2019: רומניה – Selecția Națională – חצי גמר 1

ברוכים הבאים לחצי הגמר הראשון של הקדם הרומני, המועבר בשידור חי מיאשי! בתום הערב 5 שירים שייבחרו על ידי השופטים ועוד 1 שייבחר על ידי הקהל יעלו לגמר.

הערב מתחיל במסע בעיר המארחת את חצי הגמר, נראה כמו סרטון של משרד התיירות. נכנסים לאולם למופע מחול מקסים., שממשיך במיצג שירי רומניה באירוויזיון. אני מניח שאחרי הכישלון בשנה שעברה, הם מעוניינים להציג את דווקא את רוב השירים, שכן הצליחו. צמד המנחים עולים לבמה הרחבה ומציגים את השופטים: Adi Cristescu, Mihai Georgescu, Crina Mardare, Andy Platon ו-Mugurel Vrabete. לפני כל שיר, אנו רואים את המבצעים פוסעים לבמה, משתתפי עבר ומוזיקאים מקומיים על מסכים גדולים מאחלים להם בהצלחה.

Trooper – Destin – בסטודיו: הסוס השחור של השנה מגיע מלהקת המטאל Trooper, בשיר ברומנית מלאה. זה שיר שאין בו מן הגורם הלהיטי, Heavy Metal מערבי בבתים ושאגות "לה לה ליי" רומניות בפיזמון. ברייק ארוך של גיטרה חשמלית נותן טאצ' נוסף, לשיר די בסיסי ברמה המלודית שלו. זה מרענן מאד לנוכח הקו הרומני הפופ-דאנסי הכללי שאנו רגילים אליו באירוויזיון 3/5.
בהופעה החיה: זו חבורה מעניינת מאד… הלהקה מונה שני זמרים, 3 גיטריסטים ומתופף. אחד הזמרים מחוייט משום מה. הופעה חזקה מאד, של שיר רוק אצטדיונים. לא אתפלא אם יעלה לגמר מהקהל!

Berniceya – The Call: Dynasty of Love – בסטודיו: בלדת דיסני, שאשכרה נשמעת כמו שיר של הגיבורה מסרט דיסני. ההשראה היא מ-"Let it Go" ומ-Frozen, כולל הטונציה האמריקאית שהיא מנסה לאמץ לעצמה. חלש מאד 2/5.
בהופעה החיה: נפתיח לקח אותי ל-"For Life" (פולין 2008). ברניקיה עולה בשמלה רומניה אדומה, וכך גם המלוות. בוידאוארט שלל אלמנטים באדום בוהק, ממש השטן ולהקתו. שיר איום ונורא. זה עשוי להיהפך לגילטי פלז'ר אם יגיע לאירוויזיון.

Ommieh x Anakrisez – Rock This Way – בסטודיו: שיר נפתח בצליל מתכתי-אלקטרוני אגרסיבי. מההתחלה זה משדר "להיט" ונשמע כמו שיר כובש מצעדים. מעט נוסחתי, אירוויזיוני קלאסי. החלקים החלשים בשיר הם הפיזמון המוריד מעט והמילים הרזות של השיר. קולותיהם של הצמד נשמעים, לפחות בסטודיו, מאד עצמתיים. מקווה בשבילם שיצליחו לתרגם את גרסת הסטודיו החזקה להופעת קדם חזקה. אם יצליחו, זה טופ 5 בקדם. אם יצליחו מאד, זה טופ 10 באירווזיון 3/5.
בהופעה החיה: הצמד לבוש בעיקר בשחור, אבל הם לא מלוטשים בכלל. הצלע החלשה היא Ommieh, שנשמעת כמו מגרסת נייר. וחבל, שיר כזה היה צריך להינתן לזמרת שיודעת מה היא עושה. מי שקיווה לכוראוגרפיה, יכול לחשוב שוב, מדובר בהופעת בית ספר…

Teodora Dinu – Skyscraper – בסטודיו: השיר הנוכחי לא חזק כמו שציפיתי, לפחות מהקרדיטים וממה שחובבים אחרים שיתפו. זה מידמטפו מאד עכשווי, אבל עם הפקה דלה וביצוע קולי מאד לא כריזמטי. זה מאד "בסדר", אבל חסר אופי, ניסיון לתפור שיר לתחרות. הפיזמון הזועק והאמוציונלי ימכור את השיר ויביא אותו גבוה בקדם 3/5.
בהופעה החיה: תאודורה עולה באאוטפיט שחור חצי שקוף וחושפת בעיה דנטלית או שתיים… בוידאוארט גורדי שחקים מתמוטטים, כאשר לבן, שחור וכחול הם הצבעים השולטים. הבעיה העיקרית שלה היא המבטא מחד, והמלווים שלא מפסיקים לזייף. גם היא חוטאת באי דיוקים פה ושם.

Dya & Lucian Colareza – Without You (Sin ti) – בסטודיו: השיר הוא בספרדית ובאנגלית. ללושיאן קול גדול, כמו של הכוכבים הלטינים, DYA נעלמת לידו. לא בטוח בכלל שהקולות שלהם ישתלבו ביחד בלייב. בסטודיו זה עובר בקושי. מדובר בבלדת שמאלץ, ברודווי-סטייל, קיטש דיסניאי, כאשר לשיר אין אפילו מבנה ברור, שניתן לזכור ולזמזם. יש גם חמת חלילים בסוף, שלא קשורה לכלום, איזה מוזר זה 2/5.
בהופעה החיה: הופעת ברודוויי לעניים. הם לבושים בכיעור לא יתואר. הוא עם ז'קט חרדל, היא עם שמלה בירוק בקבוק, כשמאחוריהם רקדנית בלבן. ווקלית זה בלאגן לא יתואר והם צורחים ללא אבחנה. זוועה.

Nicola – Weight of the World – בסטודיו: אני דובק בתיאוריה שלי, שהיא לא באמת רצתה לחזור לשיר, אלא שמדובר בגימיק, ניסיון למשיכת תשומת לב של כותבי השיר. מאחר ומדובר בשיר חלש ביותר, ואין להם איך למכור אותו…. השיר מגיע לשיא שלו מהר מאד, בפיזמון EDM המנוני, אבל גם כזה שעבר זמנו. זה שיר פחות נורא ממה שתיארתי לעצמי, זה פשוט נורא גנרי. קצת הגיע 6 שנים מאוחר מידי לתחרות, קצת הפקה לא הכי מקורית, קצת מלודיה רזה, אבל איכשהו זה אכיל. איכשהו 3/5.
בהופעה החיה: היא נראית לא טוב, עייפה מאד, ההופעה מאד עצלה, וניכר שמכריחים אותה לשיר. היא זרקה על עצמה משהו מהארון ובאה ליאשי. מאחוריה רקדניות שהביאה מבית הספר הסמוך. זה כה חובבני, שזה מכעיס. ווקלית היא לא רעה.

Steam – The Way It Goes – בסטודיו: צלילי חצורה וכלי הקשה מקדמים את תחילת שיר. מדובר באפטמפו מחויך, עם הפקה משונה ולא אחידה, אשר לוקחת מעט מהצ'רלסטון, אבל רק כקישוט מוזיקלי. השיר מאד בסיסי, אבל ההפקה כל כך עמוסה, שלא ברור מה ניסו להשיג בה. בזבוז זמן של 3 דקות מחיי שלא יחזרו 2/5.
בהופעה החיה: על אף שמדובר בשיר חלש, ההופעה לא רעה. האנרגיה על הבמה טובה, ולעומת מי שהופיעו לפניהם, הצמד והלהקה שאיתם נראים מקצועיים למדי. שוב, הכל יחסי. השיר מאד רפטטיבי, והסולן היה יכול לעשות יותר מללכת על הבמה הלוך ושוב… יש בעיות סאונד למכביר.

Vaida – Underground – בסטודיו: המבטא שלה בלתי אפשרי, מסוג הזמרות שצריכות לדבוק ברומנית, עד שתשפר את המבטא. זה אכן נשמע כמו ריג'קט מהקדמים השונים ברחבי היבשת. די מדהים שצריך כמה אנשים כדי לכתוב בלדה כה דלוחה, קלישאתית, שאינה רלבנטית וחסרת זכות קיום ונשימה מחוץ לבועת החמצן של האירוויזיון. היא לא מבינה על מה שהיא שרה, וטוב שכך 2/5.
בהופעה החיה: הווינד מאשין עושה לה שמות בפן. לזכותה יאמר שהיא נשמעת כמו בסטודיו, או לפחות קרוב לכך. היא מופיעה עם שמלה כחולה ועומדת על קוביה קטנה. מאחוריה שלוש מלוות חסרות כריזמה. לקראת הסוף, היא נותנת זעקה ומזייפת את נשמתה. לוקח בחזרה את מה שאמרתי עליה מקודם…

Claudiu Mirea – We Are the Ones – בסטודיו: האם כותרת השיר נכונה תחבירית? על כל פנים, מדובר בשיר שמנסה להיות "Heroes", זוכה אירוויזיון 2015. בכל שנה יש כזה. השירים מתחיל בצלילי הגיטרה של ההוא, שלא לומר של אביצ'י זצ"ל. הפיזמון רפטטיבי מאד והצליל הפופ-האוסי בפיזמון ואחריו יצא מהאופנה עם מות אביצ'י.
בהופעה החיה: קלאודיו נראה מצוין, עם טריקו לבנה ווסט שחור. הוא מנגן על גיטרה אקוסטית, והכל נראה כמו שיר של סינגר-סונגרייטר, למרות שאנחנו יודעים שזה לא. הוא מצליח להעמיד הופעה טובה ואפקטיבית, ואולי זה אפילו יראה גמר 3/5.

The Four – The Song of My Heart – בסטודיו: הרביעיה הם טוני, פדריקה, אלקסיה ובוגדן. צלילי אקורדיון וצלילים לטיניים מקדמים את השיר הזה, המנסה לשלב בין להיט פופ מערבי לתרבות הרומנית. מעבר לכך, יש גם תופים וצלילים קריביים, שנותנים לכל השיר אווירה זולה. זה להיט קיץ נשכח וחסר משמעות. ההפקה בסגנון low production כדי לתת לזה משהו אותנטי ומקומי, אבל זה נשמע הכי כתוב על פי נוסחה. זה כביכול חצי "Fuego", ואני מטיל בספק את הכריזמה הבימתית שיש להם כדי למלא את השיר הזה במה שאין לו, כמו שאלני עשתה. הבנות שרות, בעוד הבנים בעיקר מנגנים. טוב, ABBA אתם לא 2/5.
בהופעה החיה: עם כל סלידתי מהשיר, הוא מושך תשומת לב מהרגע הראשון. הבנות נשמעות מצוין, מהיחידות הערב שמדויקות קולית. זה עולה כמו כלום לגמר. הסולו אקורדיון מאד אפקטיבי. הן נעות על הבמה וההרכב, עם כל הבעיות שיש בו, מצליח להרים הופעה מרשימה. ושוב, הכל יחסי. מעלה ל-3/5. הקהל מריע להם.

Bella Santiago – Army of love – בסטודיו: השיר מתחיל בדיוק כמו "Fuego" וממשיך מאד דומה… שיר שנתפר לאירוויזיון, פופ קצבי עם השפעות דאנסהול והפקה אלקטרונית כבדה. בסוף הפיזמון יש דרופ אלקטרוני, שוב בדומה לשיר הקפריסאי ההוא. השיר נכתב על ידי סנטיגו עצמה, בשיתוף Alex Luft, שהוא מכותבי השיר של Xandra בקדם זה. אם כניסתה של בלה למירוץ, כבר לא בטוח שהניצחון בכיס של לאורה… 3/5.
בהופעה החיה: ההופעה המלוטשת ביותר הערב. ווקלית, לא היו טובים ממנה הערב. והשיר? להיט, אי אפשר לקחת את זה ממנה. את ההופעה הזו אפשר לקחת ישר לאירוויזיון עם שינויים קלים, ואנחנו ברומניה ב-2020. גם עבורה הקהל שואג.

להלן דירוגי לשירי חצי הגמר, לאחר ההופעות החיות:

  1. Trooper – Destin
  2. Ommieh x Anakrisez – Rock This Way
  3. Bella Santiago – Army of love
  4. Claudiu Mirea – We Are the Ones
  5. The Four – The Song of My Heart
  6. Teodora Dinu – Skyscraper
  7. Nicola – Weight of the World
  8. Vaida – Underground
  9. Steam – The Way It Goes
  10. Berniceya – The Call: Dynasty of Love
  11. Dya & Lucian Colareza – Without You (Sin ti)

בשלה המופע האמנותי, זמרת צעירה בשם Iuliana Beregoi, עולה לבצע את "Euphoria" של Loreen, זוכה אירוויזיון 2012, ושלל שירים נוספים.

הגיע זמן תוצאות. כל המתמודדים עולים על הבמה, אוחזים בידיהם מעטפות, אשר בתוכן מידע האם עלו לגמר לפי הצבעת השופטים או לא. אחד אחד עוברים המנחים ומבקשים מהם לחשוף את תוכן המעטפה:

  • Trooper – עלו לגמר.
  • Berniceya – לא עלו לגמר לפי הצבעת השופטים. ממתינים להצבעת הקהל.
  • Ommieh x Anakrisez – לא עלו לגמר לפי הצבעת השופטים. ממתינים להצבעת הקהל.
  • Teodora Dinu – עלתה לגמר.
  • Dya & Lucian Colareza – עלו לגמר.
  • Nicola – לא עלתה לגמר לפי הצבעת השופטים. ממתינים להצבעת הקהל.
  • Steam – לא עלו לגמר לפי הצבעת השופטים. ממתינים להצבעת הקהל.
  • Vaida – לא עלתה לגמר לפי הצבעת השופטים. ממתינים להצבעת הקהל.
  • Claudiu Mirea – עלה לגמר.
  • The Four – לא עלו לגמר לפי הצבעת השופטים. ממתינים להצבעת הקהל.
  • Bella Santiago – עלתה לגמר.

על פי הצבעת הקהל, Vaida עולה לגמר. היא קיבלה 1825 קולות, The Four שקיבלו 661 קולות….

תגובה אחת הוסיפו את שלכם

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.