2019: בקשות לשנה החדשה – חלק ג'

ממשיכים בסדרת הבקשות לשנה החדשה. מי יגיע במאי הקרוב לישראל לייצג את מדינתו? אנחנו עדיין לא יודעים, אבל ניתן לקוות ולהצביע על כמה מהאמנים בעלי הפוטנציאל, שאנחנו שואפים שייצגו את מדינתם בתחרות. בסדרה זו אשתדל להיות ריאלי (לא תמיד) ולבחור את האמנים שיש איזשהו סיכוי סביר שיעשו אירוויזיון. למשל, אמנע משמות גדולים מידי, שככל הנראה לא יסכימו להתמודד בתחרות, כמו גם אמנים מבוססים מישראל, שלא הולכים להתמודד ב"הכוכב הבא"… בנוסף, אני מתעלם גם מאמנים שכבר ייצגו את מדינתם בעבר, למרות שהאפשרות הזו תמיד קיימת וריאלית. בפוסט זה אתמקד במדינות הבאות: לטביה, ליטא, מולדובה, מונטנגרו, מקדוניה, נורבגיה, סלובניה, סן מרינו וסרביה. מלטה וספרד, שייבחרו את מתמודדיהם באמצעות ריאליטי שירה, יקבלו התייחסות נפרדת בפוסטים הנוגעים להליך הבחירה שלהם.

latvia לטביה
Audience Killers – להקת אינדי פופ, סינת'פופ ואלקטרופופ, מריגה, הפעילה מ-2010. מוזיקה מלודית ועיבודים נקיים לצלילים שמחים ומרקידים. הוציאו אלבום אחד ו-EP אחד.

Instrumenti – הרכב אינדי אלקטרופופ, המגיע מריגה. קיים מ-2009 ומצליח למלא אולמות ברחבי המדינות הבלטיות. ההרכב גם יצר לעצמו קהל ברחבי היבשת. מוזיקה מתקדמת וקולות מלאכיים אווריריים. ב-2010 זכו בשני פרסים ב-Annual Latvian Music Awards, ביניהם השיר הטוב ביותר. עד כה הוציאו 3 אלבומים ו-EP אחד.

Laika Suns – להקה, הפועלת מ-2012, אף היא מבוססת בריגה (הפתעה!) מבצעים פופ-רוק מלודי, נגיש, מקורי.
Sus Dungo – הרכב אינדי ופופ-פולק נשי, הקיים מ-2008. הוציאו עד כה אלבום אחד. המוזיקה שלהן הרבה פעמים אקוסטית ומזכירה קצת את מוזיקת הפולק של שנות השישים.
Zāle – הרכב אינדי פולק, הקיים מ-2013. הוציאו עד כה שני אלבומים. ב-2016 זכו בפרס אמן הפולק הטוב ביותר ב-2016. עושים מוזיקה מכושפת, שמושכת אותך פנימה ומחייבת אותך להמשיך להאזין…

לא נכנסו לרשימה: Chris Noah, Dons, Fox Lima, DAS isT & IGO, Ewert and The Two Dragons, My Radiant You, Shipsea, The Briefing, The Sound Poets ו-The Velvet Supernova.

lithuania ליטא
Alina Orlova – בת 30, ילידת ויסגינס. עושה מוזיקת פולק-בלטי, אינדי-פופ ו-Sung poetry. מופיעה בליטאית, רוסית ואנגלית. ב-2006 זכתה בפרס פריצת השנה וב-2008 זכתה בפרס מוזיקת האינדי על אלבום הבכורה שלה. הוציאה עד כה 4 אלבומים.

Deeper Upper – הרכב אלקטרופופ ובריטפופ מוילנה. עושים מוזיקה מסונתזת בליווי ביטים חזקים, מבלי לוותר על מוזיקה עם תכנים עמוקים. ב-2015 יצאו לסיבוב הופעות ברחבי אירופה. הוציאו שני EP's ולפני שנתיים את אלבום הבכורה שלהם.

Veronika Povilionienė- בת 72, ילידת Kareivonys. זמרת פולק, זוכת פרס התרבות והאמנות הליטאית.

Gabrielė Vilkickytė – ילידת וילנה. אחת התגליות היותר מעניינות עבורי מהמעקב אחר הקדם הליטאי המייגע ב-2017 (אשר בו לא הצליחה להתקדם מעבר לשלב המוקדמות). עושה מוזיקה כל השנה, ולא רק עבור הקדם, ומוזיקה מצוינת. אינדי פופ, לא תמיד קומיוניקטיבי, אך מאד מעניין ועשיר.

Greta Zazza – בת 27, ילידת וילנה. התגלתה לנו בקדם 2017, סיימה בו במקום השישי, ומאז הפכה לחביבת חובבים. ב-2018 הגיעה רק לחצי הגמר. סוג של כוכבת פופ, אבל חצי כוח, ועדיין בזרת הפופ המסחרי והדאנס-פופ היא עושה עבודה לא רעה בכלל.

לא נכנסו לרשימה: Alice Way, Austieja, Beissoul & Einius, Electronic I, GeraiGerai, Ginta Biku, GJan, Undoja ו-

moldova מולדובה
Carla's Dream – פרויקט מוזיקלי הקיים מ-2012 ומורכב מאמנים מולדוביים ורומנים. שרים פופ, דאנס-פופ והיפ הופ. הלהקה שרה באנגלית, רומנית ורוסית. נחשבים לאחת הלהקות הפופולאריות ברומניה, שם הגיעו 7 פעמים למקום הראשון במצעד המקומי. הוציאו עד כה 4 אלבומים.

Via Dacă – פרויקט מוזיקלי מקישינב. שרים פולק וניאו-פולק. משלבים במוזיקה שלהם אלמנטים אקוסטיים ואלקטרוניים. ההרכב זכה להכרה דרך פסטיבלים בהם הופיע ברחבי המדינה. בנוסף הופיעו גם ברומניה ובקנדה. הוציאו EP אחד.

Dara – בת 22, ילידת Teleneşti. זמרת פופ, שהתפרסמה במדינה ב-2012, לאחר שהגיעה למקום השלישי בקדם המקומי עם השיר "Open Your Eyes". שרה מגיל צעיר והשתתפה בפסטיבלים רבים. ב-2013 פרשה מהקדם לאחר שהתקבלה. ב-2011 הוציאה את אלבומה היחיד עד כה.

FurioSnails – להקת רוק אינדי ואלטרנטיבי, הקיימת מ-1997. הוציאו עד כה 3 אלבומים.

Angelika Vee – ילידת מולדובה, המתגוררת בלוס אנג'לס. למדה באוניברסיטה הלאומית למוזיקה ברומניה, שם החלה את הקריירה שלה כזמרת וכותבת שירים בסוגות הפופ, RnB ו-EDM. התפרסמה בזכות חשבון היוטיוב שלה ובהמשך כתבה לאמנים החתומים תחת וורנר מיוזיק צרפת.

לא נכנסו לרשימה: Alexandrina, Curly, Gum Sellers, Katy Rain ו-Galileo.

montenegro מונטנגרו
Jadranka Barjaktarovic – בת 36, ילידת Berane. זמרת פולק, אשר סיימה במקום השלישי בתחרות הריאליטי שירה מבוסס פולק Zvezde Granda ב-2005. מאז הוציאה אלבום אחד.

Liria Dedvukaj – ילידת Malesia, מתגוררת בארה"ב. הוציאה 3 אלבומים. שרה באלבנית. השתתפה במספר פסטיבלים מקומיים, מתוכם פעמיים ב-Kenga Magjike האלבני.

Bojan Marović – בן 34, יליד פודגוריצה. ב-2002 השעה למקום השלישי בפסטיבל Sunčane Skale. הוציא עד כה 3 אלבומים. ב-2005 ניסה לייצג את סרביה ומונטנגרו,  וסיים בקדם במקום התשיעי.

Milica Milić – זמרת פופ ופולק מקומית. ניסתה את מסלה בקדם של סרביה ומונטנגרו ב-2006, אך לא העפילה לגמר הקדם.

Stanaj – בן 24, יליד אלבניה, ממוצא מונטנגרי, אשר גדל ניו-יורק. חתום ב-Republic Records ו-Lava Records. הוציא עד כה שני EP's.

malta מלטה
מאחר והמדינה החליטה, כי תקיים את הבחירה באמצעות התחרות X Factor, שתחל את שידורה מחר, נמתין לרשימת המתמודדים כדי להכריז על הפייבוריטים של הבלוג….

fyr_macedonia מקדוניה
Lambe Alabakoski – בן 30, יליד Ljubojno. זמר פופ וכוכב מקומי. התדלה בתחרות כשרונות מקומית ב-2004 ומאז מנהל קריירה מוצלחת. ניסה את מזלו פעמיים בקדם המקומי, ב-2006 וב-2007. בשתי הפעמים סיים במקום השלישי. הוציא עד כה 3 אלבומים.

Antonija Gigovska – בת 17, ילידת סקופיה. הגיעה למקום השלישי בפסטיבל MekFest ב-2016 לאחר שהתגלתה בריאליטי שירה מקומי. הייתה זמרת הליווי של EyeCue באירוויזיון 2018.

Victoria Loba – בת 29, ילידת טאגאנרוג, רוסיה. ייצגה את מקדוניה באירוויזיון ג'וניור ב-2003. הייתה סולנית ההרכב Tumbao Salsa Band. ב-2011 הגיעה למקום השני בקטגוריית הפופ ב-Ohrid Fest. ב-2014 בפסטיבל Makfest זכתה בפרס ההופעה הטובה ביותר. ניסתה לייצג את מקדוניה ב-2015, אך סיימה בקדם במקום השביעי.

Elena Milenkovska – ילידת סקופיה. זמרת פופ ופולק, בוגרת הריאליטי שירה הסרבי המצליח Zvezde Granda.

Monistra – להקת פולק מקומית, הקיימת מ-2002. מבצעים מוזיקה מסורתית, אך גם כזו מקורית.

לא נכנסו לרשימה: Anita, Anja Veterova, Kristo Rodževski, Igor Mitrovic, Jessica Palashoska, Kristina Arnaudova, Lidija Paskova, Sarah Mace, Slatkaristika, Sonja Tarčulovska, Suzana Gavazova, Tajfata ו-Tatijana Stefanovska.

norway נורבגיה
Dagny – בת 28, ילידת טרומסה. זמרת פופ. בשנה שעברה, שירה "Backbeat" הגיע לפסקול הסדרה "האנטומיה של גריי". היא מגיעה ממשפחה מוזיקלית והוציאה עד כה אלבום אחד.
Elsa & Emilie – צמד פופ, הממוקם באוסלו, שהוציא עד כה אלבום אחד. מאד עכשוויות, בעלות צליל אירופאי ומבטא בריטי מאולץ.
Kristian Kristensen – בן 24, יליד Harstad. זוכה The Voice המקומי ב-2013. ב-2009 התמודד עם להקתו ב- X Factor ללא הצלחה יתרה. שחרר את EP הבכורה שלו ב-2015.
Mugisho – בן 25, יליד קונגו. זמר פופ, סינגר-סונגרייטר ומפיק מוזיקלי. ב-2016 הוחתפ בוורנר מיוזיק המקומי ובשנה שעברה הוציא EP בכורה.
Hilde Selvikvåg – בת 27, ילידת Bryne. זמרת פופ וסינגר-סונגרייטרית של מוזיקת רדיו פרנדלי באופן כללי. הוציאה עד כה שני אלבומים.
לא נכנסו לרשימה: Aurora, Daniel Kvamme, Gabrielle, Gundelach, Mari Boine, Julie Bergan, Lil Halima, Sigrid, Sondre Lerche, Sophie Elise, Tellef Raabe, dePresno ו-Ylva.
slovenia סלובניה
Daniel Vezoja – יליד לובליאנה. זמר פולק ואמריקנה. חבר להקת TrainStation לשעבר. בסוף 2016 הוציא את אלבום הבכורה שלן. הספיק להיות מופע חימום של כמה אמנים בינלאומייים, בין היתר לולה מארש הישראליים.

Koala Voice – הרכב אינדי-רוק, המגיע מ-Kisovec. קיימים החל מ-2010, הוציאו עד כה שני אלבומים. הופיעו ברחבי מזרח ומרכז אירופה.

Zala Kralj & Gašper Šantl – צמד המגיע ממריבור. יוצרים מוזיקת טריפ-הופ ודאון טמפו. קיימים שנה בלבד.
Muff – הרכב אינדי-פופ, מלובליאנה, הקיים מ-2011. משלבים בין מקצבים אלקטרוניים למוזיקת נשמה. הוציאו עד כה אלבום אחד ו-EP אחד.
Zvezdana Novaković – זמרת פולקלור וג'אז, המפרשת מוזיקה מקומית מסורתית, כמו גם יוצרת מוזיקה חדשה. היא מלחינה ומנגנת על נבל. מופיעה בפסטיבלים ברחבי העולם.

לא נכנסו לרשימה: Katalena, Katarina Mala, Liamere, Severa Gjurin, Toni, Tosca Beat, Naio Ssaion, Warrego Valles ו-Zoran Predin.


san_marino סן מרינו
Alibi – הרכב רוק, שהוקם ב-2014. הוציאו אלבום אחד ובדרך לאלבום שני. בשנה שעברה לא עברו את השלב המקדים בקדם המקומי.

Alessandra Busignani – זמרת ופסנתרנית. בוגרת הקונסרבטיון של Cesena וסלונית להקת Parafunky ואחרי של להקת הגוספל Vox Box. למדה בלונדון הפקת מוזיקה אלקטרונית. בשנה שעברה לא עברה את השלב המקדים בקדם המקומי.

Gianluigi Colucci – בן 37, יליד Cesena. בגיל 17 הוציא אלבום בכורה בהפקה עצמאית. בשנה שעברה לא עבר את השלב המקדים בקדם המקומי.

Fiorella Guidi – ילידת Bahía Blanca, ארגנטינה. למיטב הבנתי תושבת סן מרינו. מורה למוזיקה. בשנה שעברה לא עברה את השלב המקדים בקדם המקומי.
Elisa Mazza – בת 19.

לא נכנסו לרשימה: Fabrizio Valentini ו-Irol.

spain ספרד
מאחר והמדינה החליטה, כי תקיים את הבחירה באמצעות התחרות Operación Triunfo, אשר התחילה לפני זמן מהאזקור את רשימת המתמודדים בפוסט נפרד….
serbia סרביה
irieFM – להקת ניאו-פופ וסינת'פופ מבלגרד. נשמעים לעיתים כמו Depeche Mode המקומיים ולעיתים כמו משהו אחר לגמרי.
Emina Jahović – בת 36, ילידת נובי פזאר. זמרת פופ ואתנו-פופ, סינגר-סונגרייטריתף דוגמנית ושחקנית. אחת הכוכבות הגדולות והוותיקות של המדינה עם הצלחה גם במדינות האזור האחרות. ניסתה לייצג את בוסניה והרצגובינה במסגרת קדם 2002 וסיימה במקום החמישי. ב-2010 ניסתה לייצג את סרביה וסיימה במקום השני מבין 3 אמנים. הוציאה 6 אלבומים עד כה.
Saška Janković – בת 30, ילידת סמדרבו. ידועה כ-Miss Jukebox. זמרת פופ, דאנס-פופ ו-RnB וסינגר-סונגרייטרית. ב-2010 ו-2011 הייתה זמרת ליווי של סרביה באירוויזיון. ב2012 השתתפה ב-The Voice המקומי. ב-2009 וב-2013 התחרתה בקדם המקומי, אך ב-2018 הגיעה למיקום הגבוה ביותר שלה בקדם, המקום השני.
Lena Kovačević – בת 26, ילידת בלגרד. בוגרת הקונסרבטוריון של אמסטרדם. זמרת וסינגר-סונגרייטרית של מוזיקת Easy Listening. השתתפה בפסטיבלים ברחבי אירופה והעולם. הייתה שופטת בריאליטי-שירה מקומי.
SevdahBABY – להקת דאנס ואלקטרו ותיקה. למעשה מאחורי הפרויקט עומד אדם בודד, אשר מצרף אליו בכל שיר צוות משתנה. קצת כמו הפרויקט של עידן רייכל. מוזיקה מרעננת, מגניבה, מרקידה. ב-2018 התמודדו בקדם המקומי וסיימו במקום האחרון עם 0 נקודות.
לא נכנסו לרשימה: Aleksandra Radović, Milica Pavlović, Moraitika, Daniel Đokić, Nemanja Guzijan, Saša Kovačević, Trag ו-Voneve.

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.