2021: ישראל – עדן אלנה תייצג את המדינה ברוטרדם

בסוף מרץ אושר על ידי תאגיד השידור כי עדן אלנה, מי שנבחרה להיות נציגת ישראל באירוויזיון 2020 במסגרת התכנית "הכוכב הבא לאירוויזיון", תהיה נציגת המדינה גם ב-2021. עדן מצטרפת ל-19 אמנים נוספים אשר נמנע מהם לייצג את מדינתם ב-2020 עקב ביטול האירוויזיון, ונבחרו להשתתף באירוויזיון המתקרב.

המבצעת
עדן אלנה נולדה ב-2000, בקריית גת. היא נולדה להורים עולים מאתיופיה. כשהייתה בת שנתיים הוריה התגרשו, והיא גדלה כבת יחידה לאם חד-הורית. עד כיתה ט' למדה בבית ספר דתי, ולאחר מכן עברה לבית הספר התיכון ליד האוניברסיטה ולמדה במגמת תיאטרון. באותן השנים, למדה גם פיתוח קול. אלנה זכתה בעונה האחרונה של ה-X Factor, שיתפה פעולה עם אמנים ישראלים גדולים, דיבבה סרטים והשתתפה בטקס הדלקת המשואות. היא שירתה בלהקת חיל החינוך והנוער ומשתתפת בגרסה הישראלית של המחזמר "חנות קטנה ומטריפה". אלנה הוציאה מספר סינגלים מקוריים, אך קריירת השירה שלה לא הצליחה להתרומם מאז הזכייה ב-X Factor. עדן אלנה זכתה ב"כוכב הבא לאירוויזיון 2020" ונערך עבורה קדם פרטי עם ארבעה שירים, "השיר הבא לאירוויזיון 2020". השיר הנבחר "Feker libi" נכתב על ידי דורון מדלי ועידן רייכל וכלל מילים באנגלית+אמהרית++עברית+ערבית+שפה דמיונית. זמן קצר לאחר ביטול האירוויזיון, הודיע התאגיד לאלנה במהלך ראיון עם קובי מידן, כי היא נבחרה לייצג את ישראל גם ב-2021:

השיר
כ-220 שירים התקבלו במסגרת הקול הקורא שהוציא תאגיד השידור "כאן". בין הכותבים, שהגישו שירים ניתן למצוא את אוהד חיטמן, דנה לפידות, דולב רם, כותבי השיר "Savior in the Sound", אורן עמנואל, אורי אבני וטליה לונדונר, פז פרל, רמי קליינשטיין, ארקדי דוכין, אסתר רדא, נוי אלוש, צליל קליפי, גל ג'ו כהן, זוהר ברזילי (אח של נטע) ועוד. וועדה, שהוקמה על ידי התאגיד, האזינה לשירים בשבוע שעבר, ואמורה לבחור 16 מתוכם להתמודד בהליך הבחירה.
לפי התכנון, 16 השירים יועלו לאינטרנט, והגולשים יצטרכו לבחור את השירים האהובים עליהם. לשלב הבא יעפילו 8 שירים – 4 שיבחרו הגולשים ו-4 שיבחרו חברי הוועדה. בשלב השלישי יתמודדו השירים בקדם טלוויזיוני. ראשית ייערכו שני חצאי גמר, שבכל אחד מהם יבוצעו 4 שירים. בשלב חצאי הגמר, ייתכן שאת השירים לא תבצע עדן אלנה. מתוך ה-8, 4 שירים יעלו לגמר, את כולם תבצע אלנה במשדר מיוחד. מתוך ארבעת השירים ייבחר השיר הזוכה.
האם יש סיבה לדאגה? עדן אלנה העלתה פוסטים באינטסגרם, ובהם ביקשה מעוקביה לקשר אותה עם כותבי שירים, שיכתבו עבורה שיר לאירוויזיון. הדבר מדאיג, מאחר והוא מאותת כי "טדי הפקות" ותאגיד השידור לא הצליחו בעצמם להביא כותבים מן השורה הראשונה לכתוב שירים לתחרות. בנוסף, לפי דיווחים, רמת השירים שהתקבלו לוועדה לא הייתה מספקת, אך לא ברור מה בכוונת תאגיד השידור לעשות בנידון, אם בכלל. נחזיק אצבעות.

השיר "Feker libi", בביצוע עדן אלנה, נבחר להיות השיר הישראלי לאירוויזיון 2020, אשר לבסוף בוטל: