2018: בולגריה – Equinox ייצגו את המדינה באירוויזיון עם "Bones"

בולגריה לא עוצרת זו השנה השלישית ברציפות. בעודה מחזקת את מעמדה כאימפריית אירוויזיון מודרנית, המדינה הבלקנית החליטה לשלוח חמישיה ספורדית לייצג את המדינה בתחרות. לדעתם, מדובר בסיכון מחושב שעלול להסתיים בניצחון. טבלאות ההימורים לא שוללות את האפשרות הזו. מי הם חמישיית Equinox? ומה בין "Bones" לדימויים יהודו-נוצריים?

המבצעים
Equinox הם Zhana Bergendorff, Georgi Simeonov, Johnny Manuel, Trey Campbell ו-Vladimir Mihailov. לדברי בוריסלב מילאנוב, מפיק השיר, שם הלהקה נבחר מאחר ופירושו הוא היום שבו היום והלילה שווים באורכם בכל העולם. היום נחגג בכל העולם והוא חשוב לכל הדתות. השם מביע שיוויון, ובכך מציין את השיוויון בין חברי הלהקה. מילאנוב ציין בראיון שהוא שמע מחלק מחברי הלהקה על גזענות שחוו במהלך חייהם, ולכן הדבר הפך למוטיב חשוב באינטראקציה ביניהם. עוד השפיעו על בחירת שם הלהקה: הסרט האלמנט החמישי ונצרות אורתודוכסית.
האישה היחידה בהרכב, Zhana Bergendorff, היא בולגריה שנישאה לדני ומכאן שם המשפחה שלה. היא נולדה ב-1985 בסופיה, בולגריה. היא החלה לשיר בגיל 7. בגיל 18 עברה לדרום קוריאה לעבוד כזמרת. ב-2010 עברה לדנמרק עם ארוסה. היא התחרתה ב-"X Factor" דנמרק וב-"X Factor" בולגריה, אשר בו זכתה ב-2013. ב-2015 זכתה בפריצת השנה בפרסי BG radio ובאשת השנה מטעם Grazia. ב-2014 ו-2015 נבחרה להיות ברשימת המפורסמים המשפיעים בבולגריה של מגזין פורבס. היא דוברת בולגרית, אנגלית, קוריאנית ודנית.
Georgi Simeonov המכונה JJ הוא זמר, כותב שירים ומפיק ווקלי. בגיל 16 היה חבר בהלהקת הבנים 032. ב-2009 החל ללמד מוזיקה פופולארית במסגרת כיתת אמן. ב-2013 יצא לקריירת סולו. מידי שנה הוא עורך עם התלמידים שלו קונצרטי צדקה. הוא השתתף בעונה האחרונה של "X Factor" ברומניה.
Vladimir Mihailov הוא סינגר-סונגרייטר, שחקן וסולן הלהקות Safo ו- Sleng. ב-2017 היה זמר הליווי באירוויזיון של קירסטיאן קוסטוב, נציג בולגריה. הוא מדבב סרטים וצפוי להשתתף בהפקה מקומית של "Mamma Mia".
Johnny Manuel הוא יליד פלינט, מישיגן, ארה"ב. הוא מופיע מגיל ילדות ובגיל 14 הופיע עם NSYNC בסיבוב ההופעות שלהם. ב-2017 הופיע ב-"America's Got Talent" עם "I Have Nothing" של וויטני יוסטון. הופעתו זכתה ל-270 מיליון צפיות ברשתות החברתיות. הוא הגיע לחצי הגמר בתכנית והודח. הוא עובד כיום על אלבום הבכורה שלו.
Trey Campbell הוא כותב שירים ומלחין מלוס אנג'לס, ארה"ב, והוא אחד ממלחיני "Bones". הוא הלחין שירים ל-Dua Lipa, Bebe Rexha ועוד.

השיר
"Bones" נכתב על ידי Borislav Milanov, Trey Campbell, Joacim Persson ו-Dag Lundberg. מילנוב הוא ה-powerhouse הבולגרי של השנים האחרונות. הוא היה מכותבי "If Love Was A Crime" של פולי גנובה מטעם בולגריה באירוויזיון 2016, שסיים במקום הרביעי, "In Too Deep‎" של טיאנה מטעם סרביה באירוויזיון 2017, אשר לא העפיל לגמר. באותה שנה הוא גם היה מכותבי השיר המקדוני, "Dance Alone" בביצוע Jana Burcheska, שלא העפיל לגמר. השנה הוא גם מאחורי השיר האוסטרי. Trey Campbell כתב לגאי סבסטיאן, אדם למברט ועוד. Joacim Persson היה בין הכותבים של בולגריה 2016, סרביה ומקדוניה 2017 ומקדוניה 2015 וכתב גם לקלי קלרקסון ולקונצ'יטה וורסט. ולבסוף Dag Lundberg היה מכותבי "100%" של Victor och Natten, אשר השתתף במלודיפסטיבלן 2016 ולא העפיל מטרום הגמר. הוא גם כתב שני שירים לקונצ'יטה וורסט.
מילנוב ציין כי השיר לא היה מיועד מלכתחילה לביצוע של סוליסט. לדבריו השיר של בולגריה חזק יותר מהשיר שכתב לאוסטריה השנה… הוא גם כתב את "Colors" שהגיע למקום השני, ושקל לפרוש עם הראשון כי האמין יותר ב-"Bones".
BNT, רשות השידור הבולגרית, ציינה בציוץ בטוויטר, שברגע שנראה את ההופעה נבין מדוע נבחרו 5 זמרים לבצע את השיר ולא פחות. עלתה סברה בקרב המעריצים כי בהשפעת הסרט "האלמנט החמישי", ארבעת הגברים ייצגו את ארבת היסודות: אש, אדמה, מים ורוח, בעוד Zhana Bergendorff תייצג את האלמנט האנושי.
זהו שיר דארק פופ, אלקטרו פופ, עם השפעת מוזיקת Soul, האוס וטכנו. האווירה בשיר היא קודרת, אפילו אעז לומר מתכתית, שילוב של קור וחום, אווירה חללית לצד חוויה מאד ארצית. לזמרים קולות עמוקים ומלאי נשמה והם נשמעים על רקע הפקה קרה, מאד אייטיזית, דוראן-דוראנית. ההרמוניה היא הכל, כמו גם הרגש, ומצד שני ההפקה נותנת לשיר את ה-oomph הרגשי הנוסף, אך גם המכני.
הדוברים בשיר מדברים על אהבה ועל דימויים שונים על מנת לתאר אותה. היא חור שחור, היא סיכון בלתי מחושב, היא מרגשת כמו סם. הבית השני כבר מדבר על חוויה רוחנית יותר, פילוסופית. אם האהבה היא רק של בני האדם, של הבשר ודם, מה עם הנשמה? הדובר רוצה לחוות אהבה עמוקה יותר, לא רק כזו המיועדת לבני אדם, זו השמורה לאלים. הדובר מתחבר לחוויה דתית יהודו-נוצרית, הוא רוצה לחזור לעפר ולהתחבר עם אלוהיו כדי לחוות חוויה אלוהית. האהבה הגשמית בין בני אדם היא שטחית. היא מתחילה ממשיכה מינית, אשר מושפעת ממעטה העור הדק אשר רואים על פני השטח. הדובר/ת רוצה ללכת מעבר לזה, מעבר לעור, מעבר לעצמות, אל הנפש, אל האהבה האלוהית הניצחית. זוהי לא אהבה בין בני אדם, אלא אהבה בין אדם לאלוהיו. זהו ככל הנראה השיר היומרני ביותר מבין שירי התחרות. האם היומרה הזו תעבור ותחלחל אל הצופים בבית?
בולגריה תתחרה בחצי הגמר הראשון של אירוויזיון 2018, אשר יתקיים ב-08/5 בליסבון, פורטוגל, והיא תנסה להיות אחת מעשר המעפילות לגמר. לאור הניסיון של בולגריה באירוויזיונים האחרונים, אפשר להמר ולומר שהיא תרים הפקה והעמדה מנצחות. היא ככל הנראה מעפילה וודאית. טבלאות ההימורים גם מסמנות אותה כזוכה פוטנציאלית. בולגריה ממוקמת כעת במקום הרביעי בסיכויי הזכייה בשיוויון עם אוסטרליה ובלגיה ואחרי ישראל, אסטוניה וצ'כיה. אני לא מאמין שהשיר יישבור את השיא הבולגרי של השנה שעברה, אבל אני בהחלט רואה אותו עולה לגמר ומסיים בטופ 10. 

מילות השיר, מתוך האתר genius.com (מקור):

Bones

Love is like a black hole
Everything is dark
You just gotta let go
And feel it, feel it, feel it
We fall off the deep end
Just to get a rush
You know that it's right when
You feel it, feel it, feel it

What is life
If it's just of the earth
Only of the flesh and bones
Wanna thrive
In the dust
Of the universe and way into unknown

So I love beyond the bones
Goes deep inside your soul
I love beyond the bones

Wanna be the fire
Even if it burns
Offer up my fibers
To feel it, feel it, it

What is life
If it's just of the earth
Only of the flesh and bones
Wanna thrive in the dust
Of the universe and way
Into unknown

הקליפ הרשמי של השיר: