2019: בקשות לשנה החדשה – חלק א'

אני גאה לפתוח את עונת 2019 בסדרת פוסטים אשר ידברו על הבקשות (שלי) לשנה החדשה. מי יגיע במאי הקרוב לישראל לייצג את מדינתו? אנחנו עדיין לא יודעים, אבל ניתן לקוות ולהצביע על כמה מהאמנים בעלי הפוטנציאל, שאנחנו שואפים שייצגו את מדינתם בתחרות. בסדרה זו אשתדל להיות ריאלי (לא תמיד) ולבחור את האמנים שיש איזשהו סיכוי סביר שיעשו אירוויזיון. למשל, אמנע משמות גדולים מידי, שככל הנראה לא יסכימו להתמודד בתחרות, כמו גם אמנים מבוססים מישראל, שלא הולכים להתמודד ב"הכוכב הבא"… בנוסף, אני מתעלם גם מאמנים שכבר ייצגו את מדינתם בעבר, למרות שהאפשרות הזו תמיד קיימת וריאלית. אז שנתחיל? בפוסט זה נתמקד בעשר המדינות הראשונות: אוסטריה, אוסטרליה, אוקראינה, אזרבייג'ן, איטליה, איסלנד, אירלנד, אלבניה, אסטוניה וארמניה.

austria אוסטריה
Anna F. – בת 32, ילידת Friedberg. ב-2009 פרצה כשחיממה את המופע של לני קרביץ בסיבוב ההופעות האירופאי שלו. ב-2014 חיממה את המופע של James Blunt במרכז אירופה. שחררה עד כה שני אלבומים. ב-2015 הייתה חברה בצוות שחיפש אחר מועמדים לייצוג אוסטריה באירוויזיון 2015. ייתכן שמוכרת לחלק מכם בזכות שיתוף הפעולה עם הצמד הישראלי TYP (עברי לידר וג'וני גולדשטיין) בשיר All of Me:

KIDS N CATS – להקת פופ אלטרנטיבי מוינה. בעלי פוטנציאל לקחת את אוסטריה לשלב הבא בתחרות ולצאת מהמוזיקה השמרנית שהיא מנת חלקה. מצד שני, הם יכולים מאד לסיים כמו Triana Park.
Leyya – צמד מ-Eferding, שעושים מוזיקת דאב-אלקטרו-פופ וטריפ הופ. המוזיקה שלהם נעה בין קודרת לחולמנית. קיימים מ-2013, אך עשו את הפריצה הגדולה ב-2016 אחרי שטיפחו קהל אירופאי חובב הז'אנר. הסגנון שלהם פופולרי מאד בסצנת האינדי, אך יכול להישמע משעמם לאוזניי החובבים.
Mavi Phoenix – ראפרית וכובת פופ ילידת Linz. אם תרצו, שילוב של איגי אזלייה ודמי לובאטו. בשירים שלה יש אלמנטים של מוזיקת Trap, טכנו ולו-פיי פופ. מאד מרעננת, מאד נכונה ועכשווית, גלובלית, לא ניתן לנחש מהיכן היא על המפה.
Soap&Skin – הפרויקט המוזיקלי של המוזיקאית והזמרת Anja Plaschg. עושה מוזיקאית מגיל צעיר וכבר הספיקה לקבל הכרה עולמית כשקיבלה את פרס ה-European Border Breakers Award. עושה מוזיקת פופ אקספרימנטלית, דארק וייב ניאו קלאסי, קצת מלנכולי, שוב.
כמעט נכנסו לרשימה: Mynth, Granada, GuGabriel, Parov Stelar, S.P.O.T.S, SOHN, The Beth Edges, Mile Me Deaf, Tirana ו-A.G.Trio.
au אוסטרליה
Bobby Andonov – בן 24, יליד מלבורן. מוזיקאי אוסטרי ממוצא מקדוני. עושה פופ אמצע הדרך קליט וקצת R&B מיינסטרימי. ב-2008 ייצג את מקדוניה באירוויזיון ג'וניור ב-2013 השתתף ב-Australia's Got Talent והגיע לגמר. חתם לפני 3 שנים ב-Hollywood Records ולפני שנה הוציא את הסינגל הראשון שלו.
Dean Lewis – בן 30 מסידני. אד שירן המקומי, אשר הסינגל האחרון שלו נכנס למצעדים ברחבי אירופה.
Jarryd James – בן 33, סינגר-סונגרייטר יליד Brisbane. היה פעיל מוזיקלית במשך שנים עד לפריצה הגדולה עם יציאת אלבום הסולו שלו ב-2015. מזכיר קצת את סם סמית' בכך שהמוזיקה שלו היא פופ-RnB בקול מעט פלצטי. סינגל הבכורה שלו מאד הצליח, אך הוא לא הצליח לשחזר את אותה ההצלחה מאז.
Reigan – בת 29, ילידת Maida Vale. הגיעה למקום ה-11 באיידול האוסטרלי ב-2006. הייתה חברה בלהקת Scarlett Belle. ב-2014 הגיעה למקום הרביעי באקס פקטור האוסטרלי ואז קיבלה חוזה הקלטות ב-Sony Music. הוציאו שני EP's, אך טרם הוציאה אלבום.
Betty Who – בת 26, ילידת סידני. זמרת ויוצרת, המבצעת בעיקר פופ קליט ונגיש, דאנס ופאוור פופ במבטא אוסטרלי חמוד….
כמעט נכנסו לרשימה: Mansionair ו-The Veronicas.
ukraine אוקראינה
Max Barskih – בן 28, יליד חרסון. שם דבר בסצינת המוזיקה המקומית. זמר פופ ודאנס פופ. פרץ לפני עשור ב-Star Factory המקומי. ב-2011 זכה בתואר זמר השנה. ב-2012 התמודד בקדם המקומי וסיים במקום השני. ב-2017 הלחין את השיר של Tayanna לקדם המקומי, שסיים במקום השני והיה חביב חובבים.
Funking Smoothie – להקת בנות במובן המגניב של המילה. מזכירות את פיפת' הרמוני, רק שהמוזיקה שלהם יותר אדג'ית והרבה יותר פאנקית. גם באטיטוד הן לוקחות בענק.
Gorchitza – הרכב מוזיקה אלקטרונית המגיע מקייב. עושים מוזיקה גרובית נהדרת. קיימים כבר למעלה מ-10 שנים, הוציאו עד כה 4 אלבומים.
KADNAY – צמד הקיים כבר 6 שנים. עושים אלקטרופופ ואינדי-פופ. הוציאו שני אלבומים ושני EP's. שרים באנגלית, אוקראינית ורוסית. התמודדו בקדם המקומי פעמים בשנתיים האחרונות. ב-2018 סיימו במקום השלישי בגמר הקדם, כאשר הם במקום השני בהצבעת הקהל.
Onuka – להקת אלקטרו פולק מופלאה, אשר הייתה המופע האמנותי המרכזי באירוויזיון 2017. משלבים כלים מסורתיים עם אלמנטים אלקטרוניים. מקים ההרכב הוא Yevhen Filatov, שהיה אחד השופטים בקדם המקומי ב-2018. הוציאו עד כה שני אלבומים.
כמעט נכנסו לרשימה: A N T O N I N A project, Atmasfera, Black Light Coma, Charlie, Alloise, Kozak System, MamaRika, Maruv, Sasha Karyagna ו-The Hardkiss.
azerbaijan אזרבייג'ן
Aygün Kazımova – בת 47, ילידת באקו. זמרת פופ, אלקטרו ופולק. פופולארית גם בטורקיה וברוסיה. ב-1992 זכתה ב-"The Voice of Asia". מאחוריה למעלה מ-20 אלבומים ודואט אחד עם סנופ דוג. מתאימה לתחרות כמו כפפה ליד.
Rauf – בן 31, יליד באקו. זמר פופ ו-RnB. אחד הזמרים הפופולאריים במדינה.
Röya – בת 36, ילידת Agdam. החלה את הקריירה שלה בלהקת הבנות W-Trio ב-1999. ב-2003 יצאה בקריירת סולו.
Miri Yusif – בן 40, יליד באקו. ראפר ומוזיקאי היפ-הופ ורגאיי. היה חלק מלהקת ההיפהופ הראשונה במדינה, Dayirman. מאז יצא לקריירת סולו מצליחה.
Zamiq – בן 35, יליד באקו. זמר פופ. החל את הקריירה כמגיש חדשות ב-2004, אך מעט לאחר מכן הזניק את הקריירה המוזיקלית שלו.
italy איטליה
Alessandra Amoroso – בת 32, ילידת Galatina. זמרת פופ ו-Soul. ב-2009 זכתה בתכנית הכשרונות Amici di Maria De Filippi. ב-2014 הייתה לאמנית הראשונה שזכתה בפרס MTV Europe Music Award בקטגוריית האמנים האירופאיים.
Michele Bravi – בן 24, יליד Città di Castello. זכה ב-2013 ב-X Factor האיטלקי. ב-2017 התמודד בקטגוריית האמנים המבוססים בפסטיבל סנרמו עם השיר "Il diario degli errori". הסינגל לשירו מהפסטיבל זכה למעמד של פלטינה כפולה.
Giovanni Caccamo – בן 27, יליד Modica, סיציליה. זמר פופ ואלקטרו-פופ. למרות שלא עלה ב-2010 לשלב ההופעות החיות ב-X Factor האיטלקי, כוכבו דרך מס' שנים לאחר מכן. ב-2015 זכה בקטגוריית האמנים הצעירים בפסטיבל סנרמו. כתב שירים לנציגות איטליה לאירוויזיון, Francesca Michielin ו-Emma Marrone.
Elodie – בת 29, ילידת רומא. התחרתה בעונה השלישית של X Factor האיטלקי והודחה מוקדם. בתחרות Amici di Maria De Filippi סיימה שנייה ומאז הקריירה שלה בעליה. הוחתמה ביוניברסל מיוזיק. ב-2017 התמודדה בפסטיבל סנרמו עם השיר "Tutta colpa mia", אשר הסינגל שלו הגיע למעמד פלטינה. השיר האחרון שלה הגיע גם כן למעמד זהה.
Renzo Rubino – בן 30, יליד Martina Franca. ב-2013 השתתף בפסטיבל סנרמו עם שיר על אהבה הומוסקסואלית במסגרת קטגוריית האמנים הצעירים. הוא לא זכה בקטגורייה שלו, אך קיבל את הפרס על שם מיה מרטיני מטעם המבקרים. השתתף שוב בסנרמו, הפעם בקטגוריית האמנים המבוססים, ב-2014 (מקום 3) וב-2018.
Antonio Spadaccino – בן 35, יליד Foggia. ב-2005 זכה בתחרות  Amici di Maria De Filippi.
כמעט נכנסו לרשימה: Eman, Sergio Sylvestre, Thomas, Urban Strangers, Giulia Luzi,
Zero, Erica Mou, Assoluto, Shanguy, Lorenzo Fragola, Alice Paba, Rachele Bastreghi,
Marco Carta, Noemi, Annalisa, Chiara, Antonio Maggio, Kharfi, Bianca Atzei, Giusy Ferreri, Cesare Cremonini ו-Elisa.
iceland איסלנד
Friðrik Dór – בן 29, יליד Hafnarfjörður. זמר פופ ו-R&B. החל את דרכו כמתופף בלהקה, אך הספיק לצאת בקריירת סולו ולהוציא שני אלבומים. ב-2015 סיים במקום השני בקדם המקומי.
Jóipé X Króli – צמד היפ-הופ, הכותב מוזיקת אורבנית, מודרנית וקליטה. מצליחים להיות מגניבים ונגישים בו זמנית.
Moses Hightower – להקה סופר מגניבה מרייקיאוויק. הסגנון שלהם זה אינדי Soul והם קיימים כבר 11 שנים. הוציאו עד כה 4 אלבומים.
Hafdís Huld – בת 39, ילידת רייקיאוויק. לשעבר סולנית להקת GusGus. ב-1999 עזבה את הלהקה וב-2006 הוציאה את אלבום הבכורה שלה. ב-2008 התמודדה בקדם המקומי עם השיר "Boys and Perfume", אך לא עלתה לגמר הקדם.
Elísabet Ormslev – לא זמרת מבוססת, אך בעלת קול גדול. לקחה חלק בקדם המקומי ב-2016, עלתה לגמר וסיימה בו במקום השישי והאחרון. ככל הנראה מדובר גם בחובבת אירוויזיון מן השורה.
כמעט נכנסו לרשימה: Agent Fresco, Alda, Albatross, Axel Flóvent, Dikita, Febrúar, GDRN, Jón Jónsson, Of Monsters and Men ו-Quarashi.
ireland אירלנד

Aine Cahill – בת 24, ילידת מחוז קאוואן. בארבעת השנים האחרונות בנתה לעצמה שם במדינה ונחשבת הבטחה גדולה במוזיקה המקומית. הוציאה EP אחד וקיבלה תשומת לב גם מבריטניה השכנה, כאשר הוצגה כ-One-to-Watch בעיתון הגארדיאן.

Come On Live Long – להקת רוק אינדי/אלטרנטיבי. הוקמה ב-2010 והספיקה להוציא כבר שלושה אלבומים ו-EP אחד. המוזיקה שלהם היא לרוב אמביינט רחפני וחולמני.
EDEN – בן 22, יליד דאבלין. עושה סוגים שונים של פופ ומוזיקת אלטרנטיבית, וירטואוזי מבחינה מוזיקלית, מזכיר את סם סמית' קולית. מאחוריו קריירה עשירה כמפיק מוזיקלי, אך הוציא את אלבומו הראשון השנה.
Heathers – צמד אחיות, ילידות דאבלין, אשר מתפקדות כצמד אינדי פופ כבר למעלה מ-10 שנים. הוציאו עד שני אלבומים, האחרון לפני 6 שנים. יכולות להתחלק לאירופה בגרון בקלות. בשנה שעברה שמן עלה כנציגות איריות אפשריות באירוויזיון.
Talos – להקה מקורק. עושה מוזיקת רוק אלקטרונית אמביינטית אלטרנטיבית. בנו לעצמם שנים בשנים האחרונות ורק בשנה שעברה הוציאו את אלבום הבכורה שלהם. לא החומר שבדרך כלל נשלח לאירוויזיון, אבל תמיד ניתן לקוות.
כמעט נכנסו לרשימה: Bad Bones, Erica Jennings, Gavin James, Greywind, Hawk ו-The Cast of Cheers.
albania אלבניה
Egzona Ademi – זמרת ג'אז ופולק. בוגרת X Factor האלבני, בו סיימה במקום השמיני ב-2013. מאז הספיקה להשתתף ב-Kënga Magjike ובשנה שעברה אף ביצעה בפסטיבל שיר של אדריאן הילה.
Elina Duni – בת 37, ילידת טיראנה, אלבניה. מוזיקאית ג'אז. עזבה בגיל צעיר לשווייץ, אך הקריירה המוזיקלית שלה היא באלבניה מולדתה.
Alban Ramosaj – בן 22, יליד Ede, הולנד, להורים קוסובארים. זמר, מוזיקאי ומפיק מוזיקלי. הגיע לחצי הגמר ב-"The Voice" האלבני, ומשם הפך לכוכב במדינה. זכה בפרס במסגרת פסטיבל "Kenga Magjike". חוטא בדוגמנות מידי פעם.
Alban Skenderaj – בן 36, יליד Lushnjë. נחשב לכוכב גדול, אשר ויתר על ההשתתפות באירוויזיון מאד ההפסד ב-FIK 2010, בה סיים במקום השני. שופט ב-X Factor המקומי. זכה ב-Kënga Magjike ב-2012. מאחוריו קריירה ארוכה ומכובדת.
Dafina Zeqiri – בת 29, ילידת פרישטינה, קוסובו, אזרחית שבדיה. זמרת פופ, דאנס ו-RnB ב-2007 השתתפה בפסטיבל הראשון שלה וזכתה בו. ב-2008 זכתה בפרס בפסטיבל "Kënga Magjike". מאז השתתפה וזכתה בפסטיבלים רבים. הוציאה עד כה 3 אלבומים.
כמעט נכנסו לרשימה: Besa Kokëdhima, Elvana Gjata, Flori Mumajesi ו-The Freelancers.
estonia אסטוניה
Frankie Animal – להקת אינדי רוק, הפעילה משנת 2012. ייסדו את פסטיבל Noortebänd. הוציאו עד כה EP אחד ואלבום אחד. ניסו לייצג את אסטוניה באירוויזיון ב-2018 וסיימו בגמר במקום השביעי.
Iiris – בת 27, ילידת טאלין. זמרת אלקטרופופ ודרים פופ. לא זרה לקדם האסטוני. בנסיונה הראשון ב-2008 הגיעה למקום השני, ב-2010 למקום הרביעי. ב-2018 הגיעה למקום הרביעי בשיתוף פעולה עם Agoh. הוציאה שני אלבומים ו-EP אחד.
Lenna – בת 32, ילידת טאלין. סינגר-סונגרייטר ושחקנית. שרה ויוצרת פופ, אלקטרופופ ורוק. התחילה את הקריירה כחלק מלהקת Vanilla Ninja, וייצגה את שוייץ עם הלהקה באירוויזיון 2005, אז סיימו במקום השמיני. השתתפה מספר פעמים בקדם האסטוני, ב-2010 וב-2012 הגיעה למקום השני. הוציאה עד כה שני אלבומי סולו.
Mariliis Jõgeva – עוד זמרת פופ מקומית, שאין לי הרבה מידע עליה, אבל היא אחלה של יוצרת פופ קליט וכיפי. כתבה שיר לקדם האסטוני ב-2015, שלא הצליח בלשון המעטה, אך בעלת ניסיון עשיר ומוערכת במדינתה.
Púr Múdd – הרכב דאנס-אלקטרוני, המגיע מטאלין ומ-Viljandi. שמבצע את רוב שיריו באנגלית. נשמעים מאד נכונים, אולי מיינסטרימים מידי, אבל כאלה שיצליחו לרקום המנון אצטדיונים אפקטיבי (כן, ביתן 2 הוא לא אצטדיון, אבל עדיין).

כמעט נכנסו לרשימה: Helen Adamson, Jana Kask, Kerli, Leslie Da Bass, Liis Lemsalu, Marylin Tilga, Mick Pedaja, Noëp, Beyond Beyond, Kristel Aaslaid

armenia ארמניה
Marta Kirakosyan – סיימה במקום השני בדפי ארבסטיל, הליך הבחירה הארמני לאירוויזיון, ב-2017. הוכיחה שם יכולות ווקליות ובימתיות יוצאות מן הכלל ומוזיקליות מרשימה. אישית, היא החלה אצלי כבלתי נסבלת ואט אט הפכה לפייבוריטית.
Layana – בת 33, מירוואן. בוגרת הקונסרבטיון המקומי. זמרת פורח, הכי יכולה להרים את תל-אביב באוויר. מי שלא שמע את "קמץ קמץ", לא שמע להיט קווקזי מעודו.
Lidushik – בת 19, מירוואן. נראית הכי אנטי כוכבת שיש, אבל עושה חיל במוזירה המקומית. החלה את הקריירה כילדה כוכבת לפני 10 שנים. שרה פופ, דאנס ומוזיקה אתנית.
Collectif Medz Bazar – הרכב מוזיקלי פולקלוריסטי מופלא וצבעוני המגיע מפריז, צרפת. עושה מוזיקה אתנית שמחה ומרקידה לצד מוזיקה נוגה וקודרת. שרים בארמנית, אך גם בצרפתית, ובכך מייצגים את דמותו של המהגר הארמני ברחבי העולם.
Anna Papyan – סינגר סונגרייטרית, בוגרת The Voice המקומי. עד כה הוציאה רק שיר אחד, אך הוא מופלא בעיני.
לא נכנסו לרשימה: Alin Goyan, Deti Picasso, Hasmik Araqelyan, Khatchadour Khatchadourian,, Lilit Hovhannisyan, Mariam Melik-Bakhshyan, Asmik Shiroyan, Reincarnation, Sofi Mkheyan ו-Srbuk.

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.