2020: נורבגיה – סיקור Melodi Grand Prix – טרום גמר 5

המסע של נורבגיה לרוטרדם כמעט ומגיע לסיומו. ברוכים הבאים לטרום גמר 5 ואחרון של הקדם המקומי, ה-Melodi Grand Prix. גם הערב 4 שירים יתמודדו על מקום אחד בגמר, שייערך בשבוע הבא. בנוסף לרביעייה, נשמע הערב פיינליסט אוטומטי נוסף. בסך הכל יש חמישה פיינליסטים אוטומטיים, כך שבגמר יתחרו 10 שירים.

טרום הגמר החמישי מתמקד בצפון נורבגיה. התחרות מתקיימת ב-H3 Arena בעיר Fornebu. המנחים הם Kåre Magnus Bergh, Ingrid Gjessing Linhave ו-Ronny Brede Aase. ניתן לצפות בשידור חי כאן או כאן.
הערב נפתח בתקציר אירועי טרום גמר 4. שלושת המנחים בקטע הומוריסטי קצר והערב מתחיל! ארבעת המתמודדים של הערב מוצגים ועולים לבמה לקול תשואות הקהל. אלו הם: Elin & The Woods, Jenny Jenssen, Kevin Boine ו-Liza Vassilieva. הראשון שהוגרל להופיע הוא Jenny Jenssen והיא תתמודד מול Elin & The Woods. מה שאומר ש-Kevin Boine יתמודדו מול Liza Vassilieva. המנצחים בדו קרבות יתמודדו זה מול זה על מקום בגמר. התחרות מתחילה!

Jenny Jenssen – Mr. Hello – בסטודיו: שיר קברטי טיפשי וחמודץ מוזיקת צ'רלסטון שמחה, מנותקת מכל הווי מוזיקלי עכשווי קיים, ועדיין זה מצליח זול, מטופש וכיפי נורא. זה גילטי פלז'ר אמיתי, שאמנם אין לו סיכוי להגיע לשום מקום בקדם, אבל הוא משעשע להאזנה. 3/5.
בהופעה החיה: זה קיבל את ההופעה הקלישאתית שהייתם מצפים. היא לבושה בחליפה בסגול-ורוד וכובע תואם. ארבעה רקדנים בשלייקס נותנים את אווירת הצ'רלסטון הנדרשת. היא חמודה, אבל זו הופעה קברטית לחלוטין. למזלה, המתחרים שלה ממש גרועים.

Elin & The Woods – We Are As One – בסטודיו: זה די מדהים ששיר של האחיות השבדיות, Ylva & Linda Persson, ששיריהן בדרך כלל מגיעים לקדמים במזרח אירופה, הגיע לקדם הנורבגי. את השיר כתבו ביחד עם חברי הצמד המופיע. מדובר בבלדה עד מיטמפו, גנרית ומשמימה למדי, עם השפעות סאמיות קלות. המנגינה שבלונית וקיטשית, חסרת ברק וחן. הכי סתמי שיש. 1/5.
בהופעה החיה: הסולנית לובשת שמלה לבנה-מוזהבת עם טייק סאמי. הוידאוארט יפהפה, של יער סקנדינבי קסום, והצבע הירוק שולט. היא עושה תנועות מוזרות עם היד שלה, וגם הקול שלה לא מי יודע מה. השיר פח, אבל הויזואל יעבוד על הקהל, אני בטוח.

הגיע זמן תוצאות. Jenny Jenssen ו-Elin & The Woods עולים לבמה. הקהל הצביע באינטרנט והחליט שלשלב הבא עולה/עולים…

Elin & The Woods

לאחר מכן, ראיון עם הפיינליסטית האוטומטית, Tone Damli. ממשיכים בדו קרב השני.

Kevin Boine – Stem på mæ – בסטודיו: פירוש שם השיר הוא "שירו לי", והוא השיר היחיד בנורבגית בטרום הקדם הזה. מתחיל כבלדה אייטיזית, וממשיך כפופ-קאנטרי מעצבן וכפרי. זה שיר שכורים, שיר שצועקים אותו במשחקי ספורט, לפחות ככה הוא נשמע. גם שיר זה כולל קירות סאמיות, שחזרו לאפנה לאחר ההצלחה של נורבגיה באירוויזיון 2019. לאחר הפיזמון – קטע ראפ. זה נורא מבולגן וסר חינו בעיני. 2/5.
בהופעה החיה: זה זוכה להופעה מטופשת כמו השיר עצמו. הוא עומד על עמדת כמו של דיג'יי, עמו 4 רקדניות, שמנסות לרקוד קטע אורבני, אבל מגחיכות עוד יותר את כל השיר. הקול שלו לא מחזיק. הוא גבר נאה, אבל אין לו את כריזמה הנדרשת. בסוף ההופעה, מלא רקדנים עולים לבמה, יש זיקוקים ושאר שטויות. איזה ברדק, אלוהים.

Liza Vassilieva – I Am Gay – בסטודיו: מה רע במישהי שמחליטה לשיר על עצמה שהיא הומו. ובכן, המון דברים. זה יכול להיתפס כגימיק וניצול של הקהילה הלהט"בית, במיוחד לאור העובדה שהמבצעת היא סטרייטית למהדרין. אלי היא מתכוונת לזה שהיא עליזה? לא, היא די מכוונת לשיר להיות המנון גאווה. הסגנון המוזיקלי הוא כמו שיר של Katy Perry בואכה 2011. לא מעניין ואף מביך. 2/5.
בהופעה החיה: Vassilieva לובשת שמלה כסופה-צבעונית נוצצת. בתור מי ששרה שהיא עליזה, היא נראית בדיכאון. שישה רקדנים בלבן, כסף וורוד רוקדים עמה. זו כנראה ההופעה הטובה של הערב, לאור הזוועות שחווינו, מאד אנרגטית וחיובית, אבל השיר עדיין אשפה.

הגיע זמן תוצאות. Kevin Boine ו-Liza Vassilieva עולים לבמה. הקהל הצביע באינטרנט והחליט שלשלב הבא עולה….

Liza Vassilieva

ועכשיו, הפיינליסטית האוטומטית עולה להופיע.

Tone Damli – Hurts Sometimes – בסטודיו:לא לחינם היא פיינליסטית אוטומטית, למרות שהחובבים צעקו וזעקו על כמה הם מאוכזבים מהשיר הזה. מדובר בהמנון פופי חזק מאד לטעמי, כזה שלפני 7 שנים היה יכול לזכות באירוויזיון. היום, שירים כאלה כבר לא מחזיקים כל כך… עם זאת, זה שיר מאד מגובש כפופ עם מילים עצובות וביט אופטימי ושמח. עבודה מקצועית של כל העוסקים במלאכה. 3/5.
בהופעה החיה: ההופעה נראית כמו קליפ. היא לובשת שמלה לבנה עם פנינים ענקיות. זה אסתטי מאד, נקי. ההופעה הווקלית מצוינת והיא נראית מצוין. זה לא שיר פורץ דרך, אבל זה טוב בשמה שזה כן מנסה להיות – המנון פופי אפקטיבי ביותר.

להלן דירוגי לשירי הקדם, אחרי ההופעות החיות:

  1. Tone Damli – Hurts Sometimes
  2. Jenny Jenssen – Mr. Hello
  3. Kevin Boine – Stem på mæ
  4. Liza Vassilieva – I Am Gay
  5. Elin & The Woods – We Are As One

סרטון קצר על שאירע באירוויזיון 2009 ברוסיה, אז זכתה נורבגיה בתחרות בפעם האחרונה. ממשיכים עם הסופר-גמר. תחילה מופיעים Elin & The Woods ואחריהם Liza Vassilieva.

הגיע זמן תוצאות! העולה לגמר היא/הוא…

Liza Vassilieva

בשבוע הבא – הגמר, בו 10 מתמודדים יתחרו על הכרטיס לרוטרדם!

תגובה אחת הוסיפו את שלכם

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.