2018: רומניה – חמישית גמר 5

ברוכים השבים לקדם הגדול ביותר באירופה לשנת 2018, הקדם הרומני. לא פחות מ-60 שירים מתחרים בקדם, והם יתפרסו על פני 5 שלבים מקדימים. 3 שירים יעברו מכל חמישית גמר לחצי הגמר לפי הצבעת השופטים. ניתן לקרוא על סיקור התוכנית הראשונה כאן, על התכנית השניה כאן, על התכנית השלישית כאן ועל התכנית הרביעית כאן. בחצי הגמר יתחרו 15 שירים והזוכה ייקבע על ידי טלווטינג. הסיבה לקדם המפואר הוא חגיגות המאה לאיחוד בין ממלכת רומניה לטרנסילבניה. הערב מהעיר Sighișoara, עיר בת כ-29,000 תושבים במרכז רומניה.

הצטרפו אלינו לשידור החי! ניתן לצפות בו בקישור הבא או ביוטיוב. גם הערב המנחים, Diana Dumitrescu ו-Cezar Ouatu, נציג רומניה מ-2013.

הערב מתחיל כרגיל בסקירת העיר. הפעם, באווירת ימי הביניים.

Manuel Chivari – Somebody to Love – בסקירת השירים, ערן ציין כי "השיר נפתח כמו "Lean On" של MO. נשמע מאד עדכני, בויבנדי מודרני, מאד יורופופ משולב במוזיקה עדכנית. הכותבים הם Michael James Down ו-Will Taylor. זה כנראה הניסיון הכי טוב שלהם בקדם הזה, ויש להם כמה וכמה שירים כאן… זה חביב, מפתיע לטובה, אך רחוק מלהיות יצירת מופת. 3/5."
בהופעה החיה מנואל נראה מאוד צעיר ובלתי מנוסה, אבל שר מדויק לפחות. השיר נשמע כמו אלף שירים שאימצו את הביט הקאריביי העדכני בשנה האחרונה. ההופעה היא הופעת מתנ"ס ותו לא. 3/5

גרסת האולפן:

Maria Suciu – Sweet Nothing – בסקירת השירים, ערן ציין כי "זה נשמע כאילו היא לא מעוניינת לשיר את השיר הזה, ואני יכול להבין אותה. ווקלית היא מסוגלת לכלום, וזה בערך מה שהשיר הזה. לא יכול לחשוב על כותרת מתאימה יותר לשיר הזה. הם מנסים לרקום אווירת ג'אז, אבל זה נשמע כמו ערב כשרונות צעירים. 1/5."
בהופעה החיה אנחנו מקבלים עוד שיר פופ סטנדרטי עם מעט מרימבה. מריה לבושה כמו רקדנית פלמנקו ומלווה אותה סקסופוניסט. היא לא זמרת מוצלחת במיוחד והשיר שלה הוא מוסיקת מעליות בואכה סופר-פארם רומני באזור הבשמים. נורא. 1/5

גרסת האולפן:

Evermorph – Live Your Life – בסקירת השירים, ערן ציין כי "זה שיר סביר, שנתן לי קצת וייב של MTV בניינטיז. זה נחמד לשמוע את זה ברקע, ברדיו, תוך כדי נסיעה, אבל זה נורא רפטטיבי, בשיר אין מספיק בשר. נעשה להם הנחה ונניח שמדובר בגרסת דמו מוקדמת…. 3/5."
בהופעה החיה אנחנו מקבלים עוד זמר בינוני עם שיר שלבטח נשמע טוב בגרסת אולפן, אבל דועך בהופעה. הלחן נעים ואהבתי את ההפקה, אבל הביצוע פשוט לא שם. הסולו גיטרה אקוסטית יפה ועל כך הוא מקבל נקודה נוספת. 3/5

גרסת האולפן:

כעת, עוברים לגיחה קצרה לגרין רום, לריאיון עם הזמרים שכבר שרו.

Dora Găitanovici – Fără tine – בסקירת השירים, ערן ציין כי זו "בלדת פסנתר טובה בטעם של פעם. אני מופתע אחרי האזנה לכל כך הרבה שירים רעים. דורה נשמעת טוב, מאד מוזיקלית. השיר מאד מלודי, קצת קיטשי, אבל זהו מאמץ ראוי לאור מה שהקדם הזה מציע לנו. כולי תקווה שהיא תדבוק באקוסטי, כי זה נשמע טוב. 3/5."
בהופעה החיה, דורה שרה בלדה קלאסית בליווי קלידים בלבד והפקה צנועה, הכוללת רקדן אחד. היא שרה היטב, למרבה ההפתעה. מביעה הרבה רגש ורק על זה מגיע לה לעלות. זה נותן לי וייב שמזכיר מעט את פורטוגל 1994 וזו מחמאה. 4/5

גרסת האולפן:

ההופעה החיה:

Tomer Cohen – Baby You're the Only One – בסקירת השירים, ערן ציין כי "תומר הישראלי נכנס ברגע האחרון לרשימת המשתתפים בקדם, בעקבות פסילת שירה של Freia. מה הסיכוי ששיר שלא נכנס ל-60 הגדולים יהיה שיר טוב? לא גבוה הא? הכל כאן מאד חובבני, ההפקה דאנסית-מועדונית, אבל זולה מאד. זה נשמע כמו דמו חיוור, ואני מניח שהוא אכן כזה, אבל אני בספק רב אם גרסת סטודיו תצליח להציל את הקשקוש הזה. 1/5."
בהופעה החיה, תומר מלווה בשני זמרי ליווי ושלוש רקדניות. נראה שהוא מאוד מתרגש מהמעמד. השיר עצמו מאוד מיושן ונשמע מאוד מזרח אירופי מלפני עשור וחצי. ווקאלית, תומר שר מדויק, אבל לא עצמתי. המודולוציה הופכת את השיר לצווחני משהו. לא. 1/5 השופטים חשבו שההופעה דורשת יותר אנרגיה, כי השיר מאוד אנרגטי. השופטים אהבו מאוד את הרקדניות והריקוד, אבל לא אהבו את השיר במיוחד.

גרסת האולפן:

Sergiu Bolotă – Every Little Thing – בסקירת השירים, ערן ציין כי "סרג'יו כתב והלחין את השיר בעצמו. זה נחמד, אבל לא משהו שיכול לעבוד, אלא אם כן יש זמר עם נוכחות כריזמטית מטורפת. הבתים והברידג' בונה לדרמה שלא מגיעה בפזמון. זה נשאר באיזה מקום בויבנדי ניינטיזי מיושן. פילר של אלבום פופ ולא מעבר, לא להיט. 3/5."
בהופעה החיה, אנחנו מקבלים הופעה קודרת משהו, במיוחד ביחס להופעה הקודמת. סרג'יו מלווה בשני זמרי ליווי לא מוארים ברקע ושני רקדנים שנכנסים בפזמון. השיר מופק היטב, אבל הלחן מאוד בסיסי ולא מוצלח. זה לא מושך ולסרג'יו אין את הכריזמה הנדרשת למכור את השיר. 2/5

גרסת האולפן:

ההופעה החיה:

עוד גיחה קצרה לגרין רום לריאיון עם המבצעים. תומר אומר "בהצלחה" בכל שלוש השפות שהוא דובר – ספרדית, אנגלית ועברית. אחלה ריאיון.

Alexandru Ungureanu – Sail with Me – בסקירת השירים, ערן ציין כי "הדמו הזה נשמע כאילו הוא הוקלט בתוך מרתף, כאשר יש יותר הפקה ממלודיה או ווקליות. אדמיין כאילו אני נמצא בצוללת, אולי זה יעזור לי לצלוח את השיר. טוב, הגעתי לסוף השיר ולא הבנתי למה האזנתי. זה פסיכדלי? זה סתם מוקלט רע? האם זה השטן הקליט את זה בגהנום? מה קרה כאן? 2/5." בהופעה החיה, אלכסנדרו מנגם על קלידים ומלווה בכנר, גיטריסט ומתופף. ההופעה, כמו הלחן, מאוד בסיסיים. מבנה השיר רוקי, אבל הביצוע פשוט מדי. המבטא כבד והקול של אלכסנדרו לא עצמתי כלל. חובבני. יש אנשים שלא צריכים לשיר מקצועית. 1/5

גרסת האולפן:

Iliana – I Won't Lie – בסקירת השירים, ערן ציין כי "ההתחלה הזכירה לי מעט את "One Last Time" של אריאנה גרנדה. לאיליאנה קול soul מאד בולט, אבל כל מי שהיא בנתה בבית הולך לפח בפיזמון הזול והמטופש. למה היה צריך את זה? חבל, יש לה פוטנציאל מסוים בתור זמרת, ואני חושב שזה נכון שהבתים אקוסטיים, זה גורם לקול שלה לבלוט. הפיזמון הוא מן חגיגה קריבית זולה ולא מגניבה בעליל. 2/5."
בהופעה החיה, איליאנה לובשת הומאז' לפורטוגל 1987 ומלווה בשתי זמרות ליווי ושלוש רקדניות. השיר מתוק ופופי, אבל ההפקה בסיסית למדי וההופעה מתנ"סית. היא שרה מדויק ויש לה גוון קול מעניין, אבל זה לא יותר מעוד שיר קיץ בסיסי שמאמץ את הטון האפנתי של קיץ 2017. 2/5

גרסת האולפן:

Teodora Dinu – Fly – בסקירת השירים, ערן ציין: "לא שמענו את השיר הזה כבר? תיאודורה נראית כמו טאקו הגאורגית, אבל רחוקה ממנה ווקלית. בלדה באווירה אלקטרונית אוורירית שנכתבה על ידי צוות סקנדינבי. זה נשמע קצת בי סייד, זה לא נורא, אבל גם רחוק מלהרשים. תיאודורה נשמעת טוב, גם מבחינת המבטא, אבל השיר לא מתרומם ומופק יתר על המידה. 3/5."
בהופעה החיה, תיאודורה מנסה לספק הופעה סטייל בלגיה 2015 עם מסך מואר לחלוטין וחמישה מלווים ורקדנים שמבצעים ריקוד מודרני. היא שרה טוב יחסית למה ששמענו הערב, אבל השיר שוב בסיסי ולא מתקדם לשום מקום. עוד משהו שנכתב בשעה. לפחות היא מנסה להעמיד הופעה אירוויזיונית. 2/5

גרסת האולפן:

ההופעה החיה:

עוד גיחה לגרין רום לפני שלושת המתמודדים האחרונים.

The HUMANS – Goodbye – בסקירת השירים, ערן ציין כי זו "בלדה יפה ופשוטה. הבתים בונים אווירה דרמטית וחותרים לפזמון מאד מלודי ונעים בליווי פסנתר על רקע קולה הזועק של הזמרת. זה לא מסטרפיס, אבל בנוי על פי כל המדדים הנכונים שלפיו נכתב שיר פופ. מאד חמוד. יש כאן ניסיון ליצור שיר אדל-י או קלי קלרסונ-י. 3/5."
בהופעה החיה, הסולנית נראית ונשמעת נהדר, אבל אין ממש הופעה. אין לה מבטא בכלל. אהבתי את השילוב של הצ'לו. השיר הוא פופ-רוק אמריקאי מהוקצע יחסית ויחסית לתנובה הערב, אין ספק שהם צריכים לעלות לגמר. 4/5

גרסת האולפן:

ההופעה:

SAVE – All We Need – בסקירת השירים, ערן ציין כי "השיר נפתח בביט אלקטרוני חזק, אבל אז נכנס הזמר, שכולי תקווה שיש לו תירוץ טוב שהוא נשמע כך. אלוהים, מה שאני נאלץ לעבור בקדם הזה. המלודיה לא נוראית לחלוטין, אבל השיר כולו מאד לא מהודק, חסר הוק, סובל מהפקת דמו זולה וכולל מילים קלישאתיות המושרות במבטא כבד. 2/5."
בהופעה החיה, הסולן שר במבטא כבד שיר פופ-דאנס קצבי מלווה בשני רקדנים. השיר עצמו לא רע, אבל הסולן לא מצליח לבצע אותו כיאות. וכן, הוא נאה.  2/5 אילינקה משווה את השיר לאביצ'י, לא פחות. אולי באולם זה נשמע טוב יותר.

גרסת האולפן:

Denisa Trofim – Tears – בסקירת השירים, ערן ציין כי "השיר נפתח באווירת משחקי הכס, שזה תמיד רעיון רע. המבטא של דניסה לא מאפשר לי להבין על מה היא שרה, למעט החלק היא טובעת בדמעות. זה נשמע כמו שיר קדם טיפוסי, ללא סיכויי זכייה. זו בלדה, עם כינורות מזוייפים ברקע, כמו גם דרמה מזויפת. מהומה רבה על מאומה. 2/5".
בהופעה החיה, דניסה נותנת לנו שיר ג'יימס בונד עם שתי רקדניות ברקע. זה נשמע ממש כמו חיקוי. היא מזייפת ולא מצליחה לבצע את הפלגיאט הזה כיאות. זה די עינוי. 1/5

גרסת האולפן:

הדירוג שלי:
1. Dora Găitanovici – Fără tine
2. The HUMANS – Goodbye
3. Manuel Chivari – Somebody to Love
4. Evermorph – Live Your Life
5. SAVE – All We Need
6. Teodora Dinu – Fly
7. Sergiu Bolotă – Every Little Thing
8. Iliana – I Won't Lie
9. Tomer Cohen – Baby You're the Only One
10. Denisa Trofim – Tears
11. Alexandru Ungureanu – Sail with Me
12. Maria Suciu – Sweet Nothing

לפני התוצאות, אנחנו זוכים להופעת רוק של הלהקה Directia 5 באוויר הפתוח והקריר של סיגישוארה. נראה שכל העיר התאספה להופעה.

והעולים לגמר הם –
The HUMANS – Goodbye
Dora Găitanovici – Fără tine
Teodora Dinu – Fly

ניתן להשלים את המשדר כולו מטה:

 

תגובה אחת הוסיפו את שלכם

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.