2017: יוון – Demy תשיר בקייב את "This is love"

יוון בחרה! או יותר נכון בחרה לדמי, את השיר עמו תיסע לאירוויזיון 2017. ביום שני נערך הקדם הפרטי של דמי. הקדם היה ירוד למדי מבחינה הפקתית וסימני המשבר הכלכלי ניכרו בו היטב. המופע עבור 3 שירים שאף לא הוצגו בלייב היה ארוך מהנדרש ואנטי קלימקטי. לגבי השירים עצמם, הציפיות היו גדולות, לנוכח הצוות מאחורי השיר. האם השיר הנבחר יענה עליהן או שמא יוון תחזור על תרחיש אי ההעפלה מהשנה שעברה?

המבצעת
כבר כתבתי על דמי כאן, אך אחזור לטובת המתקשים: דמי נולדה ב-1991 באתונה, יוון, והחלה ללמוד מוזיקה מגיל צעיר. בשנת 2012 חוותה את הפריצה הגדולה ביוון כששירה "Poses Hiliades Kalokeria" כבש את המצעדים במדינה. היא שחררה את אלבום הבכורה שלה, שהגיע אף הוא למקום הראשון במצעד האלבומים המקומי. שירים נוספים ששחררה מהאלבום זכו להצלחה דומה. באותה שנה שיתפה פעולה עם הצמד Playmen ושרה את השיר שחיברו "Fallin". השיר זכה להצלחה יחסית גם ברוסיה. היא הופיעה כאורחת בקדם המקומי ב-2013, אז שרה עם דימה בילאן את "Believe", השיר עמו זכה באירוויזיון 2008. ב-2014 הקליפ לשירה "Oso O Kosmos Tha Exei Esena" אותו שרה עם הראפר Mike, קיבל את פרס קליפ הדואט הטוב ביותר. באותה שנה שחררה את אלבומה השני. ב-2015 הצטרפה לצוות השופטים של התכנית "The Music School". בנוסף, השתתפה במחזות זמר במדינה. ב-2016 הוציאה את הסינגל "Isovia Mazi", שהוא למעשה גרסת כיסוי לשיר של בולגריה מאירוויזיון 2016, "If love was a crime". עוד באותה שנה שיתפה פעולה עם DiGi ו-RadioAct עבור שיר לפסקול סרט האקשן היווני "Short Fuse".

השיר
"This is love" הולחן והופק על ידי Dimitris Kontopoulos. הוא הלחין והפיק שישה שירי אירוויזיון, כאשר ההישג הנמוך ביותר שלו הוא המקום שביעי:  "Work Your Magic" של Dmitry Koldun (בלרוס 2007), שסיים שישי, "Shady Lady" של Ani Lorak (אוקראינה 2008), שסיים שני, "This Is Our Night" של Sakis Rouvas (יוון 2009), שסיים שביעי, "Hold Me" של Farid Mammadov (אזרבייג'ן 2013), שסיים שני, "Shine" של Tolmachevy Sisters (רוסיה 2014), שסיים שביעי ולאחרונה  "You Are the Only One" של Sergey Lazarev (רוסיה 2016) שסיים שלישי, למרות שזכה בטלווטינג. השמועות אומרות ש-Kontopoulos גם הולך להיות אחראי על השיר האזרבייג'ני השנה, נצטרך להמתין לראות אם אכן כך הדבר. כפי שתוכלו לראות הוא הגיע מספר פעמים קרוב לזכייה, אך מעולם לא הביא את הגביע למדינות להם הלחין והפיק.
השיר נבחר באחד הקדמים היותר מבולגנים שיצא לי לראות. שלושת השירים המאד מצופים, נחשפו ממש ברגע האחרון, אחרי למעלה משעת שידור, ואחר כך שודרו שוב. מי שהיה אחראי לדבר הזה לא מבין דבר וחצי דבר בטלוויזיה. קיוויתי שלפחות השירים יהיו טובים, או לפחות בעלי פוטנציאל להיטי, אך תקוותי נגוזה. 3 שירים חלשים וסופר גנריים הוצגו בזה אחר זה, אבל הקהל וצוותי השיפוט הבינלאומיים נפלו שדודים אחר This is love, כאשר כל צוות שיפוט בחר בשיר כמנצח, למעט צוות השיפוט האזרבייג'ני. הקהל בבית תמך בשיר בגדול עם 70% מקולות המתקשרים/מסמסים. השיר סיים עם כ-76% במקום הראשון. הייפים זה דבר שעובד בקדמים היוונים.
השיר המנצח נפתח בצליל שמזכיר את צופר האוויר שאנחנו מכירים מ-"Euphoria" של לורין, אבל אין לו באמת קשר לשיר או לאופן שבו הוא ממשיך. די ברור שזה נועד לבמה, כדי ליצור דרמה בתחילה. הבתים בונים להיט פוטנציאלי, ונשמעים מאד כמו עבודות קודמות של Kontopoulos עם שירי האירוויזיון שלו, אך עם ההגעה לגשר משהו הולך לאיבוד והשיר נשמע כמו הרבה שירים אחרים. הפיזמון כבר קובר את השיר לגמרי עם הרגשה שמדובר בסוג של גרמניה 2013 (קסקדה) (שגם הוא מלכתחילה נשמע כמו שירים אחרים) ושאר להיטי פופ-טרנאס שכבר הספיקו לצאת מהאופנה. ה-C part נכתב במיוחד לאירוויזיון, כינורות דרמטיים שמוזילים את השיר עוד יותר וכנראה תוכננו מראש עבור איזה ספקטקל שיהיה על הבמה במאי.
המילים, הו המילים. אם חשבתי שהמלודיה הנבובה וההפקה הזולה הם החלק החלש בשיר, דעתי השתנתה כשניגשתי לקרוא את המילים. לא הייתי עצם בגופי שלא התכווצה מבושה עם כל מילה שקראתי. אני יכול לצטט כל שורה בשיר כדי לתת דוגמה, קלישאה אחר קלישאה, נשמע כמעט כמו פרודיה על teen pop. כנראה שהשורה "This is love/Rain falls from above" היא המביכה ביותר. מאיפה ציפית שיירד גשם בדיוק? אפילו אני, שנוטה לנתח ולחפור על ליריקה בשירים הפשוטים והפופיים ביותר, מסרב למצוא כאן משמעות, למעט זחיחות בולטת מאד של הכותב.
השיר נראה כי נכתב בחופזה, שום דבר כאן לא מלהיב. זה הרקב של המוזיקה הממוחסרת בהתגלמותו. שלא תבינו לא נכון, אני נהנה ממוסיקה מסחרית וטראשית בדיוק כמו כל אחד אחר, אבל בשיר הזה ניכר כי כותבו הגיע לשיא של ניוון מוזיקלי. זה כל כך שיר של פס ייצור, חסר נשמה ואופי. אני יכול להגיד בלב שלם, שמכל השירים שנבחרו לאירוויזיון 2017 עד כה, זה השיר הגרוע ביותר.
כן, זה הולך להפציץ בקייב, ואני הולך עוד לסבול מזה הרבה כנראה. קודם כל כי היוונים יפגיזו בהופעה שתגרום לאנשים לא להאזין לשיר, אלא להביט במסך כמו זמובים ולהתהפנט. שנית, כי דמי מקסימה והיא תצליח למכור את השיר. שלישית, כי זה אפטמפו כמעט בודד בחצי גמר משופע בלדות. ולבסוף, כי מדובר ביוון, והיא מצליחה, כמעט תמיד, לעלות לגמר, למעט יוצא הדופן בשנה שעברה. את תקוותי אתלה בשופטים, אך כשהם יבינו שמדובר ב-Kontopoulos וייחשפו לרקורד העשיר שלו, אני בטוח שהדבר ישפיע על הצבעתם לשיר. אם גרמניה 2013 ניכשל כל כך בזמנו וזה יצליח 4 שנים לאחר מכן, מפעל האירוויזיון ייחשף (שוב) במערומיו.

מילות השיר, מתוך האתר lyricstranslate.com (מקור):

This is love

Holding on to what we had
Can be so complicated
Could be time to move along
And face it, no more debating
Watch the river running dry
Now it’s time to say goodbye

There's an echo in my head
There's a story still unread
And I need you here tonight

Walk away, don’t turn around
I will never let you down
I won’t let you see me cry

There's an echo in my head
There's a crossroad up ahead
How I want you here
Forever and ever and ever and ever
I'm not giving up

This is love
Rain falls from above
Can you feel the love?
Everywhere this is love

This is love

Holding on to what we had
Can be so self-destroying
Remember how we laughed and played around
Till night met the morning?
Watch the sun set in the sky
There will never be goodbye

There's an echo in my head
There's a story still unread
And I need you here tonight

Walk away, don’t turn around
I will never let you down
How I want you here
Forever and ever and ever and ever
I'm not giving up

This is love
Rain falls from above
Can you feel the love?
Everywhere this is love

This is love
Rain falls from above
Can you feel the love?
This is love

הקליפ הרשמי:

תגובה אחת הוסיפו את שלכם

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.