2019: עדכון – סיכום יום החזרות החמישי

היום נערך יום החזרות החמישי, בו הופיעו 15 המדינות הממוקמות 1-15 בסדר ההופעות בחצי הגמר הראשון. להלן פירוט מה שנראה מחדר העיתונאים:

cyprus קפריסין – Tamta פתחה את יום החזרות. זה opener חזק לתחרות. היא נראית טוב וזזה מצוין. הסאונד היה בעייתי והיא נשמעה צועקת. עבודת המצלמה תזזיתית ואפקטיבית. זה נראה מהאולם דל, אבל על המסך זה נראה מצוין. עם זאת, אני חושב שאפשר להגיד באופן סופי שזה לא מתמודד על ניצחון. עדכון: המשלחת הקפריסאית התלוננה על הבלאנס בהופעה, כנראה שאכן הייתה בעיה עם הסאונד.

montenegro מונטנגרו – D moll נשמעים טוב ושרים בהרמוניה. החזרה לא השתנתה יותר מידי. הם ויתרו על הצעקה המוזרה באמצע, אבל ההעמדה נותרה זהה. מה שצריך להיפטר ממנו זה החלק בסוף השיר שהם רוקדים כמו ילדים בגן… זה עורר פרצי צחוק בחדר העיתונאים. בשוט האחרון של ההופעה הם תופסים את אחת מחברות הלהקה, שלכאורה נופלת. ריזו הועבר בשוט הזה לקידמת הבמה, ובצדק.

finland פינלנד – הבנתי ש-Sebastian חולה וזו כנראה הסיבה להופעה הווקלית החלשה. הוא פוסע על ה-catwalk, מה שאומר שאו שפספסתי את זה בחזרה הראשונה או שהפינים שינו את ההעמדה מהבחינה הזו. הרקדנית עושה הופעה טובה, אבל באופן אירוני דווקא שיר הפופ-האוס הזה נראה ונשמע חסר אנרגיה ונוכחות. מתמודד רציני למקום אחרון בסמי.

poland פולין – לא השתנה משהו בהעמדה. Tulia נשמעות טוב. החזרה הראשונה נקטעה לאחר שהמצלמות התחילו לעשות בלגן. הניסיון השני עבר חלק. המצלמה מתמקדת רבות על כל חברת להקה בנפרד, ועוברת לקהל בשלב של מחיאות הכפיים בשיר. להופעה חסר oomph כדי לקחת את פולין קדימה לגמר… זה עדיין גבולי מאד.

slovenia סלובניה – ניכר שיש בעיה באוזנייה של זאלה, ודעתה מוסחת. היא אפילו נשמעת חלשה מהרגיל, אבל אני לא דואג לה. בחזרה הבאה היא תתאושש. הם לובשים בגדים לבנים כהרגלם. המצלמה מסתובבת סביב הצמד ונותנת תחושה אינטימית וחמימה. יש הרבה זום אין על פניה של זאלה.

czech_republic צ'כיה – לצערנו הרב, החזרה הצ'כית לא שודרה בחדר העיתונאים עקב תקלה טכנית.

hungary הונגריה – הופעה נוטפת קלאס! Joci Pápai מופיע באותה העמדה, תחילה יושב ואז פוסע על הבמה. התווסף עץ צהוב, ששורשיו מופיעים על הוידאוארט של הבמה והעץ עצמו ברקע. הצבע הזהוב שולט, והשילוב של הזהב על הבמה והבגדים השחורים של יוצי נראה נפלא. הבעיה היחידה היא הראשים של האבות שצפים באמצע השיר, זה עדיין נראה מוזר למי שלא מבין את השיר.

belarus בלרוס – ZANA החליפה גרדובה ואספה את השיער. עכשיו היא לובשת חולצת בטן בורוד, שחור ולבן, ז'קט לבן, מכנסונים ומגפיים גבוהים לבנים גם כן. שני הרקדנים גם הם החליפו מלבושים ולובשים חולצות שחורות קצרות שרוול עם הדפס שבטי לבן. הם מורידים את הז'קט של ZANA וזה נראה מגושם. שתי זמרות הליווי גם בלבוש אורבני חדש בשחור, לבן ואדום, פלאס משקפי שמש מגיחות לקראת הסוף. קולית היא לא מתאמצת בכלל.

serbia סרביה – ביצוע ווקלי מושלם. היא עומדת במרכז הבמה ללא ניע. ההופעה בגדול אותה הופעה, רק עם תוספת של מציאות רבודה, מה שגורם להכל להיראות מרהיב. יש swirl בזהב וכחול מאחוריה ועל רצפת ה-LED, כאשר המציאות הרבודה מקיפה אותה באפקט זהה. זה עולה בקלות לגמר.

belgium1 בלגיה – Eliot חוזר עם אותו הלבוש. המתופפים שלו החליפו חולצות; לובשים חולצות בכחול או סגול עם סימן באדום של שתי ידיים שעושות V sign. קווים אדומים לאורך ולרוחב הוידאוארט ועשן שמתפרץ לקראת הסוף מלמטה. הוא חמוד וההופעה יציבה, אבל יש חוסר חיבור עבורי בין השיר לההעמדה, משהו באווירה ובסיפור לא מתחבר.

georgia גאורגיה – הופעה חזקה כמו תמיד ל-Oto Nemsadze. הופעה מאד לירית ומאד דרמטית. יש את ההרים של גאורגיה ברקע, גדרות תיל, נהר וגשר על רצפת ה-LED. הכל כפי שהיה בחזרה הראשונה. בסוף יש לחיצת יד בגדול בוידאוארט שלדעתי מסמלת את החיבור שהגאורגים מבקשים בינם לבין הבדלנים האבחזים. זה מפחיד כמה הוא והמלווים שלו ווקליסטים מושלמים.

au אוסטרליה – הופעה ווקלית טובה ל-Kate Miller-Heidke. אין שינוי או חידוש מהחזרה הראשונה. לא נראה שהם שומרים עוד גימיקים להמשך, וזה טוב, כי ההופעה גם כך גימיקית יתר על המידה. זה נראה נורא קרקסי ומשהו שילדים יוכלו להתחבר אליו. עבודת המצלמה עם הוידאוארט נותנת תחושה של תלת מימד, שזה נחמד, אבל לחלוטין לא משהו שהייתי שופט לפיו שיר.

iceland איסלנד – Hatari נותנים הופעה זהה, פחות או יותר, לזו שנתנו בחזרה הראשונה. Matthías נשמע מושלם כהרגלו, Klemens השתפר, אבל זה עדיין לא מספיק והוא חייב להיות יותר חזק. ההופעה בדיוק מה שאתם מצפים ממנה להיות. הם מנצלים את הבמה יפה. יש עשן שעולה בסוף מהבמה מכמה נקודות שונות, ודמותו של Matthías מופיעה בוידאו ארט בסוף כשקוצים/חצים יוצאים ממנה.

estonia אסטוניה – הסערה הוירטואלית עבדה הפעם ו… זה עשה אפס אפקט. השיר משעמם נורא, אפור וחסר אופי. ויקטור לא כרזימטי, הוא לא מגיע לגבוהים וזה מורגש. הוידאו ארט מאד חלש וחסר אופי גם כן. זה פשוט לא עובד על הבמה, אבל יעלה לגמר בזכות שופטים שמרנים שאוהבים שירי רדיו כאלה.

portugal פורטוגל – Conan Osiris זז יותר מבהופעה הראשונה, אבל כל השאר זהה; הבגדים בצבע ירוק בקבוק, הרקע אדום עם מסגרת של טראסה שחורה. הוא נשמע טוב כמו בכל הופעה שלו והוא פרפורמר מאד קונססיסטנטי. כנראה יעפיל לגמר, אבל נמצא על הגבול לדעתי. השיר שהתחיל כפייבוריט חובבים ענק התקבל בחדר העיתונאים באדישות מוחלטת, וזו הטרגדיה. 15 דקות התהילה שלו חלפו להן.

היכונו ליום שישי השחור, לחזרות השניות של יוון, סן מרינו, ארמניה, אירלנד, מולדובה, שווייץ, לטביה, רומניה, דנמרק, שבדיה, אוסטריה, ישראל, צרפת, ספרד, איטליה, בריטניה וגרמניה.

התמונות מתוך אתר האירוויזיון הרשמי וצולמו על ידי Thomas Hanses.

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.