2019: עדכון – סיכום יום החזרות הרביעי

היום נערך יום החזרות הרביעי, בו הופיעו 9 המדינות הממוקמות 10-17 בסדר ההופעות בחצי הגמר השני. להלן פירוט מה שנראה מחדר העיתונאים:

croatia קרואטיה – ההופעה קיטשית מאד, אבל אפקטיבית. זה משחק חזק על המוטיב הנוצרי של גיהנום וגן עדן, כולל רקדנים בלי חולצה בדמות מלאכים… רוקו נשמע מצוין. הוא מתחיל את ההופעה שוכב על הרצפה ורצפת הלד נותנת לו כנפי אש. הוא קם והארט משתנה לשמיים ועננים. הרקדנים נכנסים , עם כנפיים גדולות, אחת מהן כמעט פוגעת בפניו של רוקו. בסוף השיר הם מרכיבים לו כנפיים מוזהבות משל עצמו. זה כנראה יעלה לגמר.

malta מלטה – ווינר אלרט! הבמה מדהימה, לא ראיתי דבר כזה באירוויזיון. הופעה מאד מלודיפסטיבלנית. מזכיר מאד את אייס ויילדר ב-2017. בנו למיקלה קונסטרוקציה של חצי ריבוע שעליו מקרינים לוקיישנים שונים. היא מתחילה בבית, פותחת את הדלת, נכנס גל גדול ששוטף את הבית, עוברים למתחת למים, משם לג'ונגל ולבסוף לג'ונגל עירוני. עמה 4 רקדנים בסווטשרים צבעוניים. כשאין לוקיישנים הקירות של חצי הריבוע מחליפות צבעים כמו זיקית… היא מצליחה לזוז ולא להיות סטטית כפי שהייתה ב-X Factor. עולה וודאי לגמר, ולדעתי גם יגיע גבוה מאד.

lithuania ליטא –  יש סיכוי שזה לא עולה לגמר כמו שחשבתי. הוידאוארט הזכיר לי מעט את שבדיה 2016, אבל זה באמת לא עושה כלום. הוידאו מקרין אורות בצהוב וקצת אדום, המצלמה חותכת ממקום למקום, והכל תורם לדנימיקה של ההופעה. הוא נשמע טוב ונראה טוב, אבל השיר לא מעניין וההופעה לא מצילה אותו.

russia רוסיה –  מושלם ווקלית, נראה כמו הופעת הגמר. הוא עומד ומאחוריו 7-8 מראות כביכול, שמתברר שהם הקלטות שלו שמוקרנות על 7-8 מסכים קטנים. זה הטוויסט הראשון. יש עוד כמה בהמשך. הוא יוצא ונכנס אל האור, שר אל מול חלון בגשם ועוד. הוא לובש לבן ומאחוריו ארט של כוכבים נופלים, מה שנותן דינמיות לבמה. הפיינל שוט עושה זום אאוט ממנו וגורם לבמה להיראות ענקית. נראה ששפכו על זה טונה של כסף, אבל שכחו לשים נשמה.

albania אלבניה – הופעה ווקלית מצוינת. היא זנחה את המראה הנובורישי, שזה נהדר. שמו לה על הפנים צבע זהב, וזה נראה לא טוב, זה נראה צהוב, והיא נראית חולה. לא ממש קורה משהו על הבמה, הקונסטרוקציות של המשולשים מרחפים מעליה, זה לא באמת תורם. בסוף יש אנימציה של נשר גדול. הפנים שלו גרמו לאנשים לפרוץ בצחוק בחדר העיתונאים. יש גם אורות שמאירים מהשמלה שלה בסוף. זה לא רואה גמר ומסיים לפי דעתי בבוטם 3 בחצי הגמר.

norway נורבגיה – בגדול הופעה מאד מחממת לב. השלישייה מחוייכת ומעבירה הרבה חביבות וכריזמה. הוידאוארט מגניב, רואים גרפיקה של הרים ממעוף הציפור וזה נותן תחושה רב מימדית. יש גם אלמנטים של זוהר צפוני בוידאו. השלישייה לבושה בשחור והבמה מוחשכת בתחילה ומוארת בגווני זהב לקראת סוף השיר. הבנים עומדים מחוץ לבמה המרכזית, על ה-catwalks, והם הראשונים לעשות זאת השנה. הם פוגשים את אלכסנדרה בסוף השיר במרכז הבמה ויש שימוש בפירוטכניקה. זה עובר מאד טוב. כל מי שחשש – תנשמו לרווחה.

netherlands הולנד – דאנקן יושב ליד אורגן ממש קטן ומנגן. כולי תקווה שיביאו לו פסנתר אמיתי או משהו יותר מרשים בהמשך. הצבעים הם כחול וסגול. וידאוארט של סערה באותם צבעים, במה חשוכה. שני פרוג'קטורים מאירים אותו משני צדדיו ב-C PART ובפיזמון האחרון המצלמה מתמקדת בקהל. השוט האחרון הוא זום אאוט איטי מדאנקן, מה שגורם לבמה להיראות עצומה ולו להיראות כמו small town boy in a big arcade. זה קטן ומרגש, אבל צנוע מאד, האם זה יספיק? האם ינצנץ בכל ים השואו היוקרתי? אני לא יודע…

fyr_macedonia מקדוניה – שמלת טורקיז סטייל תחרויות יופי מפעם. הופעה ווקלית מעולה של Tamara Todevska. היא לא זזה כל ההופעה. מאחוריה וידאוארט של אמהות ובנות בשחור לבן, במה מוחשכת. אה כן, והיה את הקטע הקטן הזה שיש לה את אותו השטיק של הרוסים. אני חושב שזה עולה לגמר.

azerbaijan אזרבייג'ן – Chingiz לובש אאוטפיט שחור-אפור קצר שרוול. הוא עומד כשמאחוריו פרופ משלוש המואר בניאון כחול. שני ידי רובוט סורקים את גופו, כאשר וידאו ארט של לב פועם מוקרן על חזהו. הוא פוסע קדימה בפיזמון. הוידאוארט מציג אף הוא לב פועם ופנים של אישה. בחלק האחרון של השיר, הדמות שלו בהולוגרמה עולה מעלה, מה שגם לחובבים בחדר העיתונאים להתלהב יתר על המידה… לטעמי הוא לא מחזיק את הבמה מבחינת נוכחות, אבל עולה לגמר כמו כלום.

לאחר שכל מתמודדות חצי הגמר השני אני מהמר שעשר המדינות הבאות יעפילו לגמר: הולנד, רוסיה, מלטה, קרואטיה, מקדוניה, שווייץ, שבדיה, אוסטריה, נורבגיה ואזרבייג'ן.

היכונו ליום חמישי, לחזרות השניות של קפריסין, מונטנגרו, פינלנד, פולין, סלובניה, צ'כיה, הונגריה, בלרוס, סרביה, בלגיה, גאורגיה, אוסטרליה, איסלנד, אסטוניה ופורטוגל.

התמונות מתוך אתר האירוויזיון הרשמי וצולמו על ידי Andres Putting.

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.