2020: ישראל – סיקור "השיר הבא לאירוויזיון"

מה תשיר עדן אלנה על הבמה ברוטרדם? ישראל בוחרת, בקדם אירוויזיון הישראלי הראשון מאז 2016. לוועדה הגיעו 248 שירים, מתוכם נבחרו הארבעה להתמודד בקדם על הכרטיס לאירוויזיון.

הערב נפתח בדברים של לוסי איוב, מנחת הערב. השמינייה הגדולה של "הכוכב הבא לאירוויזיון 2020" עולה לבצע מחרוזת להיטי אירוויזיון ישראליים מהעבר: "את ואני" של שלמה ארצי, "אבניבי" של יזהר כהן ואלפביתא, "עולה עולה" של יזהר כהן, "חי" של עפרה חזה, "Golden Boy" של נדב גדג', "דיווה" של דנה אינטרנשיונל ו"הללויה" של גלי עטרי וחלב ודבש.

לוסי מציגה את נקודות השיפוט:

  1. המוזיקאים: ג'ורדי, עדן חסון, הראל סקעת.
  2. שדרניות הרדיו: דלית רצי'סטר, מיכל אסולין, מאיה אלקולומברה.
    פרשני האירוויזיון: גאולה אבן-סהר ואסף ליברמן.

בגלויה של כל שיר, לוסי ועדן משוחחים עם כותבי השירים. התחרות מתחילה!

Savior in the Sound – בסקירת השירים כתבתי: "זה השיר שנשלח בשנה שעברה לוועדה עבור קובי מרימי. השיר מתחיל כבלדה ובונה דרמה בגשר על מנת לפרוץ בפיזמון יותר קצבי והמנוני. השיר מעט שבלוני ומזכיר זוכי אירוויזיון כמו דנמרק 2013. אין לשיר מספיק אופי והוא מבטיח הרבה, אך מקיים מעט. יחד עם זאת, לא מדובר בשיר רע. 3/5."
בהופעה החיה: עדן עולה בחליפה לבנה עם מכנסיים קצרים. הבמה חשוכה ובוידאוארט ענני סערה כחולים. אורות כחולים שוטפים את הבמה. אל עדן מצטרפת טליה לונדונר, אחת מכותבות השיר. זה לא עובד לצערי, או שלא לצערי. היא שרה טוב, אבל זה Home 2.0. בפיזמון האחרון, העננים הופכים אדומים ובשמיים סערת ברקים.

המוזיקאים: חושבים שהשיר מרגש, אבל הפיק שלו מעט מאוחר.
שדרניות הרדיו: חושבות שהשיר מקסים, אך לא להולנד.
הפרשנים: השיר יפה, אך פחות מבטא את הייחודיות שלה ושל ישראל.

Roots – בסקירת השירים כתבתי: "השיר מתחיל בנגינת חליל אתני, שאמור לזרוק את המאזין לאותם "השורשים" שעליו הוא מדבר. הבתים הם מידטמפו פופ עם נגיעות אתניות. הפיזמון הוא דרופ חזק מאד ומדבק, שעליו בונים כותבי השיר, שימכור אותו לצופים, בשילוב כוראוגרפיה מותאמת. החלק הזה בשיר הזכיר לרבים את "Toy". זה נראה כמו שני שירים שונים, שהולחמו. מעט מפריע לי שהבתים נשמעים כמו שיר פופ גנרי, שניתן למצוא בכל קדם ברחבי היבשת. המסר של השיר ראוי להערכה. 3/5."
בהופעה החיה: עדן לובשת קפוצ'ון צבעוני, ומתחתיו אאוטפיט כחול. סביבה 4 רקדנים בשחור וכחול. זמרת הליווי שרה את החלק של הדרום האלקטרוני. הצבע השולט על הבמה, גם כאן הוא כחול. בפיזמון השני התווספו כלים אפריקאים. זה מאד חזק על הבמה ואפקטיבי. ההרגשה היא של מסיבה.

שדרניות הרדיו: שיר מושלם ומרגש. שיר שמתאים לעדן, יש בו soul ופופ. שיר מפתיע וחדיש.
המוזיקאים: שיר מעולה, התחברו אליו. שיר רלבנטי למה שקורה בפופ העולמי.
הפרשנים: ההעמדה משדרגת את השיר. לא מדובר בשיר שיהיה קלאסיקה. עדן נהנית וזה יושב עליה טוב.

Rakata – בסקירת השירים כתבתי: "אם השיר הקודם לקח ל-"Toy", השיר הנוכחי דווקא מושפע מנציג אחר לאירוויזיון – "Golden Boy". אלקטרופופ-מזרחי קצבי. בשמיעה ראשונה זה היה השיר שהכי התלהבתי ממנו, מה שגורם לי לחשוב שהוא יהיה גם הכי מיידי עבור המאזין באירופה. לפיזמון יש הוק מאד ברור, למרות שהלחן בו מעט בסיסי. מבחינת הפקה, עשו כאן עבודה טובה, מבלי להעמיס על השיר יותר מידי. שיר חפלות, ששואל גם ממוטיבים קריביים ואפריקאיים. 3/5."
בהופעה החיה: עדן עולה באאוטפיט זהוב מנצנץ וקוקיות. אני אוהב את השיר, אבל זה דומה מידי ל"יאסו" של עדן בן זקן ושות' פוגשים את "גולדן בוי". מאחוריה ארבעה רקדנים בזהוב ולבן. בניגוד ל-"Roots", זה נשמע ונראה פחות טוב בלייב. לשיר תוקף מאד מאד קצר. בסוף השיר, גשם של זיקוקים. זה לא זה, צר לי.

המוזיקאים: בלייב זה לא עבד/כן עבד. השיר הוא אחד הפייבוריטים שלהם. התפאורה והריקודים לא התאימו. הראל ציפה לטיפה יותר, אך הוא לא מאוכזב.
שדרניות הרדיו: שיר מאד קליט, עם חוצפה ישראלית. דלית לא זומכת על שירים שהיא מזמזמת אחרי פעם אחת. מיכל חושבת שזה השיר הכי מתאים.
הפרשנים: השיר פייבוריט של אסף. משהו באנרגיות של השיר התפספס בהופעה.

Feker libi – בסקירת השירים כתבתי: "פירוש כותרת השיר הוא "אהוב ליבי". השיר עצמו משלב ארבע שפות: עברית, אנגלית, ערבית ואמהרית. השיר מתחיל מבטיח עם קטע קצר מינימליסטי עם וייב אפריקאי. הבתים נשמעים כמו שיר קריבי, ואז הפיזמון הופך לחגיגת פופ-דאנס ובהמשך לאתנו-פופ. בשמיעה הראשונה הייתי מאוכזב, אך ככל שאני שומע את השיר אני מחבב אותו יותר. אני מניח שציפיתי למשהו חזק יותר. זה מעט מבולגן ומנסה לרקוד על כל החתונות, גם שיר עם השפעות אתיופיות, גם שיר מזרחי, גם פופ אירופאי. זה קצת יותר מידי. 3/5."
בהופעה החיה: עדן עולה עם אאוטפיט לבן, בוידאוארט סימנים שבטיים בחום-ירוק-צהוב. עמה שתי זמרות ליווי בצהוב ולבן, ושלוש רקדנים בצהוב. היה שם גם שימוש באיזה אינסטרומנט שאני לא מכיר, אני אניח שהוא אתיופי… זו הופעה טובה, אבל השיר לא חזק מידי. האפרו-פיוז'ן לא פרשי מספיק, וזה מזכיר לי מעט את "Haba Haba". הקטעים באמהרית עם המקצבים האתיופים, הם החלקים הטובים בשיר, אבל שם זה נגמר לצערי.

המוזיקאים: הראל חושב שהשיר מרים מאד. ג'ורדי חושב שהשיר קרנבל.
השדרניות: מיכל חושבת שהשיר עמוס מידי, אבל אהבה את השואו. דלית חושבת שהכל גדול ומדויק. מאיה חושבת שהיכולות הווקליות של עדן פחות באו לידי ביטוי
הפרשנים: אסף אומר שזה הפייבוריט שלו, למרות שהוא אמר אותו דבר על השיר הקודם.

להלן דירוגי לשירי הקדם, המתעדכן לאחר ההופעות:

  1. Roots
  2. Rakata
  3. Feker libi
  4. Savior in the Sound

במופע הביניים, קובי מרימי עולה לבצע את "Home" רק כדי להפסיק באמצע, ולשיר את השיר במנגינות של "הללויה", "דיווה" ו-"Toy". אליו מצטרפת שפיטה לגרסה של השיר בסגנון ערבי.

הבאים בתור, להקת שלווה, בגרסה משלהם ל-"Toy".

הגיע זמן התוצאות. המוזיקאים מנקדים ראשונים:

Annotation 2020-03-03 224459

לאחר מכן מנקדות שדרניות הרדיו:

Annotation 2020-03-03 224460

נציגי הוועדה המקצועית, שסיננה את השירים, מנקדים:

Annotation 2020-03-03 224461

הגיע זמן לתוצאות הקהל בבית! להלן התוצאות הסופיות:

Annotation 2020-03-03 224462

בהצלחה לעדן ולישראל ברוטרדם!

ניתן לצפות בתחרות שוב כאן:

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.