2021: עדכון – 207 ימים לאירוויזיון

אחרי הביטול הטראומטי של אירוויזיון 2020, "המדריך לאירוויזיון" מוכן להשיק את עונת אירוויזיון 2021. כשבעה חודשים לפני האירוויזיוון ברוטרדם וכחודשיים לאחר המועד שנקבע כי שיר שנחשף בו יכול להשתתף בתחרות, זה הזמן לראות היכן הדברים עומדים. הצטרפו אלינו במסע ברחבי אירופה עד לגילוי זוכה האירוויזיון לשנת 2021. מי ייתן והאירוויזיון הקרוב יתקיים כמתוכנן.

אירועי השבוע הקרוב (25-31/10/20)
אין אירועים בשבוע הקרוב.

eurovision_heart כללי
* אירוויזיון 2021 צפוי להתקיים בתאריכים 18/05/21, 20/05/21 ו-22/05/21.
* 39 מדינות אישרו את השתתפותן עד כה.
אישרו את השתתפותן: אוסטריה, אוסטרליה, אוקראינה, אזרבייג'ן, איטליה, איסלנד, אירלנד, אלבניה, אסטוניה, ארמניה, בולגריה, בלגיה, גאורגיה, גרמניה, דנמרק, הולנד, יוון, ישראל, לטביה, ליטא, מולדובה, מלטה, מקדוניה, נורבגיה, סלובניה, סן מרינו, ספרד, סרביה, פולין, פורטוגל, פינלנד, צ'כיה, צרפת, קפריסין, קרואטיה, רומניה, רוסיה, שבדיה ושווייץ.
טרם אישרו השתתפות: בלרוס ובריטניה.
הודיעו כי לא תשתתפנה: אנדורה, בוסניה והרצגובינה, הונגריה, לוקסמבורג, מונטנגרו, מונקו וסלובקיה.
* באוגוטס 2020, המפקחת על אירועי האירוויזיון, Nadja Burkhardt, סיפרה בראיון כי איגוד השידור האירופי בוחן שתי חלופות לקיום התחרות ב-2021. האפשרות הראשונה היא לקיים את התחרות כרגיל, בעוד החלופה לכך היא תחת סגר מוחלט. Burkhardt הסבירה שעבור כל תרחיש יש תתי תרחישים וכי יש להתחשב בהוראות המדינות השונות אשר תקפות כלפי המשלחות שלהן. הוועדה המסדרת תצטרך לנהל את האירוע ולהיות מוכנה לעבור בין חלופות שונות בהתראה קצרה. לדבריה, תחרות אינטרנטית לא באה בחשבון, ומדובר ב"תרחיש אסון", שלא רצוי להגיע אליו. מקור.
* בספטמבר 2020, הכריז איגוד השידור האירופי על 4 תרחישים לקיום אירוויזיון 2021, אשר יתקיים בוודאות:
תרחיש א' – אירוויזיון רגיל. כפי שנערך עד 2019.
תרחיש ב' – אירוויזיון בריחוק חברתי. כמות מופחתת של קהל ומשלחות, של אירועים ברוטרדם ושל נוכחות עיתונאים.
תרחיש ג' – אירוויזיון תחת מגבלת מעבר בין מדינות. כמו תרחיש ב', בתוספת משתתפים אשר יופיעו ממדינותיהם במקרה של מגבלות על נסיעות אל או מהמדינה.
תרחיש ד' – אירוויזיון תחת סגר. במצב שתטיל ממשלת הולנד סגר, תתקיים תחרות ללא קהל וכל המשתתפים יופיעו ממדינותיהם. לא יתקיימו אירועים ברחבי רוטרדם. תרחיש זה אומץ עבור אירוויזיון ג'וניור 2020.

119710504_10158724702613007_7670805809359610468_o

* איגוד השידור האירופי התיר שימוש בקולות רקע מוקלטים באירוויזיון 2021. חוק זה קיים באירוויזיון ג'וניור זמן רב ויהיה תקף באירוויזיון למשך שנה אחת. האיגוד שואף לעזור למשלחות לצמצם את גודלן, כדי להתגבר על מגבלות והנחיות הרשויות השונות בעקבות מגפת ה-Covid19. נציג/י המדינה הרשמיים יצטרכו עדיין לשיר בחי.
* Wiwibloggs מדווח, כי Rotterdam Ahoy נאלץ לפטר 100 עובדים עקב ירידה חדה בהכנסות בעקבות מגיפת ה-Covid19. מקור.
* הסיסמה שנבחרה לתחרות של 2021, יהיו זהים לאלו של אירוויזיון 2020, שבוטל. הסיסמה "Open Up", כפי שצוין בשנה שעברה, "…נבחרה בכוונה כמשפט לא שלם: להיפתח זה לזה. להיפתח למוזיקה. להיפתח לרוטרדם. להיפתח ל… מה שתבחרו! הרגישו חופשיים להשלים את הסיסמה בדרכיכם. כך נצליח להכיר זה את זה טוב יותר… חיפשנו נושא וסיסמה שישקפו את מה שהולנד מסמלת ומה שההולנדים יכולים להזדהות עמו; מדינה עם ראש פתוח לעולם, שבה אנחנו מביעים את דעתנו, תוך מתן כבוד זה לזה. היה לנו חשוב גם למצוא נושא שמשקף את רוח התקופה. אנשים מודאגים מהקיטוב הגואה והחופש אינו מובן מאליו לכולם כפי שאמור היה להיות. עם הסיסמה "Open Up" אנחנו מזמינים אנשים להיפתח לאחרים, לדעות אחרות, לסיפורים האחד של השנה וכמובן למוזיקה האחד של השני". Jon Ola Sand המפקח לשעבר מטעם ה-EBU אמר לפני שנה כי "ב-1956, רק 7 מדינות השתתפו בתחרות, ומאז נפתחנו לאירופה כולה, לאוסטרליה, ועכשיו באמצעות הזרמת מדיה, גם לעולם כולו. הערכים של האירוויזיון הם אוניברסליות, הכללה והמסורת הגאה שלנו של חגיגת השונות באמצעות מוזיקה. כעת נוכל להוסיף ערך נוסף, של פתיחות." מקור.
העיצוב האמנותי והסמליל יעברו שדרוג לכבוד 2021 וייחשפו בחודש נובמבר. מקור. כפי שפורט בשנה שעברה לגביהם, "העיצוב מסמל את 65 השנים של התחרות ו-41 הצפויות לקחת בה חלק. התחרות נוצרה כעשור לאחר מלחמת העולם השנייה במטרה לקרב בין המדינות באמצעות מוזיקה. בעשורים האחרונים בתחרות נפתחה למדינות חדשות, כשרונות חדשים וטכנולוגיות חדשות. על מנת לאכוף מחדש את המסר הזה, נוצר סמל מבוסס דאטה, אשר חוגג את הסיפור של האירוויזיון באופן עכשווי. הסמליל הוא ייצוג אסבטקרטי של דגלי 41 המדינות המשתתפות ונבנה על העיצובים של התחרויות הקודמות שאירחה הולנד.
העיצוב נבנה על פי מאפייני העיצוב ההולנדי: מינימליסטי, ניסיוני וחדשני. הוא מספר סיפור, הוא צבעוני, חגיגי ושמיש מאד" כך לדברי Sietse Bakker, ממפיקי האירוע. "בצירוף מקרים, האירוויזיון הראשון נפתח בהופעה של הולנד, וכך ציר הזמן מתחיל עם צבעי הדגל ההולנדי".
על העיצוב אחראית סוכנות העיתוב המקומית, CLEVER°FRANKE. מקור
במגזין העיצוב DeZeen דיווחו וציטטו את יוצרי הסמליל: "על ידי שימוש בתוכנה שפיתחנו בעצמנו, ביחד עם מאגר מידע היסטורי, יצרנו זהות אייקונית שמחייה את ההיסטוריה של האירוויזיון בדרך ייחודית מאד", כך לדברי Thomas Clever, מייסד שותף ב-CLEVER°FRANKE.
"לאחר מכן העיצוב עבר כיוון ועידון ידני כדי להפוך אותו לעיצוב קוהרנטי, כי השימוש בכל צבעי הדגלים לא הפך אותו לכזה באופן מיידי".
השנים שבהם לא הצטרפו מדינות חדשות נותרו ריקות, ובכך יצרו רווחים בשבשבת הצבעונית. לדוגמה יש פער בין דגל יוון, שהצטרפה ב-1975, לבין דגל קפריסין, שהצטרפה רק 7 שנים לאחר מכן. מ-2009 ועד לימינו, רק אוסטרליה הצטרפה לתחרות וניתן לראות את צבעי דגלה אחרונים בסדר. מקור.
* 20 מדינות בחרו בנציגיהם מ-2020 לייצג אותם עבור 2021, וזאת עקב התחרות שבוטלה, והן: אוסטרליה, אוסטריה, אזרבייג'ן, בלגיה, בולגריה, צ'כיה, גאורגיה, יוון, איסלנד, ישראל, לטביה, מלטה, מולדובה, הולנד, רומניה, סן מרינו, סלובניה, ספרד, שווייץ ואוקראינה.
* הנציג האסטוני ל-2020, Uku Suviste, קיבל כרטיס לקדם האסטוני של 2021. נציגי נורבגיה ודנמרק סירבו להתמודד בקדמים של מדינותיהם. נציגי ליטא ופינלנד צפויים לשלוח שירים לקדמים של מדינותיהם.
* החברה הישראלית "שמן מרוקאי" תהיה נותנת החסות הראשית של התחרות בהולנד.
* Martin Österdahl השבדי, הוא המפקח החדש על התחרות מטעם ה-EBU.
* הכרטיסים אשר נרכשו לאירוויזיון 2020, ולא בוטלו עד ה-25/05/20, יהיו שמישים ל-2021.
* Inge van de Weerd פרשה מתפקיד המפיקה הראשית של אירוויזיון 2021. את מקומה תיקח Astrid Dutrenit.  מקור. האחרונה גם תיקח את מקומה ב-reference group של האירוויזיון.
* מנחי אירוויזיון 2021 יהיו אותם מנחים אשר היו אמורים להנחות את אירוויזיון 2020:

au אוסטרליה
אוסטרליה הודיעה כי אם תזכה באירוויזיון, היא תבקש מאיסלנד להנחות את התחרות. מקור.
Dami Im, שהכריזה שתשתתף בקדם האוסטרלי ב-2021, שחררה את השיר, שתכננה לשלוח לקדם (אשר בוטל לאחר ש-Montaigne נבחרה פנימית, בעקבות ביטול אירוויזיון 2020):

ישנן כתבות ברשת המדברות על כך ש-Montaigne ציינה ב-live chat שיש לה שיר מוכן לאירוויזיון, שהיא כתבה בשם "JC Ultra". מקור. מקורות אחרים טוענים כי מדובר בבדיחה שהיא סיפרה בלייב. 

ukraine אוקראינה
נציגי המדינה, Go_A ישתתפו במחנה כתיבת שירים אונליין עבור יצירת שירם לאירוויזיון 2021. מקור.

italy איטליה
פסטיבל סנרמו יתקיים בין 2-6/03/21, וגם השנה הפסטיבל ישמש כקדם האירוויזיון האיטלקי. ניתן לקרוא את חוקי התחרות כאן (איטלקית).

בפסטיבל הקרוב יתמודדו 20 זמרים בקטגוריית האמנים הגדולים ו-8 בקטגוריית האמנים הצעירים, כאשר שתי התחרויות יערכו בנפרד והזוכים בקטגוריית הצעירים לא יעפילו לתחרות המרכזית. כך היה בשנים 2017-2018 ו-2020. 8 האמנים הצעירים ייבחרו כך: 6 מתוך "Sanremo Giovani", עוד 2 מתוך "Area Sanremo" והמתמודד הנוסף יהיה הזוכה ב-"Sanremo Young". ההבדל היחיד בין הפסטיבל של 2021 לזה של 2020, הוא שבפסטיבל המתקרב, בשני הערבים הראשונים תהיה הצבעה 50% של צוות השיפוט הדמוסקופי ו-50% של הטלווטינג. בפסטיבל סנרמו 2020, ההצבעה בשני הערבים הראשונים הייתה 100% של צוות השיפוט הדמוסקופי. 
לפי ראיון שנתן Amadeus, המנהל האמנותי של התחרות, במקרה שמחלת ה-Covid19 תישאר איתנו עד מרץ 2021, והם לא יורשו לעשות פסטיבל עם קהל, הפסטיבל לא יתקיים בכלל. אין תכנית ב'. מקור
זמן קצר לאחר מכן, יצאה צפירת הרגעה. Amadeus הבהיר, שהוא לא התכוון לומר שהפסטיבל יבוטל במקרה שייאלץ להתקיים ללא קהל. המנהל שלו ציין כי הוא התכוון לומר, שבמקרה שכזה עדיף יהיה לדחות את הפסטיבל במקום לקיימו כמתוכנן. בנוסף, Amadeus הוא רק המנהל האמנותי של הפסטיבל, ואין בכוחו להכריע לבדו על ביטול הפסטיבל ללא הסכמת רשות השידור האיטלקית. מקור.
רשימת האמנים של התחרות המרכזית של פסטיבל סנרמו צפויה להיחשף במהלך דצמבר. לפי ההערכות, ייתכן שתיחשף בגמר ה-Sanremo Giovani, תחרות הצעירים, ב-17/12. לתחרות הצעירים התקבלו 961 שירים. מקור.
לפי השמועות, Alketa Vejsiu, מנחת הקדם האלבני בשנה שעברה, ואחת המנחות של פסטיבל סנרמו 2020, תחזור גם ב-2021 להיות המנחה של פסטיבל סנרמו. מקור.
ב-23/09 פורסם כי פסטיבל סנרמו ייערך בנוכחות קהל, אך טרם הוחלט על מספר הצופים שיורשו להיכנס לאולם. מקור.
ב-21/10 פורסמה רשימת משתתפי תחרות הצעירים, ה-Sanremo Giovani בשלב ה-AmaSanremo. ניתן לראות את שמות המשתתפים כאן.

 אירלנד
נציגת 2020, Lesley Roy, פרסמה בחשבון האינסטגרם שלה ב-1/09, שהיא בדרכה לשטוקהולם להקליט שירים חדשים. האם אירלנד צפויה להכריז על כך שהיא הנציגה בקרוב? או שאולי הטלוויזיה האירית מחכה לשמוע את התוצר הסופי? בין הכותבים של השירים ניתן למצוא את Erik Dahlqvist, שכתב את השיר של Dotter למלודיפסטיבלן 2020, JOWST, נציג נורבגיה 2017 ו- Lasse Piirainen מההרכב Norma John, שייצגו את פינלנד ב-2017.

albania אלבניה
הקדם האלבני, ה-Festivali i Këngës, יתקיים כמתוכנן. מקור.
נציגת אלבניה, Lindita Halimi, הביעה את רצונה לחזור לתחרות, אך מטעם מדינה אחרת. מקור.
תאריך הגשת השירים התקיים ב-1-2/10.
בשבוע הבא צפויים להיחשף שמות האמנים, כותרות השירים והכותבים. עד כה ידוע על שתי משתתפות: Besa Kokëdhima ו-Soni Malaj. בגזרת השמועות ניתן לכלול גם את השמות: Anxhela Persiteri, Inis Neziri, Genta Ismajli, Wendi Mancaku, Rosela Gjylbegu, Mishela Rapo, Mirud, Sara Bajraktari, 

andorra אנדורה
נציגת אנדורה 2009, Susanne Georgi , מצאה מימון, וניסתה לשכנע את רשות השידור של אנדורה לחזור לתחרות של 2021. עם זאת, ב-2/06 אישרה אנדורה כי היא אינה מתכוונת לחזור לתחרות ב-2021. בראיון ל-Wiwibloggs היא ציינה כי קיבלה הבטחה בעל פה מראש הממשלה כי המדינה תשתתף באירוויזיון 2022, וכי הסיבה לאי השתתפותם ב-2021 היא כי הם לא משוכנעים שהתחרות תתקיים עקב מגיפת ה-Covid19. מקור.

estonia אסטוניה
זוכה הקדם האסטוני 2020, Uku Suviste, ציין בראיון לרדיו המקומי, כי העובדה שקיבל כרטיס אוטמטי לקדם האסטוני של 2021 משנה את הטקטיקה שמאחורי כתיבת השיר. מכיוון שיש וועדה שבוחרת את השירים, הוא כיוון לשיר שיעבור קודם כל את חברי הוועדה, ופחות חשב על דעת הקהל. מספר כותבים כבר פנו אליו והציעו שת"פ בכתיבת השיר. האם נקבל שיר קצבי מאסטוניה ב-2021? מקור.
נפתח מועד שליחת השירים ב-1/09 והוא ייסגר ב-6/11. 23 שירים יתקבלו לחצאי הגמר. מיקום נוסף שמור ל-Uku Suviste – סך הכל 24 שירים יתמודדו. חצאי הגמר יערכו ב-18/02/21 וב-20/02/21. הגמר ייערך ב-6/03/21.

bulgaria בולגריה
נערך מחנה כתיבת שירים בין התאריכים 16-26/08 עבור כתיבת השיר הבולגרי לאירוויזיון. מקור. העבודה על השיר צפויה להסתיים בינואר, והשיר ייחשף במרץ. מקור

ba בוסניה והרצגובינה
המדינה הודיעה כי לא תחזור השנה לתחרות, וזאת עקב קשיים כלכליים. המדינה השתתפה לאחרונה בתחרות ב-2016. מקור.

belgium1 בלגיה
השיר של בלגיה מוכן, רק עדיין את תאריך לחשיפתו. מקור.

 בלרוס
רשות השידור הבלרוסית, BTRC, הודיעה כי VAL, ההרכב שזכה בקדם 2020, לא ייצג את המדינה ב-2021. הסיבה היא לדבריהם מאחר וההרכב הוא "חסר מצפון". רשות השידור לכלכה על ההרכב ובין היתר הדגישה כי לא זכו בקדם בתמיכת הקהל או השופטים. הסיבה לאי הבחירה בהם היא תמיכתם במפגינים נגד שליט בלרוס, לוקשנקו. מקור. בתגובה ציינו VAL כי "…בדיוק בגלל שיש לאמנים נשמה, לא יכולנו להתעלם מהאלימות ומהעוול ששטפו את בלארוס. עשינו את הבחירה שלנו. ו- BTRC עשה את שלהם."

germany גרמניה
לטענת מקורות, ההחלטה אם לבחור ב-Ben Dolic גם כנציג 2021, הייתה תלויה בהופעתו ב-14/05 בטלוויזיה הגרמנית, התאריך שבו היה אמור להתקיים גמר אירוויזיון 2020.
בן פרסם ב-17/06 את הפוסט הבא, שרמז על אי הבחירה בו ל-2021:

ב-6/07, בראיון לאתר ESC-Kompakt, ציין Thomas Schreiber, ראש מחלקת הבידור ברשות השידור הגרמנית, כי Ben Dolic לא ייבחר אוטומטית ל-2021. שיטת הבחירה ל-2021 תישאר זהה לזו של 2020: פאנל של 100 חובבי אירוויזיון וצוות שיפוט בינלאומי בן 20 אנשים ייבחרו את השיר במשותף. לדבריו, הקדם בוטל מאחר והאנשים שמצביעים בקדם אינם זהים דמוגרפית לאנשים שמצביעים באירוויזיון. מקור.
Iveta Mukuchyan, נציגת ארמניה 2016, טענה כי הייתה מועמדת לייצג את גרמניה באירוויזיון המתקרב, אך מאחר וגילו/נזכרו כי הניפה את דגל נגורנו-קרבאך בחצי הגמר הראשון של אירוויזיון 2016, פסלו את מועמדותה. מקור. רשות השידור של גרמניה ציינה לאחר מכן כי שמה של Mukuchyan נכנס בטעות לרשימת המועמדים, שכן אחד התנאים לבחירת מועמד הוא שלא השתתף בעבר בתחרות. מקור. Mukuchyan צייצה בטוויטר לאחר מכן, שהיה מדובר בהשערה שלה ותו לא. 

denmark דנמרק
נערך מחנה כתיבת השירים השנתי ביוזמת TheArrangement Music ואיגוד הכותבים והמלחינים הדני. במחנה השתתפו: Alma Agger, Emil Adler Lei, Esben Svane, Gisli Gislason, Jakob Groth, Joachim Ersgaard, Lise Cabble, Maja Barløse aka Fjer, Marcus Winther-John, Pil Jeppesen, Rasmus Olsen, Rasmus Søegren, Stine Kinck, Trine Therkelsen, Laurell Barker ו-Linnea Deb.

hungary הונגריה
כצפוי, המדינה לא תחזור לאירוויזיון אחרי פרישתה ב-2020. פסטיבל A-dal, אשר שימש כקדם אירוויזיון המקומי, יתקיים במנותק מן האירוויזיון.

greece יוון
מסתבר כי השיר היווני כבר נכתב, אך טרם נבחר… מקור. Stefania וה-Dream Team יגישו 4 שירים לטלוויזיה היוונית ומתוכם ייבחר השיר לאירוויזיון. לא ברור האם תתבצע בחירה פנימית או קדם פרטי ל-Stefania. האחרונה הגיעה החודש לאתונה על מנת להקליט את השירים המדוברים. מקור.
בראיון שנתנה Stefania בתחילת החודש ציינה כי הוכנו שני שירים, שלדעתה הם מושלמים, והיא איננה יודעת כמה עוד שירים הם עומדים להקליט:

מספר ימים לאחר מכן, צוין כי Stefania הקליטה חמישה שירים, וכי יש שיר אחד מועדף על ידה ועל ידי הצוות שלה. מקור.

israel ישראל
בתחילה דווח כי תאגיד השידור רכש את הזכויות על הפורמט האמריקאי "Songland" וישתמש בו כפלטפורמה לבחירת השיר הישראלי לאירוויזיון 2021, ולמעשה כקדם המקומי.
מאוחר יותר זנח התאגיד את הרעיון, וקבע קדם רב שלבי לבחירת השיר: "יוצרים יוזמנו להציע את שיריהם; בהמשך, ועדה מקצועית מטעם התאגיד תבחר מתוכם 16 שירים; לאחר מכן יגיע השלב הדיגיטלי – 16 השירים שנבחרו על ידי הוועדה יוצגו בפלטפורמות הדיגיטליות של התאגיד, באתר ייעודי. מחציתם יפסלו ויישארו 8 שירים – 4 שיבחרו הגולשים ו-4 שיבחרו חברי הוועדה. ואז יבוא השלב הטלוויזיוני שיכלול שלוש תכניות בכאן 11. קודם ישודרו שני חצאי גמר שבכל אחת מהן יבוצעו 4 שירים… לא בהכרח עדן אלנה תבצע את השירים בחצאי הגמר; ולבסוף – תשודר תוכנית הגמר שבה עדן אלנה תבצע את ארבעת השירים, מתוכם ייבחר השיר הזוכה." מקור.
ב-16/09 יצא תאגיד השידור בקול קורא לכותבי שירים, להגיש את שיריהם עד ה-5/10. בנובמבר ייחשפו השירים אשר יעברו את הוועדה. מקור. ככל הנראה עקב אי היענות מצד כותבים, האריך תאגיד השידור את מועד שליחת השירים עד ל-15/10. מקור. לכך מתווסף הפוסט של עדן אלנה, המבקש לשדך אותה לכותבי שירים:

ב-15/10 נסגר מועד הגשת השירים באופן רשמי. הוגשו כ-220 שירים. בתחילה הוצע זמן נוסף סוף החודש כדי לתת זמן לסתיו בגר וצביקה פיק, אשר נעשתה אליהם פנייה ישירה. שניהם סירבו להצעה לבסוף ומועד שליחת השירים נסגר רשמית. צביקה פיק תככנן לשלוח בלדה באנגלית שתיכתב בעזרת בכותב נוסף. 
בין הכותבים שהגישו שירים ניתן למצוא את אוהד חיטמן, דנה לפידות, דולב רם, כותבי השיר "Savior in the Sound", אורן עמנואל, אורי אבני וטליה לונדונר, רמי קליינשטיין, ארקדי דוכין, אסתר רדא, נוי אלוש, צליל קליפי, גל ג'ו כהן, זוהר ברזילי (אח של נטע) ועוד.
לפי דיווחים, רמת השירים שהתקבלו לא הייתה מספקת, וככל הנראה ייצא קול קורא נוסף וכינון ועדה שנייה לבחירת שירים.

latvia לטביה
Samanta Tina החלה לחפש אחר השיר לאירוויזיון 2021. נערך מחנה כתיבת שירים ב-14-15/10 בו לקחו חלק Aminata, Kaspars Ansons, המפיק של "Still Breathing", סולן להקת Double Faced Eels, ועוד. מקור.

lithuania ליטא
THE ROOP טוענים שיש להם להיט בינלאומי בקנה.

moldova מולדובה
השיר ש-Natalia Gordienko תבצע ברוטרדם יהיה שונה בתכלית מהשיר שזכה בקדם 2020. כמו במקרה של השיר היווני, גם השיר המולדבי נכתב כבר על ידי Dimitris Kontopoulos ו-Philipp Kirkorov. הנציגה ציינה בראיון שהיא לא מוכנה לנסוע לאירוויזיון עם שיר שהוא לא של הצמד הנ"ל (Dream Team). השיר צפוי להיות שיר דאנס, בהשראת שירה של Maruv, שלא זכה להשתתף באירוויזיון 2019, Siren Song. הבימוי לשיר על הבמה יהיה שוב בידיו של Fokas Evangelinos. כותרת השיר צפויה להתאים לנוכחותה של Gordienko. מקור.
ה-Dream Team בעיני עצמם חגגו את חופשת הקיץ שלהם באלונדה, יוון, וכתבו שם את השיר של Natalia Gordienko. הקליפ לשיר ישוחרר בינואר 2021. מקור. בספטמבר הייתה אמורה Gordienko להגיע לאתונה להקליט לראשונה את השיר, אך עקב הגבלות הנסיעה, שונו התכניות והיא טסה למוסקבה להקליט את השיר. מקור. ציינה כי השיר הוא על סקס ואנשים צעירים… מקור.

montenegro מונטנגרו
חברת מועצת רשות השידור המונטנגרית פירסמה בחשבון שלה רמז לאי חזרת המדינה ב-2021: "תנו לי להרגיע אתכם לפני התקשורת – אנחנו לא נביך את עצמנו גם באירוויזיון 2021":

Captdddure

בתגובה, איגוד אמני הפופ במדינה יצא בקריאה למדינה לשוב לאירוויזיון. מקור.
ב-12/10 אושר כי המדינה לא חוזרת לאירוויזיון. מקור.

fyr_macedonia מקדוניה
רשות השידור המקדונית, MRT, ביקשה מ-Kaliopi לייצגם בתחרות. בעוד MRT רצו קריאה לציבור לשליחת שירים, האחרונה ביקשה שיר מאת Romeo Grill. באי הסכמה בין הצדדים, MRT דבקים כעת ב-Vasil כנציג המדינה, אך עדיין לא התקיימה הכרזה רשמית.
לדברי מקורות, הבחירות שהתקיימו ביולי 2020 קבעו הלכה למעשה את זהות נציג מקדוניה לאירוויזיון 2021, שהוא Vasil. מקור.

norway נורבגיה
Kevin Haugan תייג עצמו באחד ממחנות כתיבת השירים, כך שיכול להיות שהוא ישתתף בקדם. מקור.
הקדם הנורבגי, ה-MGP, ב-2021 יהיה גדול מאד, עם 6 תכניות, בדומה לקדם של 2020. Ulrikke, זוכת קדם 2020, צפויה להשתתף בקדם, אך לא כמתחרה. מקור.
בשבוע האחרון של ספטמבר נערך מחנה כתיבת שירים נוסף בהשתתפות Elsa Søllesvik, Martine Rønning ו-Mr. Nilsen, שהם Vegard Hurum ו-Einar Kvaløy.

חצי הגמר הראשון של הקדם הנורבגי, ה-Melodi Grand Prix, ייערך ב-16/01/21. הגמר ייערך ב-20/02/21. התחרות תיערך בנוכחות קהל.

slovenia (1) סלובניה
191 שירים התקבלו לטלוויזיה הסלובנית עבור Ana Soklič.

poland פולין
רשות השידור הפולנית מעוניינת לשלוח את Alicja Szemplińska, שנבחרה לנציגת 2020, לאירוויזיון 2021. הדברים נאמרו במרומז במהלך שידור חי, וכאמור אין אישור רשמי. ההנחה היא שמתנהל מו"מ בין הצדדים, שכן גם Szemplińska ביטאה את רצונה לייצג את המדינה ברוטרדם. מקור.

portugal פורטוגל
רשות השידור הפורטוגלית פתחה את מועד שליחת השירים. 18 שירים יגיעו ממלחינים שהוזמנו מראש, בעוד שניים נוספים יגיעו מהמסלול הפתוח:

חוקי הקדם ניתנים לקריאה כאן (פורטוגלית). בניגוד לשנים האחרונות, לא יהיה מסלול של שיר שייכנס דרך תכנית הרדיו Masterclass. 

finland פינלנד
גם השנה ייערך הקדם הפיני, ה-UMK. לפי ראיון שקיימו עמו בטלוויזיה הפנית במאי האחרון, Borislav Milanov הפיני קיבל הצעה לכתוב שיר לקדם ב-2020, אך לא עשה זאת עקב קוצר זמן. האם יעשה זאת השנה?
מועד שליחת השירים היה בין 1-7/09. זהות הזוכה תיקבע על ידי הצבעת הקהל וצוות שיפוט. מקור. אושר כי הקדם ייערך ב-20/02/2021 באולפן ב-Tampere, כפי שנערך ב-2020. התחרות עשויה להתקיים ללא קהל.
ב-20/10 פורסם כי שבעה אמנים ושירים נבחרו להשתתף בקדם הפיני, מתוך 278 שירים שנשלחו. זהותם של האמנים תיחשף ב-19/01/21. נרמז כי יש כמה אמנים מצליחים מבין השבעה. בנוסף, מספר משתתפי אירוויזיון בעבר שלחו שירים לקדם. המנהל המוזיקלי של רדיו YLEX מציין כי ייתכן ומדובר בקדם הפיני הטוב אי פעם. מקור.
הפקת הקדם הפיני צמצמה את ההצעות לגביע, שיינתן לזוכה הקדם, לשניים. נפתחה הצבעה באתר הקדם, לבחירת הגולשים:

39-7256325f76ca4237f28

לבסוף נבחר הגביע הבא:

39-7226235f6c50718d5f2

france צרפת
Tom Leeb הודיע כי הוא לא יוכל לייצג את צרפת ב-2021, עקב התחייבויות קודמות ול"ז עמוס.
עולה הסבירות כי צרפת תקיים קדם, אך שונה מה-"Destination Eurovision", שהתקיים ב-2018-2019. מקור. הקדם צפוי להיערך באולם בפאתי פריז. מקור.
זמר אחד מפולינזיה הצרפתית, כבר הצהיר על כוונתו לשלוח שיר לקדם:

ב-29/06 נפתח מועד שליחת השירים לקדם הצרפתי והוא נסגר ב-30/09. השיר חייב להיות ברובו בצרפתית או באחת השפות האזוריות של צרפת והטרירטוריות הצרפתיות מעבר לים. 
הקדם ייקרא "Eurovision France, c’est vous qui décidez" ויונחה על ידי Stéphane Bern.
זמרת נוספת אשר שלחה שיר לקדם הצרפתי היא Maria Doyle, לשעבר Maria Christian, נציגת אירלנד 1985, המתגוררת כיום בצרפת. מקור.

cyprus קפריסין
Sandro נזנח על ידי רשות השידור הקפריסאית לאור התנהלות בעייתית בשלב בחירת השיר מצידו ב-2020. הוא סירב לשירים רבים, חלקם על ידי כותבים מפורסמים. במקום זה נבחר "Running", שהיה שיר חלש לכל הדעות.
ביולי נסעו נציגי רשות השידור הקפריסאית לאתונה על מנת לדון עם חברות תקליטים על שיר פוטנציאלי. לפי השמועות, רשות השידור מעוניינת בנציגת 2012, Ivi Adamou, לייצגם גם ב-2021.
מאוחר יותר פרסם הזמר Lefteris Pantazis, אביה של Koni Metaxa כי הצמד Tassos Xiarchos ו-Koni Metaxa קיבלו הצעה לנסוע לאירוויזיון.

Breaking News: Πρόταση σε Κόνι Μεταξά και Τάσο Ξιαρχό για την Eurovision 2021;

לאחר מכן, נמסר כי מתקיים דיון עם שלושה אמנים שונים. מקור. עוד אמנים שמועמדים לייצג את המדינה: Melisses, Ivi Adamou, Ian Stratis, Vangelis Kakouriotis, Irini Papadopoulou ו-Despina Savva. מקור.
ב-16/09 פורסם בתכנית בוקר ביוון, כי הזמרות Katerina Stikoudi ו-Irini Papadopoulou ברשימת הפייבוריטיות לייצג את קפריסין בתחרות. מקור.
ב-17-18/09 נכתב כי PANIK Records צפויים להציע את Charis Savva ו-Ivi Adamou כנציגי המדינה, בעוד רשות השידור הקפריסאית פנתה ל-PANIK בהצעה ש-Eleni Foureira, נציגת 2018, תייצג את המדינה. מקור. מקור.
Alex P, האחראי על הלחנת שני השירים הקפריסאים האחרונים לאירוויזיון ב-2018 וב-2019, ילחין את השיר הקפריסאי גם ב-2021. בסוף ספטמבר נפגשו המלחין, Panik Records, רשות השידור הקפריסאית ו-Eleni Foureira על מנת לדון בהצעה של רשות השידור ל-Foureira. האחרונה החליטה לוותר על ההצעה, כל עוד האירוויזיון נערך במגבלות הקורונה. מקור.
במקביל ציינה Kalomira, נציגת יוון 2008, כי היא במשא ומתן עם רשות השידור הקפריסאית. שם נוסף שעלה הוא Elias Koza, נציג יוון 2013 כחלק מההרכב Koza Mostra. מקור.
בתחילת החודש החלו Kalomira ו-Alex P לעקוב האחד אחר השנייה ברשתות החברתיות, מה שהעלה את הסברה כי Kalomira תהיה הנציגה של קפריסין לאירוויזיון. האחרונה ציינה בראיון כי תרצה לשיר בתחרות שיר דאנס. מקור.

croatia קרואטיה
בנובמבר 2019 נחתם הסכם בין HRT לעיריית Opatija, לפיו יתקיים בעיר הקדם, ה-Dora ב-2020 וב-2021. הקדם של שנת 2021 יתקיים ב-27/02/2021. מקור. Damir Kedžo, זוכה Dora 2020, לא צפוי לקבל כרטיס אוטומטי לקדם. מקור.

נציגת 2016, Nina Kraljić, ציינה כי ייתכן ותיגש ל-Dora 2021.
בראיון שנתן Demir Kedžo, הוא ציין את אכזבתו מהחלטת HRT, וקיווה כי ההחלטה שלהם תהיה טובה לסצינת המוזיקה הקרואטית. הוא גם התאכזב שהוא ומנהלו קיבלו הודעה על כך באימייל. הוא חשב ש-HRT יבחרו בו לנציג, אחרי שמדינות רבות אישרו את נציגי 2020 לנציגיהם ב-2021. הוא לא פסל אפשרות להגשת שיר ל-Dora המתקרבת. מקור.
בתגובה של HRT לראיון, צוין כי Kedžo יכול לגשת ל-Dora כמו כל אמן אחר, וכי מדינות רבות מקיימות הליך של קדם גם ל-2021. היא אישרה כי ההחלטה נמסה לו ולמנהלו באימייל, אך רק מכיוון שהם לא הגיעו לפגישה שהוזמנו אליה בנידון ולפגישות נוספות. 
ב-13/10 פורסם כי מועד שליחת השירים ייפתח ב-26/10 וייסגר ב-10/12. מיקום הקדם עשוי להשתנות בהתאם למצב הקורונה במדינה. נדונים מספר תרחישים, בדומה לאלו שנדונים על ידי מפיקי האירוויזיון. השיר ייבחר על ידי 50% שופטים ו-50% הצבעת קהל, וצפויים שינויים בפורמט התחרות מהשנה שעברה. Mia Negovetić שוקלת לשלוח שיר, בעוד הכותבים Zrinko Tutić, Tonči Huljić ו-Miroslav Rus מסרו כי לא ישלחו שיר. הכותבים Branimir Mihaljević ו-Neno Ninčević טרם החליטו מה יעשו. מנהלו של Damir Kedžo, זוכה Dora 2020, מסר כי הם אפילו לא דנו על הנושא… מקור.

sweden שבדיה
השנה היא שנתו האחרונה של Christer Björkman כמפקח על המלודיפסטיבלן. את מקומו תירש Karin Gunnarsson, שעובדת לצידו כמה מספר שנים.
מועד שליחת השירים נפתח ב-24/08/20 ונסגר ב-16/09/20.
טרום הגמר הראשון ייערך ב-6/02 ומידי שבת. הגמר ייערך ב-13/03.
משתתפת המלודיפסטיבלן הראשונה כבר נחשפה: Julia Alfrida, שנבחרה במסגרת תחרות הרדיו של P4 Nästa. היא תתמודד עם שיר שונה, מן הסתם, מהשיר עמו התחרתה בתחרות המוקדמת.
Karin Gunnarsson התראיינה בקיץ בנוגע למלודיפסטיבלן 2021. לדבריה, כותבים ששולחים 15 שירים במקום להשקיע בשיר אחד טוב, עושים טעות. היא מעודדת כותבים לא לכתוב שירים במיוחד למלודיפסטיבלן, אלא פשוט לכתוב שירים טובים. היא אומרת ששיר בתחרות צריך ליצור רושם בזמן מוגבל. חשוב לשמוע את השירים מהשנה האחרונה על מנת לקבל רושם למה אפשרי לעשות על הבמה.
Dotter רואיינה ב-Aftonbladet במהלך יולי וציינה שעדיין לא החליטה אם תיגש למלודיפסטיבלן הקרוב. לדבריה, לא פנו אליה מהנהלת התחרות לקחת חלק.
רשות השידור השבדית נערכת לקיים את המלודיפסטיבלן באולמות קטנים עם מספר מוגבל של קהל. אין סיכוי רב לתחרות ללא קהל או לתחרות בסטודיו.
מקור.
באוגוסט, האתר Scandipop טען, כי לפי נוכחות הבאים בסטודיו רגע לפני פתיחת מועד שליחת השירים, הם צפויים לשלוח שירים למלודיפסטיבלן הקרוב: Faith Kakembo, Klara Hammarström, Liamoo, Dotter, Rebecka Karlsson ו-Paul Rey.

התקבלו 2,747 שירים למלודיפסטיבלן, עלייה במספר השירים מהשנה שעברה:

משתתף המלודיפסטיבלן בעבר, Sean Banan, נצפה באולפן ההקלטות עם Linnea Deb ו-Palle Hammarlund. האחרון היה הכותב של רוב שירי ההרכב Dolly Style וגם כתב למלודיפסטיבלן 2020 את "Nobody", "Vamos Amigos" ו-"Winners". השתתפותו של Banan נמצאת כעת בספק גדול: הוא נעצר על ידי המשטרה לאחר שנתפס משתמש בקוקאין בתא שירותים של בר מקומי. מקור.
יש שיר נוסף, ABBA-אי בסגנונו, שמסתובב כבר שלוש שנים ו-SVT הציע אותו בשנה שעברה ל-Tess מ-Alcazar ולהרכב Le Crash. האם ימצא את דרכו למלודיפסטיבלן המתקרב?
הוועדה בחרה את 14 השירים הראשונים של המלודיפסטיבלן:

Ei_yXGfXYAAta_i

סיבוב ההופעות המסורתי של התחרות מבוטל. כל סבבי התחרות ייערכו בשטוקהולם, ייתכן באולם Annexet, אך ללא קהל. בניגוד לדיווחים הקודמים David Sundin לא יחזור להנחות את התחרות. מקור
על פי המקור הבא, כל טרום גמר יונחה על ידי צמד אחר. בנוסף, רשות השידור השבדית לא החליטה מה לעשות במקרה שאחד המתמודדים יאובחן כחולה בקורונה. אחת האפשרויות היא, שהמתמודד הנידון יופיע מחדר המלון שלו. אפשרות נוספת היא שלכל שיר יהיה אמן חליפי.
בנוסף לשינויים המחוייבים עקב הקורונה, רשות השידור השבדית עובדת על פיתוח לטווח ארוך של המלודיפסטיבלן, אשר ייכנס לתוקף ב-2022. 
האם Loreen לחוזרת למלודיפסטיבלן או שמא מדובר בשמועה שיצאה משליטה? לפי השמועות, זוכת אירוויזיון 2012 תבצע שיר בשם DNA, המדבר על חוויית ההגירה והזהות שלה בתור מהגרת.

2 תגובות הוסיפו את שלכם

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.