2018: עדכון – 179 ימים לאירוויזיון

eurovision_heart אירועי השבוע הקרוב (12-18/11/17)
* 12/11 – ישראל: תכנית אודישנים רביעית.

eurovision_heart כללי
* במסיבת עיתונאים שערכה רשות השידור הפורטוגלית, RTP, חשפה כי בניגוד לאמירה מלפני מספר שבועות, 42 מדינות ישתתפו באירוויזיון 2018, ולא 43. המדינה שלא כלולה ברשימת המשתתפות היא מקדוניה. ניתן לקרוא על הסיבה שהובילה לפרישתה כאן. פירוט בהמשך.
* בנוסף, במסיבת העיתונאים נחשפו סמליל וסיסמת השנה. הסיסמה היא "All Aboard" ואת הסמליל ניתן לראות בתמונת הנושא לימין הפוסט. הסיסמה היא המשך ישיר לסיסמאות השנתיים האחרונות, "Celebrating diversity" ו-"Come together" ומייצגת שותפות והכללת הכל בהשתתפות.

לפי ההסבר באתר הרשמי של התחרות, פורטוגל תמיד היוותה גשר בין אירופה לעולם בעקבות מיקומה הגאוגרפי, וליסבון הייתה במרכז נתיבים ימיים שונים אל אירופה וממנה. באמצעות המסר בסלוגן, ליסבון מזמינה את הקהילה הבינלאומית להתאחד במאי הקרוב בצל קורתה. אירופה היא אסופה של אומות רבות, מה שהיווה השראה לעצבי הסמליל השנה ליצור מספר סמלילים, במקום אחד בודד. בנוסף לסמליל הראשי, המציג קונכייה, נוצרו 12 סמלילים נוספים. הסמלילים מייצגים צורות חיים שונות המתקיימות בים ואת פלאי העולם שמתחת למים. בדיוק כמו באירופה, גם מתחת לים מתקיימות צורות חיים שונות, אשר הכרחיות למאזן האקולוגי שלו.

9b6a4f0f23208824f9aac2fbf8a987a9.png

הסמלילים המרובים מייצגים גיוון, כמו גם כבוד וסובלנות לשונות. הסמליל הראשי הוא קונכיה כחולה, שנראית כמו מדרגות מעוגלות על רקע שני כתמים צהובים, שאמורים לסמל את השמש ו(אולי) את חוף הים. הסמליל הראשי נבחר עקב צורתו הספירלית ורבת השכבות של הקונכיה. המנהל האמנותי של RTP ציין במסיבת העיתונאים: "במשך מאות בשנים, פורטוגל גילתה את העולם באמצעות הים. היום, ליסבון היא עיר של כל הצבעים, נמל גדול של תרבויות וצלילים שמזמינים אתכם לעלות לסיפון".
* עוד נחשף במסיבת העיתונאים כי מכירת הכרטיסים תחל בסוף החודש ובמקום אירוע "השטיח האדום" יהיה אירוע "השטיח הכחול".
* החלוקה לחצאי הגמר תתרחש ב-29 לינואר.
* אמנם לא רלבנטי ל-2018, אך אכן מדובר בחדשה שראוי להתייחס אליה: על פי Eurovoix, רשות השידור של ליכטנשטיין הודיעה כי היא מתכוננת לבכורה בשנת 2019. רשות השידור של ליכטנשטיין עדיין לא חברים ב-EBU והם כעת מנהלים דיונים עם ה-EBU כדי להצטרף לאיגוד. במהלך 2018 (ככל הנראה בסופה) תערוך המדינה את ה-"Liechtenstein Music Contest" באמצעותה תבחר את הנציג והשיר לאירוויזיון 2019.

au  אוסטרליה
Esctoday מדווח כי גם השנה, ובניגוד לשמועות המוקדמות, אוסטרליה תיבחר באופן פנימי את הנציג/ה שלה לאירוויזיון 2018. התכניות לגבי הקדם המקומי ייאלצו להמתין ל-2019.

italy איטליה
רשימת המשתתפים בקטגוריית הצעירים של פסטיבל סנרמו הצטמצמה ל-16, והיא ניתנת לצפייה כאן.

armenia ארמניה
נציגת 2015 כחלק מהרכב, Tamar Kaprelian, אישרה בציוץ בטוויטר כי היא תישלח שיר לקדם הארמני, "Depi Evratesil". השיר יולחן על ידי המוזיקאי הארמני-אמריקאי, Sebu Simonian, ויופק על ידי המפיק המוזיקלי הארמני-קנדי, DerHova.

bulgaria בולגריה
עמוד הטוויטר הרשמי של רשות השידור הבולגרית עבור האירוויזיון, צייץ השבוע כי גם עבור 2018 תהיה בחירה פנימית ולא קדם. החוקים לבחירה הפנימית, שטרם פורסמו, אושרו, לפי הציוץ. שיטת הבחירה תהיה דומה או זהה לזו של 2017.

germany גרמניה
רשות השידור הגרמנית, NDR, החליטה כי במקום פאנל אירופה, אשר תוכנן לכלול 100 אנשים מרחבי היבשת, הפאנל יכלול תושבים גרמניים בלבד, וזאת מאחר והטלווטינג הגרמני קלע לטעם האירופאי באירוויזיונים האחרונים. ייתכן והלא גרמניים שנרשמו דרך האתר יוכלו להצביע באחד מהשלבים הבאים.

greece יוון
השמועה אומרת שרמת השירים שרשות השידור היוונית קיבלה נמוכה מאד. לפי מה שדווח באתר OGAE היווני, 5 שירים יתמודדו בקדם המקומי, והם:

  • Areti Ketime – Μin xechnas ton ilio
  • Gianna Terzi – T' oniro mou
  • Chorostalites – Apo tin Kriti os tin Thraki
  • Tony Vlachos – Baila jazz
  • Duo Fina – Idio tempo

רשות השידור היוונית, ERT, שלחה הודעה לחברות התקליטים של האמנים בבקשה לכסות את הוצאות המשלחת אם האמנים שלהם יזכו בקדם. חברות התקליטים שיסרבו, שיריהם לא יוכלו להשתתף. מקור.

latvia לטביה
30 שירים העפילו מבין 63 שירים שהועלו לאתר הקדם הלטבי, ה-Supernova. הם הופיעו ביום ראשון האחרון בקניון מקומי מול שופטים אשר יצמצמו את הרשימה ל-22. מקור (כולל רשימת השירים והאמנים שהעפילו לשלב זה). מספר פייבוריטים שצוינו בבלוג לא העפילו. לעומתם, השיר "Esamiba" המושר בלטבית יצר באז קל בקרב חובבי התחרות לאחר ההופעה החיה בקניון. דווח כאן כי הרשימה צומצמה כבר, אך תיחשף רק באמצע ינואר.

fyr_macedonia מקדוניה
Eurovoix מדווח על תגובת רשות השידור המקדונית (MRT) על הידיעות כי לא תשתתף באירוויזיון הקרוב עקב חוב של 500,000 אירו לאיגוד השידור האירופאי והשעייתה עקב כך מאירועי האיגוד. לפי גורם רשמי אנונימי, החוב היה דווקא גבוה בהרבה לפני 5 שנים והצטמצם במהלך התקופה שעברה מאז. פגישה נערכה בין גורמים רמי דרג ב-EBU וב-MRT, שבה הוחלט להסיר את הסנקציות שהוטלו על MRT. אם זאת, מקדוניה נעדרת מרשימת המדינות המשתתפות השנה בתחרות.

norway נורבגיה
שירי הקדם ייחשפו ב-15 לינואר במלואם. מקור.

san_marino סן מרינו
נודע כי 3  מבין 10 המשתתפים בריאליטי שירה המיועד, 1in360, ייבחרו על ידי מתן "Wildcard". ה-Wildcard הראשון יינתן על ידי מועדוני חובבים ברחבי היבשת והעולם. מועדוני החובבים יכולים להיות רשמיים, כמו ה-OGAE וה-INFE, אך גם יכולים להיות קבוצות אירוויזיון אחרות בפייסבוק או בטוויטר. עד כה הוגשו לרשות השידור המקומית, 600 מועמדויות/שירים. מקור. עם זאת, נראה כי לא ניתן לזהות אילו מהמועמדויות אמיתית ואילו מקורן בהטרלה אינטרנטית.

spain ספרד
לאחר מספר שבועות של ספקולציות, ככל הנראה רשות השידור הספרדית זנחה את הרעיון של השימוש בריאליטי השירה "Operación Triunfo" כפלטפורמה לבחירת הזמר, וזאת עקב אחוזי הצפייה הנמוכים. הנציג והשיר ייבחרו בבחירה פנימית. מקור.

finland פינלנד
נמסר כי Brian Friedman, הכוריאוגרף של X Factor UK, יביים את ההופעה הפינית באירוויזיון. שרה והצוות הפיני כבר הקליטו כמה שירים פוטנציאלים, בחלקם היא הייתה מעורבת בכתיבה בעצמה. הם ממשיכים לחפש שירים פוטנציאלים, ויקבלו החלטה בדבר שלושת השירים שיתחרו בקדם לקראת 2018.

croatia קרואטיה
המדינה טרם בחרה את נציגה לתחרות. השמועות מדברות על Damir Kedžo.

russia רוסיה
פיליפ קירקורוב פרסם הודעת מזל טוב בפייסבוק למלחין היווני Dimitris Kontopoulos. השניים שיתפו פעולה בשירי אירוויזיון רבים. הוא הזכיר בברכה את ה-Dream Team, הכולל גם את הכוראוגרף Fokas Evangelinos וציין כי הם מכינים את השתתפותם לתחרות של 2018:

23244397_10155798116741308_2313529345479895210_n.jpg

sweden שבדיה
הצהובון השבדי, אפטונבלדט, מציין כי מבין משתתפי השנה במלודיפסטיבלן נמצא את Mendez, שהשתתף במלודי' של 2002 ו-2003, Felix Sandman, חבר בלהקת FO&O, שהשתתפו בשנה שעברה במלודיפסטיבלן והגיעו לגמר ו-Samir & Viktor. ל-Benjamin Ingrosso, שהשתתף במלודי' בשנה שעברה וסיים במקום החמישי והצהיר כי אינו מעוניין להשתתף השנה, הובטח מקום בתחרות אם יתחרט. בכתבה נוספת בצהובון צוינו גם השמות הבאים כשמשתתפים: Alcazar, Ida Redig, John Lundvik ו-Olivia Eliasson.

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.