2018: ליטא – הגמר

ב-11.3.2018 נערך הגמר של Eurovizijos dainų konkurso nacionalinė atranka, הלא הוא התהליך המתיש לבחירת השיר שייצג את ליטא באירוויזיון 2018. זוהי התכנית התשיעית במספר (!) בקדם המתיש הזה, אשר כפה על כל אחד מהשירים בגמר להופיע לא פחות משלוש פעמים לפני העלייה לגמר.

ניתן להשלים את התכנית הראשונה כאן, השנייה כאן, השלישית כאן, הרביעית כאן, החמישית כאן, הששית כאן, השביעית כאן, והשמינית כאן.

ניתן לצפות בשידור החי כאן.

מנחים הם, כרגיל, Mantas Stonkus ו-Ugne Skonsmanaite.

השיר הזוכה ייבחר בשקלול של קולות המושבעים (50%) וקולות הקהל (50%).

הערב מתחיל עם הופעה של להקת Skamp, אשר ייצגה את ליטא באירוויזיון ב-2001 ואז שיר המנוני של הזמרת Skeljes, שיר של זמר ליטאי מפורסם שנפטר בשבוע שעבר.

אז אנחנו מקבלים ביצוע של השיר המייצג את איסלנד באירוויזיון השנה "Our Choice" בביצוע Ari Ólafsson.

כאילו לא סבלנו מספיק מהשיר הזה שנה שעברה, אנחנו מקבלים כעת גם הופעה של השיר הליטאי לאירוויזיון 2017, "Rain of Revolution" בביצוע הלהקה Fusedmarc.

Monika Marija – The Truth
בהופעתה הראשונה, נועם ציין כי "מוניקה לבושה בשטיח שמצליח להסיח את הדעת מהשליטה המדוייקת והמופלאה בקולה מהרגע הראשון. קראתי איפשהו שהיא זוכת The Voice המקומי וזה לא מפתיע. ככה צריכה להישמע בלדה! אך מוניקה צריכה ללמוד ממורן מזור ולהיפטר מהגרדרובה המאיימת. השופטים יוצאים מדעתם ומרעיפים מחמאות בכמויות. 4/5"
בהופעה ברבע הגמר, מוניקה נפטרה (תודה לאל) מהשטיח שאיים לאכול אותה בהופעה הקודמת. היא לובשת עכשיו חליפה סטנדרטית ונראית ממש כמו זוכת ריאליטי שירה ששרה את השיר המנצח שלה. השיר הזה צריך הופעה "גדולה" יותר, לטעמי, שכן הוא מאוד פשוט. כרגע ההופעה נסמכת כולה על הביצוע הקולי המושלם והמהפנט של מוניקה. לדעתי, היא הזמרת הכי טובה ששמעתי בעונת הקדמים הזו. עכשיו, צריך רק לעדכן את ההופעה. 5/5
בהופעה בחצי הגמר, מוניקה ויתרה סופית על כל האונגרדיות שלה, אפילו באיפור. היא לובשת שמלה אדומה כעורה עם פראנזים ומתמקדת שוב רק בביצוע קולי מושלם. השיר המיושן ללא הופעה כלל, לא מחזיק כבר רק בגלל הביצוע הקולי הנהדר. חסרה הופעה בדחיפות. זה כבר לא "אירוע" כמו בהופעות הקודמות, לצערי. 4/5
בהופעה בגמר, מוניקה לובשת את אותה שמלה מחצי הגמר. הפעם היא מופיעה בתוך במה מוקטנת המדמה סלעים. הביצוע הקולי שלה מושלם, כמו תמיד, אבל ההופעה לא מספיק חזקה. השיר עצמו מיושן מאוד ואלמלא הביצוע הנהדר של מוניקה, לא היה לה כל סיכוי להגיע עד לגמר. אני לא רואה אותה מנצחת, אבל איזו זמרת… 4/5

ההופעה בגמר:

ההופעה בחצי הגמר:

Kotryna Juodzevičiūtė – That Girl
ברבע הגמר, נועם כתב: "גם קוטרינה הדיעה למקום החמישי בשלב המקדים שבו השתתפה. היא הייתה זמרת ליווי של דוני מונטל בשטוקהולם 2016. בלוק ממושקף, חליפה ורודה וסניקרז לבנות היא נותנת גרוב של מוזיקת רחוב עם השפעות שחורות ברורות. מבחינה ווקאלית היא מושלמת ומצליחה ממש להציל את השיר ולהפוך את ההופעה לכזו שכיף לצפות בה. השופטים מחמיאים."
בחצי הגמר, נועם כתב: "קוטרינה ניצחה את שמינית הגמר אך חלקה את המקום הראשון עם יורגיס. בכל מקרה, מדובר בשיפור משמעותי מהמקום החמישי שהיה לה בשלב המקדים. בחליפה ורודה ומשקפיי שמש בהירות היא נותנת הופעה חזקה עם רקדני הליווי והקול המיוחד שלה. זה פופ עכשוי וצעיר וקוטרינה נראית משוחררת על הבמה. הופעה מצויינת. 4/5"
בהופעה בגמר, קוטרינה והמלווים בפסים, עבודת הבימוי והמצלמה טובה יחסית, למרות שממש לא ברמה של מדינות אחרות כמו שוודיה או סלובניה, אבל ביחס לליטא, זה שיפור משמעותי. הביצוע הקולי של קוטרינה והמלווים נהדר והיא נותנת את כל כולה. השיר עצמו די רפטטיבי ומשעמם. הוא נשמע שיר של מוניקה משנות ה-90 ולא עדכני בעליל. אני לא רואה את זה מנצח, אבל הם עשו כמיטב יכולתם. השופטים דווקא חושבים שההופעה מזכירה את ברונו מארס. נו, שוין…  4/5

ההופעה בגמר:

ההופעה בחצי הגמר:

לפני השיר הבא, ריאיון עם נציג איסלנד, Ari Ólafsson ועם נציגת פינלנד, Saara Aalto, לאירויזיון 2018. ארי מספר איך הרגיש כשזכה בקדם האיסלנדי ושרה מספרת כמה פעמים ניסתה להגיע לאירוויזיון.

בשךב זה, מוניקה מריה מובילה משמעותית על ייבה בהצבעת הקהל, 4,632 על 1,960 קולות.  במקום השלישי, The Roop, אז קוטרינה, יורגיס ופאולה אחרונה עם 240 קולות בלבד.

The Roop – Yes I Do
בהופעתם הראשונה, נועם ציין כי מדובר ב"רוק אלקטרוני אה-לה קולדפליי. הסולן בלבוש שדומה לחליפת משוגעים מופיע על קוביה גדולה וסביבו חברי הלהקה. המילים אמנם קיטשיות – שיר אהבה גנרי – אבל ההופעה הכריזמטית והכישרון שנשפך על הבמה מכפר על כך. זה הדבר הקרוב ביותר לרוק שנשמע הערב על הבמה, ומגיע לו לעלות לשלב הבא ולו רק בגלל זה. 4/5"
ברבע הגמר, אין הרבה שינוי בהופעה. לבוש כותונת המשוגעים הוחלף בחולצה שנראית כמו חולצת אסיר. הסולן מאוד כריזמטי ומעניין. הבתים מוצלחים מהפזמון הבנאלי והרפטטיבי. הדיסוננס בין המלודיה הקודרת בסולם מינורי משהו לבין המסר החיובי מפריעה לי מעט. זה חביב, אבל נמאס די מהר. 3/5
בחצי הגמר, נועם כתב: "להקת הרוק העפילה לחצי הגמר מהמקום השלישי בשמינית הגמר. הסולן בחולצת פסים ומכנסיים אדומים ובד שחור קשור למאתניו. השיר הוא סוג של רק נוגה עם צליל מצויין והופעה מלאת חן, אך נדמה שהיא מעט מכאנית מידי. 3/5"
בהופעה בגמר, הסולן סופסוף לובש בגדים נורמליים, אך משעממים – חולצת כפתורים לבנה  וג'ינס. הוא מתחיל על הקופסה שלו ומואר באדום. הוא יורד מהקוביה רק בבית השני. השיר נסמך בעיקר על בימוי תזזיתי והכריזמה של הסולן. את השיר אני עדיין לא אוהב במיוחד. הלחן של הפזמון ממש מעצבן, אבל אין ספק שהסולן עושה עבודה טובה במכירת השיר. 3/5

ההופעה בגמר:

ההופעה בחצי הגמר:

Paula – 1 2 3
נועם ציין בהופעה ברבע הגמר: "בעיניי זו חתיכת יומרה להגיש לאירוויזיון שיר תחת הכותרת "אחת שתיים שלוש", שמו של השיר האיקוני שהביא לצרפת את המקום שני באירוויזיון 1976. אולי ניתן לסלוח לפולה, שהגיעה למקום השלישי בשלב המקדים בו השתתפה, שכן היא עושה עבודה מצויינת והשיר מוצלח מאוד. מדובר ב-R&B קצבי ומודרני שלא היה מבייש את אריאנה גרנדה. פולה מופיעה עם תלבושת חדר כושר כולל שיער מגולגל ואסוף ולצידה זוג רקדניות בתלבושות ספורטיביות וגופיות רשת. ההופעה הזו זקוקה לשדרוג רציני אך יש לה פוטנציאל עצום להיות להיט. השופטים מתייחסים לסאונד השוודי של השיר, ואכן חלק מכותביו שוודים.
בחצי הגמר, פאולה החליטה לחרב לעצמה את הסיכויים. ביטלה את ההופעה הקודמת, העיפה את הרקדניות, את השירה בשדה, את הוידאו ברקע. עכשיו זו רק היא עם רקע לבן ומלוות. בשיא ההופעה, היא שוברת את הכיסא עליו ישבה. גם השיר עודכן וכעת נשמע יותר כמו גרסת אנפלאגד של השיר הקצבי המקורי. כנראה זו תוצאה של הניצחון של Ieva Zasimauskaitė בהימורים עד כה עם שירה השקט והמינימלי. לטעמי, מדובר בטעות חמורה. פאולה היתה צריכה להיות קונטרה לשיר השקט ולא להיכנע לו. זה הרבה פחות טוב. 3/5
בהופעה בגמר מסתבר שההופעה החדשה הוכנה על ידי Gytis Ivanauskas הנהדר מהקדם הליטאי של 2017, הדראג קווין שניפץ אבטיחים על הבמה. עם זאת, ההופעה של פאולה היא ההפך מההופעה הנהדרת ההיא. היא פשוטה ומינימליסטית. פאולה היא זמרת נהדרת ומבצעת את השיר והכיראוגרפיה נהדר, אבל אני לא אוהב את הגרסה החדשה הרגועה של השיר. הכיוון המקורי שלה היה מוצלח בהרבה. השופטים בלבלו אותה. 3/5

ההופעה בגמר:

ההופעה בחצי הגמר:

בשלב זה, בהצבעת הקהל, מוניקה מריה מובילה אך בארבעים הצבעות לערך על המקום השני, The Roop, ייבה כ-2500 קולות אחרי המובילים. קותרינה עם כאלף קולות ופאולה עם כ-700 קולות בלבד.

Jurgis Brūzga – 4Love
ברבע הגמר, נועם כתב: "יורגיס הגיע למקום השני בשלב המקדים שבו השתתף. הרקע שלו הוא בכלל במוזיקת ג'אז אך הערב הוא נותן R&B קצבי גברי ומהודק בליווי שלושה רקדנים בצוורוני גולף. לטעמי ניתן למתן את הכוריאוגרפיה אך זה בהחלט מתמודד חזק ביותר וייראה מצויין על בימת האירוויזיון. השופטים רבים ביניהם מי יהיה הראשון להחמיא."
בחצי הגמר, נועם כתב: "יורגיס, אחד המתמודדים החזקים לטעמי, חלק את המקום הראשון בשמינית הגמר עם קוטרינה לאחר שהגיע למקום השני בשלב המקדים. ההופעה שלו עם צוות הרקדנים היא על טהרת הגרוב ומשדרגת את השיר המעולה ממילא. הפעם כולם לבושים במכנסי ספורט וזה פחות מחמיא מאשר החליפות, אבל ההופעה עדיין מדוייקת. 4/5"
בהופעה בגמר, יורגיס נותן את אותה הופעה שכבר ראינו. הביצוע הווקאלי שלו טוב, אבל לא ברמה של הביצועים המעולים ששמענו הערב. הכיראוגרפיה שלו מאוד מוצלחת, עם זאת, מעניינת ומעבירה שלוש דקות בכיף. השיר לא מוצלח במיוחד, אבל אין ספק שזו ההופעה המוצלחת ביותר עד כה. הקהל, השופטים והמנחה יוצאים מגדרם. 4/5

ההופעה בגמר:

ההופעה בחצי הגמר:

Ieva Zasimauskaitė – When We're Old –
בהופעתה הראשונה, ערן ציין כי "זהו השיר המדובר של הערב, נכתב על ידי Vytautas Bikus, שעומד מאחורי השיר הליטאי ב-2015. שיר שזכה למחמאות מהחובבים, האם יזכה לגורל כמו השיר של אייסטה מהשנה שעברה. ההופעה מקבלת בוסט יפה מהבימוי ומעבודת המצלמות. אייווה יושבת על הבמה במראה ילדת פרחים. מדובר בשיר מעצבן למדי, שמנסה לחקות להיטי רדיו משנות התשעים. טורי איימוס הגרסה הבלטית, לא מרשים בשום צורה, אפילו מרגיז קצת. 3/5."
ההופעה ברבע הגמר זהה לזו בתכנית הראשונה, אך יש שיפור באיפור והלבוש. ייבה מתחילה ישובה על הבמה ומצולמת מאחור, נראית כמו עובר שזה עתה נולד. היא שרה היטב ומשדרת הרבה רגש. עם זאת, השיר לא מתפתח יותר מדי ונשאר באותו מקום. בפזמון האחרון, מוקרנות תמונות שנועדו לעורר אמוציות של אמפתיה וזה די אפקטיבי. עובדה שאחת השופטות פרצה בבכי מהביצוע. זה מוצלח, אבל לא שיר מנצח, לטעמי, למרות שכרגע מוביל בהימורים. 3/5
לפני ההופעה בחצי הגמר, ייבה משוחחת עם אימה המבוגרת שבבית אבות ומראה לה את ההופעה הקודמת שלה. זה מרגש אותה עד דמעות בסרטון. כצפוי, זה מרגש את הקהל, השפטים והצופים בבית ומכניס היטב לאווירה של השיר ומאפשר לה לרגש עם השיר וההופעה המינימליים שלה. היא תצטרך לעבוד קשה כדי להצליח להעביר את הרגש והמשמעות הזו בשלוש דקות בין עשרות שירים אחרים באירוויזיון, אבל הליטאים כבר מכורים. המשפטים האחרונים תורגמו לליטאית. כל השיר נסמך על הפחד של אנשים מזקנה. מעניין אם אנשים שרואים את ההופעה לראשונה יתחברו לרגש או יפטרו את ההופעה כמשעממת. כרגע זה משתפר. 4/5
בהופעה בגמר, שמרו את הפייבוריטית לסוף. ההופעה זהה לזו שראינו כל העונה. בסוף, יש הפתעה, ומופיע לצד ייבה גבר אליו היא שרה את המשפט האחרון. ייבה מלאת ביטחון וכנראה יודעת שזה בכיס שלה. אם הרבה יצליחו להתחבר למסר של השיר והאולם ישתתק בהופעה כמו בליטא, יש לשיר סיכוי להעפיל לגמר, אחרת, הוא יסיים כהפסקת שירותים בחצי הגמר. 4/5

ההופעה בגמר:

ההופעה בחצי הגמר:

בשלב זה, בהצבעת הקהל, בשידור חי, ייבה עולה מהמקום השלישי למקום הראשון עם 9500 קולות, מוניקה מריה  עם 9400 קולות , The Roop עם 9300 קולות והשלושה האחרים רחוק מאחור. פאולה עוברת את האלף בקושי.

לפני התוצאות, אנחנו מקבלים הופעת רוק מלהקת רוק כמו בשנות ה-90 עם שיער ארוך, סולו גיטרה והכל.

אז אנחנו מקבלים הופעת מחול לאומנית מאוד בצבעי הדגל הליטאי על רקע שיר עם ליטאי.

ואז, הצעת נישואין בשידור חי… ממש מקדוניה באירוויזיון 2017, וסקירה של הרבה מהשירים שכבר נבחרו לאירוויזיון 2017 ולהופעה מוצלחת למדי של  הזמרת Monique בליטאית.

אז אחד השופטים הערב, Sasha Son, שייצג את ליטא באירוויזיון 2009 וניסה לייצג אותה עוד כמה פעמים, לרבות ב-2017, מבצע את שירו Love מאותו אירוויזיון 2009, בגרסתו הליטאית.

ונציגת פינלנד לאירוויזיון 2017, Saara Aalto, מבצעת את שירה, "Mosters". ההופעה שונה מזו שבפינלנד. יש לה שלושה רקדנים, ללא כלוב וצעצועים. היא שרה בליטאית את הבית השני.

ולתוצאות הקהל –
Paula – 1160
Kotryna Juodzevičiūtė – 1390
Jurgis Brūzga -5382
Monika Marija 13755
The Roop – 16491
Ieva Zasimauskaitė – 20,335

תוצאות השופטים:
Paula – 38
Kotryna Juodzevičiūtė – 46
The Roop – 50
Monika Marija – 62
Ieva Zasimauskaitė – 70
Jurgis Brūzga – 71

תוצאות משוקללות:
מקום 6 עם 10 נקודות – Paula
מקום 5 עם 12 נקודות – Kotryna Juodzevičiūtė
מקום 4 עם 16 נקודות – Monika Marija
מקום 3 עם 17 נקודות – Jurgis Brūzga
מקום 2 עם 17 נקודות – The Roop

מקום ראשון עם מקסימום של 24 נקודות –
Ieva Zasimauskaitė – When We're Old

את הביצוע הזוכה היא מבצעת בליטאית.

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.