2018: אוקראינה – הגמר

ברוכים הבאים לגמר הגדול והארוך של הקדם האוקראיני, ה- Vidbir. ניתן לצפות בשידור החי כאן או כאן. הכרוז מציג את 6 המתמודדים של הערב בליווי קטעי וידאו. 6 שירים העפילו מחצאי הגמר, אך רק אחד מהם יהיה המנצח הגדול וייסע לייצג את המדינה בליסבון, פורטוגל. המנחה פותח את הערב ומציג את צוות השיפוט של הערב: Eugene Filatov, אנדרי דנילקו, הלא הוא וורדה סדוצ'קה, וג'מאלה, זוכת אירוויזיון 2016, שהביאה את האירוויזיון לאוקראינה.

אחרי כל הופעה, השופטים חווים את דעתם על השיר. התחרות מתחילה…

Kadnay – Beat of the Universe – אחד הפייבוריטים של הערב. שיר פופ בויבנדי, בהפקה עכשווית פופ-אלקטרונית, אבל מאד מאד עמוסה, כזו שמעפילה על השיר עצמו, באופן שמזכיר קצת את מה שקרה עם השיר של אסאנדה בקדם הבריטי, לא נשאר שיר מרוב הפקה. זה צפוי לשבור את הערב 3/5. בחצי הגמר ציינתי: "ההרכב עולה לבמה, כאשר הסולן עוטה על עצמו משהו שנראה כמו שמלה שחורה. הוא סופר כריזמטי, המצלמה מחמיאה לו וזה הולך להיות מרחץ דמים בהצבעה כפי שזה נראה. הסולן השני מנגן בקלידים ועוטה על עצמו חליפה של נהג מרוצים. זה נשמע טוב מאד בלייב והם טורפים את הבמה ומפתיעים בקטע ריקוד בברייק של השיר." ההופעה בגמר: די זהה למה שהלך בחצי הגמר. ברמה הווקלית הם לא מדויקים והקולות שלהם נבלעים בהפקה המאד עמוסה, אבל זה אפקטיבי והם כרימזטיים בטירוף.

גרסת הסטודיו:

ההופעה החיה:

Tayanna – Lelya – הנודניקית הראשית בשיר צעקני, כמו שרק היא יודעת. אחרי שהפסידה לא בכבוד בשנה שעברה, טייאנה חוזרת בשיר קצבי, לא רע לחלוטין, אבל סתמי מספיק כדי להישאר בחצי הגמר מבלי שנשמע עליו עוד. אני מודע שזה כיפי במידה, פופ איימי וייינהאוסי בגרסתו האוקראינית, אבל מחוויר לעומת ההיצע בקדם המצוין הזה 3/5. בחצי הגמר ציינתי: "טיאנה עולה בשמלה כתומה סיקסטיזית ולא מחמיאה. זמרות הליווי לבושות כמוה. ההופעה אפקטיבית מאד והיא נשמעת מצוין. האווירה היא איימי ויינהאוס חלבית וזה עשוי לבלוט גם כאן וגם בגמר כשיר הפופ הטהור היחיד." הופעה בגמר: כמו בשנה שעברה, גם הפעם טיאנה מחליפה בגדים. היא לובשת חליפה גברית הגדולה עליה בכמה מידות ומתחת גופיה זהובה קטנה וחושפנית…. ונעלי ספורט לבנות. זה בלגן ויזואלי והיא נראית נורא. לליסבון היא כבר לא תיסע…. היא גם הוסיפה כמה זיקוקים כהפתעה. הבלאגן לא יתואר, וכמה היא צועקת.
השופטים נכנסים בטיאנה ואנדריי מטיל ספק בכך שהיא שרה בלייב. מישהו בקהל לא אוהב את זה, נעמד וצועק על אנדריי. האחרון מקלל אותו ללא בושה. אנדריי פוסע לצד טייאנה ומסביר ככל הנראה למה הוא לא אוהב את האאוטפיט. היא נראית מובסת לחלוטין.

גרסת הסטודיו:

ההופעה החיה:

The Erised – Heroes – בגרסת הסטודיו: לשיר שייסגור את הערב הכותרת של זוכה אירוויזיון 2015, אך הוא שונה לחלוטין. Futurepop עם הפקה עמוסה שלא מעפילה על הקול של הסולנית המצוינת של הלהקה. הפיזמון דרמטי וסוחף, הבית בונה לאותה הדרמה בשימוש במארש צבאי, קולות מלאכיים ואפקטים של דרים-פופ. מיוחד ועם זאת מאד נגיש, מלודי ומלא עוצמה 3/5. בחציה גמר ציינתי: "הסולנית עולה בחליפה בז'קט תכלת גדול ותו לא. הוידאוארט הוא של גשם. ההופעה טובה, אבל לא בטוח שזה יבלוט על רקע שאר השירים וההופעות הערב. השיר טוב ומרגש, אבל לתחושתי השופטים לא יאהבו." ההופעה בגמר: השתנתה מזו בחצי הגמר. הסולנית החליפה את החליפה התכולה בחולצת רשת שחורה וז'קט כסוף. השיר נשמע מאד אפקטיבי בסטודיו, אבל הלייב לא מדויק קולית והמלודיה מעט מתישה. אולי התעלמתי מזה בהופעת חצי הגמר, אולי הייתה אצלי ההתלהבות הראשונית, אבל זה לא כזה טוב כמו שזכרתי.

גרסת הסטודיו:

ההופעה החיה:

Laud – Waiting – בגרסת הסטודיו: למיטב הבנתי מדובר בפרויקט מוזיקלי. הקצב מתגבר קצת עם לאוד, שמביא לנו קצת רית'ם נ בלוז עם השפעות אלקטרוניקה. Fאנק והרגשה של מוזיקת מחאה אורבנית, אך גם כזו שלא מוותרת על האופציה למלודיה נגישה. שיר טוב וקצר שמשאיר טעם של עוד 3/5. בחצי הגמר ציינתי: "הזמר עולה עם לבוש ספורט-אלגנט מודרני ומופיע עם 4 זמרי ליווי. הופעה ווקלית טובה ע מבטא אמריקאי מאומץ. השיר עצמו נינוח ומגניב, הוא מאד מקצועי ומתגלה כפרפורמר דינמי שפורח על הבמה. הסבו את תשומת ליבי לכך שזה נשמע כמו "Human" של רג'נ'בון." הופעה החיה: ההופעה זהה לזו של חצי הגמר. לאוד הוא פרפורמר יציב וקונסיסטנטי. לא בטוח שזה הערב שלו, אבל אם מישהו מסוגל להפתיע את מלובין או וילנה, אני מאמין שזה הוא. מאד מרשים. נדמה שהשופטים מסכימים איתי ומאד אוהבים את ההופעה והשיר.

גרסת הסטודיו:

ההופעה החיה:

Vilna – Forest Song – בגרסת הסטודיו: למה היא שרה במבטא בריטי? מידטמפו ניו-אייג'י. שילוב בין רוסלנה לבין בלדות האתנו הסקנדינביות של שנות ה-90. חנפני ומרגיז. משום מה יש תנופה חזרה של שירים מסוג זה בקדמים השנים, נכון לעכשיו הם לא עשו משהו משמעותי, אבל אני חושש. זה השיר הרע הראשון שאני שומע בקדם הזה 2/5. בחצי הגמר ציינתי: "וילנה עולה בלבוש פגאני מלא, עם ראסטות והכל. ברקע שני מתופפים עם מסכות של חיה חזיר בר עם קרניים (?) ווקלית היא מצוינת, אבל השיר הזה לא הולך לשום מקום. שיר הלל פגאני לאל הגשם או השמש. בבקשה, תישארי בחצי הגמר." ההופעה בגמר: נדמה שקולות הרקע מעט הורסים לה, הם נשמעים חזקים מאד בבתים. וילנה פוצחת בריקוד גשם מגושם במיוחד. האווירה היא פגאנית כמו בחצי הגמר, וכמו אז גם עכשיו ההופעה הווקלית חזקה מאד. אני לא רואה את זה זוכה, אולי אני טועה… מאחוריה בוידאוארט יער עולה באש וכולי תקווה שגם השיר הזה יתכלה ויילך מאיתנו. היא מקבלת זר של פרחים בסוף ההופעה.

גרסת הסטודיו:

ההופעה החיה:

 

Mélovin – Under the Ladder – בגרסת הסטודיו: בשנה שעברה היו הבחירה של הקהל להישלח לאירוויזיון, אך הפסידו בהצבעת השופטים. זה פופ OneRepublic סטייל, מאד קליט, מוכר, פריך, מצויה עגולה והפקה מחניפה ורדיו פרנדלית. השיר מאד בסדר, מאד נכון, עשוי לפי מתכון, אבל יכל להיות יותר לעניין לפני 5 שנים, ולא היום 3/5. בחצי הגמר ציינתי: "מלובין עולה לבמה בלבוש היפסטר אורבני ועדשה כחולה בעין שמאל. ההופעה הווקלית סבירה, אבל הוא לא מרשים כווקליסט. הבחירה בו תהיה טעות גדולה לטעמי, אבל זה שיר שיעבוד על הקהל המקומי. הוידאוארט הוא של גרם מדרגות אדום, מכונת רוח עובדת שעות נוספות ומלוין מתיישב ליד הפסנתר לנגן בחלק השני של השיר. זה מאד דרמטי ועובר." ההופעה בגמר: בגלויה המקדימה מראים כיצד הפסיד ללהקת O.Torvald בשנה שעברה. הסיפור הזה לבדו יכול להרים לו לניצחון. ההופעה זהה לזו של חצי הגמר, למעט גרם המדרגות שממתין בסופו פסנתר. האווירה דרמטית מידי והמלווים מזייפים את נשמתם. זה יותר מידי לטעמי, over the top.

גרסת הסטודיו:

ההופעה החיה:

אחרי הפסקה ארוכה של כשעתיים, הופעת ה-interval act לערב זה, כל משתתפי הערב בגרסאות מלשהם לשירי אירוויזיון מכל הזמנים: Tayanna שרה את פורטוגל 2017, Kadnay את שבדיה 1974, The Erised מרשימים בסרביה 2007, וילנה שרה את אוקראינה 2016, Laud שר את שבדיה 2012. לאחר מכן ג'מאלה שרה את שירה החדש.

ולהכרזת לתוצאות, כל האמנים מוזמנים לעלות על הבמה. השופטים מעניקים את הניקוד שלהם:

1 נקודה – Vilna
2 נקודות – The Erised
3 נקודות – Kadnay
4 נקודות – Laud
5 נקודות – Mélovin
6 נקודות – Tayanna

ולהצבעת הקהל:

1 נקודה – The Erised
2 נקודות – Laud
3 נקודות – Vilna
4 נקודות – Tayanna
5 נקודות – Kadnay
6 נקודות – Mélovin

תוצאות סופיות:

  1. Mélovin – 11
  2. Tayanna – 10
  3. Kadnay – 8
  4. Laud – 6
  5. Vilna – 4
  6. The Erised – 3

מה שאומר שמלובין הוא נציג אוקראינה לאירוויזיון 2018. בהצלחה!

ניתן לצפות בתכנית המלאה כאן:

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.