2020: ישראל – תכנית אודישנים שלישית, רביעית וחמישית

בשבוע החולף שודרו שלוש תכניות של "הכוכב הבא לאירוויזיון". התכנית הובילה ברייטינג בשלישי וגם במוצ"ש ובוודאי הביאה נחת לקברניטי הערוץ.

התכנית השלישית נפתחת באודישן של עידו קולטון, בן 25 מחולון. הוא מספר בראיון לפני האודישן על ההשראה שקיבל מנטע וקובי, זוכי העונות האחרונות. הוא בוחר לבצע את "Rise Up" של Andra Day. עוד שיר שמתמודדים מאד אוהבים בריאליטי-שירה למיניהם… רואים שהוא שחקן. הוא בעל ביטחון גבוה ומשחק על הבמה כאילו הוא במחזמר. יש לו יכולות קוליות גבוהות, אבל לא משהו ייחודי. אני גם חושש ממתמודדים שבאים לקדם עצמם בתחום שאינו קריירה מוזיקלית. עם "אדום" מאסף, וכחול משאר השופטים, הוא עולה לשלב הבא עם 72%. סטטיק טוען שיש בו משהו ממש מיוחד. אסף אומר שהוא שחקן שמשחק זמר. מדויק.

המתמודד הבא הוא רם נעים, בן 23 מנתניה. שליח וכדורגלן בעבר. אחרי גג על כך, שהמנהל של רם מזכיר קצת את אייל גולן, הגיע זמן האודישן. רם בוחר לשיר את "תפסת לי מקום" של בניה ברבי. יש לו קול צלול, אך גנרי למדי. קשה להבחין בינו לבין זמרים אחרים מבחינת גוון הקול. האם יכול לכבוש במה? כרגע עושה רושם שלא, אבל ווקלית הוא מצליח לעמוד בכל התווים. כל השופטים מצביעים "אדום", למעט איתי לוי. רם מסיים עם 41% ואת דרכו בתחרות.

המתמודדת הבאה היא דנה לפידות, בת 36 מבאר שבע. זמרת, כותבת ומלחינה. כתבה הרבה להיטים, אך לא הצליחה לפרוץ בקריירת סולו. בראיון המקדים דיברה על חרדה ותחושת כישלון, שגרמו לה לקחת צעד אחורה ולהתחבא מהעולם. ניקול ראידמן עולה לבמה (?) ומזמינה את דנה לאודישן. היא בוחרת לשיר את "All By Myself" של Eric Carmen. גם לה יש את ה-signature voice, שאי אפשר לטעות בו. עם זאת, יש קצת משהו משוחק בקול ולא טבעי. האם זה יכול לעבוד באירוויזיון? בגדול, כן. בעוד יותר גדול, עם שיר והופעה מאד מהודקת (כן, אני יודע, אפשר להגיד את זה על כל אחד). השיר מאפשר לה לצעוק ולהגיע לתווים הגבוהים. למרות שזה לא הטעם שלי, אני מודה שצריך זמרת כזו בתחרות. היא מקבלת "כחול" מכל השופטים, חוץ מאסף, ומסיימת עם 88%. הביצוע לקראת הסוף, היה ממש מוגזם.

בתכנית זו עלו לשלב הבא:

  1. דנה לפידות – 88%
  2. עידו קולטון – 72%

ניתן לצפות בפרק המלא כאן.

התכנית הרביעית נפתחת באודישן של גאיה שאקי, בת 17 מחדיד. היא בוחרת לבצע את "Set Fire to the Rain" של Adele. היא מבצעת את השיר על פסנתר. היא טובה, נשמעת מאד בוגרת, אבל משהו שם לא טבעי, אולי לוחץ ולחוץ מידי. עם זאת, הכישרון ישנו. יש לה צרידות מקסימה בקול, שהיא חייבת ללמוד מה לעשות איתו. כל השופטים מצביעים בעדה והיא עוברת לשלב הבא עם 87%.

המתמודדת הבאה היא גפנה רחל פינטו, בת 24 ממעלות תרשיחא, מדריכת חינוך חברתי קהילתי. היא בוחרת לבצע את "Listen" של Beyoncé. שוב קלישאת ריאליטי-שירה. יש לה לפסוס, שלא ניתן לפספס ובפיזמון היא מתחילה לזייף ללא הכרה ולרוץ לפני המוזיקה. סטטיק ובנאל ואיתי מצביעים בעדה, שירי וקרן מצביעות "אדום". אין לה קול רע, אבל למה לבחור בשיר כל כך שאפתני, שאת לא מסוגלת לבצע? אסף מצביע בעדה ברגע האחרון והיא מסיימת את האודישן עם 69%. קרן חושבת שזה לא היה מספיק מהודק. שירי חושבת שהשיר לא התאים לה.

המתמודד הבא הוא יוחאי צרפתי, בן 21 מנתניה. הוא בוחר לבצע את "מתגעגעת" של נתן גושן. יש לי בעיה עם שירים של נתן גושן. הוא מבצע את זה חמוד, אבל יותר מידי כמו נתן גושן. קשה להבין מה הוא שר. אסף מצביע נגדו, בעוד שאר השופטים מצביעים בעדו. הוא מצליח להרים את המסך בסוף השיר ומסיים עם 71%. חמוד מאד. אסף נותן לו עצה להדק את הקצוות ולשפר את הדיקציה. גם קרן וגם אסף מבקשים ממנו להבדיל בין "ה" ל-"ע".

המתמודד הבא הוא נתן קטורזה, בן 17 מירושלים. הוא בוחר לבצע את "It Will Rain" של Bruno Mars. הביצוע נשמע כמו ביצוע סטודיו, מאד מקצועי. הוא יודע להופיע על במה ולשחק מול מצלמה ומדויק מאד מבחינה קולית. רואים שהוא פרפקציוניסט. כל השופטים מצביעים בעדו והוא מסיים עם 88% ועם הרבה פוטנציאל להמשך. קרן אומרת שיש לו סטאר קוואליטי וכריזמה, והיא רואה אותו בגמר.

המתמודדת הבאה היא יובל בידר פרץ, בת 27 מברור חיל, דוגמנית. היא מדברת בראיון המקדים על ההתמודדות שלה עם דיכאון וחרדה. לאודישן היא מגיעה עם בן זוגה, אסף הרץ. היא בוחרת לבצע את "הכל עד לכאן" של עמיר בניון. מזכירה זמרות דוגמת אפרת גוש. היא יודעת מה המגבלות שלה ויודעת למה היא מסוגלת. קשה לעכל אותה, ולקהל לוקח זמן לעשות זאת. איתי וקרן מצביעים "אדום", שאר השופטים מצביעים בעדה. היא מסיימת עם 67%. איתי חושב שזה נשמע כמו שיר ערש. רותם ואסי מחליטים לתת לה "Save" והיא עוברת לשלב הבא. ראוי. אסף חושב שהביצוע היה קטן, ושיש לה אינטיליגנציה מוזיקלית גבוהה. הוא מציין שזה יכול להתאים לאירוויזיון.

המתמודד הבא הוא עומר אליהו, בן 22 מרחובות, מלצר. הוא בוחר לבצע את "רק שלך" של ליאור נרקיס. אני מצטער, אבל הוא נשמע כמו מלצר מזמר, בלי לפגוע. הוא לא מובחן בקול שלו, אלא נשמע כמו חיקוי… זה לא אומר שהביצוע לא טוב, רק שהוא מעט חסר מעוף. השופטים, למעט אסף, והקהל מצביעים בעדו והוא עובר לשלב הבא עם 83%. זה היה נחמד, אבל אין לזה עתיד בתכנית. אסף חושב שהוא "צועד בצעדים שהם לא שלו". משפט יפה. קרן, כרגיל, מוכרת חלומות למתמודדים, וזה מרגיז.

המתמודד דוד סודי, מיוקנעם עלית שר את "הלב שלי" של ישי ריבו. הוא לא עובר לשלב הבא ומסיים עם 28%. גלית פחימה, מורה מאשדוד, שרה את "אולי הפעם" של עידן רייכל ומסיימת עם 49%.

המתמודד האחרון לתכנית זו הוא דוראל סעדון, בן 20 מבאר שבע. בראיון המקדים סיפר כי שוחרר משירות קרבי ומהצבא עקב דלקת פרקים. הוא בוחר לבצע את "Someone You Loved" של Lewis Capaldi. ביצוע יפה ומדויק, מבטא מדויק גם כן. מסקרן להמשך. הנוכחות הבימתית היא ללא ספק משהו שצריך לעבוד עליו. עם "כחול" מכל השופטים הוא מסיים עם 95% מרשימים מאד.

בתכנית זו עלו לשלב הבא:

  1. דוראל סעדון – 95%
  2. נתן קטורזה – 88%
  3. גאיה שאקי – 87%
  4. עומר אליהו – 83%
  5. יוחאי צרפתי – 71%
  6. יובל בידר פרץ – 67%

ניתן לצפות בפרק המלא כאן.

התכנית החמישית נפתחת באזכור הלהיט הגדול של אירוויזיון 2019, "Soldi" של Mahmood. למה? כי המתמודד הבא הולך לשיר אותו. המתמודד הוא יהל יעיש, בן 23 מגן יבנה. מתמודד X Factor בעבר. הראיון המקדים עוסק בסבתא שלו, ימימה, שלה פתח עמוד אינסטגרם מצליח. הוא מתחיל את השיר במהאוול בערבית מתוך השיר. הוא חמוד מאד, וחתיך, לא בטוח שזה השיר שהוא היה צריך לשיר. זה לא מצליח לפרוץ על הבמה. האם יש שם פוטנציאל? ללא שום ספק. איתי מפתיע ומצביע "אדום" ואחריו גם אסף. קרן וסטטיק את בנאל מצביעים "כחול". הקהל אהב אותו וכעת הוא תלוי רק בשירי. איתי טוען שזה שיר קל, שאין בו כלום, ושציפה ממנו ליותר עקב כך. שירי מחליטה להצביע בעדו, והוא עובר לשלב הבא עם 71%.

המתמודדת השנייה היא זהר מנור, בת 25 מגבעתיים/רמת אפעל. סטודנטית לחינוך מיוחד. היא בוחרת לשיר את "ננה בננה" של נטע ברזילי. ההגשה שלה מאד אינטילגנטית, גם אם גנרית. יש לה סגנון שירה עדכני, היא נשמעת כמו… ובכן… עשרות זמרות אחרות, אבל עשרות מצוינות. שירי מציינת כי היא מאד מדויקת, אכן. השיר אגב, מבוצע בגרסת בלדת Pop-RnB, שזה מאד מגניב ומרענן. כל השופטים מצביעים בעדה והיא מסיימת עם 88%.

המתמודדת הבאה היא מורן אהרוני, זמרת, יוצאת "כוכב נולד 4". הייתה הבטחה מאד גדולה אז, ולא הצליחה לפרוץ בקריירת סולו. היא מספרת על כל הג'ובים שעשתה מאז. המראיינת שואלת אותה אם היא תהיה הנציגה הבאה שלנו באמסטרדם… ובכן, היא כנראה תצטרך להמתין כמה עשורים עד שהאירוויזיון יתארח באמסטרדם. היא בוחרת לשיר את "Believer" של Imagine Dragons. שיר איום בעיני. קצת כמו במקרה ג'ולייטה, גם כאן כבר בשלב הראיון המקדים רואים שמשהו השתנה, ולא לטובה. יש אבדן האש בעיניים שהיה להן לפני שנים. ווקלית, לגמרי יש לה את זה, אבל אני מרגיש שנושא המוטיבציה ילווה אותנו (או לפחות אותי) עד השלב אליו תגיע בתחרות. היא מקבלת תמיכה מכל השופטים ומסיימת גם כן עם 88%.

המתמודד הבא הוא שגיא טרבלסי, בן 30 מראשון לציון. הוא מספר בראיון המקדים כי הוציא אלבום בעבר (ואף ירד 52 ק"ג). הוא בוחר לשיר את "לך עם האמת שלך" של עדן מאירי, בעצמו יוצא "הכוכב הבא". זה קצת מלצר מזמר לדעתי, יש משהו מאד מלוקק וחסר אישיות, למרות שאין לו קול רע. לאור מי שהם בחרו לא להעביר בשלב זה, אני לא חושב שמגיע לו מקום בשלב הבא. עם "כחול" מקרן בלבד, הוא מסיים עם 47% בלבד. השופטים מחמיאים לו למרות הכל.

המתמודדת הבאה היא רחלי טרקה, בת 32 מקריית מלאכי. מתדלקת. היא בוחרת לשיר את "Issues" של Julia Michaels. עד שהיא שרה היא עשתה רושם של אנטי כוכבת. רואים שאין לה ניסיון בימתי, אבל זה לא מפריע לביטחון שלה. היא מאד easy going. רחלי עושה את המרב עם הקול המאד Soulful שלה, אבל הביצוע לא פורץ בשום שלב. השופטים מצביעים בעדה למרות כל המגרעות ומעבירים אותה לשלב הבא עם 88%. הקהל התלהב ממנה והאמת שזה המון.

המתמודד הבא הוא ניקי גולדשטיין, קומיקאי, שחקן וזמר. התמודד פעמיים בקדם אירוויזיון, ב-2011 וב-2013. הוא בוחר לבצע את "Someone You Loved" של Lewis Capaldi. יש לו את ה-signature voice שלו שאי אפשר לטעות בו, אבל לדעתי זה קול של מחזות זמר, לא קול של זמר פופ עכשווי. אני שמח בשבילו כי האירוויזיון, כפי שהוא ציין, הוא חלום ילדות שלו. האם אני חושב שהוא צריך לייצג את ישראל באירוויזיון? לא. הקהל מאד אוהב אותו, כי עם "אדום" מאסף הוא מסיים עם 85% ועם מקום בשלב הבא.

המתמודדת הבאה היא סטפני דיוניו, בת 24 מארגנטינה, כעת מתגוררת בתל אביב. היא בוחרת לבצע את "Suerte" של Shakira, הגרסה הספרדית של "Whenever, wherever". זה ביצוע קריוקי לחלוטין. אין לה יכולות קוליות מספקות, ומעבר לזה אין לי מה להגיד על הביצוע. בינוני מאד. איתי ואסף מצביעים "אדום", והיא מסיימת עם 65%.

המתמודדת האחרונה לתכנית זו היא ליהי טולדנו, בת 17. היא הבת של אבי טולדנו, מי שהיה כוכב ענק בשנות ה-60, ה-70 וה-80, נציג ישראל לאירוויזיון 1982 ומלחין השיר הישראלי לאירוויזיון 1983. היא בוחרת לשיר את "אף אחד" של מירי מסיקה. יש משהו בטונציה שלה, שנשמע מאד כמו אבי טולדנו. יש בזה משהו מאד תיאטרלי, קצת בית ספר לאמנות. כל השופטים מצביעים בעדה, אבל לוקח לחלקם זמן להשתכנע. היא מסיימת עם 91%. אסף מציין שהיא שרה דומה לאבי טולדנו. סטטיק טוען שזה נשמע ישן וטוב.

בתכנית זו עלו לשלב הבא:

  1. ליהי טולדנו – 91%
  2. זהר מנור – 88%
  3. מורן אהרוני – 88%
  4. רחלי טרקה – 88%
  5. ניקי גולדשטיין – 85%
  6. יהל יעיש – 71%

ניתן לצפות בפרק המלא כאן.

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.