2018: עדכון – 198 ימים לאירוויזיון

EurovisionPops משיקה את עונת אירוויזיון 2018. כשבעה חודשים לפני האירוויזיוון בליסבון וכחודש וחצי לאחר המועד שנקבע כי שיר שנחשף בו יכול להשתתף בתחרות, זה הזמן לראות היכן הדברים עומדים. נדמה כי בניגוד לשנים עברו, השנה מדינות רבות השיקו את הליך הבחירה מוקדם מן הרגיל. האם זה אומר שעלינו לצפות לתחרות קופמטטיבית במיוחד?

eurovision_heart כללי
* 43 מדינות אישרו את השתתפותן עד כה:
אישרו את השתתפותן: אלבניה, ארמניה, אוסטרליה, אוסטריה, אזרבייג'ן, בלרוס, בלגיה, בולגריה, קרואטיה, קפריסין, צ'כיה, דנמרק, אסטוניה, פינלנד, גיאורגיה, הונגריה, יוון, איסלנד, אירלנד, ישראל, לטביה, ליטא, מלטה, מונטנגרו, הולנד, נורבגיה, פולין, רומניה, רוסיה, סן מרינו, סרביה, סלובניה, שבדיה, שווייץ, אוקראינה, צרפת, גרמניה, איטליה, פורטוגל, ספרד ובריטניה. על פי RTP שתי מדינות נוספות אישרו את השתתפותן.
טרם אישרו השתתפות: מקדוניה ומולדובה (ייתכן ואישרו את השתתפותן, אך טרם פירסמו זאת).
הודיעו כי לא תשתתפנה: אנדורה, בוסניה והרצגובינה, לוקסמבורג, מונקו, סלובקיה וטורקיה.
* ראש ה-Reference Group של התחרות ציין כי איגוד השידור האירופי יהיה יותר מעורב בהכנות לתחרויות העתידיות. הגורם לכך הוא העיכובים והאתגרים הרבים שהציבה ההפקה האוקראינית בהכנות לאירוויזיון האחרון. בראיון לאתר Eurovision.de הוא ציין כי ב-2017 היו אינטראקציות עם הרשויות האוקראיניות ופחות עם רשות השידור האוקראינית מהמקובל. צוין כי שתי רשויות שידור באירופה אינן ערוכות לאירוח התחרות ברמת המשאבים, והן רשויות השידור של סן מרינו ושל מולדובה.
* פורסמו חוקים חדשים לתחרות, רובם נוצרו בעקבות שערוריית רוסיה-אוקראינה באירוויזיון האחרון:
1. האירוויזיון הוא אירוע א-פוליטי – החוק מדגיש את אופיה הא-פוליטי של התחרות ומאיים בפסילה אפשרית של מדינה אשר תקדם איזשהו רעיון פוליטי או מוצר מסחרי באמצעות התחרות.
2. אחריות המדינות המשתתפות – החוק מדגיש את האחריות של המדינות המשתתפות, חברי המשלחת והפרשנים המקומיים בהתבטאויות באמצעי התקשורת השונים, כולל ברשתות החברתיות. חל איסור על בחירת מבצע שעבר על חוקי המדינה המאחרת באופן אשר יימנעו ממנו גישה למדינה המארחת.
3. עצמאות צוותי השיפוט – החוק מדגיש כי לאיש מחברי צוות השיפוט אסור שיהיה קשר כלשהו למבצעים או לשירים, וכי עליהם לשפוט בהוגנות ובאובייקטיביות. בנוסף, אין לחשוף את ההצבעה או כוונות ההצבעה לפני שהגמר הסתיים.
4. אחריות רשות השידור המארחת – החוק מדגיש את העמידה של רשות השידור המארחת בלוח הזמנים. אי עמידה בלו"ז עשויה לגרום ל-EBU להעביר את התחרות לרשות שידור אחרת.
בנוסף, על רשות השידור המאחרת האחריות להבטיח כי כל המתמודדים הנבחרים יוכלו להופיע בתחרות בשידור ישיר.
* מנכ"ל רשות השידור הפורטוגלית, Gonçalo Reis, ציין בראיון כי התחרות הקרובה תהיה יעילה וחסכנית. לדבריו אירוויזיון 2018 יהיה האירוויזיון הזול ביותר.
* רשות השידור הפורטוגלית, RTP, עובדת על רעיון לעיצוב תדמיתה של המדינה בעולם. המטרה היא להראות את פורטוגל העכשווית, שפתוחה לעולם, בעלת תרבות רחבה שמכילה את כולם, תרבות של סובלנות וחיוביות.
* הגלויות כולן יצולמו בפורטוגל ב-43 מיקומים שונים, על פי כמות המשתתפים.

austria אוסטריה
נמסר כי הצוותים המקצועיים האחראיים על השירים בקדם של 2016 ועל בחירותו של נת'ן טרנט ב-2017, יתכנסו שוב כדי לבחור באופן ישיר את הנציג ל-2018.

au אוסטרליה
השמועות האחרונות מדברות על קדם ראשון בהיסטוריה של אוסטרליה, לאחר שבחרה את שלושת הנציגים האחרונים שלה באופן ישיר. ראש המשלחת של המדינה ציין כי הוא מתכנן קדם, אך כרגע שום דבר אינו רשמי.

ukraine אוקראינה
למרות שהמדינה אישרה את השתתפותה, ישנה בעיה פיננסית שעשויה לפגוע בהשתתפות זו. ה-EBU שחרר לאחרונה הצהרה לפיה הוא קורא לממשלה האוקראינית לדאוג למימון של רשות השידור האוקראינית, וזאת לאחר שהתגלה כי רשות השידור לא קיבלה מהממשלה תקציב נאות.
במקביל, החלו ההכנות לקדם המקומי. שני חצאי הגמר יתקיימו ב-10 וב-17 לפברואר והגמר ב-24 לפברואר. Ruslan Kvinta יהיה המפיק המוזיקלי של התחרות וייבחר את השירים המתחרים. Kvinta הוא המלחין של אוקראינה 2011.

azerbaijan אזרבייג'ן
לפי התקשורת האזרבייג'נית, אמיל קדירוב, שהשתתף ב-"The Voice" הרוסי ב-2015 והגיע לשלב רבע הגמר, מועמד לייצג את המדינה באירוויזיון הקרוב.

italy איטליה
כמו מידי שנה, נציג המדינה לאירוויזיון יגיע מפסטיבל סנרמו. ב-13 באוקטובר נסגר מועד שליחת השירים לתחרות. השנה לא יהיה שלב ניפוי של השירים, כל השירים ישתתפו בגמר.

iceland איסלנד
נקבע כי חצאי הגמר יתקיימו ב-17 וב-24 בפברואר. הגמר של קדם ה-Söngvakeppnin ייערך ב-3 למרץ. הזוכה ייקבל 3 מיליון קרונות איסלנדיות (שווי ערך של 23,600 אירו), פי 3 מבשנה שעברה.
הטלוויזיה האיסלנדית קיבלה שירים בין ה-6 לספטמבר ל-20 לאוקטובר. 12 שירים יתחרו על ההזדמנות לייצג את המדינה בתחרות. כותבי השירים חייבים להיות בעלי אזרחות איסלנדית או תושבי איסלנד. כותבים זרים יכולים להשתתף אם 2/3 מהלחן וחצי מהמילים נכתבו על ידי איסלנדים. השירים יוגשו לתחרות ויבוצעו בחצי הגמר באיסלנדית. בגמר יהיה חופש שפה. השפה שבה השיר הזוכה יושר בגמר, תהיה השפה שבה השיר יבוצע באירוויזיון.

ireland אירלנד
RTE, רשות השידור האירית, שוקלת לחזור לפורמט הקדם. במקביל טוען האתר Wiwibloggs כי ההרכב ThisIsPopBaby שוחח בכלליות עם RTE על האירוויזיון וכי כוכבת העבר סמנת'ה מאמבה הביעה את התעניינותה בייצוג המדינה, כמו גם Dustin the Turkey, נציג 2008. בנוסף, האתר מדווח כי RTE הקים פורום אירוויזיון, שבו השתתפו מנהלים ברשת, מוזיקאים וחובבי התחרות. הרושם שהתקבל הוא ש-RTE תדבוק בבחירה ישירה באומן, אך הפעם היא מעוניינת במישהו עם יותר ניסיון. הם גם מתכוונים להרחיב את הצוות שבוחר את השיר (בשנה שעברה זה היה אדם אחד…) הם רוצים מעורבות של תעשיית המוזיקה המקומית, בעוד המוזיקאים והאמנים ציינו כי RTE לא נותן מספיק זמן ופונה בבקשה לשירים כמעט ברגע האחרון. מה גם שלאמן מבוסס יש תאריכי הופעות סגורים חודשים מראש, ואף אמן רציני לא יסכים לייצג את המדינה בהתראה קצרה.
באמצע ספטמבר, RTE השיקה את תקופת שליחת השירים, שתינעל ב-6 לנובמבר. על כותבי השירים והמבצעים להיות בעלי הישגים בתעשיית המוזיקה, כל השירים ייבחנו על ידי וועדה מטעם תעשיית המוזיקה המקומית. אם מלחין יגיש יותר משיר אחד, רק השיר הראשון שהגיש ייבחן. RTE שומרת לעצמה הזכות להצמיד את השיר הנבחר לאמן שהיא תיבחר, כמו גם את הזכות לפנות בעצמה למוזיקאים ואמנים שייבחרו לא במסגרת ההליך הנ"ל.

albania אלבניה
הקדם האלבני המסורתי, ה-FIK, ייערך במשך 3 לילות בין ה-21 ל-23 לדצמבר. כרגיל, ייערכו שני חצאי גמר בשני הערבים הראשונים. ב-23/12 ייערך הגמר.

estonia אסטוניה
החוקים לקדם 2018 פורסמו. אין אזכור לקיומו של סופר-גמר, אשר בו רק הקהל מצביע. זה עדיין לא אומר שהוא לא יתקיים, אבל זה פותח פתח לאפשרויות נוספות מאשר סופר-קדם שבו הזוכה מוכרע על ידי 100% הצבעת קהל. חצאי הגמר ייערכו ב-10 וב-17 לפברואר. הגמר ייערך ב-3 למרץ.
בסוף ספטמבר נערך "מחנה כתיבת שירים". מבין הזמרים שהשתתפו במחנה ניתן למצוא את Koit Toome, נציג 1998 ו-2017 כחלק מדואט, Ott Lepland, נציג 2012 Jüri Pootsmann, נציג 2016, Lenna, חברת ההרכב שייצג את שווייץ ב-2005 ועוד.
מסתבר שכבר במרץ נערך מחנה כתיבת שירים ובו לקחו חלק Lenna, אלינה בורן, נציגת 2015 כחלק מדואט, Getter Jani, נציגת 2011, Tanel Padar, נציג וזוכה 2001, Paradise Oscar, נציג פינלנד 2010, Aminata, נציגת לטביה 2015, Grete Paia, הידועה בזכות השתתפותה בקדמים אסטונים קודמים ועוד.
ניתן להתרשם כאן ממאחורי הקלעים של מחנה כתיבת השירים.

armenia ארמניה
בניגוד לשנה שעברה, השנה לא תיערך תחרות הכשרונות, Depi Evratesil. לא ברור כרגע כיצד ייבחר הנציג לתחרות.

bulgaria בולגריה
על פי רשות השידור הבולגרית, השיר ל-2018 ייבחר שוב בבחירה ישירה, כאשר ההעדפה היא לשיר קצבי. לאחר הצהרה זו היו חילופי מנהלים ברשות השידור, וייתכן כי תהיה בחינה מחדש של האסטרטגיה לאירוויזיון הקרוב. ציוץ אחרון של הטוויטר הרשמי של הטלוויזיה הבולגרית יותר מרומז על קיומו של קדם מקומי.

ba בוסניה והרצגובינה
רשות השידור המקומית עומדת בסכנת סגירה עקב בעיות תקציביות חמורות, וייתכן שבוסניה תהיה המדינה היחידה באירופה ללא רשות שידור. במקביל התברר שראלף זיגל הציע לרשות השידור לשלם על ההשתתפות בתמורה לשליחת הזמרת Hanka Padlum עם שיר פרי עטו. הוא סורב. המדינה לא תחזור השנה לתחרות.

united_kingdom בריטניה
נערך מחנה כתיבת שירים בספטמבר עבור הקדם הבריטי. בין משתתפי המחנה היו Lise Cabble, שעומדת מאחורי השירים הדנים ב-1995, 2011 ו-2013 (שזכה בתחרות), Gréta Salóme, נציגת איסלנד ב-2012 כחלק מדואט וב-2016 ועוד. בסוף ספטמבר נפתח מועד שליחת השירים ל-BBC.

germany גרמניה
ראש מחלקת הבידור בטלוויזיה הגרמנית ציין כי גם עבור 2018 ייערך קדם, אך עם שינויים, וזאת בעקבות התוצאה המאכזבת של לבינה באירוויזיון 2017. הוא נשאל לגבי אפשרות ש-Helene Fischer תישלח מטעם גרמניה וענה כי הם כבר שוחחו בעבר עם המנהלים שלה ונענו בשלילה. בכתבה שפורסמה לאחרונה צוין כי הפורמט של קדם 2017 ישמש את הגרמנים גם ב-2018. בניגוד לשנה שעברה, צמדים ולהקות יורשו להשתתף בשלב הבחירה המקדימה.

denmark דנמרק
המדינה מקבלת שירים לקדם לאורך כל השנה. שירים אשר התקבלו אחרי ה-15.9.2017 ייתכן ויתקבלו לקדם של השנה, אך ייתכן שגם לזה של 2019. הקדם נקבע ל-10 בפברואר. כמו בשנה שעברה, גם השנה נערך "מחנה כתיבת שירים" מטעם חברות התקליטים. חלק מהשירים יישלחו לא רק לקדם הדני, אלא לקדמים אחרים ברחבי אירופה.
למחנה כתיבת השירים הוזמנו מוזיקאים שונים, ביניהם Lise Cabble (ראו לעיל).

netherlands הולנד
המדינה צפויה לבחור גם השנה את המתמודד בבחירה פנימית. השמות החמים השנה הם: Dotan, Maan, Romy Monteiro ו-Kensington. נאמר כי הטלוויזיה ההולנדית פנתה ל-Monteiro, שטרם החזירה תשובה.

hungary הונגריה
אושר כי הקדם המקומי, A Dal, יישאר באותה המתכונת: 30 שירים יתמודדו ב-3 מקצים, שייחלו ב-20 לינואר לאחר מכן ייערכו שני חצאי גמר. הגמר ייערך ב-24 לפברואר. השירים ייחשפו בדצמבר.

greece יוון
יוון ככל הנראה הולכת השנה על קדם מרובה משתתפים. רשות השידור היוונית, ERT שואפת לקדם שכולו על טהרת השפה היוונית בשילוב כלי נגינה יווניים מסורתיים. לראשונה מאז 1998, ההצבעה בקדם תהיה 100% טלווטינג.

israel ישראל
"הכוכב הבא לאירוויזיון 2018" עולה ב-30 לאוקטובר, והחל מנובמבר תשודר בערוץ קשת החדש. בין המשתתפים יהיו חן אהרוני, להקת אטרף ורינת בר. בשלב האודישנים, המנחים אסי עזר ורותם סלע יוכלו לבחור כמה מתמודדים שלא עברו את הצבעת הקהל והשופטים ולהעביר אותם לשלב הבא.

latvia לטביה
לראשונה, הקדם הלטבי, ה-Supernova, יאפשר למלחינים זרים להשתתף בתחרות, אך תרומתם לשיר צריכה להיות לא יותר מ-30%. רשות השידור הלטבית תערוך מחנה כתיבת שירים, פורמט שיותר ויותר מדינות מאמצות, וכזה שפורטוגל אימצה בשנה שעברה.
ה-Supernova יכלול 3 חצאי גמר וגמר אחד, אשר ייתרחשו בפברואר. בכל חצי גמר ישתתפו 6-8 שירים. שני שירים מכל חצי גמר יעלו לגמר. השירים ייבחרו בתמהיל של טלווטינג, הצבעה אינטרנטית, השמעות ב-Spotify וצוות שיפוט מקצועי.
מועד שליחת השירים הסתיים ב-15 לאוקטובר. 93 שירים התקבלו. מתוכם 63 המשיכו לשלב הבא. הדמואים של 63 השירים ניתנים להאזנה והצבעה כאן. ניתן להתחבר לאחת מהרשתות החברתיות ולהצביע בעד או נגד השירים מכל מקום בעולם. כרגע מתבססים כחביבי חובבים השירים "Funny Girl" ו-"IKA" משתתפי הקדם יוכרזו ב-24.1.

lithuania ליטא
רשות השידור הליטאית חשפה כי גם השנה ייערך הקדם המפוקפק שלה בעל השם המפוקפק עוד יותר, "Eurovizijos’ dainų konkurso nacionalinė atranka". הקדם, להזכירכם, מתפרס על מספר שבועות עם שלבי מוקדמות, שמיניות ורבעי גמר ומלא תהפוכות בהצבעות שמעולם איש לא הצליח להסביר ו/או לחזות. LRT מקבלת שירים עד ה-1 לדצמבר. השירים ישתתפו כרגיל במסלולים של שירים שהגיעו עם זמר מראש לבין שירים שהגיעו כסקיצות וה-LRT ישבץ את המבצעים. כותבים זרים מוזמנים להשתתף.

montenegro מונטנגרו
לפי אתר החדשות vijesti.me, ייערך קדם מקומי לבחירת השיר המונטנגרי לאירוויזיון 2018. 5 שירים יתמודדו והצופים ייבחרו את זהות הזוכה. הקדם ייערך ב-17 לפברואר. ניתן יהיה לשלוח שירים בין נובמבר לאמצע דצמבר. 5 מוזיקאים מקומיים ושניים ממדינות שכנות ייבחרו את חמשת המשתתפים. מקור.

malta מלטה
לפי חוקי הקדם שפורסמו, בקדם הצופים יוכלו להצביע, אך רק לשיר אחד מכל מכשיר טלפון.
פורסמו שמות 30 השירים שהגיעו לישורת האחרונה, כמו גם שמות המבצעים, ומתוכם פורסמו רשימת 16 שירי הגמר, מבצעיהם והכותבים. ניתן לצפות ברשימה כאן. בין השירים ניתן למצוא שיר של תומס גיסון. סך הכל הוגשו לטלוויזיה המלטית 129 שירים. AIDAN ייפתח את הערב בעוד Petra תסגור אותו. הסדר של שאר השירים טרם נחשף.

norway נורבגיה
כמעט 1200 שירים הוגשו לרשות השידור הנורבגית, שיא של כל הזמנים. להזכירכם, הנורבגים פתחו את מועד שליחת השירים עוד לפני אירוויזיון 2017.

slovenia סלובניה
לדברי ראש מחלקת הבידור ברשות השידור הסלובנית, הם מקווים גם השנה לערוך קדם, עם לפחות חצי גמר אחד. השירים השנה התקבלו מקריאה לשליחת שירים, ולא מהזמנת אמנים באופן ישיר.

san_marino סן מרינו

ב-17 לאוקטובר נערכה מסיבת עיתונאים, שבה הוכרז כי הנציג לאירוויזיון 2018 ייבחר באמצעות תכנית כשרונות הנקראת "One in 360". מי שרוצה להשתתף צריך להעלות קליפ שלו לאתר שהוקם במיוחד ולצבור 100 לייקים ברשתות החברתיות. ניתן לדלג על שלב זה על ידי תשלום חד פעמי של 4.99 אירו. הגשת מועמדות היא בין ב-1 לנובמבר ל-30 לנובמבר. 10 מתמודדים ייבחרו להשתתף ב-7 תכניות. ההשתתפות אינה מוגבלת לתושבי המדינה בלבד. לגמר התכנית יגיעו 3 מתמודדים שישירו בין היתר גם שיר מקורי. הזוכה לא רק ייצג את המדינה באירוויזיון, אלא גם ייזכה לחוזה להקלטת אלבום. Zoë, נציגת אוסטריה ב-2016 תהיה אחת השופטות. אביה, Christof Straub, שגם אחראי איתה על כתיבת שירה מ-2016, יהיה כותב השיר הסן מרינאי לאירוויזיון. Måns Zelmerlöw יהיה גם הוא בין השופטים.

spain ספרד
עם סיום אירוויזיון 2017, נטען כי ספרד תחזיר את שיטת הבחירה מהעשור הקודם, שבה תחרות הכשרונות Operation Triunfo היא הקדם, שבמסגרתו נבחר השיר והמבצע לאירוויזיון 2018. רשות השידור הספרדית שאמרה את הדברים, חזרה בה וציינה כי דבר לא הוחלט עדיין לגבי הליך הבחירה. שמועה חזקה מדברת על כך ש-TVE סגרו עם Pastora Solar, נציגת 2012, לייצג את ספרד בליסבון.

serbia סרביה
המדינה הכריזה כי היא מקבלת שירים עד ה-20 לאוקטובר, ולאחר מכן עדכנה כי מועד שליחת השירים הוארך ב-3 שבועות. ועדה של RTS, רשות השידור הסרבית, תיבחר 10 שירים. כותבי השיר יכולים להיות זרים, אך המבצע חייב להיות אזרח סרביה. השיר חייב להיות באחת מהשפות הרשמיות של סרביה. השירים יתחרו בקדם המקומי, ה-Beovizija. ההצבעה בקדם תהיה על ידי טלווטינג וצוותי שיפוט.

portugal פורטוגל
זוכת 2017 הכריזה כי תקיים את הקדם המסורתי Festival da Canção גם עבור בחירת 2018. הפורמט המנצח של 2017 יישמר גם עבור 2018. 20 שירים יתפצלו בין שני חצאי גמר, שישודרו ב-18 וב-25 בפברואר. הגמר יכיל 14 שירים וייערך ב-4 למרץ. 17 שירים יולחנו על ידי מלחינים שייבחרו על ידי RTP, רשות השידור הפורטוגלית. המלחינים ייבחרו את התמלילנים כמו גם את המבצעים. שיר אחד ייבחר על ידי סלבדור סוברל, זוכה אירוויזיון 2017. שיר אחד יגיע מהמסלול למוזיקאים אנונימיים במסגרת תכנית רדיו. שיר אחרון ייבחר על ידי וועדה. המסלול האחרון פתוח למוזיקאים אזרחי פורטוגל או תושבים זרים במדינה. גרסאות סופיות חייבות להתקבל עד ל-31 בדצמבר.
RTP חשף את שמות המלחינים של השנה וניתן לצפות בשמותיהם כאן. לפי הרשימה ישתתפו 26 שירים ולא 20 כפי שצוין לפני כן. בין המלחינים המשתתפים ניתן למצוא את ג'וזה סיד, נציג 1980, Fernando Tordo, נציג 1973 ו-1977 כחלק מהרכב. לואיזה סוברל קיבלה הזמנה להשתתפות, אך וויתרה כדי לתת הזדמנות ליוצרים אחרים.

finland פינלנד
מועד שליחת השירים לטלוויזיה הפינית הסתיים. המלחינים ששיריהם נבחרו כבר קיבלו הודעה על כך בסוף החודש שעבר.

czech_republic צ'כיה
בניגוד לשנתיים הקודמות, הטלוויזיה הצ'כית מתמקדת הפעם ביוצרים מקומיים ומתכננת לבחור מבין 5 שירים שיוגשו לה על ידי מלחינים וכותבים צ'כים, אשר יבחרו את המבצעים. את השיר תיבחר וועדה מטעם רשות השידור. יחד עם זאת, הם לא פוסלים אפשרות של קדם משודר. שירים ניתן להגיש עד ה-17 לנובמבר.

france צרפת
צרפת פרסמה את החוקים לשליחת שירים מועמדים: שיר שלא נחשף לפני ה-1 לספטמבר, שיר שלא זכה לחשיפה מסחרית או ברשתות החברתיות, שיר שלא נכתב על ידי יותר מ-4 אנשים, שהוא לפחות 70% בצרפתית ושנכתב על ידי חברים באיגוד הכותבים והמלחינים הצרפתים (אפשרי גם רישום בדיעבד). הטלוויזיה הצרפתית פנתה לחברות תקליטים ולאמנים ידועים בנוסף לפנייה הכללית לשליחת שירים.
השיר ייבחר במסגרת קדם, שייקרא "Destination Eurovision". יהיו כ-15 מתמודדים שיתחרו במספר סבבים על מקום בגמר. התוצאות יהיו על פי הצבעת צוות שופטים מקומי. הגמר ישודר בשידור ישיר ויכלול הצבעת טלווטינג וצוות שופטים מקומי ובינלאומי. אם השיר הזוכה יהיה לגמרי בצרפתית, לא יתווספו לו מילים באנגלית והוא יישאר כמות שהוא.

cyprus קפריסין
Alex Papaconstantinou נבחר להיות המלחין של השיר הקפריסאי השנה. מדובר במלחין שבדי ממוצא יווני שהלחין בעבר את השיר היווני לאירוויזיון 2007, האזרבייג'ני לאירוויזיון 2009 והקפריסאי לאירוויזיון 2012. הוא גם בין הכותבים של השיר "Cool Me Down" של מרגרט מהקדם הפולני של 2016. רשות השידור הקפריסאית מקבלת כעת הצעות לזמרים. מי שמעוניין יכול לשלוח וידאו שלו עד ל-20 באוקטובר. רשות השידור תצמצם את הרשימה ותזמין אותם לאודישן לא מצולם. מתוכם ייבחרו חמישה. חמשת הזמרים שיגיעו לישורת האחרונה יתמודדו בגמר. הנציג ייבחר על ידי שופטים וטלווטינג. בין השופטים יהיה המלחין הנבחר Papaconstantinou וכריסטר ביורקמן. הגמר ייערך בינואר, בעוד השיר ייחשף במועד מאוחר יותר. Papaconstantinou יכין דמואים כדי לראות איזה שיר מתאים לזמר הנבחר, ויגיש אותם לבחירת רשות השידור.

romania רומניה
המדינה תקיים גם השנה את הקדם Selecția Naționala. חצי הגמר ייערך ב-19 לינואר והגמר ב-11 לפברואר. Mihai, נציג 2006, מתכונן לשלוח שיר גם השנה.

russia רוסיה
למרות שהבטיחו שיוליה סמוילובה תייצג אותם בשנת 2018, לאחר שלא הורשתה להיכנס לאוקראינה ולייצג את רוסיה ב-2017, נראה כי רוסיה איננה ממהרת להכריז עליה כנציגתה לליסבון. סמוילובה לא קיבלה פנייה רשמית מהטלוויזיה הרוסית. מנגד, סרגיי לזארב, נציג רוסיה 2016, מפרסם פוסטים באינסטגרם הרומזים על השתתפותו באירוויזיון הקרוב. בנוסף, בקונצרט שקיים פיליפ קירקורוב לאחרונה הוא אירח את לזארב ורמז על השתתפות עתידית שלו במילים: "It’s not over yet, We’re yet to take revenge. I promise you, I believe you will make it."

sweden שבדיה
רשות השידור השבדית, ה-SVT, שואפת לבצע מספר שינויים לקראת המלודיפסטיבלן, הקדם השבדי. במהלך ספטמבר אתר התחרות היה פתוח להעלאת קצבי השירים שמעוניינים להשתתף בשני מסלולים שונים: מסלול עבור המוזיקאים המבוססים ומסלול עבור המוזיקאים המתחילים. 14 שירים ייבחרו מהמסלולים הללו, בעוד 13 שירים נוספים ייבחרו מבין שירים שהוזמנו מראש ממוזיקאים ואמנים על ידי ה-SVT. שיר אחרון ייבחר במסלול "Svensktoppen nästa" שמארגנת תחנת הרדיו Radio P4. לא נאמר דבר לגבי האפליקציה, אך העבודה שהיא זכתה בפרס Lovie הניתן לאתרים ואפליקציות אינטרנטיות שונות המבוססות באירופה, לא מבשר טובות…
גם במקרה של השבדים מתקיים "מחנה כתיבת שירים".
בסך הכל 2771 שירים נשלחו לטלוויזיה השבדית, הכמות הגדולה ביותר של שירים מאז 2012.
הוכרז כי רבעי הגמר יתקיימו ב-3,10,17 ו-24 לפברואר. ב-3 למרץ יתקיים שלב ה"הזדמנות נוספת" וב-10 למרץ – הגמר!

switzerland שווייץ
הקדם יתקיים ב-4 לפברואר. השיר ייבחר על ידי 50% טלווטינג ו-50% צוותי שיפוט בינלאומיים. במהלך ספטמבר התקיים מועד שליחת השירים לטלוויזיה השוויצרית. השנה לא יתקיימו אודישנים למבצעים. SRG SSR, שהוא הגוף המאחד את רשויות השידור השונות בשווייץ ייבחר את השירים לצד וועדה ממונה, שתכלול אנשים מתעשיית המוזיקה, התקשורת, מעריצי אירוויזיון וצופי טלוויזיה. הטלוויזיה השוויצרית רשאית לתת Wildcards לקדם למי שתיבחר.
בנוסף, נערך "מחנה כתיבת שירים ב-Maur, Switzerland על מנת שיווצרו כ-15 שירים שיוגשו לוועדה. במחנה יש 5 קבוצות, שכל אחת כוללת בין 3-5 אנשים, מוזיקאים, תמלילנים, מפיקים וזמרים. כל קבוצה תפיק 3 שירים ב-3 ימים. במחנה משתתפים כותבים מקומיים וזרים.
שווייץ נחושה להצליח ב-2018, והחליטה לגייס לטובתה של כריסטר ביורקמן, ראש המשלחת השבדית לאירוויזיון, מפיק המלודיפסטיבלן השבדי ושותף בהפקת שני האירוויזיונים האחרונים בשבדיה.
סה"כ הוגשו לטלוויזיה השווייצרית 670 שירים.

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.