2020: שבדיה – סיקור ה-Andra chansen (ההזדמנות הנוספת)

מי יהיו ארבעת ברי המזל שיקבלו כרטיס לגמר המלודיפסטיבלן? פרטים על כותבי השירים והמבצעים ניתן לקרוא כאן.

לבמה עולים המנחים, ופותחים בדברים. התחרות מתחילה.

הדו קרב הראשון הוא בין Anis Don Demina ל- Ellen Benediktson & Simon Peyron.

Anis don Demina – Vem är som oss – בטרום הגמר כתבתי: "שיר קצבי מסיבתי, שמזכיר את "Can't Hold Us" של Macklemore & Ryan Lewis. הפיזמון קליט מאד, אבל שאר השיר קצת מבולגן. האדון מופיע בחליפת קטיפה סגולה וכעורה. המסך מאחוריו מדמה אותו על גבי שער מגזין. הוידאוארט מאד משעשע, ומראה אותו שר בכאילו, כמו משתתפי מלודיפסטיבלן מהעבר. זה מרים בטירוף וכיפי. אהבתי את זה יותר ממה שרציתי להודות בתחילה. הוא מסיים את השיר נוטף מזיעה. 3/5."
בהופעה החיה: קשה לי להאמין שזה לא יעלה לגמר. הופעה חלקלקה ופלואו מדבק. הוא יותר רגוע ממה שהיא בטרום הגמר. אנרגטי, מרים וכיפי. זה חייב להיות בגמר.

Ellen Benediktson & Simon Peyron – Surface – בטרום הגמר כתבתי: "בלדה מופקת היטב, קצת עצובה. את הבתים הם שרים בנפרד, בעוד הפיזמון מושר על ידם ביחד. ההשוואה המתבקשת היא ל-"Shallow" של Lady Gaga ו-Bradley Cooper. הימור חזק לאנדרה שאנסן. הצמד עולה בשחור, כאשר הם עומדים בתשעים מעלות זה מזו. בוידאוארט בועות העולות מלמטה למעלה. הבמה גם כאן אפופת עשן. אני מצטער, זה חיקוי חסר בושה של "Shallow". בלדה חסרת ייחוד ונעדרת אותנטיות. למה ריכזו את כל השירים הגרועים בטרום הגמר הזה? 2/5."
בהופעה החיה: אין שינוי מההופעה בטרום הגמר. אם השיר הקודם היה מרים, זה מאד מוריד. חסר אותנטיות ונעדר כריזמה. מי מצביע לזה? אני מת לדעת. בפיזמון הם אפילו מזייפים קצת. די, מדובר בכישלון.

הדו קרב השני הוא בין Malou Prytz ל-Paul Rey.

Malou Prytz – Ballerina – בטרום הגמר כתבתי: "היא לובשת חצאית סגולה וחולצה לבנה מכופתרת. זו בלדת פופ א-לה Sia. נראה שניסו לבגר אותה מוזיקלית בשנה אחת… לצידה רקדנית, שמהווה את הדופלגנגר שלה. סיה כבר אמרנו. מלודית זה השיר החזק ביותר עד כה, אבל ווקלית ההופעה שלה חלשה. זמרי הליווי מגבים אותה. כשיר פופ, זה נכון מאד, עדכני ובעל הוק חזק יחסית. 3/5."
בהופעה החיה: היא אמורה להיות מודחת אחרי הערב, אבל אני מחבב את השיר הזה. מדובר בהמנון פופ טוב ואפקטיבי. נדמה שווקלית היא מעט יותר טובה ממה שהייתה בטרום הגמר, אבל השיר היה צריך להיות מבוצע על ידי ווקליסטית חזקה יותר… סליחה.

Paul Rey – Talking in My Sleep – בטרום הגמר כתבתי: "השיר מתחיל בנגינת פסנתר. ל-Rey קול רוקיסטי, השיר הוא מידטמפו, מאד Ed Sheeran-אי וסאונד של להיט איצטדיונים. הפיזמון קליט ופשוט. יכול להיות להיט רדיו. Rey עצמו ממגנט בהופעתו. הוא לובש שחור. השיר עובד בלייב, בסטודיו בחיים לא הייתי מסוגל לשמוע את זה. זה סאחי נורא, ונשמע כמו עשרות שירים אחרים מהז'אנר, אבל כנראה שזה יעשה את העבודה. 2/5."
בהופעה החיה: בהתחלה הימרו עליו לזכייה, לבסוף הוא אפילו לא העפיל לגמר. האם יצליח הפעם להבטיח את מקומו בגמר? ההעמדה מאד חזקה. הוא נראה מאד טבעי, למרות שיש לו וייב של דוש. אני לא הייתי בוחר בו, אבל נסתרות העדפות הקהל השבדי.

הדו קרב השלישי הוא בין Felix Sandman ל-Frida Öhrn.

Felix Sandman – Boys with Emotions – בטרום הגמר כתבתי: "אלקטרופופ קצבי עם אווירה חלקלקה, א-לה בנימין אינגרוסו. זה בדיוק הסגנון שהוא הפסיד עבורו לפני שנתיים. עם זאת, זה לא שיר שמעורר רגש. זה עשוי בצורה מהוקצעת, אבל ההפקה קרה. הפיזמון מזכיר את "Bad Guy" של Billie Eilish. זה לא הכיוון ששבדיה צריכה ללכת עליו לדעתי. הוא לובש אאוטפיט לבן ועמו 4 רקדנים בשחור. 3/5."
בהופעה החיה: ההופעה נשארה זהה, שילוב של שבדיה 2017 ושבדיה 2018. הוא מנסה לחייך יותר ולהיות יותר קומיוניקטיבי. אולי זה מה שהיה חסר בהופעה המקורית? אני בספק. הוא נמצא בדו קרב קל למדי. אם הוא לא יעלה לגמר, זה יהיה ביזיון.

Frida Öhrn – We Are One – בטרום הגמר כתבתי: "מדובר בהמנון קאנטרי, שהזכיר לחלק את "Ashes to Ashes" ממלודיפסטיבלן 2019. Öhrn עולה באאוטפיט נוראי בורוד וסגול. מאחוריה מסך זהוב שעשוי מנייר צלופן (?). זה נראה זול והיא נשמעת רע. הקול שלה לא מתאים לשלאגרים מהסוג הזה. זה שיר, שהייתי מצפה לשמוע בקדם של בלרוס או מולדובה. פופ שבלוני, שנשמע כמו חיקוי של חיקוי. נורא. 2/5."
בהופעה החיה: היא חוזרת, עם איפור כבד יותר, וחליפת ליצן בצבעי ורוד. זה שיר בינוני בכל מובן המילה. לא ברור מה היה דחוף למישהו להכניס את זה לתחרות. לעומת המתמודד מולה, היא נעדרת ה-x factor.

הדו קרב הרביעי והאחרון הוא בין Mendez feat. Alvaro Estrella ל-Drängarna.

Méndez feat. Alvaro Estrella – Vamos amigos – בטרום הגמר כתבתי: "זה לא שיר מסיבה שמח ושלאגרי כמו שיריו הקודמים של Méndez במלודיפסטיבלן. פופ לטיני עם קצת רגאטון, שיר מסיבה. Estrella אחראי על רוב הווקל, בעוד Méndez נותן בראפ. בסקר שנעשה עם העיתונאים, השיר הגיע למקום הראשון… ההופעה החיה אמורה לדמות רחוב קובני, עם רקדנים בלבוש אדום-צהוב-שחור. אני מוריד בפניהם את הכובע, זה באמת שיר לא רע, עושה חשק לרקוד. זה אמנם גנרי, אבל זה מאד קליט ורקיד. לא שנאתי את זה כמו שחשבתי שאשנא. האם אעניק לזה שמיעה נוספת? כנראה שלא, אבל זה היה נחמד לשלושת הדקות החולפות. 3/5."
בהופעה החיה: אחד השירים השמחים והזולים הערב. מגיע להם מקום הגמר, במיוחד לאור אלו המתמודדים מולם. ההופעה זורמת, כמו בטרום גמר, אבל אני לא בטוח שהקהל השבדי המבוגר לא יעדיף את הדאנסבנד של Drängarna…

Drängarna – Piga och dräng – בטרום הגמר כתבתי: "שיר דאנסבנד ילדותי וקליט, עם מילים שמדברות על הכפרים בשבדיה וכמה רמיזות מיניות… שיכורים יתחברו לזה. שלאגר-פולק, שיר מסיבות פשוט וחסר יומרות. הסולן נראה הוא מינימום סולן להקת מטאל, עם שיער מגולח, קעקועים ווסט עור… שאר חברי הלהקה לבושים כמו הכפריים שהם. הם מבצעים את השיר על במה מוגבהת. לפניהם ארבעה רקדנים שנותנים בריקודי שורות. מוזיקה שבלונית וזולה. 2/5."
בהופעה החיה: האם מדובר בשיר הגרוע של הערב? ככל הנראה. אם זה יגיע לגמר, אין לשבדים תקומה. מוזיקת שיכורים אירים או שבדים, שאי אפשר להעריך כשאתה פיכח. אני לא בטוח בכלל שהמלודיה מקורית מספיק כדי לא להיחשב פלגיאט.

אחרי הצגת השירים שהגיעו כבר לגמר, מופע ביניים, המוקדש להיכל התהילה של המלודיפסטיבלן.  Lill Lindfors ו- Måns Zelmerlöw מבצעים את שירה מאירוויזיון 1966, "Nygammal vals". לאחר מכן היא מקבלת פרס.

Ann-Louise Hanson, Towa Carson ו-Siw Malmkvist מבצעות מחרוזת של 7 שירים. לאחר מכן, הן מקבלות פרסים.

לאחר מכן מחרוזת נוספת של שירי מלודיפסטיבלן בביצוע Agneta Munther מ-Family Four, Andreas Johnson, Anna Book, After Dark, Cecilia Vennersten, Claes-Göran Hederström, Ann-Christine Bärnsten, Kikki Danielsson ו-Alcazar. לאחר מכן Alcazar מקבלים פרס.

Loreen מבצעת את "Fiction Feels Good", שהוא מאש-אפ של שלושת שירי המלודיפסטיבלן שלה.

Björn Skifs ו-Tomas Ledin מבצעים מחרוזת של שישה שירי מלודיפסטיבלן. לאחר מכן, הם מקבלים פרס.

הגיע זמן התוצאות…בדו קרב הראשון העולה לגמר הוא/היא:

Anis don Demina

מה שאומר ש-Ellen Benediktson & Simon Peyron הולכים הביתה.

בדו קרב השני העולה לגמר הם/היא:

Paul Rey

מה שאומר ש-Malou Prytz הולכת הביתה.

בדו הקרב השלישי המנצח:

Felix Sandman

מה שאומר ש-Frida Öhrn הולכת הביתה.

בדו הקרב האחרון המנצחת/ים היא/הם:

Méndez feat. Alvaro Estrella

מה שאומר ש-Drängarna הולכים הביתה.

אז יש לנו 4 מעפילי "אנדרה שאנסן", המצטרפים ל-8 הפיינליסטים מ-4 טרומי הגמר השונים. ביחד 12 השירים הם 12 שירי הגמר, אשר אחד מהם ייבחר בשבוע הבא לייצג את שבדיה באירוויזיון 2020.

ניתן לצפות שוב בתחרות המלאה כאן.

תגובה אחת הוסיפו את שלכם

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.