא מבצעת את "Allí donde solíamos gritar" של Love of Lesbian. היא מופיעה בשמלה כסופה עם רצועות ספגטי, ברקע עמודי ניאון שמאירים על פנייה ונותנים להופעה אפיל של הופעת רוק במועדון לילה. מדובר בבלדה עד מידטמפו אינדי-רוקית. היא מבצעת אותה בעדינות, לא מתאמצת, לא לוחצת ברמה הווקלית, את כל הרגש היא מתעלת דרך הבעות הפנים ושפת הגוף. אלבה היא באמת משהו מיוחד ויש לה יכולת למכור כמעט כל שיר, בכל ז'אנר, וזאת מבלי לאבד את עצמה ואת האותנטיות שלה.

הופעת אורח שנייה להערב. Vanesa Martín מופיעה עם שירה "Inventas".

המתמודד הבא הוא Famous. הוא בוחר לשיר את "El reloj" של Lucho Gatica הצ'יליאני. היה להיט ענק של הזמר המנוח. שיר בולרו איטי ונינוח, מיושן ובטעם של פעם. פאמוס, לבוש בטוקסידו, מצליח להעביר את השיר בצורה מרשימה מאד. הוא שר אותו בקול הבריטון שלו, שיושב בול על השיר. מאחוריו רוקדים בזוגות רקדני התכנית, מנסים להעביר את האווירה הרומנטית. הוא מעלה הילוך בפיזמון השני.

המתמודת האחרונה להערב היא Sabela. היא בוחרת לשיר את "Next to Me" של Emeli Sandé. היא מופיעה בחליפת זמש וורודה ומחרידה, מציגה מבטא מזעזע עוד יותר וזיופים למכביר. אני לא מבין מה הקהל מוצא בה. היא ומרתה הן הזמרות החלשות ביותר שנותרו במרוץ. הופעה לא נעימה לאוזן, לא מבינים מילה ממה שהיא שרה, יש משהו מאד שטחי באופן בו הקול שלה נשמע. זה לא זה.

לפני פרסום התוצאות, הופעת אורח אחרונה: C. Tangana ו-El Niño de Elche בשיר "Un veneno". בתחילת התכנית המתמודדים ממש התלהבו לשמוע שהראפר הנ"ל מתארח בתכנית.

הגיע זמן תוצאות. הקהל הכריע מי משני המועדים להדחה נשאר ומי מודח. Marta זוכה להזדמנות נוספת עם 53% מקולות הקהל, בעוד Marilia מסיימת את דרכה בתחרות.

marilia-expulsada-ot-2018-655x368

המנחה מכריז על שלושת המובילים בהצבעת הקהל – Famous, Miki ו-Alba Reche. תוצאות די מובנות. למקום הראשון בהצבעת הקהל מגיע Miki (!). הוא עובר לשלב הבא.
השופטים מעבירים לשלב הבא את Natalia, Alba Reche ו-Sabela (סליחה, למה??).
השופטים מעמידים להדחה את Marta, Julia, María ו-Famous (מה? למה?)
מורי האקדמיה מחליטים להציל מהדחה את Famous, זה השבוע השני ברציפות.
המתמודדים מצביעים ומחליטים להציל מהדחה את Julia.
מה שאומר שהמעמדות להדחה בתכנית הבאה הן María ו-Marta, שמועמדת זה השבוע השני ברציפות להדחה.

1542868345_552316_1542869558_noticia_normal

ניתן לצפות בתכנית המלאה כאן.

 

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.