2018: לטביה – שליש גמר 2

אחרי הברדק בשבוע שעבר, האם הלטבים יעשו את הבחירה הנכונה? ניתן לצפות בשידור החי כאן. 7 שירים נוספים יתחרו הערב. רק שני שירים יעפילו לשלב הבא. ההצבעה היא שילוב של שופטים וקהל. לטביה הביאה השנה קדם מגוון מאד מבחינת סגנונות, אך כמעט כולו על טהרת האנגלית. בשבוע שעבר הוכיחו הן השופטים והם הקהל יכולת מוגבלת מאד בזיהוי להיטים או שירים נכונים….והערב מתחיל…

המנחים הם Justs Sirmais ו-Dagmāra Legante המצוינים. השופטים הערב ומידי מופע יהיו DJ Rudd, Jolanta Gulbe-Paškeviča ו-Jānis Lūsēns. אליהם יצטרף מידי שבוע שופט אורח. הערב זה Ralfs Eilands, סולן להקת PeR, נציגי המדינה ל-2013.

אחרי כל שיר, השופטים נותנים את הפידבק שלהם. לאחר מכן יוסטס מראיין את המתמודדים אחרי שהם יורדים מן הבמה. מתחילים בהופעות:

Hypnotic – Pray – בסקירת השירים ציינתי: "את השיר מעטר לופ אלקטרוני, אחת מזמרות הצמד מפתיעה בסלסולים עדיניים והשיר כולו הוא RnB ניינטיזי בהפקה עדכנית. המילים הופכות את השיר לשיר שלום ו"הבה נתאחד, כולנו שווים". יש חוסר הלימה בין ההפקה לבין השיר עצמו. מקהלת ילדים ששרים על תפילות ושלום רק מגחיכות את החבילה השלמה 2/5." בהופעה חיה: כנראה שמדובר בשלישייה, לא הבנתי זאת בסטודיו. זה השיר הגרוע של הערב. הן עולות עם שמלות כלה מוגזמות ונזרים מטופשים. אני מתפלל שתראו את הגמר מהבית. ההופעה הווקלית לא רעה, למרות שהן נוהמות מהגרון מידי פעם שלא לצורך. ההרמוניות שלהן לרוב סבירות, אבל די ברור שלא כולן זמרות באותה רמה.

MADARA – Esamība – בסקירת השירים ציינתי: ""קיום" זה התרגום לכותרת השיר. עכשיו, זה ה-שיר הכי מדובר בקדם הזה, אשר הרבה חובבים המטירו עליו שבחים. מדובר בשיר היחיד בקדם המושר בלטבית ולא באנגלית (או ספרדית) וזה נקודה מאד גדולה לזכותו. השיר עצמו הוא אופרה יומרנית עם הפקה אקוסטית ועשירה בכלי מיתר, ויומרנית גם כן. מישהו ציין כי המוזיקה מזכירה את זו ששמים בפרסומות למכוניות, והוא מאד צודק. אני מאמין בכנות הכוונות של הזמרת-יוצרת הזו, לעומת למשל, זו של מקבילתה האסטונית השנה, אבל זה פשוט לא הסגנון אותו אני מעריך. אם לטביה רוצה להיות אסטוניה, שתבחר בזה. אני מעדיף שירים אחרים 3/5." בהופעה החיה: מדארה נותנת הופעה מאד אפקטיבית ומלאת אווירה. היא יושבת ומנגנת בצ'לו, לבושה בשמלת תחרה ארוכת שובל כחול-ירוק. שירת הסופרן שלה מדויקת והיא לחלוטין כובשת את הבמה. זה עדיין לא הסגנון שלי, אבל לאור הבחירות התמוהות של לטביה בשבוע שעבר, הם צריכים כל דבר שיוכל להציל אותם. הקהל באולם מאד אוהב.

Markus Riva – This Time – בסקירת השירים ציינתי: "מרקוס הנאה והבלתי נלאה מחזיר אותנו למוזיקת הפופ ובחזרה למצעדים. מזכיר לי את "Paris" של The Chainsmokers מאד, זה יותר משואב השראה מהאחרון… מרקוס מנסה את מזלו מידי שנה והשתתף בכל קדם לטבי מ-2014 ואילך. הייתי מציע לו לפרוש השנה ולחזור בשנה שהבאה עם המנון פופ נכון ומקורי יותר 2/5." בהופעה החיה: מרקוס עולה לבמה בחליפה, כאשר הצילום הוא כולו בשחור ולבן. אני מהמר שזה ישתנה בפיזמון….ו….צדקתי. היש קלישאה שלא תשתמש בה? הוא עובר מסך מאד טוב, אבל השיר לא טוב בשום צורה. זה בינוני מאד, גם אם הוא מנסה להזריק לו המון כוח בשירה שלו. יש גבול לכריזמה, הגם כך מוגבלת שלך.

In My Head – Sunset – בסקירת השירים ציינתי: "האם חזרנו לאינדי סוף סוף? הללויה! הלהקה נותנת לי וייבים של טריאנה פארק בשיר בהפקת אלקטרו-Fאנק מגניבה ומרעננת. המעברים מפתיעים, הבית בונה לפיזמון הדיסקו-אי המגניב. חוץ ממגניבות אין פה הרבה. זה פחות המנוני ואפקטיבי משירם של טריאנה פארק בשנה שעברה. אם לטביה רוצה ללכת על אינדי, היא צריכה משהו חזק יותר 3/5." בהופעה החיה: זה השיר הטוב של הערב. רוק פאנקי מגניב ומרענן. ההופעה טובה, אך לא כובשת קהל. הסולנית עומדת בחליפת עור אדום-זהב והבמה שטופה באורות אדומים. זה טוב, אבל אני לא רואה את זה מנצח את מרקוס ומדארה.

Ritvars – Who's Counting? – בסקירת השירים ציינתי: "…לא פחות מ-9 אנשים חותמים על השיר הזה, אמביינט ניו-אייג'י יומרני למדי, מינימליסטי ונפוח מחשיבות עצמית. השיר מתיימר להיות מניפסט המעודד הורים לא לוותר על הילדים שלהם. אי אפשר להמציא משהו יותר יומרני מזה. איזה קשקוש 2/5." בהופעה החיה: ריטבארס עולה בחליפה כחולה של פעם ומלווה בשתי זמרות ליווי בשמלות כחולות. זה נראה יותר טוב ממה שחשבתי, הוא נראה כמו פקיד אפרורי וזה תורם לאפיל של השיר ומנקה אותו מהיומרה שראיתי בו. מודה שהשיר גדל עליי, כרגע ב-3/5 בעקבות ההופעה וזו כנראה ההופעה החביבה עליי הערב. השיר מסתיים בנגינת סקסופון נוסטלגית.

Monta – 1000 Roses – בסקירת השירים ציינתי: "עוד מישהי שכתבה את השיר בעצמה היא המוזיקאית Monta Ķimene, אשר מציגה adult contemporary אמריקאי, מעט מתקתק וסכריני, אבל בהחלט אכיל. אם היא מנסה לחקות את הסגנון האמריקאי המיינסטרימי הזה, היא עושה זאת בהצלחה ועל כך ראויה להערכה, אבל זה שיר גלגל"צי שנחמד לשמוע ברכב תוך כדי נסיעה, לא משהו שיש לו משמעות או חיי מדף ארוכים 3/5." בהופעה החיה: מונטה עולה לבמה עם שמלה אדומה שנראית יותר כמו משהו ממחזמר מאשר מקדם אירוויזיון. היא נעה מצד לצד וזה נותן לי וייב קלישאתי משומש. אליה מתלוות שלוש מלוות זייפניות בחולצות אדומות. היא ניגשת לנבל לניגון של 3 שניות ואז רצה בחזרה למרכז הבמה תוך סיבוב מלא חשיבות

Riga Reggae – Stop the War U2 – בסקירת השירים ציינתי: "…אנחנו עוברים לקינגסטון של… באיזו שנה אנחנו? זה שיר על גבול המגוחך בקצב הרגאיי (עם חמת חלילים?!) הסולן נשמע מטופש לחלוטין בנסיונו להישמע ג'מייקני, המילים בסיסיות ביותר ומדברות על שלום אהבה והפסקת המלחמה. אני לא סגור על האם מדובר בחוסר מודעות מוחלט או בעודף מודעות מרהיב… 3/5." בהופעה החיה: אוי ואבוי לי. הסולן עולה עם רעמה אפורה מרשימה ומכנסיים אדומים. יש מצב שעם הצבעת הטרלה הלטבים עוד יעלו את זה לגמר. איזה שיר מטופש וחסר מודעות.

להלן דירוגי לשירים המתמודדים הערב:

  1. In My Head – Sunset
  2. Ritvars – Who's Counting?
  3. Riga Reggae – Stop the War U2
  4. MADARA – Esamība
  5. Monta – 1000 Roses
  6. Markus Riva – This Time
  7. Hypnotic – Pray

הקווים נפתחים לטובת הצבעת הצופים. הגיע הזמן לחלק האמנותי של הערב בו מופיעים Musiqq נציגי 2011 ו- DJ Rudd ,שהוא גם אחד השופטים עם Māra Upmane-Holsteine.

הגיע זמן ההכרזה על התוצאות. שני המעפילים לגמר הם MADARA, הפייבוריטית הגדולה ו-Ritvars.

ניתן לצפות שוב בתכנית המלאה כאן.

תגובה אחת הוסיפו את שלכם

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.