2017: עדכון – 147 ימים לאירוויזיון

eurovision_heart אירועי השבוע הקרוב (11-17/12/16)
* 15/12 – חשיפת שירי חצי הגמר השני של הקדם האסטוני

eurovision_heart כללי

* הלוגו והסלוגן של אירוויזיון 2017 אושרו על ידי ה-EBU וייחשפו בסוף דצמבר. עיצוב הבמה ייחשף בחודש ינואר.
* ה-EBU במשא ומתן עם רשויות באוקראינה בנוגע ל"רשימה השחורה" של אמנים ועיתונאים רוסיים אשר לא מורשים להיכנס למדינה. הדבר עורר דאגה שכן היה יכול להוות תקדים מסוכן, שבו מדינה אוסרת השתתפות של אמן מסוים עקב דעות פוליטיות, שהרי איסור הכניסה למדינה הוא הלכה למעשה אישור השתתפותו. על פי דיווחים של כלי תקשורת רוסיים, אוקראינה לא צפויה לאכוף את הרשימה השחורה, או למנוע מכלי תקשורת רוסיים לסקר את האירוע. מצד אוקראינה נאמר כי אין בכוונתם לא לאכוף את הרשימה השחורה לחלוטין, שכן יש ברשימה אישים אנשים שמציבים איום לביטחון הלאומי של המדינה. עוד נאמר שה-EBU דואג לאקרדיציה של כל באי התחרות וכי לא אמורה להיות בעיה בנידון. מה יקרה אם רוסיה תיבחר את נציגה מתוך הרשימה השחורה? לא ברור.
* בשבוע שעבר עמד יון אולה סאנד במוקד של מתיחה טלפונית. המתוחים היו צוות התכנית הרוסית "Zvonok" (השיחה). המותחים הזדהו בתור Ievhen Nyschuk, שר התרבות האוקראינית ו-Vitali Klitschko, ראש עיריית קייב. הם שיקרו לו כשאמרו בין היתר שסרגיי לזרב כלול ברשימה השחורה. סאנד מצידו העלה חששות בנידון וטען כי יש לפתור את הדבר במשא ומתן.

albania אלבניה
השיר "Mirëmëngjes" של Edona Vatoci נפסל מהשתתפות בקדם המקומי (ה-FIK), עקב חשיפתו לפני התחרות. את מקומה של Edona יחליף Xhejni Lito עם השיר "Pritja".

belarus בלרוס
נחשף סדר השירים בקדם. July תפתח את הקדם, בעוד PROvokatsiya יחתמו אותו. Navi הלהקה הפייבוריטית בקרב החובבים שובצה למיקום ה-4 בסדר השירים. ניתן לראות את הסדר המלא כאן.

georgia גאורגיה
מיד לאחר סגירת המועד לשליחת השירים, גיאורגיה פרסמה את רשימת 27 האמנים שהגישו את מועמדותם להתמודד בקדם המקומי, לאחר סינון. ניתן לראות את שמותיהם (בגיאורגית מלאה) כאן.

germany גרמניה
המדינה סיימה את שלב האודישנים, ו-33 מתמודדים עלו לשלב הבא. ניתן לראות את רשימת המתמודדים המלאה כאן. בקרוב יוחלט ותיחשף ההחלטה על חמשת הפיינליסטים מביניהם.

greece יוון
המדינה לא חשפה את תכניותיה, אך נרמז כבר שהיא הולכת לכיוון קדם משודר ולא בחירה פנימית, למרות המצב הכלכלי במדינה. בחודש הבא צפוי להיחשף הפורמט וכנראה גם משתתפי הקדם, שצפוי להיערך לקראת סוף פברואר.

italy איטליה
הוכרזו המשתתפים בפסטיבל סנרמו הסבוך והמסובך. בין המשתתפים ניתן למצוא את Al Bano נציג המדינה ב-1976 ו-1985 כחלק מצמד, וכמו תמיד זמרים איטלקים מהשורה הראשונה. ניתן לצפות ברשימה המלאה כאן. Emma Marrone, נציגת איטליה ב-2014, עומדת מאחורי השיר של Elodie. Federica Abbate ו-Cheope, שכתבו את השיר האיטלקי לאירוויזיון 2016, כתבו הפעם את השיר עבור Michele Bravi. אחד מכותב השיר האיטלקי לאירוויזיון 2013, Roberto Casalino, כתב את השירים של Alessio Bernabei ו-Giusy Ferreri. להזכירכם, נציגות איטליה לאירוויזיון תוצע לזוכה בפסטיבל, אך אם יסרב תיבחר הטלוויזיה האיטלקית את האמן המשתתף מהפסטיבל לפי ראותה.

lithuania ליטא
על פי השמועות, אמינטה, נציגת לטביה ב-2015 וכותבת השיר הלטבי ב-2016, הגישה שיר לקדם הליטאי. הפעם מי שתבצע את שירה היא לא אחרת מתופעת הקדם המקומית Aiste Pilvelyte.

malta מלטה
הטלוויזיה המלטית פרסמה את רשימת 60 המבצעים והשירים שעברו את שלב הוועדה. השירים כרגע לא ניתנים להאזנה. הם יצומצמו ל-16 שירים, אשר יתחרו בקדם שיתקיים בפברואר. מבין השירים נמצא גם "Hey Yo" של Domenique Azzopardi שהגיעה לרשימת ה-60 גם ב-2015 ו-"Breathe" של Cherylis, השיר "Fireworks" של Iona ו-"Gone" של Nazio Rotin שהגיעו לרשימת ה-49 ב-2016. ניתן לצפות ברשימת השירים והמבצעים המלאה כאן.

moldova מולדובה
המדינה הכריזה על קדם מקומי, כפי שהיא נוהגת לערוך מידי שנה, וזאת בניגוד לשמועות על הליך בחירה פנימי, שנשקל עקב בעיות תקציב. ב-18/01 ייסגר מועד הגשת השירים, לאחר שלושה ימים ייערכו אודישנים למבצעים עם שיריהם. השירים שיעברו את שלב זה ישתתפו בחצי הגמר ב-24/02, משם יעפילו מספר שירים לגמר, שייערך למחרת ה-25/02.

netherlands הולנד
כפי שנעשה מקובל במחוזותינו, גם עבור השיר ההולנדי נערכו "מחנות כתיבת שירים", שבהם כותבים ומלחינים יושבים ביחד במקום מבודד ובשיתוף פעולה יצירתי כותבים ביחד שירים.

poland פולין
הקדם המקומי יתקיים בפברואר. התאריך המדויק והחוקים לתחרות יפורסמו בקרוב.

portugal פורטוגל
המדינה האיברית שחווה כישלון אחר כישלון, מתכוננת לקדם המקומי, ה-Festival da Canção. הטלוויזיה הפורטוגלית חשפה את רשימת המלחינים ששיריהם ישתתפו בקדם. ניתן לצפות ברשימת המלחינים כאן. רשימת המלחינים הפתיעה רבים, שכן היא כוללת מספר אמני אינדי ומלחינים מהשורה הראשונה. מהפכה נוספת שנעשתה בבחירה המקומית היא ביטול הכלל שמחייב את השירים להיות בפורטוגלית בלבד. ההצבעה הקדם תבוצע ע"י 7 צוותי שיפוט אזוריים ברחבי המדינה, שיהוו 50% מהקולות בעוד הקהל בבית יהווה את 50% הנותרים.

romania רומניה
רשות השידור הרומנית מסרה כי השבוע תפרסם פרסים לגבי הליך בחירת השיר הרומני לאירוויזיון 2017. השמועות מדברות על כך ש-Stig Rästa, נציג אסטוניה לאירוויזיון 2015 וכותב השיר האסטוני ב-2016, כתב שיר ללהקה רומנית עבור הקדם הרומני.

russia רוסיה
לפי השמועות, המדינה צפויה לחשוף את האמן הנבחר בשבועיים הקרובים.

slovenia סלובניה
לאחר חשיפת רשימת המתמודדים, נודע כי צוות השופטים הקטן שישפוט בתחרות יכלול גם את נציגת סלובניה מ-2016, ManuElla. נודע כי השירים של Nika Zorjan, BQL ו-Alya נכתבו על ידי Raay, הצמד הגברי ב-Maraaya. בין כותבי השיר של אמאיה נמצא Jake Schultze, שהיה אחראי בשנות התשעים על הלהיטים "I want you to want me" של Solid HarmoniE ו-"Bye bye bye" של N'Sync.

spain ספרד
שלב הבחירה האינטרנטית במדינה הושק כאשר 30 שירים במסלול הבחירה האינטרנטית נבחרו והם מוצגים כעת לקבל באתר התחרות. קהל מכל רחבי העולם מוזמן להאזין לשירים ולהצביע לשיר החביב עליו. מבין המתמודדים ניתן למצוא את Javi שייצג את ספרד בשנת 2007 כחלק מלהקת D'Nash, ואף נחשב פייבוריט לשלבים הבאים.

united_kingdom בריטניה
בריטניה הכריזה כי גם השנה תשתמש בשיטת הבחירה Eurovision: You decide כדי לבחור את השיר שייצג את המדינה השנה. הקדם עבר ל-BBC2, היותר פופולארי. השירים ייחשפו ב-23 לינואר, בעוד הגמר ייערך ב-27 לינואר.

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.