2021: עדכון – 11 ימים לאירוויזיון

eurovision_heart אירועי סוף השבוע (7-8/05/21)
08/05 – חזרות חצי גמר 1.

eurovision_heart אירועי השבוע הקרוב (9-15/05/21)
09/05 – חזרות חצי גמר 1.
10/05 – חזרות חצי גמר 2.
11/05 – חזרות חצי גמר 2.
12/05 – חזרות חצי גמר 1.
13/05 – חזרות חצי גמר 1+2+גמר.
14/05 – חזרות חצי גמר 2.
15/05 – חזרות גמר.

eurovision_heart כללי
* מחר מתחיל הלייב בלוג מרוטרדם באתר הרשמי של האירוויזיון.

* באתר הרשמי פורסמו הנחיות בנוגע לבדיקות קורונה והצעדים שינקטו בעקבות הקורונה מרגע תחילת החזרות. מקור. לאור מגבלות הקורונה, בני 70 לא יורשו להיכנס לאולם. מקור.
* נערכה מספר חזרות על ההצבעה החל משבת האחרונה. ניתן לראות בתמונות ובסרטונים הבאים קצת מהעיצוב של לוח הניקוד. ניתן לשמוע מהקטע את המנחה פונה למעניקת הניקוד מטעם ישראל, לוסי איוב.

לעומת זאת, כשנשאל על כך, רמז Sietse Bakker כי זהו לא העיצוב הסופי ללוח הניקוד. הציוץ המקורי, ששאל את השאלה, נמחק:

* השנה ה-Eurovillage יתקיים כסדרה של אירועי אונליין, וזאת עקב מגפת הקורונה והיעדר התיירים במדינה. ניתן לקרוא על כך עוד כאן.
* Alexandra Wolfslast, ראש המשלחת הגרמנית, התראיינה לפודקאסט ובו ציינה כי השנה בכל משלחת יוכלו להיות רק 20 אנשים. חברי המשלחת לא מורשים לצאת מהמלון, אלא עבור ריצה/ג'וגינג. כל נסיעה צריכה להיות ברכבים שיועדו לכך מראש על ידי המארגנים ועל פי כללי היגיינה שהוגדרו מראש.
* כמה תמונות של משתתפי הסטנד אין:

* צילומי הגלויות מגיעים לסיומם. ניתן לצפות באתר הרשמי בכמה תמונות מהגלויות.
* פורסם מדריך התחרות עבור העיתונאים ברוטרדם. מקור. ניתן ללמוד מכך על מופע הפתיחה והביניים בתחרות: לגבי מופעי הפתיחה, בחצי גמר 1 יבצע Duncan Laurence את "Feel something" של Armin van Buuren כחלק מרצף ה-"Get Ready!". בחצי גמר 2 תבצע Eefje de Visser לצד הרקדן Redo את "Forward unlimited". בגמר יהיה מצעד הגדלים עם 26 הפיינליסטים לצלילי מוזיקה מאת DJ Pieter Gabriel. לגבי מופעי הביניים, בחצי גמר 1 תופיע הזמרת Davina Michelle והשחקנית Thekla Reuten יבצעו את "The Power of Water". בחצי גמר 2 יופיע רקדן הבלט Ahmad Joudeh וה-BMX-ר Dez Maarsen בקטע שנקרא "Close Encounter of a Special Kind". בגמר יופיעו Afrojack, Glennis Grace ו- Wulf עם "Music Binds Us". לפי Eurovoix השיר ש-Afrojack יבצע הוא "Hero". זוכי האירוויזיון Lenny Kuhr, Teach-In, Sandra Kim, Elena Paparizou, Lordi ו-Måns Zelmerlöw במופע "Rock the Roof". עוד יופיע זוכה אירוויזיון 2019, Duncan Laurence, עם השיר הזוכה שלו מלפני שנתיים, "Arcade". לבסוף יבוצע מופע המחול ה-"The Human Countdown" בדקה האחרונה של הטלווטינג.
* הצבעת מועדוני ה-OGAE ברחבי היבשת והעולם המשיכה השבוע ומסתיימת הערב. השבוע נחשפו הצבעות מועדוני צ'כיה, גרמניה EC ובלגיה. שאר המדינות הצביעו הערב בשידור חי ביוטיוב. ניתן לראות את ההצבעות השונות כאן. להלן ההצבעות הערב והתוצאות הסופיות:

אוסטרליה
יצא הקליפ לשיר האוסטרלי לאירוויזיון:

איטליה
נציגי המדינה לאירוויזיון, Måneskin, התראיינו לאתר Eurofestival Italia, וציינו לגבי הופעת הגיבוי שלהם כי הם למדו את אמנות הופעות האד-הוק על מנת שתשקף את הקונספט של קונצרט רוק. זה משהו שחסר להם בתקופה זו והם רוצים להבליט אותו בהופעתם כדי להעביר את הכוח של המוזיקה שלהם. חברי הלהקה ציינו כי הם רוצים לשמוע את השיר של פינלנד. לגבי המטרה שלהם בהשתתפותם באירוויזיון, הם ציינו שהם רוצים להגיע לקהל בינלאומי כפי שהם עשו בסיבוב ההופעות עם אלבומם הראשון. לגבי התלבושות/איפור/שיער, חברי הלהקה ציינו כי במראה שלהם, כמו במוזיקה שלהם, הם רוצים לשלוח מסר של חיוביות וחופש ולעודד אנשים אחרים לשחרר עצמם מתבניות חברתיות, פילטרים ותגיות, ולא לפחד משיפוטיות. מקור.

בלגיה
נציגי המדינה לאירוויזיון, Hooverphonic, ערכו ראיון ותצוגת תכלית לפני עזיבתם לרוטרדם. הם הבטיחו הופעה אווירתית. יהיו על הבמה עוד אנשים מלבדם, זמרי ליווי, אבל ההופעה תהיה 100% Hooverphonic. עבור האירוויזיון הם התלבטו בין "The Wrong Place" לבין "Full Moon Duel". בסוף הם הלכו על הבחירה הבטוחה יותר, שכן "Full Moon Duel" נחשב הרפתקני יותר בעיניהם. להלן השיר לשיפוטכם:

גרמניה
נציג גרמניה, Jendrik, ציין כי עלות הקליפ של השיר שלו לאירוויזיון עלתה 10K אירו, אשר שולמה מחסכונותיו. עוד ציין כי שני שירים, המשתתפים השנה בתחרות נכתבו במחנות כתיבת שירים בגרמניה, אחד השנה ואחד בשנה שעברה.

יוון
יוון תחלוק את זמרת הליווי Victoria Halkiti ביחד עם מולדובה. Halkiti זכורה בתור מי ש"עיבתה" את ההופעות הווקליות של יוון ב-2008 וב-2012.
משום מה Stefania מקבלת חשיפה בעיתון היומי Al-Ittihad באיחוד האמירויות.
שיא אחד יוון הולכת לשבור השנה, וזאת עם נותן הנקודות הצעיר ביותר אי פעם. Manolis Ginis הוא בן 10 בלבד.

מלטה
אל הרשימה של הכתבות הממומנות מרד התיירות המלטי ברחבי היבשת מצטרפת שתי כתבות ביוון (1, 2).

מקדוניה
המגזין הלהט"בי-בריטי Attitude פרסם כתבת שער על נציג מקדוניה, Vasil, אשר למעשה יוצא בו באופן רשמי מהארון כהומוסקסואל. מקור. Wiwibloggs היו הראשונים לפרסם זאת:

נורבגיה
יצא הקליפ הרשמי לשיר הנורבגי:

סלובניה
המדינה משחררת הערב 6 גרסאות שונות לשיר האירוויזיון שלהם:

פינלנד
השיר הפיני לאירוויזיון, "Dark Side", קיבל סטטוס פלטינה בסטרימינג:

ערוץ היוטיוב של הקדם הפיני בסדרת רשת על ההכנות ומאחורי הקלעים של פינלנד בתחרות השנה:

צ'כיה
רשות השידור הצ'כית ערכה פודקסט עם נציג המדינה ועם Kryštof Šámal, ראש המשלחת לאירוויזיון. Benny Cristo ציין כי "Omaga" לא נכתב עבור האירוויזיון במקור. הוא ציין כי בין היתר שאף להשתתף באירוויזיון כי הוא אוהב להופיע, ליצור הופעות גדולות ולהציג את המוזיקה שלו לקהלים נוספים מלבד הקהל המקומי. Šámal ציין כי הוא מאמין שהשיר יסיים בטופ 10 אם ההופעה תצא לפועל כמו שהם רוצים. הוא אישית מעדיף את "Kemama" יותר, אבל חושב של-"Omaga" יש פוטנציאל למיקום גבוה יותר. ל-Cristo עצמו אין העדיפה בין השירים. הוא ציין כי בעבר נחשף בעיקר לצד היותר ביזארי של התחרות, והחל להתעניין באירוויזיון רק אחרי ההשתתפות של Mikolas Josef ב-2019. Šámal נשאל האם הבחירה ב-Benny Cristo הייתה בחירה אסטרטגית להביא עוד צופים לאירוויזיון עקב הפופולריות של האחרון. הוא ענה שלא באופן כזה. הוא רצה להביא את Cristo לקדם כבר לפני כמה שנים או אמן פופולרי אחר שלא זקוק לאירוויזון, וזאת על אף הדעות הקדומות על התחרות במדינה. העובדה שהצליחו להביא את Cristo לתחרות היא בעיניו הוכחה שהצליחו להראות כי התחרות היא פלטפורמה טובה לאמנים לקדם את המוזיקה שלהם. Šámal ציין כי השיר האהוב עליו הוא השיר השווייצרי, בעוד Cristo ציין כי הוא שמע רק את השיר האוקראיני מבין שאר השירים המשתתפים. מקור.
בראיון הבא מציין נציג צ'כיה כי הם לא ישתמשו בקולות רקע מוקלטים מראש כדי שההופעה תהיה יותר אותנטית. היא לא יהיה מרוצה אם יאלצו להשתמש בהופעת הגיבוי, כי לדבריו מה שמתוכנן צפוי להיות טוב משמעותית ממה שהקליטו בהופעת הגיבוי. מאז הפודקאסט הוא מציין שגם שמע את השיר האוסטרלי, אבל לא רוצה לשמוע עוד שירים מהשנה, כדי להתמקד בהופעתו ולא במתחרים. המשלחת צפויה להגיע לרוטרדם באוטובוס כדי לצמצם למינימום את החשיפה הפוטנציאלית לקורונה.

צרפת
ראשת המשלחת הצרפתית לאירוויזיון ציינה כי יהיה קדם גם עבור בחירת השיר הצרפתי ב-2022. מקור.
בזמן שידור גמר האירוויזיון השנה, הערוץ הצרפתי המתחרה TF1 ישדר סרט תעודה על הריאלטי שירה לשעבר Star Academy. התכנית המקורית הייתה מאד פופולרית בצרפת, וצופים כי הדבר ימשוך צופים רבים על חשבון האירוויזיון. עובדה זה גרמה לכעס בקרב החובבים המקומיים.

קפריסין
זוכת אירוויזיון 2005, Helena Paparizou, ציינה כי הוצע לה לייצג את קפריסין באירוויזיון השנה עם השיר "Colors", אשר במקור התמודד בבחירה הפנימית בבולגריה ב-2018 בביצוע Poli Genova, הוצע למלטה הוקלט ב-2019 על ידי Michela, ולבסוף בוצע על ידי Bernarda בקדם הקרואטי השנה. מקור.

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.