2019: ישראל – תכנית אודישנים שלישית, רביעית וחמישית

בשבוע האחרון שודרו לא פחות משלוש תכניות של "הכוכב הבא לאירוויזיון". התכנית מובילה ברייטינג, למרות שבאופן כללי ריבוי הערוצים ואירועי החג מביאים לירידה כללית בנתונים.

התכנית השלישית נפתחת באודישן של אושר ביטון, בן 20 מבית שאן. מי שהתחרה בתחרות לפני שנתיים, אך לא נכנס לנבחרת. הוא שר את "תל אביב בלילה" של עדן בן זקן. יש לו קול טוב ומלא נשמה, הוא התחיל מאנפף, אבל המשיך מצוין. מאד אהבתי. כל השופטים תומכים ומצביעים "כחול". הוא מסיים עם 85%.

המתמודדת הבאה היא ליאת אליהו, בת 27 מחולון. היא מספרת בראיון המקדים על הקריירה שהתחילה ביוטיוב ועל בן זוגה שמפיק אותה. היא בוחרת לשיר את "שתשרף האהבה" של איתי לוי. הגרסה שהיא שרה היא שונה, רוק-Soul כזה עם רגאיי. היא מקבלת "כחול" מכל השופטים ומסיימת עם 88%.

המתמודד הבא הוא רובי בדלוב, בן 27 מחולון. הוא בוחר לשיר את "Don't Stop Me Now" של Queen. הוא מספר שניסיונו במוזיקה הוא כזמר חתונות. זה ניכר בהופעה, הוא לא מצליח למכור את ההופעה כיותר מזמר חתונות. למעט שירי, כולם מצביעים "אדום" והוא מסיים את דרכו בתחרות עם 54%.

המתמודד הבא הוא שחף, בן 21 מתל-אביב. ככה, בלי שם משפחה. הוא מדבר לפני האודישן על יציאתו מהארון כהומוסקסואל. הוא שר את "Born This Way" של Lady Gaga. שיר שהבחירה בו היא אמירה ברורה. יש לו קול לא מיוחד, אבל מצד שני יש לו נוכחות חזקה ושירה מדויקת. עם זאת, אני לא בטוח שמעבר לזמר ליווי או זמר במקהלה יש כאן מספיק בשר לקריירת סולו. כל השופטים מצביעים "כחול" למעט שירי. הוא עובר לשלב הבא עם 76%.

המתמודדת הבאה היא קלרה סבג, בת 24 מבת-ים. זמרת לשעבר בלהקה צבאית לצד נטע ברזילי, שאלבום בכורה מאחוריה. היא בוחרת לשיר "מנגינה" של עדן בן זקן. הקול שלה טוב, צרוד, מעט מאנפף, אבל לא כזה שחודר. הביצוע נכון טכנית, אבל לא מרגש לטעמי, וזה שיר מאד מרגש במקור. שירי מצביעה שוב "אדום" לעומת שאר השופטים. משהו לא ברור קורה לאחוזי ההצבעה…. קלרה מסיימת עם 81% ועוברת לשלב הבא.

המתמודדת הבאה היא ג'ודית חסין, בת 28 מתל-אביב, במקור מצרפת. טוענת שהיא זמרת, שהחלה קריירה בצרפת…. היא בוחרת לשיר את "River" של Ibeyi. הביצוע חביב, אבל רחוק ממדהים. האחוזים שלה עולים מהר מאד, הקטע של הראפ מצוין. אסף מצביע "אדום", לעומת שאר השופטים, והיא מסיימת עם 80%.

המתמודד הבא הוא אלעד תבורי, בן 20 מכפר יונה. הבן של והאח של. עקב הקhרבה, בן אל לא מצביע. הביצוע מתחיל מעט מוזר… הסגנון הוא מזרחי-Soul. הקול שלו עם ויברטו מעט מוגזם ומשהו בהופעה מעט מלחיץ. יש חוסר חיבור בין הזמר לשיר בביצוע הזה וזה מונע מהקהל ומהשופטים להצביע בעדו. השופטים לא יודעים מה לעשות. עם תמיכה של אסף אמדורסקי בלבד הוא מסיים את האודישן עם 44% מאכזבים. הראל מציין את חוסר החיבור הזה שהזכרתי.

בפרק זה המתמודדים הבאים עלו לשלב הבא:

  1. ליאת אליהו – 88%
  2. אושר ביטון – 85%
  3. קלרה סבג – 81%
  4. ג'ודית חסין – 80%
  5. שחף – 76%

ניתן לצפות בפרק המלא כאן.

תכנית רביעית נפתחת עם האולטראס, שהגיעו לתמוך בזמר הליווי שלהם גל בנימין, בן 24 מפתח תקווה. הוא בוחר לשיר את "הכל עובר" של עידן רייכל. הביצוע נורא חלבי, גנרי, מזרחי לייט וחסר שיניים לטעמי. הראל ואסף מצביעים "אדום", וברגע האחרון המסך עולה עם 70% עגולים.

המתמודד הבא הוא ברי בראון, בן 44 מרעננה, במקור מקייפטאון, דרום אפריקה. הוא בוחר לשיר את "You Raise Me Up" של Secret Garden במקור. הוא חזן לשעבר ושומעים זאת בקולו. עם זאת, הביצוע לא טוב ולא מדויק. רק אסף מצביע "אדום", אבל האודישן תופס קצב ומקבל חיים משל עצמו עקב האישיות של בראון. הוא מסיים עם 78%.

בפרק זה המתמודדים הבאים עלו לשלב הבא:

  1. ברי בראון – 78%
  2. גל בנימין – 70%

ניתן לצפות בפרק המלא כאן.

תכנית חמישית נפתחת עם נאור כהן, בן 21 מראשון לציון. הוא מגיע כבר עם מנהל אישי. הוא בוחר לשיר את "שמישהו יעצור אותי" של עדן חסון. האחרון מגיע לצפות באודישן מאחורי הקלעים. הוא נכנס מאד לשיר ולביצוע של עצמו ומופיע עם המון ביטחון וניכר שהוא נהנה, וזה מוסיף הרבה. הקול שלו יפה, גם אם לא ייחודי. כל השופטים מצביעים "כחול" והוא מסיים עם 85%.

המתמודדת הבאה היא נעמה כהן. היא מגיעה עם בעלה יהל דורון, מהצמד גיא ויהל. היא בוחרת לשיר את "New Rules" של Dua Lipa. היא נותנת לשיר אינטרפטציה משלך, וזה לאו דווקא משהו טוב. זה מעט יומרני. יש לה יכולות ווקליות גבוהות, אבל אני לא קולט ממנה איכויות של כוכבת. היא ממשיכה בקטע רגאיי ואני לא בטוח למה אני מקשיב כרגע. הקהל לא משתגע. ברגע באחרון שירי מצטרפת לרוב השופטים ומצביעה "כחול". נעמה מסיימת עם 75%. אסף מצביע "אדום" כי לטעמו הביצוע היה מתאמץ מידי, מסכים.

נטע ברזילי מגיעה להתארח לפני האודישן הבא. היא מספרת בקטנה על רגע הזכייה באירוויזיון, העבודה על מוזיקה חדשה ועל בן הזוג החדש.
המתמודד הבא הוא שי בן ארויה, בן 16 מהרצליה. אמו מספרת כי נטע נתנה לו השראה ואת הרצון להגיע להתמודד בתחרות ולהגיע באירוויזיון. נטע מבליחה לראיון לשמחת חברי המשפחה ולהפתעת שי… אחרי נאום עידוד והעצמה מנטע הוא עולה לבמה. הוא בוחר לשיר את "אמא אם הייתי" של חנן בן ארי. יש לשי קול מעושן ומשהו מאד בוסרי, אבל שובה לב. יש לו יכולות קוליות גבוהות, אבל ניכר שהקהל והשופטים לא משתכנעים. אסף מצביע "אדום" והאודישן מסתיים עם 46% ו-3 שופטים שלא הצביעו. שירי מציינת כי היה משהו חובבני באודישן. סטטיק ובן אל מצביעים "אדום" וחותמים את הסיכויים שלו לעבור לשלב הבא.

המתמודדת הבאה היא רומי עזר, בת 18 מרמת גן. היא מדברת בראיון המקדים על חוויות חברתיות קשות בעקבות עודף המשקל. היא בוחרת לשיר את "Creep" של Radiohead. הביצוע נחמד, עיבוד פסנתר קצת קיטשי. היא באמת נשמעת כמו מישהי ששרה בטקסים בבית ספר, אבל עדיין לא יותר מזה. שירי מצביעה "אדום" ואחריה גם סטטיק ובן אל ואסף. היא מסיימת עם 55%. אסי ורותם מחליטים להשתמש בכפתור ה-"Save" והיא עוברת לשלב הבא. שירי זועמת על השימוש האינפלציוני בכפתור.

המתמודדת הבאה היא לימור עובד, בת 43 מתל-אביב. לימור היא זמרת השרה בהרכב "היווניה". היא בוחרת לשיר את "ואם פרידה" של דקלה. ביצוע נפלא ורעיון מקורי. הביצוע מקצועי ומהוקצע. לימור מקבלת "כחול" מכל השופטים ומסיימת עם 91%.

אסי מציג את "הכפתור האדום". שטיק חדש ומטופש בתכנית, לפיו המנחים מכריחים את השופטים לשיר שיר בקריוקי ואחרי זה לדרג אותם… לא הבנתי איך זה מוסיף לתכנית.

המתמודד הבא הוא אנוש צוברי, בן 23 מרמת מגשימים, שעבר לתל-אביב כדי לעשות מוזיקה. הוא בוחר לשיר את "סלסולים" של סטטיק ובן אל. הגרסה אקוסטית וסטלנית. הקול שלו מאנפף מעט, אך יש לו הרבה ביטחון. עדיין לא ברור מה יש לו לתת, הייתי נותן לו לעבור לשלב הבא רק בשביל הפוטנציאל. למעט קרן, כולם מצביעים "אדום". הוא מסיים עם 29% מעליבים.

המתמודדת הבאה היא יוליה גרניץ, בת 28 מירושלים, שעלתה לפני שנתיים מרוסיה. היא בוחרת לשיר את "Creep" של Radiohead. הביצוע מעט יותר דומה לביצוע המקורי בהשוואה לזה של רומי. יוליה עושה רושם של פרפורמרית מקצועית, גם אם מעט נישתית. אני חושב שהקול שלה יותר קלאסי ולא מתאים לשיר הזה. בפיזמון היא ממש נכנסת לאלמנט שלה ומפגינה יכולות מוזיקליות גבוהות. השופטים לא מתלהבים, למעט שירי וקרן שמצביעות "כחול". היא מסיימת עם 59%. אחרי משחק קטן בין שירי למנחים, האחרונים מחליטים ללחוץ על כפתור ה-"Save" ולהעביר את יוליה לשלב הבא.

בפרק זה המתמודדים הבאים עלו לשלב הבא:

  1. לימור עובד – 91%
  2. נאור כהן – 85%
  3. נעמה כהן – 75%
  4. יוליה גרניץ – 59%
  5. רומי עזר – 55%

ניתן לצפות בפרק המלא כאן.

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.