2017: צ'כיה – Martina Bárta תייצג את המדינה בקייב

השבוע הלהקה הגרמנית אשר מרטינה חברה בה חשפה בפוסט בפייסבוק את העובדה שמרטינה תייצג את צ'כיה באירוויזיון ואיחלה לה בהצלחה. עם התפשטות הידיעה נמחק הפוסט, והטלוויזיה הצ'כית, שרצתה לחשוף את הזמרת והשיר הנבחר ביחד, נאלצה להכריז מוקדם מהצפוי על החדשה. בשנה שעברה עלתה צ'כיה לראשונה לגמר האירוויזיון וסיימה בו כמעט אחרונה. האם מרטינה תצליח לשבור שיא זה? להעפיל ולהגיע אף גבוה יותר?

Martina Bárta נולדה בפראג, צ'כיה. ב-2014 עברה לברלין, גרמניה וחברה ללהקה הגרמנית 4 to the bar אשר מנגנת מוזיקת ג'אז, סווינג ולאונג'. היא למדה בקונסרבטיון של פראג וכיום ממשיכה את לימודיה באוניברסיטה לאמנויות בברלין. היא גם משחקת במחזות זמר ומתמחה בנגינה על קרן יער, הנקראת French horn, ולכן מרטינה מכונה בעמוד הפייסבוק הרשמי שלה Horny Bárta….

מרטינה נבחרה מבין חמישה-שישה זמרים אשר הגיעה לישורת האחרונה. מבחינת שירים, היו חמישה שירים אשר הגיעו לשלב האחרון ומבינהם נבחר השיר הצ'כי לאירוויזיון, שייחשף בקרוב. כל חמשת השירים באנגלית וכולם נכתבו על ידי כותבים זרים. גם כותבים צ'כים שלחו שירים, אך הטלוויזיה הצ'כית העדיפה את השירים של המלחינים הזרים. רוב השירים שהתקבלו לרשות השידור היו בלדות. מרטינה מציינת כי אחד השירים נבחר על ידי הצוות השבדי שכתב את "I stand", השיר הצ'כי לאירוויזיון בשנה שעברה. היא לא אהבה את השיר, כי הוא היה פופ סטנדרטי בסגנון קייטי פרי, כך לדבריה. היא בחרה לבסוף בשיר שנכתב על ידי כותבים בריטים וחשפה שבניגוד לסגנון אותו היא מבצעת בדרך כלל, השיר איננו שיר ג'אז. מוקדם לדעת האם מרטינה תצליח לשבור את השיא של קודמתה מ-2016, אבל מבחינת ביצוע קולי הצ'כים יכולים לישון בשקט, מדובר בווקליסטית לא רעה בכלל.
ניתן לצפות כאן בגרסת כיסוי שלה ל-"Skyfall" של אדל:
השיר הצ'כי לאירוויזיון 2016, "I stand" בביצוע Gabriela Gunčíková, אשר כאמור סיים במקום ה-25, האחד לפני האחרון:

תגובה אחת הוסיפו את שלכם

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.