2019: עדכון – 74 ימים לאירוויזיון

אירועי השבוע הקרוב (3-9/03/19):
* 03/03 – serbia סרביה: Beovizija – גמר.
* 03/03 – georgia גאורגיה: Georgia's Star – גמר.
* 04/03 – fyr_macedonia מקדוניה: חשיפת השיר.
* 05/03 – cyprus קפריסין: חשיפת השיר.
* 06/03 – greece יוון: חשיפת השיר.
* 07/03 – belarus בלרוס: קדם.
* 07/03 – netherlands הולנד: חשיפת השיר.
* 07/03 – san_marino סן מרינו: חשיפת השיר.
* 07/03 – switzerland שווייץ: חשיפת המבצע השיר.
* 08/03 – austria אוסטריה: חשיפת השיר.
* 08/03 – ireland אירלנד: חשיפת המבצע והשיר.
* 09/03 – sweden שבדיה: Melodifestivalen – גמר.

eurovision_heart כללי
* אמש (יום חמישי בערב) נערך סבב מכירת הכרטיסים הראשון לאירוויזיון 2019. לפי דיווחים של חובבים מחו"ל, עבור חלקם זו הייתה רכישת הכרטיסים הקלה ביותר זה שנים, ולמעט בעיות בתור, כמעט כולם הצליחו להיכנס לאתר ולהגיע לשלב הרכישה. יום לפני כן נפתחה מכירת הכרטיסים לחובבי ה-OGAE. באותו מעמד, למשך כמה דקות הייתה פתוחה מכירת הכרטיסים לגרין רום לאחד מחצאי הגמר, כנראה עקב תקלה.
* השנה נאסר על באי התחרות להכניס דגלים מכל סוג:
1008521.png

* בתחילת השבוע דווח כי "ארגון עובדי הטלוויזיה אק"ט פנו לארגוני עובדים בעולם בניסיון לייצר לחץ בינ"ל על תאגיד השידור" וזאת על רקע סירוב התאגיד לענות לדרישותיהם הכספיות של ארגון אק"ט. מקור. ביום רביעי פורסם כי תם המשבר בין התאגיד לאק"ט וכי "הנהלת התאגיד תוסיף, בכל חוזה עליו היא חותמת מול חברת הפקה חיצונית, סעיף לפיו אותה חברה מתחייבת להעסיק את העובדים לפי תנאי אק"ט ואיגוד המפיקים". מקור.
* ליאור סושרד יופיע במהלך גמר האירוויזיון ב-18/05. מקור.
* השבוע איימו המסעדנים בתל אביב כי ייסגרו את המסעדות בשבוע האירוויזיון במחאה על מצב הענף. הרקע הוא הכבדת "הרגולציה על הענף עם חוק הטיפים וחוק העובדים הזרים". מקור. לאחר מכן דווח כי עיריית תל אביב "הכריזה על שורה של הקלות לבעלי המסעדות והברים בשבוע האירוויזיון, במטרה לעודד את עסקי הלילה בעת ביקורם של המשלחות הרשמיות ואלפי התיירים שצפויים להגיע לעיר". מקור.
* אתר "מאקו" מפרסם ידיעה על "הסדנאות שיכינו את הפקחים, המצילים וסוחרי שוק הכרמל לאירוויוזיון" במטרה "להעניק שירות מיטבי לעשרות אלפי התיירים שיגיעו לעיר במאי הקרוב" מקור.
* פרויקט ישראלי חדש לקראת האירוויזיון. אמנים ישראלים שונים צפויים לקחת חלק בפרויקט של הקלטת גרסאות חדשות לקלאסיקות אירוויזיונית. השיר הראשון שיצא הוא של עדן אלנה, לשיר שזכה באירוויזיון 1976, "Save Your Kisses For Me" במקור של Brotherhood of Men:

ukraine  אוקראינה
אחרי הודעת הפרישה ערכה רשות השידור מסיבת עיתונאים בה הודיעה כי ניסתה לערוך משא ומתן נוסף עם Maruv ללא הצלחה, וכי המדינה פורשת מהתמודדות באירוויזיון 2019 באופן סופי. המדינה תשדר את התחרות, אך לא תצביע בה ככל הנראה. אם רוסיה תזכה באירוויזיון הקרוב, אוקראינה לא תשתתף באירוויזיון 2020 וגם לא תשדר אותו. לדברי נציגי רשות השידור, החוזה שניתן ל-Maruv היה זהה לזה שקיבלו Melovin, Jamala, Mariya Yaremchuk ואחרים. ההבדל היחידי היה הדרישה לבטל את ההופעות ברוסיה. Maruv ככל הנראה מחויבת בחוזה עם Warner Music להופעות ברוסיה. הוצע ל-Freedom Jazz ול-KAZKA לייצג את המדינה, אך הם סירבו. לאחר מכן, לא הוצע ייצוג המדינה באירוויזיון לאמנים נוספים. לגבי השאלה על ייצוג אפשרי של של וורקה סדוצ'קה נאמר כי על Andriy Danylko להגיש בקשה רשמית וכי בכל מקרה יש לעלות את הבקשה לדיון כי Danylko פעיל ברוסיה….

italy איטליה
הסינגל לשיר האיטלקי לאירוויזיון, "Soldi" הגיע במדינה לסטטוס פלטינה.

iceland איסלנד
נקבע סדר השירים בגמר: Friðrik Ómar ייפתח את המופע, בעוד Hatari ייסגרו אותו. מקור.

ireland אירלנד
השמועה האחרונה מדברת על Janet Devlin, משתתפת X Factor ב-2011 כנציגת המדינה לאירוויזיון. לאחר פרסום השמועה פורסם הציוץ הבא בטוויטר:

באותו הקשר Samantha Mumba הכחישה כי היא הנציגה הנבחרת.
Wiwibloggs פרסמו הבוקר כי השיר ייחשף ב-8/03.

albania אלבניה
Jonida Maliqi ציינה כי תלבש שמלה של המעצב Ardi Asllani והיא תכלול מוטיבים אתניים.

armenia ארמניה
חובבים מעריכים לפי ציוצים אחרונים של Srbuk, כי שם השיר שלה לאירוויזיון הוא "You Rock My World":

לפי השמועות מלחין השיר הוא Artem Valter.

united_kingdom בריטניה
Anna Sahlene, נציגת אסטוניה 2002 וזמרת הליווי של שבדיה ב-1999, תהיה חלק מהמשלחת הבריטית לאירוויזיון ותהיה זמרת ליווי ל-Michael Rice.

georgia גאורגיה
נחשפו שמות 3 השירים, כותביהם וכיצד יחולקו בין 4 הפיינליסטים של האיידול הגאורגי. ניתן לקרוא על כך כאן.

germany גרמניה
נחשפו תוצאות פאנל ה-100 בקדם הגרמני. ניתן לצפות בהן כאן.

denmark דנמרק
על פי EurosongDK, השיר שזכה בקדם הדני, "Love is Forever" נשלח במקור לקדם השבדי, המלודיפסטיבלן, אבל נדחה:

greece יוון
על פי Ioannis Drosos מנכ"ל ERT, רשות השידור היוונית, הם מכוונים לניצחון השנה. השיר צפוי להיחשף ב-6/03 במהלך הצגת לוח התכניות החדש של רשות השידור. נציגת יוון לא תצא למסע יח"צ ברחבי אירופה. קידום השיר יתמקד ברשתות החברתיות.
נחשף כי בין כותבי השיר נמצא David Sneddon, אשר כתב ל-Hurts, Lana Del Rey, Mika,
Jessica Mauboy ועוד. מקור.
Duska ציינה בראיון כי לקח לה חודש עד שנתנה את הסכמתה לייצג את המדינה באירוויזיון. השיר "Better Love" תואר על ידה כפופ מידטמפו עם עוצמה. להופעה בתל-אביב יתלוו רקדנים, אשר יתפקדו גם כזמרי ליווי.
עדכון: נחשפו 8 שניות ראשונות מהשיר היווני:

moldova מולדובה
3 ממשתתפי הקדם פירסמו גרסאות אירוויזיון לשיריהם. ניתן להאזין להן כאן, כאןכאן וכאן.

norway נורבגיה
נחשפה בימת הקדם:f9e8c68d34f16983b0420e0f3250e8c3_L.jpg

נטע ברזילי צפויה להשתתף במופע הביניים של הקדם.

serbia סרביה
בחצי גמר ובגמר הקדם יהיו חברי שיפוט שונים, כאשר הניקוד הסופי ייקבע על פי 50% שופטים ו-50% קהל. זהות חברי צוות השיפוט תישמר בסוד עד אחרי הגמר. הצופים יכולים להצביע ב-SMS בלבד ו-20 פעמים מכל מכשיר. אם שני שירים יקבלו את אותו הניקוד מהקהל, השיר שקיבל את כמות הקולות הרבה ביותר ב-10 הדקות הראשונות להצבעה ייגבר על השיר השני. אם התוצאה עדיין תהיה זהה, יבדקו את 5 הדקות הראשונות. קולות צוות השיפוט והקהל יתורגמו בנפרד ל-1-8, 10 ו-12 נקודות. אם יהיה שוויון במקום הראשון, הזוכה יהיה זה שקיבל את תמיכת הקהל.

finland פינלנד
ההצבעה בקדם תהיה 50% קהל ו-50% שופטים בינלאומיים, אשר יגיעו מ-ספרד, אירלנד, בריטניה, ישראל, נורבגיה, שבדיה, דנמרק וצ'כיה. מקור.

cyprus קפריסין
נחשפה דוגמית מן השיר:

croatia קרואטיה
חובבים שמו לב לדמיון של השיר הקרואטי הנבחר לשיר הבא מ-2013:

romania רומניה
השיר הנבחר, "On a Sunday", הואשם כפלגיאט של Johnny Cash. וועדה של הטלוויזיה הרומנית קבעה כי לא מדובר בפלגיאט. Laura Bretan אמרה כי אם תידרש להופיע במידה של פסילת השיר של Ester Peony, היא תשקול זאת בחיוב… לאורה הוזמנה להתארח בתכנית בערוץ הידוע כימני קיצוני. שם ציינה בראיון כי היא אינה מתחרטת על הוידאו, שבו הצהירה שהיא נגד נישואים חד מיניים, והיא הייתה עושה זאת שוב כי זו דעתה והיא לא תשתנה.
הקליפ של השיר הרומני לאירוויזיון ישוחרר בשבוע הבא.

sweden שבדיה
מסתבר כי לא רק Loreen ויתרה על השיר "Torn" המבוצע השנה על ידי Lisa Ajax. גם Molly Sandén סירבה לו…
טבלאות ההימורים לגבי שלב "ההזדמנות הנוספת" עודכנו. לפיהן לגמר יעלו מדו הקרבות Nano, Anna Bergendahl, Lisa Ajax ו-Arvingarna.
לפי טבלאות ההימורים בעל הסיכויים הרבים ביותר לזכות הוא John Lundvik עם יחס דצימלי של 1.9, אחריו Hanna Ferm & LIAMOO עם יחס של 4.5 ו-Bishara עם יחס של 5. כל השאר הרחק מאחור.
בגמר המלודיפסטיבלן בשבוע הבא יצביעו שופטים בינלאומיים מהמדינות הבאות: פורטוגל, אוסטריה, אוסטרליה, קפריסין, צרפת, פינלנד, בריטניה וישראל.

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.