2021: עדכון – טבלאות ההימורים רגע לפני הגמר (22/05)

כמו תמיד, לאחר שני חצאי הגמר יש תזוזה מעניינת בטבלאות, והשנה חשיפת סדר ההופעות קבע הלכה למעשה את הפייבוריטית לניצחון הערב. בימים שלפני הגמר יש תנועה דינמית; שירים עולים ויורדים, סיכויים מתקצרים ומתארכים, שירים שהיו בטופ נעלמים מהטבלה בעוד שירים אחרים עולים מהמקום האחרון למרכז הטבלה ולפעמים אפילו לטופ 10. הגיע הזמן למבט אחרון על המובילים בטבלאות ההימורים. להלן עשרת השירים המובילים לפי ממוצע סיכויי הזכייה של 3 אתרי הימורים מובילים: Ladbrokes-Coral, William Hill ו-Paddy Power:

1. italy איטליה – יחס דצימלי של 2, 2.87 ,3
הם בעבעו במקום החמישי והרביעי לאורך העונה כולה, ואז החלו החזרות. איטליה קפצה למקום הראשון בסיכויי הזכייה ומצמצמת יחסים לשיא של העונה. Måneskin הם חיות במה ו-"Zitti e buoni" הוא להיט רוק, שמתעורר לחיים בלייב. בשתי התחרויות האחרונות, מי שהיה הפייבוריט הגדול ביום התחרות, ניצח בה, אבל בניגוד לנטע ברזילי ול-Duncan Laurence, הלהקה האיטלקית לא הייתה במקום הראשון בטבלאות לאורך כל העונה. הם מצליחים לשמור על מומנטום מאז החלו החזרות, נשארה רק המשוכה הקטנה הזו של לנצח בתחרות עצמה. עוד על השיר האיטלקי.

2.  צרפת – יחס דצימלי של 4.5, 4, 4.5
לרגע קטן השבוע, אחרי חצי הגמר השני, צרפת כבשה את המקום הראשון בטבלאות ההימורים, מקום שלא הייתה בו כל העונה. עם חשיפת סדר השירים בגמר, זמן ממש קצר לאחר מכן, היא יורדת בחזרה למקום השני ומעניקה את המקום הראשון בחזרה לאיטליה. שירה של Barbara Pravi עומד בניגוד מוחלט לשיר האיטלקי, וכרגע נראה היחידי שיכול לאתגר אותו. "Voilà" יכול להיות הזוכה הצרפתי הראשון מאז 1977, ותודו שזה נחמד ששני השירים במקומות הראשונים בטבלאות ההימורים לא באנגלית. עוד על השיר הצרפתי.

3. malta מלטה – יחס דצימלי של 6, 5.5, 5.5.
מבחינת המלטים, זה או ניצחון או כלום. מלטה כבר השקיעה בעבר בקידום השיר, בדרכים כשרות יותר ופחות. השנה הם נתנו עבודה וקידמו את שירם בצורה מסיבית. עם חשיפתו, היה "Je me casse" של Destiny לפייבוריט הגדול לזכייה, אך השבועיים האחרונים לא היו קלים עבורה. הופעותיה בחזרות נראו לחוצות, איטליה וצרפת עקפו אותה בסיכויי הזכייה, והיא נאלצה להיעדר מהשטיח הטורקיז עקב חשד לקורונה. בחצי הגמר היא חזרה לעצמה ורבים חזרו להאמין, שמלטה יכולה לזכות השנה, אבל אז הגיעה ההכרזה סדר השירים, ומלטה מוקמה שישית בסדר ההופעות, מה שהופך את הסיכוי לניצחון למורכב עוד יותר. מנהלה של Destiny העלה פוסט בפייסבוק ובו טען כי ה-EBU מנסה לסכל זכייה של מלטה, כי לא רוצה לקיים את התחרות במדינה קטנה. הוא ערך את הפוסט לאחר מכן, אבל התוכן המקורי שלו יכול להעיד על האווירה במשלחת ועל הלחץ המוטל על Destiny. האם לסיפור הזה יהיה סוף שמח? עוד על השיר המלטי.

4.  אוקראינה – יחס דצימלי של 7, 7, 8
אני מאד שמח לראות את אוקראינה בטופ 5 בסיכויי הזכייה, מאחר וזהו אחד השירים האהובים עליי השנה. Go_A היפנטו את כולנו בחזרות, קפצו למקום השישי בסיכויי הזכייה, המשיכו למקום החמישי וכעת ממוקמים במקום הרביעי, עם היחסים הכי טובים שהיו להם מאז תחילת העונה. "Shum" הוא להיט פולקטרוניקה וטכנו, שמקבל ביצוע מדהים מסולנית הלהקה. המיקום המפנק בסדר השירים שכנע חלק כי אולי נחזור לקייב בשנה הבאה. אני בספק, אבל אהיה מאד מרוצה ממיקום סופי שלהם בטופ 10. עוד על השיר האוקראיני.

5. switzerland שווייץ – יחס דצימלי של 11, 11, 9.5.
שווייץ יורדת שוב למקום החמישי היום, אחרי שלאורך כל העונה, ועד לחזרות, שהתה במקום השני. ההופעה הווקאלית המצוינת של Gjon's Tears בחצי הגמר, והעובדה שאיסלנד משתמשת בהופעה מוקלטת, שיפרו במעט את סיכויי הזכייה שלו, והעלו את שווייץ למקום הרביעי, אבל אז הגיעה אוקראינה ודחקה אותם למקום החמישי. "Tout l'Univers" נשמע מאד כמו הזוכה של הולנד מלפני שנתיים, ולכן מתחילת העונה התקשיתי לראות אותו זוכה. ההופעה מבחינתי רק חיזקה את ההרגשה הזו. הוא צפוי עדיין לקבל חיבוק מהשופטים, אבל לא נראה לי שהקהל יתחבר אליו יותר מידי. עוד על השיר השווייצרי.

6. iceland איסלנד – יחס דצימלי של 16, 15, 15.
איסלנד כבר הספיקה להתמקם השבוע במקום הרביעי בסיכויי הזכייה, ואפילו הימרתי שהיא זכתה בחצי הגמר השני. מאחר ואחד מחברי הלהקה אובחן כחולה קורונה לפני חצי הגמר, הלהקה העדיפה לא להופיע בלעדיו, והמארגנים השתמשו בהופעתם מהחזרות בחצי הגמר. הם צפויים להשתמש באותה הקלטה גם הערב. וזה כנראה מה שקצת מוריד את Daði og Gagnamagnið בחזרה למקום השישי בסיכויי הזכייה. עוד על השיר האיסלנדי.

7.  פינלנד – יחס דצימלי של 23, 26, 26
פינלנד מוקמה במקום ה-16 בסדר השירים, מיקום שמעולם לא הביאה זכייה לאף מדינה, ועדיין, פינלנד מצליחה להתקדם בטבלאות ההימורים ולהגיע לגמר עם סיכויי הזכייה הטובים ביותר שהיו לה מאז תחילת העונה. Blind Channel נותנים תמיד הופעה חזקה ונותנת בראש, אבל אני בספק רב אם זה מספיק על מנת להביא לפינים זכייה השנה. הקהל יאהב אותם, השופטים בוודאי פחות. אני מאמין, עם זאת, שהם יכולים לסיים הערב בצד השמאלי של הטבלה. עוד על השיר הפיני.

8.  פורטוגל – יחס דצימלי של 51, 51, 34.
אחרי שנבחר השיר הפורטוגלי, רבים חשבו שהמדינה תישאר שוב בחצי הגמר. די היה ברור שהם יעפילו לגמר, אני חשבתי שזה יהיה בזכות השופטים. הרושם שהם עשו עליי בחזרות ובחצי הגמר, גרם לי להבין שכנראה גם הקהל מיקם אותם גבוה. The Black Mamba נותנים הופעה קלאסית ורגישה, העיבוד מפואר והמצלמה אוהבת מאד את האסתטיקה העיצובית של הבמה. אני לוקח הימור זהיר, שהם סיימו בטופ 3 בחצי הגמר, ויש להם לדעתי סיכוי לסיים הערב בטופ 5. אם יעשו זאת, יביאו להישג השני הטוב ביותר של המדינה באירוויזיון. עוד על השיר הפורטוגלי.

9.  סן מרינו – יחס דצימלי של 71, 51, 41.
תראו מי זו שחוזרת לטופ 10. Senhit המלעונה קברה לכולם בהופעה שלה בחצי הגמר השני, בה אירחה את הראפר Flo Rida. ההופעה הייתה סוג של כאוס מסודר, והצליחה להרים את הערב ולפתוח אותו באנרגיות גבוהות. כנראה זו הסיבה ש-"Adrenalina" נבחר לסגור את הגמר, ולוודא שכולנו נמשיך את הערב המפרך הזה באנרגיות שיא. האם Senhit מסוגלת להביא את סן מרינו למיקום הטוב ביותר שלה אי פעם? אני חושב שכן. עם זאת, אין כאן סכנה לניצחון, אז אל תבדקו דירות בסראוואלה עדיין. עוד על השיר הסן מרינאי.

10. ליטא – יחס דצימלי של 71, 67, 67
ליטא התרסקה בהימורים אחרי חצי הגמר השני, ולמעשה מאז לא שיפרה יחסים דצימלים. מה שקרה הוא שבולגריה וקפריסין ממש היום איבדו גובה, מה שהקפיץ את ליטא בחזרה לטופ 10, ממש שעות לפני הגמר. האם The Roop, שהיו פייבוריטים גדולים בשנה שעברה, יכולים להביא הישג למדינתם השנה? "Discoteque" אינו הלהיט שהם התכוונו שהוא יהיה, וכרגע שירים אחרים מקבלים את הפוקוס על חשבון ליטא. עוד על השיר הליטאי.

מתחזקות בסיכויי הזכייה
איטליה, צרפת, אוקראינה, פינלנד, שבדיה, סרביה, נורבגיה, בלגיה, בריטניה, ישראל ומולדובה.

נחלשות בסיכויי הזכייה
מלטה, שווייץ, איסלנד, פורטוגל, סן מרינו, בולגריה, קפריסין, יוון ורוסיה.

להלן סיכום ממוצע היחס הדצימלי בשלושת האתרים הנ"ל נכון לעכשיו:

  1. italy איטליה – 2.62
  2. france צרפת – 4.3
  3. malta מלטה – 5.67
  4. אוקראינה – 7.3
  5. switzerland שווייץ – 10.5
  6. iceland איסלנד – 15.33
  7. פינלנד – 25
  8. פורטוגל – 45.3
  9. san_marino סן מרינו – 54.3
  10. ליטא – 68.3
  11. בולגריה – 73
  12. cyprus קפריסין – 89.67
  13. sweden שבדיה – 94.3
  14. serbia סרביה – 142.67
  15. greece יוון – 151
  16. russia רוסיה – 151
  17. norway נורבגיה – 151
  18. azerbaijan אזרבייג'ן – 159.3
  19. בלגיה – 217.67
  20. united_kingdom בריטניה – 251
  21. israel ישראל – 267.67
  22. מולדובה – 351
  23. netherlands הולנד -351
  24. germany גרמניה – 401
  25. spain ספרד – 417.67
  26. albania אלבניה – 434.3

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.