2020: סלובניה – סיקור ה-EMA

ברוכים הבאים ל-EMA, הלא הוא הקדם הסלובני. 12 שירים מתמודדים על הזכות להגיע להולנד במאי, ולייצג את המדינה המרכז אירופאית בתחרות. עשרה שירים הגיעו בהזמנה מראש של רשות השידור הסלובנית. שני שירים נוספים זכו בתחרות ה-EMA FREŠ, אשר בה התמודדו לא פחות מ-18 אמנים צעירים ושיריהם. השופטים והקהל יצביעו בסיבוב הראשון. שני השירים שיגיעו למקומות הראשונים יעלו לסופר-גמר, שם הקהל יכריע מי יהיה נציג המדינה לאירוויזיון.

הערב נפתח בביצוע של אחד ממנחי הערב, Klemen Slakonja, לזוכה אירוויזיון 2019, "Arcade". הביצוע הוא רק תירוץ לבדיחה בסוף:

הוא פונה לפאנל המומחיות, הכולל את נציגות סלובניה בעבר, Darja Švajger, נציגת 1995 ו-1999, Nuša Derenda, נציגת 2001 ו-Maja Keuc, נציגת 2011. המנחה השנייה היא Maja Pintarič. התחרות מתחילה

Simon Vadnjal – Nisi sam – בסקירת השירים ציינתי: "מדובר בפופ-רוק המנוני. להיט מוכוון מצעדים, שמזכיר את OneRepublic, P!nic at the Disco ודומיהם. ל-Vadnjal קול גברי והוא מצליח להוביל את השיר בבטחה. זה זכיר מאד, וצפוי לקבל יתרון כשיר הפותח של הערב. 3/5."
בהופעה החיה: הוא עולה על הבמה בחליפת טריקו מוזרה וחצי אלגנטית. הוא עומד ללא ניע בחלקו הראשון של השיר, ורק בפיזמון השני פוסע קדימה. זה בסדר, אבל לא אפקטיבי מספיק על הבמה. היה אפשר לעשות מזה הרבה יותר. הקול שלו גברי ועמוק, מהזמרים של פעם.

Saška – Še kar lovim tvoj nasmeh – בסקירת השירים ציינתי: "בלדת פופ עד מידטמפו מבוססת פסנתר, מנגינה מוכרת ועגולה, חנפנית ומחניפה… זה שמרני, לא הכי עכשווי, אבל כריזמטי במידה… זה קלישאתי ומתקתק קצת יותר מידי. 3/5."
בהופעה החיה: Saška שינתה מלבושים משלב ה-FREŠ לשמלה זהובה מנצנצת. קצת יותר חושפנית, פחות מודרנית, אבל מאד מחמיאה. היא מפלרטטת עם המצלמה והאורות שוטפים את הבמה. עשו אותה יותר מידי בובתית לטעמי. גם ההופעה הזו מאד בסדר, אבל לא יוצאת מגדר הרגיל. בפיזמון האחרון נכנסים שני רקדנים בלבן ותורמים קצת דינמיות להופעה.

Gaja Prestor – Verjamem vase – בסקירת השירים ציינתי: "היא נשמעת בוגרת מאד. מידטמפו בהפקה אלקטרופופית. גם זה מאד המנוני. פאוור פופ, עם הוק מאד ברור ו-Millennial Woop מעצבן. מסתמן כאחד מחביבי החובבים. 3/5."
בהופעה החיה: הצבע האדום שולט על הבמה. גם היא לובשת אדום, שמלת עור עם שובל מתחרה. שיערה אסוף בקפידה. עמה שתי רקדניות בחצאיות אדומות קצרות. זו לא ההופעה הכי מהודקת, ואני חייב להודות, שאני מאד לא אוהב את האדום… ווקלית היא נשמעת טוב, כמו בסטודיו. זו ההופעה הדינמית ביותר עד כה. כשמגיע הפיזמון השני אתה כבר נשאב לתוך השיר.

Ana Soklič – Voda – בסקירת השירים ציינתי: "מדובר כאן בפאוור בלאד בהפקה מודרנית, טריפ-הופית משהו, אמביינטית. המלודיה היא לחלוטין של בלדת פופ רגילה. זה שיר נחמד מאד, אבל לא כריזמטי מספיק לעשות משהו בעל משמעות. 3/5."
בהופעה החיה: לבושה כולה בלבן, עולה Soklič ומוכרת מראה מלאכי נקי. הצבעים השולטים על הבמה הם לבן ותכלת. היא פוסעת קדימה בבית השני ומתעלת את הדרמה של השיר בקולה. היא מדויקת ווקלית, אבל השיר עצמו הוא קלישאה אירוויזיונית לא עדכנית.

INMATE – The Salt – בסקירת השירים ציינתי: "מדובר ברוק אלטרנטיבי קצת מיושן. זה זורק אותי ללהיטים של Linkin Park מתחילת האלפיימז. לפיזמון הוק מסוים, אבל משהו בשיר כולו מאד לא פרשי, ועדיין ניסיון מוערך. 3/5."
בהופעה החיה: זו הופעת רוק-מטאל כמו שהייתם מצפים מהופעה כזו להיראות. בגדים שחורים, עבודת מצלמה תזזיתית, כולל צילום במהופך. משהו בסאונד לא עובד, או שסתם הקול של הסולן לא חזק מספיק. הופעה טובה לשיר שהוא לא יותר מסביר.

Manca Berlec – Večnost – בסקירת השירים ציינתי: "בלדת בוסה נובה עדינה, שמתאימה יותר לקדם הפורטוגלי מזה הסלובני. זה מאד זורם, אבל עובר ליד האוזן. מן מוזיקת מעליות, צ'ילאווט לא מאתגר ולמלמ"י. ריף גיטרה נחמד מלווה את הפיזמון, ובאופן כללי זה נחמד לקבל שיר עם עיבוד אקוסטי. 3/5."
בהופעה החיה: Berlec יושבת על כיסא, לובשת חליפה ורודה עם עניבת פרפר ועונדת סיכה עם צבעי דגל הגאווה עליה. ההופעה מנומנמת כמו שהייתם מצפים, אבל זה בסדר גמור. המצלמה מתמקדת עליה בקלוז-אפ מידי פעם, ובצדק, יש לה פנים מאד יפות ועדינות.

Tinkara Kovač – Forever – בסקירת השירים ציינתי: "מדובר בבלדת קיטש, דיסני פינת קלישאות אירוויזיוניות שחוקות. העיבוד תזמורתי, עתיר כינורות. עם זאת, הלחן שבלוני, לא מהודק והעיבוד שמאלצי. 2/5."
בהופעה החיה: Kovač עולה בשמלה שחורה עם שרוול ורבע חולצה בכסף מנצנץ. הלבוש איום ונורא למי שלא הבין, כמעט כמו השיר עצמו. ווקלית לוקח לה זמן להתחמם והיא נשמעת היטב בתווים הגבוהים. באחרים היא קצת מפספסת. אבל זה שיר שלא הולך לשום מקום, אני בהחלט מקווה שלא לרוטרדם.

Božidar Wolfand – Wolf – Maybe Someday – בסקירת השירים ציינתי: "בלדה אירית כמעט, עם מארש צבאי, שנשמע כאילו נלקח מהקדמים הסקנדינבים של סוף הניינטיז. זה נורא ואיום, קשקוש קיטשי קלישאתי. 2/5."
בהופעה החיה: אוי ואבוי. מה קורה שם עם השיער?? עם תוספות שיער בצד ימין של פדחתו, חצי חצאית סקוטית, חולצה שחורה פתוחה וסטייליסט שצריך לאבד את העבודה שלו מחר בבוקר, Wolfand עולה לבצע את השיר הגרוע של הערב. זה קיטש, אז למה נתנו לו את המראה הזה? כלום לא עובד שם. גם המלווים בסטיילינג דומה. אתם יודעים מה אתם שרים? איך זה עובד עם הסטיילינג הפאנקיסטי הזה? נורא ואיום.

Parvani Violet – Cupid – בסקירת השירים ציינתי: "בלדת פופ-רטרו עד מידטמפו… זה נשמע מאולתר, חסר מבנה ברור או התחלה, אמצע וסוף. מוזיקת מעליות. 2.5."
בהופעה החיה: ההופעה דומה מאד לזו ב-FREŠ. היא מופיעה עם קומבניזון ונתמכת על ידי להקה. זה כמו הופעה לא מעניינת במיוחד במועדון לא מעניין במיוחד.

Klara Jazbec – Stop the World – בסקירת השירים ציינתי: "מידטמפו, פופ מודרני, שיר שלם עם לחן מלא ומלודי באופן מפתיע. העיבוד השקט חף מאפקטים אלקטרוניים ונשמע כמו הופעה חיה של להקה. יש בשיר משהו מאד נקי, אותנטי, אבל גם מאד לא קומפטטיבי. השאלה היא כמה קסם היא תצליח לשדר על הבמה? הדקה האחרונה של השיר קצת נמרחת. 3/5."
בהופעה החיה: הופעה מפתיעה. היא עולה בשמלה שחורה ענקית ועמוקת מחשוף. בד שחור מכסה את רוב הבמה, ומאוורר גורם לבד לנוע כמו גלים בים שחור. מנורה יורדת מהתקרה והיא מניחה אותה על ידה. היא נראית מצוין, אבל אני חייב לציין, שאין קשר בין ההופעה לשיר. הבד מתנתק מהשמלה ושני רקדנים רוקדים בתוכו. את ההופעה היא מסיימת לבדה על הבמה. ההופעה הכי יפה עד כה, אבל, וזה אבל גדול, אין קשר בין השיר להופעה, וזה מאד מפריע.

Imset – Femme Fatale – בסקירת השירים ציינתי: "רוק-פופ אלקטרוני, שהדבר היחיד שרוקיסטי בו הוא הקול של הזמר. הלחן עצמו? שלאגר פופ שבלוני ולא מעניין. מה שכן, זה זכיר מאד, יש בשיר משהו מיידי מאד, שזה מה שהרבה חובבים מחפשים בלהיט אירוויזיון. גם העיבוד הוא מתחילת המאה ולא משדר משהו עדכני. 2/5."
בהופעה החיה: הסולן עולה עתיר קעקועים, לבוש שחורים, כמו שאר חברי הלהקה. הוא אחד הפרפורמרים היותר טובים הערב והיותר כריזמטיים. אני מודה שזה יותר אפקטיבי ממה שחשבתי בתחילה ועולה אצלי ל-3/5. הופעה ווקלית חזקה מאד, הקול שלו מתגבר על שלל האפקטים המוזיקליים. חבל שאין להם שיר יותר חזק, כי ניכר שיש להם פוטנציאל.

Lina Kuduzović – Man Like U – בסקירת השירים ציינתי: "את השיר כתבה בעצמה. מדובר בבלדה עד מידטמפו, פופ המושר במבטא כמעט מושלם ובעיבוד עכשווי, אך לא הכי מקורי. מאד Ariana Grande. יש משהו עייף קצת בשיר ובקולה המתחנחן של Kuduzović, אבל זה לא שיר רע בשום צורה. 3/5."
בהופעה החיה: הבמה מתחילה חשוכה. Kuduzović לובשת אאוטפיט זהב מנצנץ ונראית מאד "נכון". היא נשמעת כמו הרבה זמרות מסוגה, שכובשות את המצעדים בשנים האחרונות. יש אפקט של אקו, שעושים בו שימוש יתר וזה הופך את ההופעה לבלתי שמיעה לפרקים. היא עצמה עושה עבודה טובה בלמכור את השיר.

להלן דירוגי לשירי הקדם, המתעדכן בעקבות ההופעות החיות:

  1. Klara Jazbec – Stop the World
  2. Manca Berlec – Večnost
  3. Imset – Femme Fatale
  4. Simon Vadnjal – Nisi sam
  5. Gaja Prestor – Verjamem vase
  6. Lina Kuduzović – Man Like U
  7. INMATE – The Salt
  8. Saška – Še kar lovim tvoj nasmeh
  9. Ana Soklič – Voda
  10. Parvani Violet – Cupid
  11. Tinkara Kovač – Forever
  12. Božidar Wolfand – Wolf – Maybe Someday

אחרי שהמנחה מראיינת בגרין רום את המתמודדים, אנחנו מוכנים לתוצאות. השניים שעולים לסופר-גמר הם:
Ana Soklič
Lina Kuduzović

שני השירים זוכים להופעה נוספת. תחילה עולה Ana Soklič ואחריה Lina Kuduzović.

אחריהן עולים נציגי 2019, zalagasper עם שירם "me & my boi".

ולבסוף, המנחה המשעשע Klemen Slakonja בחיקויי נציגי סלובניה לדורותיהם.

zalagasper עולים להעניק את הגביע למנצחת. הזוכה היא:

Ana Soklič

בהצלחה ל-Ana Soklič ולסלובניה ברוטרדם!

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.