2019: הונגריה – טרום גמר 2

ההונגרים ממשיכים את מסעם הערב בבחירת הנציג והשיר לאירוויזיון 2019. הקדם ההונגרי, הלא הוא A Dal ("השיר"), הוא פסטיבל שירים המורכב מ-6 תכניות ו-30 שירים. כל השירים כבר פורסמו וניתן להאזין ולקרוא עליהם כאן. התחרות מורכבת מ-3 טרומי גמר, שני חצאי גמר וגמר. בטרום הגמר השני, מתמודדים עשרה שירים נוספים. שישה מתוכם עולים לחצי הגמר, חמישה על פי הצבעת השופטים והקהל והשישי כ-wildcard מהקהל. ניתן לצפות בתכנית כאן.

מנחי הערב הם Gábor Alfréd Fehérvári, הלא הוא Freddie, נציג הונגריה לאירוויזיון 2016, ו-Boglárka Dallos-Nyers, הידועה כ-Bogi, אשר השתתפה בקדם ההונגרי שלוש פעמים בין השנים 2013-2015. השופטים הם: Feró Nagy, מוזיקאי רוק ותיק, Lilla Vincze, זמרת פופ-רוק ותיקה, Mihály Mező, סולן להקת Magna Cum Laude, שזו לו שנתו השנייה ברצף כשופט בתחרות, ו-Miklós Both, מוזיקאי פולק ומוזיקת עולם עתיר פרסים, שזו לו שנתו הרביעית ברצף כשופט בתחרות.

Dávid Heatlie – La Mama Hotel – בסטודיו: השיר מתחיל מעניין מאד, באנרגיה גבוהה, עם סקרצ'ינג וקולות נשיים. לאחר מכן נכנס דויד בשירתו. זה רוק-פופ, בדגש על הרוק, עם השפעות אלקטרוניות וכאלו של מוזיקה אורבנית. אהבתי שהושקעה כאן מחשבה וזמן ביצירת מלודיה מקורית, שנשמעת מלאה מאד ויוצרת עניין לאורך השיר כולו. הקליפ המגניב המתלווה לשיר, תורם גם לרושם הכללי. ברייק מופלא של גיטרה חשמלית לקראת סוף השיר. אחלה שיר 4/5.
בהופעה החיה: זה פחות מרשים ממה שקיוויתי. קולית הוא מזייף קמעה. הוא מופיע עם חליפה שחורה, שזה לא הכי מפריע לשיר. מסביבו ריהוט של סלון והוא נשכב על הספה בברייק של השיר ועושה תנועות מוזרות…. לא אתפלא אם זה לא יעלה לשלב הבא.
השופטים כולם מעניקים לו 6-7 נקודות, גם הקהל מעניק לו 7 והוא מסיים עם 34 נקודות מכובדות.

The Middletonz – Roses – בסטודיו: השיר משלב בין EDM למוזיקה שחורה, להיטי במידה, למרות שלטעמי לא הכי עדכני. יש השפעות של דאנסהול. הביט של השיר מאד מגניב, אבל לא כל החלקים בו באותה הרמה. לקראת סוף השיר, הבית תופס קצב בקקופוניה אלקטרונית וזה מפתיע וחביב 3/5.
בהופעה החיה: ההופעה החיה משכנעת מאד, מבוימת יפה, לקלאי ציורים של וורדים על עורו. גם קלאי וגם הזמר השני מאד כריזמטיים ונותנים הופעה מדויקת. על הבמה איתם צמד רקדנים, שתורם לאווירה האינטנסיבית של השיר. די ברור שזה מגיע לחצי הגמר וכנראה גם לגמר.
השופטים נדיבים בנקודות לצמד וגם הקהל! הם מסיימים עם 41 נקודות.

Klára Hajdu – You're Gonna Rise – בסטודיו: מדובר בבלדת פופ-ג'אז, נשית מאד, Chamber pop, א-לה טורי איימוס. הן המילים והן הלחן מאד חנפניים. התמה היא העצמה, אבל האווירה הכללית היא גנרית, חלבית מאד ולא מרשימה בשום צורה 2/5.
בהופעה החיה: קלרה עולה בשמלה ורודה, כאשר מאחוריה וידאוארט של עננים. היא נראית בובתית, והאמת שזו כנראה ההעמדה הנכונה לשיר, למרות שאם הייתה יושבת ליד פסנתר זה היה יכול להיות יותר אפקטיבי ופחות קיטשי. בפיזמון הווינד מאשין מתחיל לעבוד וכל הקיטש יוצא החוצה….
השופטים חלוקים בדעתם ומעניקים ניקוד ממוצא נמוך לקלרה. עם 6 נק' מהקהל היא מסיימת עם 32 נקודות.

Gotthy – Csak 1 perc – בסטודיו: מידטמפו פופ-אלקטרוני, עם לופ בפיזמון על רקע קולו הגוער של הזמר. זה נשמע כמו קורבן אופנה מוזיקלי, גנרי לחלוטין, ששמענו עשרות אם לא מאות כמוהו 2/5.
בהופעה החיה: גוטי מתחיל את ההופעה מול מראה ולאחר מכן פונה למרכז הבמה. הוא עולה עם מעיר עור וחולצה לבנה. אורות ירוקים על הבמה ווידאוארט. שתי רקדניות במעילים אדומים רוקדות סביבו. זה נעדר כריזמה, ווקלית זה מבולגן לחלוטין. ההופעה סתמית וחובבנית. עמוסה באורות, אך ריקה מכל השאר….
השופטים שוחטים את השיר עם 4 ו-5 נק' מכל שופט! עם 8 נקודות מפתיעות מהקהל, גוטי מסיים עם 26 נקודות.

Acoustic Planet – Nyári zápor – בסטודיו: השיר נפתח בתופי תם תם א-לה מלך האריות ואז בפריטת גיטרות מתקתקה. הקול המתקתק עוד יותר של הסולנית תורם לאווירה הצ'יזית הכללית. מידטמפו חנפני מאד, מנגינה עגולה וקלה לעיכול. גם הכותרת "גשם בקיץ" תורם לאווירת הצ'יז הכללית. זה קרן פלס על ספידים 2/5.
בהופעה החיה: הופעה פשוטה, הפוקוס הוא על הזמרת, ומאחוריה שאר הלהקה. הצבע השולט הוא טורקיז ובוידאוארט משפטים מהשיר, אורות טורקיז וטיפות זולגות. הופעה טובה ויציבה, ששדרגה מעט את השיר החלש הזה.
השופטים זורקים עליהם נקודות כמו סוכריות על ילד בר מצווה. עם 8 נק' מהקהל, הם מסיימים עם 43 נקודות.

Fatal Error – Kulcs – בסטודיו: רוק בהונגרית זה תמיד טוב ואותנטי. רוק כבד מלודי למדי. לשיר אין פיזמון, אלא רק נגינה עצבנית של חברי הלהקה בגיטרות. למרות שזה רוק כבד, זה נטול צרחות, ויכול לעבור מאד חלק בגרון גם אצל הצופים השמרנים יותר. הם יצטרכו עבודת מצלמה אינטנסיבית כדי למשוך תשומת לב, אבל לא הייתי פוסל את זה על הסף, לאור זהות השיר שזכה בקדם בשנה שעברה… 3/5.
בהופעה החיה: כמו בהופעה של AWS בשנה שעברה, ההעמדה מאד אינטנסיבית, עם מאווררים מוארים על הבמה. וידוארט תזזיתי, זיקוקים, אש ואורת מרצדים. ההופעה מאד אפקטיבית. הבתים מרשימים במלודיות שלהם.
השופטים מרעיפים גם עליהם נקודות. הקהל נותן ללהקה 9 נקודות! והם מסיימים עם 45 נקודות.

מצב הנקודות עד כה:
תמונה11.png
מה שאומר, ש-Fatal Error עולים לחצי הגמר. גוטי יצטרך להתמודד עם ה-wildcard מהקהל. השאר עדיין בהמתנה…

Bence Vavra – Szótlanság – בסטודיו: לזמר קול צרוד מעט והשיר אמור לבטא אווירה כואבת על רקע אהבה שנגמרה. בלדת פופ מלאת אמוציות ודרמה. הפיזמון קליט מאד, אבל השיר כולו נשמע קצת תפור לתחרות. בפיזמון האחרון הוא נותן עלייה של חצי טון, כאילו כדי להצדיק אותי… 3/5.
בהופעה החיה: הזמר מופיע עם רקדנית לצידו. יש דלתות על הבמה, שהיא פותחת ועוברת דרכן. הוידאוארט משתנה ומראה אש, קירות, הריסות ועוד. השיר לא פשוט לביצוע וניר מאמץ על Bence. ביצוע משביע רצון ומרשים, גם אם לא מושלם. הוא נותן את הנשמה על הבמה.
השופטים מעניקים את נקודותיהם. הקהל מעניק לו 8 נק', והוד מסיים עם 39 נקודות.

מצב הנקודות עד כה:
תמונה12.png
מה שאומר, ש-Acoustic Planet עולים לגמר. קלרה יוצאת מהטופ 5, ותצטרך להתמודד על wildcard מהקהל.

Diana – Little Bird – בסטודיו: מדובר בבלדת פופ סטנדרטית, עם מילים שאמורות להיות מעצימות, אך נשמעות כמו קלישאות. הפיזמון השני כבר מקבל הפקה יותר רוקיסטית אלקטרונית, מה שנדמה לי פחות מתאים. הפיזמון הוא אכן המנוני מאד ובעל אפקט, אבל אישית לא עושה לי כלום. האווירה היא שמאלצית מידי ומתקתקה 2/5.
בהופעה החיה: הופעה ווקלית חלשה מאד. דיאנה עולה שם שמלה שחורה שקופה ומנצנצת, שלא תואמת את רוח השיר. זה נראה מגוחך והמילים של השיר מגוכחות אך יותר. הזיקוקים שנדלקים על הבמה הופכים את כל המופע לפרודיה.
השופטים נותנים את נקודותיהם. הקהל מעניק לה 8 נקודות והיא מסיימת עם 34 נקודות.

מצב הנקודות עד כה:
תמונה13.png
The Middletonz עולים לחצי הגמר!

The Sign – Ő – להקת אינדי-פופ ורוק אלטרנטיבי. שיר אינדי-פופ אווירירי ונחמד, הנח על קולו המתרפק של הזמר. ההונגרית, כמו תמיד, נשמעת מתנגנת מאד. האווירה היא צ'ילית וההרגשה היא סטלנית. ולמרות הכל השיר בנוי בחוכמה, נתפר בצורה אפקטיבית. לקראת הסוף נכנסות גיטרות בס ומוסיפות מימד נוסף לאווירה. מיוחד, שונה, אבל עדיין פופי 3/5.
בהופעה החיה: הלהקה עולה בחליפות לבנות. הבמה אפופת עשן ואורת לבנים שוטפים את הבמה. בוידאוארט – ברקים. ההופעה מעט מפוזרת וסטלנית מכפי שצריך. בחצי השני של ההופעה, זה משתפר, ההופעה נשמעת טוב, הלהקה נשמעת מחוברת. זה מאד מעניין, אבל אם השופטים לא ינקדו את זה בנדיבות, אין לזה סיכוי עם הקהל.
השופטים נותנים 7-8 נק' כל אחד. הקהל מעניק 8 נק' ללהקה והן מסיימים עם 38 נקודות יפות.

מצב הנקודות עד כה:
תמונה14.png
Bence Vavra מפתיע ועולה לשלב הבא. Diana ו-Dávid Heatlie יצטרכו להתמודד על wildcard מהקהל.

yesyes – Incomplete – בסטודיו: השיר הנוכחי נחשב פייבוריט בקרב החובבים. זו בלדת אלקטרו-פופ גנרית למדי, שנשמעת כמו עשרות דברים ששמענו ונשמע. אני מעריך את השיר על המלודיה המקורית, אבל היא לא מעניינת במיוחד, וכל השטיקים האלקטרוניים האלה כבר מוצו והם צפויים נורא. זה נשאר בסדר 3/5.
בהופעה החיה: אדם עולה בז'קט שחור מט, לצידו המתופף. לוליינים בשני צידי הבמה. הוידאוארט מראה משולשים ושרטוט תלת מימדי של פנתר. הופעה חזקה מאד. הם סופר מקצועיים וכרימזטיים. עם זאת, בפיזמון השני ניכר שהוא מאבד מעט אוויר….
השופטים מעניקים את נקודותיהם. הקהל נותן להן 8 נק' והם מסיימים עם 35 נקודות.

מצב הנקודות:
תמונה15.png
מה שאומר ש-The Sign עולים לחצי הגמר. YesYes יצטרכו להתמודד עם השאר על ה-Wildcard.

זמן למופע האמנותי של הערב:

הגיע זמן תוצאות. המתמודד האחרון, שעולה לחצי הגמר, בזכות קולות הקהל, הוא……

YesYesתמונה16.png

נתראה במוצ"ש הבא בטרום גמר 3 של הקדם ההונגרי.

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.