2019: נורבגיה – סקירת שירי ה-Melodi Grand Prix

השבוע פורסמו שירי הקדם הנורבגי, הלא הוא ה- Melodi Grand Prix. בשנה שעברה סיימה המדינה הצפונית במקום ה-15, עם שירו של אלכסנדר ריבאק, "That's How You Write a Song", בניגוד לתחזיות אשר מיקמו אותו בין המקומות הראשונים. לאחר שמיעת כל שירי הקדם השנה, נדמה שלא נחזור לאוסלו בשנה הבאה, אלא אם כן יקרה הבלתי צפוי. רק אחד מבין משתתפי הקדם השתתף בעבר באירוויזיון, רק אחד שר שיר בנורבגית בקדם זה, ורק אחד שר שיר מרגש ונוגע ללב. מדובר באותו אחד…. להלן סקירת שירי הקדם:

Chris Medina – We Try – השיר נכתב על ידי מדינה עצמו, Jason Gill, אשר היה מכותבי השיר הספרדי לאירוויזיון 2009, "La Noche Es Para Mí", השיר "Hypnotized" למלודיפסטיבלן 2007, ואשר כתב ל-Liam Payne, Bebe Rexhe, Zara Larsson, Tove Lo, Anton Ewald, Eric Saade, Tal, Blue ועוד. עוד בין כותבי השיר Julimar Santos השבדי, אשר היה בין כותבי השיר "Love Trigger" למלודיפסטיבלן 2014, ואשר כתב ל-Little Mix, Alexandra Stan, Anton Ewald, Eric Saade ועוד. השיר הנוכחי הוא דאנס-פופ אירוויזיוני טיפוסי ואפילו מיושן. השיר הראשון שעלה בדעתי בזמן שמיעת שיר זה הוא "Glorious" של Cascada מאירוויזיון 2013, ונדמה כי כבר שמענו עשרות שירים מאותו הסוג ובהבדלים קלים באקורדים פה ושם…. עבור שירים כאלו הומצאה המילה "גנרי". לצערי מדובר בפייבוריט לניצחון 2/5.

D'Sound – Mr. Unicorn – השיר נכתב על ידי חברי הלהקה. אחד מחברי הלהקה, Kim Ofstad, כתב ל-Madcon, Eric Saade, Cee Lo Green, Margaret Berger ועוד. חבר להקה נוסף הוא Jonny Sjo, אשר היה אף הוא מעורב בכתיבת שירים ל-Madcon ו-Margaret Berger. מדובר בלהקה מבוססת, הקיימת כבר מ-1993, כאשר הסולנית היא חדשה וחברה בהרכב רק מיוני 2018. מדובר באלקטרו-אמביינט ניינטיזי מתוק! Daft Punk מהדהדים ללא בושה בשיר, וזה נאמר כמחמאה. השיר זורם, קליל, Fאנקי ומרגיש כמו גלידה ביום קיץ חם 3/5.

Carina Dahl – Hold Me Down – בין כותבי השיר נמצא Ashley Hicklin הבריטי, מי שבשנה שעברה כתב שני שירים לקדם הבריטי ואחד לקדם ההונגרי והיה בין כותבי בלגיה 2010 ו-2014, כתב בעבר גם ל- Michael Schulte ול-Tom Dice. עוד בין כותבי השיר, Jeroen Swinnen הבלגי, אשר היה מכותבי בלגיה 2010, Pele Loriano השווייצרי אשר כתב ל-Six4One, הבריטית הבלתי נלאית Laurell Barker, מי שנמצאת בין הכותבים השנה של השיר של Margaret למלודיפסטיבלן, והייתה מכותבי השיר של Renaida במלודיפסטיבלן 2018, מכותבי "Legends" של Asanda בקדם הבריטי ב-2018 ומכותבי השיר השווייצרי לאירוויזיון, "Stones" של Zibbz, שלא הפעיל לגמר התחרות. אחרונה חביבה בין הכותבים היא Laura Groeseneken הבלגית, הלא היא Sennek, נציגת בלגיה לאירוויזיון 2018, שלא הצליחה להעפיל לגמר. קרינה עצמה השתתפה בקדמים של 2011 ו-2013. השיר הנוכחי הוא רוק סימפוני מעט גנרי, הנתמך על ידי הרבה אופנות פופ-רוק חולפות, אבל לא מצליח להעביר מסר ואופי משל עצמו. השיר נופל בין הכיסאות 3/5.

Anna-Lisa Kumoji – Holla – גם כאן Ashley Hicklin ו-Jeroen Swinnen מעורבים בכתיבת השיר. אנה-ליסה מביאה לנו קצת קצב והרבה אטיטוד. עם זאת, השיר לא כל כך מתרומם, עם כמה שאני רוצה לאהוב אותו. יש בו מעט קצב קריבי ואפרו-פיוז'ן, אך בהיעדר ביט חזק מספיק או מלודיה שאינה רפטטיבית, השיר לא מצליח למכור את מה שהוא מנסה, ונשאר עם אטיטוד בעיקר ומעט שיר 3/5.

Erlend Bratland – Sing for You – בין כותבי השיר ארלנד עצמו ו-Arvid Solvang, שכתב הרבה ל-Maria Mena הכוכבת המקומית. השיר הנוכחי הוא בלדה נשכחת בהפקה ירודה למדי. הניסיון הוא למכור משהו בין  בלדת רוק לבין מה שנשמע כמו בלדה אלטון-ג'ונית, אך השיר נשאר קירח מכאן ומכאן. תחילת הפיזמון הזכירה לי את "Feel" של Robbie Williams. אולי בכל זאת מדובר בגרסת דמו 2/5.

Adrian Jørgensen – The Bubble – בין כותבי השיר נמצא Jonas McDonnell, מכותבי נורבגיה 2017, Aleksander Walmann, ששר את השיר הנורבגי ב-2017 ו-Kjetil Mørland, נציג 2015, אשר מתמודד בקדם הזה עם שיר אחר. בלדת פופ-סינגר-סונגרייטרית, על אהבה נכזבת, המזכירה מאד את אד שירן ודומיו. השיר לא ייחודי, די צפוי, נעים לשמיעה תוך כדי נסיעה, מאד גלגל"צי. נדמה כי שירים כאלה אנחנו כבר שומעים כמעט 20 שנים ברציפות. אין חדש תחת השמש 3/5.

KEiiNO – Spirit in the Sky – בין כותבי השיר נמצא Tom Hugo, אשר בשנה שעברה התמודד בקדם בעצמו ו-Henrik Tala הפיני. אחד הפייבוריטים החזקים לניצחון ומועמד לניצחון. הימנון פופ-האוס, אשר בבתים מצליח להישמע כמו Clean Bandit או The Chainsmokers, אבל בפיזמון חותך להמנוני הפופ-דאנס של הניינטיז. זה אחד השירים הבודדים בקדם שיש לו הוק ברור, אבל זה לא חוכמה להרשים בין אסופה חלשה כזו של שירים 3/5.

Mørland – En livredd mann – "גבר מפוחד". מורלנד ממשיך את קו הרחמים העצמיים שלו מ-2015… זהו השיר היחיד בקדם המושר בנורבגית. מורלנד כתב אותו בעצמו ולבדו. מודה שלא עפתי על השיר שלו באירוויזיון 2015, אז אני מגיע לשיר הזה סקפטי. אחרי האזנה אני חייב לומר –  וואו, זה כנראה השיר היפה ביותר בקדם הזה. מורלנד מתאר עצמו כגבר שבור, פוסט-טראומטי או חרדתי או פראנואיד או כל התשובות נכונות. המילים בהן הוא משתמש חודרות, החשיפה שבה הוא נוקט מעוררת השראה. השיר מלודי ממה שניתן היה לצפות, ועובר מבלדת פופ עצובה למין בלדת שלאגר בסופה. אולי כי המילים האחרונות בשיר מבשרות על תקווה של הגבר המפוחד. מעניין ומרענן 4/5.

Ingrid Berg Mehus – Feel – אינגריד עצמה נמצאת בין כותבי השיר. מדובר בהאוס-ווקלי, אשר היה באופנה בסוף הניינטיז-תחילת האלפיימיז. אינגריד מפליאה בקולות סופרן מידי פעם, כאשר בפיזמון נעזרת בשכפול קולה בסטודיו. בחלק מהשיר נדמה כי אין קשר בין השירה למוזיקה ברקע. לשיר חסר הוק, לחן ועיבוד מהודק. אחרי הפיזמון יש ברייק לסולו כינור מיושן ומלוקק. רע 2/5.

Hank Von Hell – Fake It – האנק עצמו נמצא בין כותבי השיר. הוא הסולן לשעבר של להקת הפאנק רוק Turbonegro ונוטה להצטלם תכופות עם אצבע משולשת מונפת. מדובר בגלאם רוק, ז'אנר שכבר ייצג את נורבגיה, אי שם ב-2005. לצערי, למעט הגיטרות החשמליות והצליל המיושן, אין הרבה מה לציין לגבי היציאה הזו. הלחן בסיסי מאד ורזה, המילים לא מובנות, השירה עייפה יחסית למי שאמור להגיש גלאם רוק. מרגיש חובבני למדי 2/5.

להלן דירוגי לשירי הקדם:

  1. Mørland – En livredd mann
  2. D'Sound – Mr. Unicorn
  3. Anna-Lisa Kumoji – Holla
  4. Adrian Jørgensen – The Bubble
  5. KEiiNO – Spirit in the Sky
  6. Carina Dahl – Hold Me Down
  7. Chris Medina – We Try
  8. Erlend Bratland – Sing for You
  9. Hank Von Hell – Fake It
  10. Ingrid Berg Mehus – Feel

הקדם הנורבגי צפוי להתקיים ב-2/03. נורבגיה עצמה הוגרלה להתמודד בחצי הגמר השני של אירוויזיון 2019.

תגובה אחת הוסיפו את שלכם

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.