2020: רומניה – סיקור ה-Selecția Națională

הקדם הפרטי הראשון בתולדות רומניה כאן. הזמרת Roxen תבצע הערב חמישה שירים, מתוכם ייבחר הזוכה בשילוב קולות הקהל והשופטים. הקדם נערך ב-Sala Sporturilor "Romeo Iamandi", אשר בעיר Buzău.

מנחת הערב ונציגת 2009, Elena Gheorghe, פותחת בדברים. אליה מצטרף המנחה Connect-R, נציג מולדובה 2006. ואז, סרטון קצר, שנלמד להכיר את נציגת 2020, Roxen. הם מציגים את חמשת השופטים: Crina Mardare, אחריה Luminita Anghel, נציגת 2005, Edward Sanda, Alin Opera ו-Andrei Tudor. האתנחתא הקומית של הערב מצטרף אל המנחים… אני מניח שזה היה מצחיק אותי אם הייתי דובר רומנית… התחרות מתחילה.

Beautiful Disaster – בסקירת השירים כתבתי: "לשיר הזה יש וייב יותר אפל. העיבוד נשמע כמו מסרט אימה. יש בו משהו ניינטיזי, שמזכיר את להקות האינדי-פופ מאותה תקופה. יותר מדויק לומר שזה מנסה לחקות את הצליל של Billie Eilish. לא רע. 3/5."
בהופעה החיה: הוידאוארט הוא כחול , עם הבזקים של צהוב וכתום. בוידאוארט ידיים גדולות ומפחידות. היא לובשת שמלה כחולה עם כוכבים עליה. החלק התחתון של השמלה שקוף לגמרי. המצלמה מתמקדת על פנייה, ואז סובבת סביבה. היא לבדה על הבמה, ולא קורה שם הרבה. מצד שני, זה נותן את תשומת הלב לשיר עצמו.
השופטים מעירים כי לא מדובר בשיר הכי שמח הערב, וכי הוא לא הבליט את יכולותיה הקוליות. הם מחמיאים לוידאוארט. Andrei Tudor חושב שהלחן של השיר חזק ושונה. אחד השופטים ציין כי השיר התאים לקול של רוקסן ומאפשר לה אופן מודרני של שירה.

וכבר מתחילים במופע הביניים. אלוהים, זה הולך להיות ערב ארוך. Dora Gaitanovici מבצעת מחרוזת משירי רומניה באירוויזיון, כולל רומניה 2016, שלא זכה להופיע באירוויזיון.

Cherry Red – בסקירת השירים כתבתי: "השיר הוא מידטמפו, המשלב אלמנטים של מוזיקה לטינית ורגאטון. זה מזכיר שירים של Clean Bandit ואת "Lush Life" של Zara Larsson. מסתמן כאחד מחביבי החובבים ויכול בהחלט להתמודד על ניצחון ברוטרדם. לטעמי, הוא דומה מידי ללהיטים דומים כמו הנ"ל ושירים של הזמרות Inna, Bebe Rexhe ודומיהן. 3/5."
בהופעה החיה: היא לובשת שוב שמלה שקופה למחצה, כשהפעם שיערה מוצמד לראשה. אליה מתלווים ארבעה רקדנים חשופי חזה. בוידאוארט דמותה משוכפלת. היא מתקשה מאד ווקלית, ובאופן כללי משדרת אדישות. לא הופעה טובה בכלל. האם היא עשתה זאת בכוונה?

השופטים מעירים ואומרים כי היא צריכה לחייך יותר, בשיר שהוא עם מסר חיובי. הם חשבו שהשיר נחמד. שופט אחד חשב שלא כל שיר קצבי חייב שיחייכו בו.

ושוב מופע ביניים. הפעם מדובר במנחה הערב, Connect-R.

Colors – בסקירת השירים כתבתי: "להיט רדיו קליל וחביב. אלקטרופופ מידטמפו. זה הכי "שמח" שיצא לה מבין שירי הקדם, אבל גם הכי למלמ"י. זה קצת כמו שיר קדם אסטוני, שנעלם מתחת לרדאר. כנראה הבחירה הכי פחות קומפטטיבית מבין שירי הקדם. 3/5."
בהופעה החיה: הבמה מוארת בצבעים סגולים ואז אורות זהובים. היא לובשת שמלה מוזהבת, שמשתלבת עם התאורה. בפיזמון יש צבעים שונים העוטפים את דמותה בוידאוארט. היא שרה קצת יותר טוב בשיר הזה, וגם זזה קצת. כנראה באמת רצתה לחבל בצ'רי רד… זה נראה יפה על הבמה, אבל השיר עצמו הוא לא התה.

השופטים חושבים שהשיר נשמע כמו להיט בינלאומי, וכי ניכר שהיא אוהבת אותו.

Natalia Gordienco, שזכתה אמש בקדם המולדבי, עולה לבצע את שיר האירוויזיון שלה ל-2020, "Prison".

אחריה עולה נציג קפריסין 2020, לבצע את השירים הקפריסאים מאירוויזיונים של 2018 ו-2019 – "Fuego" ו-"Replay".

אחריו עולה Ulrikke Brandstorp, נציגת נורבגיה, לבצע את שירה, "Attention".

הליצן מתחילת הערב, חוזר עכשיו לחקות את Conchita Wurst, זוכת אירוויזיון 2014.

Alcohol You – בסקירת השירים כתבתי: "לפי כל השמועות, זה השיר המועדף על Roxen. בלדת פופ מודרנית ועצובה, המשלבת בין הפקת דארק-פופ עגמומית לצלילי פסנתר וכינורות. האינטרו זורק לזוכה אירוויזיון 2019. זה נשמע כמו משהו, שיכלה לשיר Selena Gomez ודומותיה. בלדה חזקה, שיכולה להביא את רומניה מאד גבוה במאי. 3/5."
בהופעה החיה: זה הפייבוריט הגדול, האם היא תבצע אותו כראוי. הוידאוארט רומנטי ומציג ירח גדול מעל הים. היא נראית בובתית, עם שמלת בז' ולבן ופנפון כללי שמציג אותה הכי קלה לעיכול שאפשר להיות. היא משתדלת מאד בשיר הזה לתעל רגש. כן, היא רוצה ללכת עם השיר הזה לרוטרדם.

המנחים שופעים מחמאות. השיר ריגש אותם, וחלקם מציינים שזה הפייבוריט שלהם. שניים מהשופטים עומדים ומוחאים כפיים. אחד מהם חושב שהיא יכולה לנצח עם השיר הזה ברוטרדם.

ועכשיו תור המנחה השנייה, Elena Gheorghe, להופיע. באיזשהו שלב היא כמעט מועדת, אחרי שאחד הרקדנים דוחף אותה בטעות.

Storm – בסקירת השירים כתבתי: "השיר נפתח בצלילי פסנתר חלומיים. מבלדת דיסני בבתים זה עובר להמנון היפ-הופי בפיזמון. נחמד ורדיו פרנדלי מאד, אבל לא חזק מספיק בהשוואה לשני הפייבוריטים שאוזכרו מעלה. ההוק של השיר לא חזק מספיק והפיזמון רפטטיבי. השיר בונה דרמה בבתים, שלא מגיעה לידי סיפוק. 3/5."
בהופעה החיה: חשבתי שלעולם לא נגיע לשיר האחרון. היא עולה בשמלה פוסט מודרנית בירוק זרחני, וחליפת עור. שיערה רטוב, ובוידאוארט גלים אלקטרונים ופנייה. הפיזמון הוא כזה let down, אחרי שהשיר מתחיל דווקא טוב. גם בשיר הזה ניכר שהיא נהנית, אולי כי היא יודעת שאין לו סיכוי לזכות. היא מצליחה לעמוד בתו הגדול. היא מודה לקהל בסוף השיר. 

השופטים חושבים שהשיר מתאים לאירוויזיון, ולשיר יש פיזמון חזק. Luminita הייתה רוצה לראות רקדנים בהופעה של השיר.

להלן דירוגי לשירי הקדם, המתעדכן לאחר ההופעות:

  1. Alcohol You
  2. Beautiful Disaster
  3. Cherry Red
  4. Colors
  5. Storm

המנחים מכריזים על פתיחת הקווים. תעלה ותבוא עכשיו – Loreen, זוכת אירוויזיון 2012.

הלץ מתחילת הערב נכנס עכשיו בדמות נטע ומבצע את "Toy", בעודו מונע מהמנחים את המעטפה עם התוצאות. לבסוף, המעטפה מגיעה אל המנחה. הם מזמינים את Roxen אל הבמה. תחילה מקריאים את קולות השופטים:

0 נק' – Beautiful Disaster
1 נק' – Cherry Red
3 נק' – Colors
3 נק' – Storm
5 נק' – Alcohol You

בשילוב קולות הטלווטינג, השיר שנבחר הוא:

Alcohol You

Annotation 2020-02-29 230655

בהצלחה לרומניה ול-Roxen ברוטרדם!

ניתן לראות את הקדם שוב כאן:

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.