2018: סן מרינו – תוכנית ראשונה

הגיע השעה המיוחלת והערב, במקביל לשידור של פסטיבל סן רמו, תשודר התוכנית הראשונה של 1in360, התהליך שבסופו ייבחר הנציג של סן מרינו לאירוויזיון 2018. 11 המתמודדים יבצעו הערב גירסאות אקוסטיות לשיריהם בפני חבר השופטים שכולל את Zoë Straub, נציגת אוסטריה לאירוויזיון 2016, Ladislav Kossar, יזם שיתברר במהלך הערב כי הוא ה"שופט הרשע", Neon Hitch, זמרת בריטית, ו Alexandro Capriccioni, ראש המשלחת הסנמרינזית בשנים האחרונות.

הצטרפו אלינו לסקירה של השידור. ניתן לצפות בלינק.

המתמודדים הם:

Emma Sandström – Dimamonds

אמה הפינית מופיעה בשיר באנגלית פרי עטה. היא עוטה נוצות בצבע ניוד ונותנת הופעה מאוד מקצועית. השיר עצמו, בעל פוטניאל להיות המנון פופ ואם הוא נשמע ככה בגירסא אקוסטית אז הוא בנקודת פתיחה מצויינת. השופטים פה אחד מחמיאים אך אומרים שחסר משהו ושאמה בעיקר צריכה לעבוד על הטונים הגבוהים. אחלה פתיחה לערב.

IROL feat. Jessica- Stuck Without You

שיר ראפ באיטלקית מפי IROL בחור יליד סן מרינו! את הפזמון שרה Jessica באנגלית, ובשלב מסויים היא לחלוטין מאפילה על בן זוגה. השיר כולו מתחיל לשעמם, בחלקים שבהם IROL לא שר הוא ממש נראה כאילו הוא הולך לאיבוד על הבמה. השופטים משבחים למרות ההופעה הפושרת ולמרות שרובם לא הבינו את המילים.

Giovanni Montalbano – Per quello che mi dai

ג'ובאני עוטה צעיף ושר באיטלקית שיר פרי עטו, כך ששוב רוב השופטים לא מבינים אותו. מדובר בבלדה איטלקית קלאסית שמתאימה מאוד לאווירה האקוסטית של הערב, אך מאוד קשה לדעת אם היא תתאים לבמה הגדולה של האירוויזיון. ג'ובאני מתבל את ההופעה עם המון אופי ורגשות. באופן כללי שיר מושלם לאירוויזיון 1991 ברומא. השופטים מפליאים בסופרלטיבים וכמעט שלא נותנים הערות שליליות. משעשע לראות את ג'ובאני עונה באיטלקית כשפונים אליו באנגלית.

Sebastian Schmidt – In the Moonlight

סבסטיאן חובש כובע קסקט. הבחור הגרמני שר שיר אמצע הדרך קטן וחמוד, כזה שמתאים בדיוק למידות התוכנית האקוסטית של היום. זה נשמע כמו גירסת דמו ונראה כמו הופעה בערב קריוקי בגיי-באר השכונתי בפרנקפורט. השופטים מחמיאים אך פחות נלהבים ממקודם.

Judah Gavra – Stay

יהודה גברא שלנו שר בלדה באנגלית במבטא כבד. הוא לבוש חליפה כחולה וטי שירט ונראה רציני. השיר עצמו עייף וקלישאתי ומיושן בכל קנה מידה, כולל המודולציה והפלצטים. השופטים מחמיאים על השליטה שיהודה אכן הפגין אך מציינים כי השיר עצמו לא מספיק טוב.

Tinashe Makura – We Are One

טינאשה, זמר שחור מזימבבואה, מציין שהשיר שהוא יבצע הערב נכתב בשעתיים ובהחלט מרגישים בכך. מילים מטופשות למלודיה פשוטה ועיבוד של שני אקורדים. לעומת ההופעות האחרות הערב, עושה רושם שטינאשה והצוות שלו לא לקחו ברצינות את המשימה. הוא אמנם לא מזייף, אבל זה כלום ושום דבר. השופטים עושים שמיניות באויר כדי לא לצאת גזעניים ולא נותנים שום מחמאה מלבד שמדובר במשהו שונה, מעולם אחר, שלא רגילים אליו וכד'…

Jessika Muscat – Who We Are

את ג'סיקה המלטזית שמענו כבר הערב כאשר היא שרה עם IROL. הפעם הוא זה שמלווה אותה. הם שוב שרים פופ באנגלית שמלווה בראפ באיטלקית, רק שכעת החלק שלה *אמור* להאפיל על החלק שלו. זה מאוד לא מתאים לסט אקוסטי, ודווקא היה עדיף לו השיר הזה היה מחכה לבמה גדולה יותר. השופטים מספקים כמות נכבדת של מחמאות והערות חיוביות, עד כדי כך שמתקבל הרושם שהסיפור מכור.

Sara de Blue – Until the Morning Light

שרה האוסטרית מופיעה עם בלדה אפלה באנגלית. היא מכשפת את השופטים בתלבושת הערפד ובקולה המיוחד. זה שיר מושלם לערב אקוסטי והיא מפגינה טווח קול מרשים. השופטים נותרים חסרי מילים לאור ההופעה והשיר של שרה, ומסכימים כמעט פה אחד שמדובר ברמה אחרת לחלוטין של כישרון ממה שנשמע עד כה. שרה נראית מאוד שברירית בעת מתן הביקורת.

Jenifer Brening – I'm Sorry

ג'ניפר היא המתמודדת הצעירה ביותר הערב. היא לבושה במכנס ויניל צמוד וכיאה לזמרת גמרניה, היא מפגינה איכות של זמרת בארים מוכשרת בשיר R&B מיד-טמפו שנשמע כמו שיר אחר. ישנו ליווי של כינור ברקע שמשדרג את השיר, אך ג'ניפר נראית לא נינוחה ובסיום השיר נושמת לרווחה שזה סוף סוף נגמר. השופטים מציינים שההגשה של השיר לא הייתה מספיק טובה.

Franklin Calleja – Best Years of Our Lives

פרנקלין, הזמר המלטזי השני בתחרות, מפגין עושר ומגוון רחב של יכולות בבלדת הדיסני הזו. השיר עצמו מתפתח יפה ופרנקלין מצליח לתת הופעה מרשימה מבחינה ווקאלית. זו בלדה עם פוטנציאל גבוה להצליח על במה גדולה. השופטים משבחים את הדינאמיות והיכולות הטכניות של פרנקלין אך מציינים כי היה חסר חיבור עם הקהל.

Camilla North – Free Yourself

המופיעה האחרונה שלנו הערב מגיעה מנורווגיה. קמילה עולה לבמה כובע בארט נטוי כאילו הגיעה להופעה בערב open mic ונותנת הופעה אנמית לשיר ראגאיי קריבי פשוט ורפטטיבי עד כאב. מבחינה ווקאלית היא לא עומדת בקנה מידה עם הזמרים והזמרות שהופיעו לפניה, אך השופטים מציינים לשבח את השיר ואת האוירה החמימה והחופשית שהוא משרה.

בשבוע הבא יופיעו אותם 11 המתמודדים עם אותם 11 שירים אך מי שיבצע כל שיר יהיה אומן אחר.

ניתן לצפות בתכנית המלאה מטה:

תגובה אחת הוסיפו את שלכם

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.