2020: צ'כיה – סקירת שירי ה-Eurovision Song CZ

כמו בשנה שעברה, גם השנה עורכת צ'כיה קדם קטן, אשר יהיה במתכונת אינטרנטית מצומצמת. ב-2018 הגיעה צ'כיה להישג הטוב בתולדותיה, מקום שישי עם "Lie to Me" בביצוע Mikael Josef. בשנה שעברה סיימה במקום ה-11 עם "Friend of a Friend" של Lake Malawi, מה שהיה להישג השני הטוב בתולדותיה. שבעת שירי הקדם נחשפו ב-20/01, ותושבי צ'כיה יכולים להצביע להם דרך אפליקציה. ב-28/01 תיסגר ההצבעה. ב-3/02 יוכרזו תוצאות קולות הקהל והרכב חבר השופטים, ונדע מי ייצג את המדינה ברוטרדם. להלן סקירת שירי הקדם:

Barbora Mochowa – White & Black Holes – בשנה שעברה הגיעה למקום הראשון אצל השופטים, לצד Lake Malawi, אך הקהל הכריע את הכף לטובת האחרונים. גם כאן היא אחראית על כתיבת השיר לצד Viliam Béreš, חבר להקת Toxique, בדיוק כמו בשנה שעברה. גם בשיר זה, כמו בשירה מהשנה שעברה, היא מהדהדת את Lana Del Rey. מוזיקת אמביינט, עם דארק פופ מלודי וחלומי. זה יכול לעשות משהו לצ'כיה בתחרות, כי זה יבלוט לטובה. עד כמה זה מדהים? לא יודע, אצטרך כמה האזנות. יכול להיות שבהמשך אראה בזה חיקוי של Del Rey. עם זאת, הרושם הראשוני, לפחות שלי מהשיר, הוא מאד חיובי. השופטים יכולים לתת לזה את הניצחון. 3/5.

Benny Cristo – Kemama – אמן יחסית מוכר ומצליח, שאמור לזכות בקולות הקהל, אם לא יהיו הפתעות. Cristo תרם את כישורי המוזיקה שלו לכתיבת השיר. דאנס הול עם מוזיקת מועדונים קצבית. מקצבים שונים משתלבים בשיר בהפקה מאד עדכנית ומגניבה. איך שיר כזה יראה באירוויזיון? אין לי מושג, אבל לא היה דבר כזה. יכול להיות הצלחה עצומה או כישלון מהדהד. ההוק של השיר מאד חזק ואין ספק, שהשיר כולו מושך קדימה מבחינת אופנה מוזיקלית רלבנטית. מגניב. 3/5.

Elis Mraz & Čis T – Wanna Be Like – פופ עם רגאטון לטיני באנגלית. Mraz מזכירה קצת את Meghan Trainor, בעוד המוזיקה עצמה מזכירה עשרות שירים ששמענו בשנתיים האחרונות ברדיו וברשימות השמעה בספוטיפיי… Čis T אחראי לקטע ההיפ-הופ בספרדית. גם כאן המבצעים הם הכותבים. יש כאן הרבה אפנות מוזיקליות שהובאו ליצירת להיט בכוח. מרגיש לי מתאמץ ולא הכי נעים לשמיעה. 2/5.

Karelll – At Least We've Tried – גם הוא כתב את השיר בעצמו… בלדת פופ פסנתר סבירה. משהו בהגייה שלו באנגלית לא יושב לי טוב. המלודיה צפויה ושבלונית. יש מצב שזה מתחרה חזק על המקום האחרון. זה לא שיר רע לגמרי, אבל הוא שכיח לחלוטין ואתה יכול לסיים לשמוע אותו מבלי לזכור מה שמעת. גנרי ומאכזב. עם זאת, זה רדיו פרנדלי. לפחות ניסית… 2/5.

Olga Lounová – Dark Water – זמרת ושחקנית עתירת ניסיון. כתבה את השיר ביחד עם Aleena Gibson השבדית, שכתבה רבות לקדמים שונים ואף השתתפה במלודיפסטיבלן. הצלחתה הגדולה ביותר הוא המקום השני במלודיפסטיבלן 2008, עם השיר "Empty Room" של Sanna Nielsen. עוד כותב הוא Trevor Muzzy האמריקאי, שכתב בין היתר ל-Jason Derulo. השיר נפתח בקולה הגבוה והעדין של Lounová. בפיזמון זה נשמע כבר כמו בלדת מלודיפסטיבלן גנרית. זה עוד עשוי לקחת את הקדם, שלא נדע מצרות. זה מיושן, משהו מהקדמים של העשור הקודם. לא מבין את התלהבות החובבים מהשיר. השופטים יעופו על זה. והצופים? נקווה שלא. 2/5.

Pam Rabbit – Get Up – בקדם 2019 סיימה שנייה בשופטים, שלישית בקהל ורביעית בסך הכל. את השיר כתב Boris Carloff, שבשנה שעברה היה מאחורי השירים בקדם של Jakub Ondra, Jara Vymer ו-Tomáš Boček. בשנה שעברה לא אהבתי את השיר שלה, והשנה? אני מופתע לטובה. זה אינדי-אלקטרופופ עם השפעות מוזיקה שחורה. הקול שלה עדיין מתיילד ומתאמץ מידי, אבל השיר נשמע מקורי, אדג'י ורלבנטי לסצינת המוזיקה. ב-c part היא נותנת בראפ. כפיים. 3/5.

We All Poop – All the Blood (Positive Song Actually) – הלהקה זכתה לתשומת לב בזכות שמה ושם השיר שלה. הם גם הפחות מוכרים מבין משתתפי הקדם. האם לפנינו סוס שחור? רוק-פופ אלטרנטיבי משהו, אך קליט. פיזמון המנוני, אך לא קלישאתי. חובבים השוו אותם ל-Twenty One Pilots, ובצדק. השיר תורם למגוון המוזיקלי של הקדם הקטן, אך המרשים.

להלן דירוגי לשירי הקדם הצ'כי:

  1. Benny Cristo – Kemama
  2. We All Poop – All the Blood (Positive Song Actually)
  3. Pam Rabbit – Get Up
  4. Barbora Mochowa – White & Black Holes
  5. Karelll – At Least We've Tried
  6. Elis Mraz & Čis T – Wanna Be Like
  7. Olga Lounová – Dark Water

לתחושתי, Olga Lounová היא מתמודדת חזקה על הניצחון, וזה מצער. היא יכולה לזכות בשופטים ולהגיע מקום שני בקהל, מה שיבטיח לה ניצחון. Benny Cristo היקר יקבל אולי 12 נקודות מהקהל, אבל לא מספיק פרגון מהשופטים. Barbora Mochowa יכולה להיות הפתעה, אם יקרה מצב של שניים רבים ואחת זוכה. את האחרים אני לא רואה זוכים. We All Poop יכולים להפתיע ולסיים גבוה, אבל האנונימיות שלהם תפגע בהם בקהל.

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.