2018: נורבגיה – הקדם

הערב 10/03/2018 יתקיים המלודי האמיתי: הקדם הנורבגי הלא הוא Melodi Grand Prix. עשרה מבצעים יתמודדו על הזכות לייצג את המדינה הסקנדינבית בליסבון, כולל אלכסנדר רייבק שזכה באירוויזיון 2009 וכולל אלכסנדר וולמן שייצג את המדינה אשתקד עם JOWST. כמו כן אחת המתמודדות היא סטלה מוואנגי שייצגה את המדינה באירוויזיון 2011.

המנחים הם המוזיקאי קור מגנוס ברג וסיליה נימאון, שהשתתפה בקדם הנורבגי צפות ב-2012. הצטרפו אלינו לשידור החי! ניתן לצפות בו כאן.

המנחים מתחילים במחזורת שירים שייצגו את נורבגיה בתחרות לאורך השנים. צוות שופטים בינלאומיים ינקדו את השירים ויהוו 50% מהניקוד שייקבע איזה 4 שירים ייעלו לסופרפיינל. הקהל בבית יהווה את שאר הניקוד בשלב המטרים ויהווה 100% מהניקוד בסופרפיינל.

Stella & Alexandra – You got me
בסקירת השירים ערן כתב: סטלה הייתה נציגת המדינה ב-2011, שנכשלה מלהעפיל לגמר למרות שהייתה פייבוריטית. זה שואל הרבה ממוזיקת הפופ-סווינג של שנות ה-50 והמוטאון. יותר מהכל זה נשמע כמו מייגן טריינר, אם נשווה למשהו עכשווי. זה חביב, חמודי, קליט מאד ורקיד, שיר במשקל נוצה. הראפ בונה לפזמון המאד מלודי. יש לי הרגשה שזה יעלה לסופר פיינל הנורבגי ומה יקרה שם אין לדעת… באירוויזיון אני רואה את זה בגמר בקלות 3/5.
דיווח מהשידור החי: ארבעב רקדנים בטוקסידו מלווים את אלכסנדרה על מדרגה בירכתי הבמה. שלושב רקדנים נוספים מלוים את סטלה. יותר מידי אנשים על הבמה, כלומר לא ניתן יהיה לתרגם את זה לאירוויזיון, מה שאומר שהן לא מהמרות על זכייה. השתיים מתרוצצות על הבמה והרקדנים עושים עבודה מצויינת עם כוריאוגרפיה כיפית ולא מתוחכמת מידי. זה אחלה שיר לפתיחת הערב כי זה מקפיץ וכיף והלוואי ושיר כזה יזכה כי חסרים שירים כאלה באירוויזיון השנה. 4/5

Aleksander Walmann – Talk to the hand
בסקירת השירים ערן כתב: כל מי שמכיר אותי יודע, שבשנה האחרונה היה לאלכסנדר מקום מיוחד בליבי… אלכסנדר והצוות שכתב את השיר שלו בשנה שעברה אחראים על כתיבת השיר והפקתו. זה פופ-Fאנק-דיסקו RnBי כיפי וקצבי. זה פחות טוב מ-"Grab the Moment", זה Follow up נחמד שלא הייתי שולח לאירוויזיון במקום נורבגיה, אבל בהחלט ראוי כ-Strand alone song. אישית לא תהיה לי בעיה לראות אותו שוב על בימת התחרות. קח אותי אלכסנדר 3/5.
דיווח מהשידור החי: אלכסנדר עדיין עם הכובע מאשתקד אך הפעם עם ארבעה זמרי ליווי שמתעסקים יותר בכוריאוגרפיה מוגזמת מאשר במיקרופונים. לשיר הזה יש גרוב מעולה והבימוי של המצלמה טוב אבל ההופעה עייפה מידי יחסית לקצב של השיר. גם כאן יש יותר מיד אנשים על הבמה כי על המדרגה האחורית עומדים נגנים, אבל יהיה קל לעשות לזה אדפטציה לליסבון. 3/5

Ida Maria – Scandilove
בסקירת השירים ערן כתב: שיר שהפך לחביב חובבים מוקדם, כך שהגעתי להאזנה סקפטי. אני מבין את האלמנט הקאלטי של השיר, אבל מסרב להתרשם מזה יותר מידי. זה שואל יותר מידי משיר האייטיז "You Can Call Me Al" של פול סיימון. זה מקבל ממני מעט נקודות על ההומור, אבל אני לא מצטרף לגל ההערצה. סביר, אך מעייף לאורך זמן 3/5.
דיווח מהשידור החי: השיר שחיכיתי לו כל הערב. רוקיסטית אמיתית שבאה לעשות צחוק מהסקנדינבים ולהינות על הדרך. אידה מתחילה את השיר מתוך הקהל והם מרימים אותה לבמה המשנית. מדרך מהקטווק לבמה היא נופלת ומפספסת כמה שורות. היא לובשת חליפת פולקה-דוט באדום לבן ומלווה בקבוצת מעודדות עצומה. אידה מופיעה עבור הקהל ולא עבור המצלמה ולמעשה בקושי רואים את הפנים שלה במהלך הביצוע. חלש מאוד ומאכזב ברמות קשות. 1/5

Nicoline – Light me up
בסקירת השירים ערן כתב: ניקולין היא מתמודדת The Voice המקומית. השיר מזכיר מאד את מה שהולך היום במצעדים, אלקטרו-פופ עם פזמון קליט וזורם. יחד עם זאת, לתחושתי נשמע הרבה שירים כאלה השנה, פופ מיד-טמפו עד קצבי. זה לא בולט במיוחד ולא מיוחד מספיק כדי להיות ראוי לקבל את הכרטיס לליסבון. הפזמון רפטטיבי מידי, על אף שהוא קליט 3/5.
דיווח מהשידור החי: ניקולין עולה לבמה עם מסך רקע לבן, 5 כיסאות וארבע רקדניות. זוויות הצילום והעריכה גורמים לחלקים שלמים מההופעה להיראות כמו קליפ. זה עשוי טוב אך יותר מידי מזכיר לי את הירוז של מונס מבחינת הבימוי. ראוי לציין שאין יותר מידי אנשים על הבמה. השיר עצמו פופ רפטטיבי עצלן ולא מתוחכם. הזה בעצם ההיפך המוחלט מסקנדילוב – הופעה מצויינת לשיר גרוע. 2/5

Tom Hugo – I like I like I like
בסקירת השירים ערן כתב: מה קרה לשיער שלך בנאדם? טום פעיל בסצינת המוזיקה המקומית בעשור האחרון, הוא גם כתב את השיר שלו בעצמו. עוד פופ-Fאנק מוטאון, שמושפע קשות מברונו מארס, אבל נשמע קצת מארס לעניים. המילים נשמעות כאילו נכתבו בחופזה וגם המלודיה לא מקורית מידי. שוב שיר רקיד, שכיף להאזין לו תוך כדי נסיעה, אבל שאין לו זכות קיום שנייה אחרי הקדם 2/5.
דיווח מהשידור החי: רק מהכותרת אני מעוצבן. טום בחליפה אפורה וסניקרז לבנים מלווה בארבעה רקדנים שמקפיצים את הקהל. לבמה עולים אנשים רנדומלים והקהל שואג. ההשוואה לג'סטין טימברלייק מתבקשת. כאמור, לא ניתן יהיה לתרגם את זה לבמה בליסבון. 3/5

בשלב זה המנחים ועושים קצת סמול טוק עם חלק מהשופטים הבינלאומיים, כולל וויליאם העורך הראשי של wiwibloggs.

Charla K – Stop the music
בסקירת השירים ערן כתב: בלדת פופ עכשווית עם קישוטי אלקטרו-פופ ממש עדינים ופזמון שמפתיע במלודיות שלו. אחד מכותבי השיר הוא הצלע הגברית בצמד רוקסט. השנייה היא קרלה עצמה. זה טוב מאד, מודרני, לא נופל לשבלונות מוכרות של שירי מצעדים עכשוויים או של קלישאות אירוויזיון. מזכיר לי פחות או יותר את תחושתיי בשנה שעברה מ-"Grab the Moment". אהבתי מאד 4/5.
דיווח מהשידור החי: שארלה מתחילה את השיר על הבימה המשנית כשהיא יושבת על קופסת זכוכית והקהל עושה אפקטים של אורות עם הפלאפונים. על הבמה מקהלה (!) של זמרי ליווי. כששארלה עוברת לבמה המקהלה נעלמת ונשארים רק זמרי הליווי, כלומר יהיה קל לתרגם את זה לבמה בליסבון. הבימוי מאוד מיושן ונשען בעיקר על הכוח של השיר: פאוור באלאד שחסר לה שיא באופן מורגש מידי. זה יכול לנצח הערב אבל אם יעשה זאת לא יעלה לגמר באירוויזיון. 3/5.

Alejandro Fuentes – Tengo otra
בסקירת השירים ערן כתב: השיר הולחן על ידי אלחנדרו עצמו. הוא יליד צ'ילה ומשתתף עבר באיידול הנורבגי. השיר הוא על טהרת הספרדית. אווירה לטינית שמנסה לשחק על האופנה העכשווית של המוזיקה הקריבית-לטינית. זה נשמע כמו הרבה שירים אחרים, שאנחנו שומעים עכשיו במצעדים, זה לא יהיה חכם לבחור בזה, אין שום דבר בולט או משמעותי שיכול להפוך את השיר הזה להצלחה. ההפקה והביטים נורא עצלים. זה נחמד לשמיעה ברקע, אך רזה מאד 3/5.
דיווח מהשידור החי: אם אני מצליח לשמוע את המבטא הכבד בספרדית, ואני לא דובר ספרדית, זה לא סימן טוב. מצד שני, באירוויזיון יש לא מעט שירים במבטא כבד. אלחנדרו לבד על הבמה מתחילת השיר ועד סופו וכשאין לו מה לעשות הוא פונה להלהיב את הקהל. השיר משעמם ולאלחנדרו אין מספיק כריזמה כדי להחזיק את כל ההופעה הו לבד. הבימוי החובבני לא עוזר לו. אני רק מחכה שזה ייגמר. 1/5

Vidar Villa – Moren din
בסקירת השירים ערן כתב: תרגום השיר הוא "אימא שלך". וידר ממשיך את דרכם של יאן טייגן ופין קלביק ומציג שיר שהוא כל כך נורבגי, שכתוב עליו "מקום אחרון בחצי הגמר", אבל אני פשוט אוהב את זה. זה שיר קליל, הומוריסטי, מטופש במידה וכמובן בנורבגית. המילים כל כך חצופות והזויות, כמו שכותרת השיר מציעה, שאני מתפלא שזה לא הפך לקאלט כמו סקנדילאב… 3/5.
דיווח מהשידור החי: זה היה המקום השני שלי אחרי סקנדילאב. וידר עולה לבמה עם גיטרה ושורת נגנים כולל צ'לו ופסנתר. הקטע הכי אדיר הוא כשזמרות הליווי תוקעות בחצוצרה. זה נהדר לא רק כי זה בנורווגית אלא גם בגלל האווירה הכיפית של הבמה, הקצב המדבק הנינוחות של וידר והביצוע המדוייק שלו. הקהל שואג וכנראה מסכים איתי. 5/5

Rebecca – Who we are
בסקירת השירים ערן כתב: את שירה של רבקה כתב מורלנד, מי שייצג את המדינה ב-2015 וסיים במקום השמיני בדואט. רבקה היא זמרת מתחילה וזהו שירה הראשון. מדובר בבלדה מאכזבת למדי, פאוור בלאד קלישאתית ומעט מיושנת. בגשר השני, ההפקה של השיר הופכת מעט יותר אלקטרונית. בגדול מדובר בבלדה דרמטית מידי שנשארת בחצי גמר האירוויזיון כמו כלום 2/5.
דיווח מהשידור החי: דרמה דרמה דרמה. השמלה, השיר, האפקטים, הבימוי… בשלב מסויים זה מלאה. לזכותה של רבקה ייאמר שהיא נותנת ביצוע מדוייק ושבכל מתקתק כמו שעון. הבלדה הזו, בניגוד לקודמת, מתקדמת ומתרוממת והשיא שלה מוגש לנו בכפית עם קונפטי. 4/5

Alexander Rybak – That’s how you write a song
בסקירת השירים ערן כתב: הוא חזר. הייתם מאמינים? אני לא מחובביו או מחובבי שירו הזוכה ב-2009, אבל הגעתי להאזנה בראש פתוח. זה פופ-RnB עם השפעות Fאנק והשפעות ברורות של ברונו מארס. ריבאק תפר את השיר לבימת האירוויזיון ויש סיכוי סביר שהוא יחזור לשם. זה שיר מאד חנפני ומאד אתאכזב אם זה יזכה, למרות שכשיר הוא עדיף על שירו הזוכה מ-2009 3/5.
דיווח מהשידור החי: את רייבק מיקמו אחרון הערב כדי למקסם לו את הסיכוי לזכות. אני מרגיש צורך להציג דיעה הפוכה מזו של ערן – לטעמי מדובר בשיר הרבה פחות טוב מאשר Fairytale. לאורך כל השיר רייבק ממחיז את השיר בפנטומימה, כולל ניגון בכלי נגינה, ועל המסך מופיעים שירבוטים מצויירים שמגיבים לתנועות שלו, חוץ מהקטע שבו הוא מנגן על הכינור אמיתי. סביבו רקדנים ונגדים. ההופעה טובה עד כדי כך שאני מצליח לשכוח מהמילים המטופשות ומהסקובי-סקאט. ההפקה הנורבגית עשתה הכל כדי שזה ייזכה הערב. אני מקווה שזה לא יצלח להם. 4/5

כל אחד מהשופטים הבינלאומיים מנקד את כל השירים אבל מציין רק את השיר הכי אהוב עליו ונותן לו את הדגל שלו.

השופט הצרפתי מעניק את הדגל שלו לשיר של סטלה ואלכסנדרה.
השופטת הרוסיה והשופט הצ'כי בוחרים בשיר של ריבק.
השופטת הדנית והשופט הבולגרי בוחרים בשיר של רבקה.
השופט מאסטוניה והשופטת ממקדוניה נותנים לריבק את דגלם.
אלון הישאלי מקדם את ספרו ומעניק את הדגל לשיר של אלכסנדר השני – וולמן.
השופטת השוודית בוחרת בשיר של רבקה.
השופט הבריטי הוא כאמור, וויליאם, והוא נותן את הדגל לשיר של סטלה ואלכסנדרה.

סיכום ביניים: לריבק 4 דגלים, לרבקה 3, לסטלה ואלכסנדרה זוג דגלים, וולמן עם דגל אחד בלבד.

מופע אמצע הוא של קרולינה קרוגר עם השיר For vår jord איתו הגיעה לטופ 5 באירוויזיון 1988.

ארבעת העולים לסופרפיינל הם:

רבקה
סטלה ואלכסנדרה
אלכסנדר וולמן
אלכסנדר ריבק

מופע אמצע שני כולל הצדעה לאנשים שהגיעו לאולם לצפות בקדם הנורבגי. קור מגנוס וסיליה חוטפים אחת מהנוכחות באולם, מעלים אותה לבמה, מושיבים אותה על כס מלכות, מצדיעים ושרים לה. לאחר מכן מציגים חלק מהשירים שכבר נבחרו השנה במדינות אחרות.

בדו-קרב הנשים מנצחת רבקה.
בדו-קרב האלכסנדרים מנצח ריבק.

כעת זה דו-קרב בין ריבק לרבקה.

ראשונה לעלות היא רבקה. היא נותנת הופעה הרבה יותר טובה מהקודמת. כאילו משהו נפתח בה והיא גילתה שיש לה כריזמה. היא מדוייקת כתמיד ויש לה קול נהדר, אבל אי אפשר להגיד על השיר הזה שהוא קשה טכנית. בנוסף, ההופעה מאוד נתמכת במסכי הלד ברקע, וידוע שזה לא יהיה זמין בליסבון. מבחינתה להגיע למקום שני בתחרות זו מתנה מספקת לקריירה שלה.

שני להופיע הוא אלכסנדר ריבק. הוא טבעי על הבמה ושולט בקהל ביד רמה. כמו הרבה הופעות הערב, יש יותר מידי אנשים על הבמה עבור אירוויזיון אך יהיה קל להיפטר מכמה נגנים ברקע ולשמר את האווירה. בנוסף, האפקטים של ריבק לא מסתמכים על מסכי הלד ברקע אלא מופיעים על המסך בבית, וזה לחלוטין מתיישב עם הקונסטרוקציה בליסבון. מבחינתו נסיעה לליסבון תסגור את המעגל שהוא פתח אשתקד כשהקליט גירסא משלו ל- Amar Pelos Dois.

באופן מפתיע, בשלב זה מופיע JOWST עם אלכסנדר וולמן בגירסא בימתית גרנדיוזית ודרמתית ל- Grab the Moment. מעניין מה היה קורה לו הוא היה עולה לשלב הדו-קרב הסופי.

והמנצח הוא כמובן אלכסנדר ריבק.

תגובה אחת הוסיפו את שלכם

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.