2020: מלטה – סיקור The X Factor רטרואקטיבי, חלק 2

The X Factor נבחר שוב כפלטפורמה לבחירת הנציג המלטי לאירוויזיון 2020. זהו סיקור רטרואקטיבי שני של הפרקים ששודרו בשלושת השבועות האחרונים. ממשיכים באודישנים הבלתי נגמרים. מסתבר שכולם במלטה שרים, אחרת איך תסבירו את כמות המתמודדים לעומת חצי מיליון תושבים? להזכירכם, ארבעת השופטים שישפטו את האודישנים הם Howard Keith Debono, Ira Losco, Alexandra Alden ו-Ray Mercieca. המנחה הוא Ben Camille.

פרק 4 – אודישנים
הפרק נפתח בגיבושון של השופטים על יאכטה, בדרכים ומאחורי הקלעים, שם מצטרפת אליהם נציגת מלטה לאירוויזיון 2019, Michela. היא לא תשב בכס השיפוט, הסירו חשש מליבכם. ממשיכים באודישנים. המתמודדת הראשונה לתכנית זו היא Danika, שהתמודדה בעונה הקודמת עם להקה, אך לא התקדמה להופעות החיות. היא מבצעת את "Another Love" של Tom Odell. יש לה קול גרוני קצת, אבל היא שרה נכון טכנית וגם מצליחה לרגש. היא יודעת במה היא טובה ובחרה שיר מצוין להדגים את היכולות שלה. השופטים כולם מסכימים לגביה והיא עולה לשלב הבא.

המתמודדת הבאה היא Francesca Busuttil, מאפרת. היא מגיעה עם אמה ובתה. היא מבצעת את "Clown" של Emeli Sandé. זה לא היה מושלם, אבל יש שם משהו שאפשר לעבוד איתו. קול קצת צרוד ושרוט, שיכול להיות מתועל למשהו מיוחד. השופטים מצביעים בעדה והיא עוברת לשלב הבא.

המתמודדת הבאה היא Amy Mizzi הצעירה, רק בת 15. היא שרה שיר מקורי בשם "Not Today". יש לה קול צעיר ובוסרי, אבל עם נשמה. אם היא באמת כתבה את השיר הזה, הפוטנציאל שם אדיר! כל השופטים מאד אוהבים אותה ומעבירים אותו לשלב הבא. תצפו לראות אותה בהופעות החיות.

בניגוד לשלושת האודישנים הראשונים, היו גם לא מעט "לא"ווים מהשופטים. הנה לקט של מתמודדים שלא עברו את האודישן: Jospeh Andrew Bajada, Luana Cintar, Marrie Azzopardi, ו-Miriana Farrugia.

המתמודדת הבאה היא Deborah C, מורה. התמודדה בכל הקדמים של מלטה בשנים 2012-2018. ב-2017 הגיעה למקום השביעי עם "Tonight". היא בוחרת לשיר את "Walk Me Home" של Pink. אלכסדרה מודאגת שהיא מתחרה כל כך הרבה, שהיא מתמקדת בתחרות ולא בעצמה כזמרת. אבל הביצוע שלה ללא ספק היה טוב, יציב ומקצועי. לשופטים יש הרבה מה להגיד, אבל לבסוף גם הם לא יכולים להתעלם מהעובדה שמגיע לה מקום בשלב הבא. אלכסנדרה מצביעה "לא", אבל שאר השופטים מצביעים בעד דברה.

המתמודדת הבא היא Francesca Borg, אחות. התמודדה בקדם 2012 וסיימה במקום ה-11 עם "Take Me Far". היא בוחרת לשיר את "Lost Without You" של Freya Ridings. קול מצוין, מאד בוגר ונוכחות בימתית. יש לה קול רוקיסטי אפילו, ואני חושב שהיא תוכל לשיר בסוגות שונות. היא תפרח בהופעות החיות. וואו, אודישן מצוין.

הבאה בתור היא Julia Balzan. היא בוחרת לשיר את "Life On Mars" של David Bowie. זה שיר מצוין, אבל מאלו שמתמודדי ריאליטי-שירה בוחרים כדי להשוויץ ביכולות הקוליות שלהם. וזה בדיוק מה שהיא עושה. השופטים מתרשמים ומצביעים בעדה. היא עולה לשלב הבא.

המתמודדים הבאים מקבלים "כן" מהשופטים: Francesca Sciberras, מדענית רפואית, Mark Debono, עובד בנק, Shazay Grima, Laura Camilleri, Miguel Bunello, Chanelle Galea, ו-Greta Attard.

והנה מגיעה Jozi. האם יש לה מה שדרוש? מסתבר כי מדובר בנערת רוק. היא מבצעת את "Baby, I'm Gonna Leave You" של Led Zeppelin. לא התרשמתי שזה מעבר לביצוע גנרי מאד. יש לה יכולות קוליות, אולי זה בחירת השיר… השופטים אוהבים ומצביעים בעדה. היא עולה לשלב מחנה האימונים.

אחריה עולה Lucia Theuma, ילידת בריטניה. היא מבצעת את "I Put a Spell on You" של Screamin' Jay Hawkins. מאד שונה מכל השטאנץ המלטי שראינו עד כה. היא נראית ונשמעת מאד אותנטית. עם זאת, לא בטוח עד כמה אפשר להביא את זה לרמה מקצועית. כמה ניתן להפוך אותה לכוכבת? אני לא רואה אותה מגיעה להופעות החיות, אבל הם הולכים להתלבט לגביה… הביצוע הזה קנה את כל השופטים והיא הבטיחה את מקומה בשלב הבא.

הבאה בתור היא Samira Cauchi. גם היא מבצעת את "She Used to be Mine" של Sara Bareilles, אך מתבקשת לשיר שיר אחר. היא בוחרת ב-"Dream a Little Dream of Me", מה שמתברר להיות בחירה יותר מתאימה. יש לה קול ג'אזי והיא נשמעת יותר טבעית. לא בטוח עד כמה היא יכולה לכבוש במה. גם היא מקבלת את הצבעות כל השופטים בעדה.

סוף סוף מתמודד. Dav. Jr, אורתופד (?). הוא מבצע שיר מקורי לפי דעתי ומוכיח כשרון לצד כריזמה בלתי ניתנת לביטול. זה מאד בולט מעל כל מה ששמענו עד כה. זה צנוע ורגיש, אך כבד. השופטים, כמובן, נופלים בקסמו. הוא עולה לשלב הבא בקלות.

המתמודד הבא הוא Mark Morales, שף. הבחור נראה כמו סטלן על. הוא מאד חמוד והביצוע שלו בהחט שובה לב, אבל מתאים לזמרי רחוב. הוא עובר לשלב, אבל אני לא רואה אותו שורד מעבר לזה. אלכסנדרה אומרת שהוא מעניין אותה. ריי מציין שהוא אוהב זמרים שלוקחים סיכונים. כולם מצביעים בעדו והוא עולה לשלב הבא.

המתמודדת הבאה היא Joanna Gauci Loporto, שמתרגשת יתר על המידה. היא מבצעת את "If I Ain't Got You" של Alicia Keys. הביצוע רועד מאד ולא מדויק. עם זאת, משהו ברגישות שלה קנה את לב השופטים, והיא ממשיכה למחנה האימונים.

תגידו שלום ל-Karl Schembri. הוא מבצע שיר באיטלקית שאינני מכיר. ואז פותח בקטע אופראי ומפתיע את כל השופטים. הביצוע מושלם, גם אם גימיקי וניכר שהוא מאד מתרגש. אין מה לעשות איתו, הוא יודע לשיר. והוא כמובן עולה לשלב הבא.

המתמודד הבא הוא Matthew Vassallo, אח. הוא בוחר לבצע את "Girls Just Wanna Have Fun" של Cyndi Lauper. הוא מבצע את השיר בגרסת Soul וזה קצת מעצבן, מאד שחצני, אבל הוא יודע לשיר ויש לו ביטחון והוא יודע להופיע מול מצלמה. השופטים נשבים בקסמו ומעלים אותו לשלב הבא.

ועכשיו הגיע הזמן למקבץ אודישנים, שהסתיימו ב"לא": Casey Sacco, Samira Galeo, Diana Formosa, עוזרת מכירות, ו-Kelsey Mercieca.

יום חדש עולה ועמו מתמודדת חדשה – Karine Caruana, שמספרת שקיבלה "לא" מכל השופטים בשנה שעברה. היא מבצעת את "Grenade" של Bruno Mars. זה קצת הופעת בית ספר, לא התרשמתי יותר מידי. היא זמרת ליווי לכל היותר. אלכסנדרה מתרשמת מכך שהיא עבדה קשה ומצביעה בעדה. היא עולה לשלב מחנה האימונים.

שמרו את הכוכבת הגדולה לסוף. Destiny Chukunyere, זוכת האירוויזיון ג'וניור 2015. היא בוחרת לבצע את "Give You Myself" של Jennifer Hudson. היא מאד מקצועית, אבל הקול שלה הוא מאד מיוחד, מיועד למוזיקת Soul וקצת גרוני מידי. הביצוע מאד מדויק וקצת תעשייתי. אירה חושבת שזה נשמע חסר מאמץ לחלוטין. היא מן הסתם עוברת לשלב הבא.

ניתן לצפות בפרק המלא כאן.

פרק 5 – אודישנים
האודישן הראשון לפרק זה הוא של Hayley Azzopardi. היא מבצעת את "The Person I Am" של Ira Losco. היא נשמעת מאד כמו Demi Lovato, וזו מחמאה. השירה שלה טובה, והיא תוכל להיות ורסטילית בתור מבצעת לדעתי. אירה מרוצה מכך שהיא שרה שיר שלה. ההימור הצליח. השופטים מצביעים בעדה והיא עולה לשלב הבא. ריי מציין כי היא צריכה לעבוד על התווים הגבוהים.

המתמודדת הבאה היא Michela Abdilla. היא מבצעת את "Love on the Brain" של Rihanna. אני חושב שהיא מנסה להישמע כמו, השירה שלה מאד גרונית. ועם זאת, יש לה קול טוב ויכולת טכנית. השופטים מתעלמים מהמינוסים ומעבירים אותה הלאה.

המתמודדת הבאה היא Ema Vella. אלכסנדרה שואלת אותה "Are you purely Maltese?", שזו שאלה דוחה לדעתי. היא בוחרת לשיר את "I'd Rather Go Blind" של Etta James. וואו, איזה קול. היא רק בת 15 ויש לה קול של מישהי ששרה כבר עשרות שנים. השופטים מסכימים שהיא נשמעת מאד מאד בוגרת יחסית לגילה. ריי חושב שיש לה את ה-X Factor. אירה חושבת שהיא יהלום בלתי מלוטש. היא כמובן עוברת לשלב מחנה האימונים.

המתמודד הבא הוא Chaz Psaila, שף. הוא מבצע את "Rockstar" של Nickelback. הקול שלו מאד מאד צרוד ורוקיסטי, אבל יש משהו מאד עצל וסטלני בביצוע שלו. ריי אומר שהוא נשמע חולה, אבל הוא אהב את זה(?). הוא לצערו לא עובר לשלב הבא.

הנה מגיע Derrick Schembri, נהג מונית. הוא בוחר לבצע את "Jealous" של Labrinth. יש לו קול מעצבן קצת, מזכיר קול של זמרי להקות בנים של פעם. עם זאת, הוא מצליח לבצע את השיר הלא פשוט הזה. הבעיה היא שהוא זמר קצת קלישאתי בביצוע שלו. אלכסנדרה אוהבת את גוון הקול שלו. היא חושבת שהוא יהיה טוב בהרכב.

המתמודד הבא הוא James Mifsud, עוסק בשירות לקוחות. הוא הגיע לשלב ששת הכיסאות בשנה שעברה, אך לא העפיל להופעות החיות. הוא מבצע את "Let It Go" של James Bay. ביצוע טוב מאד, עכשווי, יש לו קול גברי, לא מיוחד, אבל אפקטיבי. אלכסנדרה והאוורד חושבים שהוא יהיה טוב בהרכב. הוא עובר לשלב הבא.

המתמודד הבא הוא Nedved Galea. הוא בוחר לבצע את "Zombie" של The Cranberries. הוא ביצע את זה בסדר, אבל מעט חלבי לטעמי. ריי חושב שיש לו כוח בקול ושהוא מגיב לקהל. השופטים מעבירים אותו לשלב הבא.

Celine Agius היא הבאה בתור. היא מבצעת את "Rise Like a Phoenix" של Conchita Wurst, השיר הזוכה של אירוויזיון 2014. היא לא שרה עם המוזיקה ובאופן כללי נשמעת לא מחוברת. זה לא שיש לה קול רע, אבל היא חייבת משהו שיקרקע אותה. בחירה גרועה של שיר, היא צריכה לשיר רוק ולא לנסות לשיר כל כך גבוה. השופטים לא מסכימים איתי. אירה חושבת שזה היה נעים לשמיעה. אלכסנדרה חושבת שיש לה קול עוצמתי. ריי חושב שהיא צריכה עוד ביטחון. גם היא עוברת לשלב הבא.

אתם זוכרים אותה! זו Rhiannon Micallef, עוסקת בשירות לקוחות. היא השתתפה בקדמים של 2017 ו-2018 ובשניהם סיימה במקום ה-11. היא בוחרת לשיר את "I Will Always Love You" בגרסת Whitney Houston. זה ביצוע של דיווה גדולה מהחיים. היא שרה עם המון ביטחון ונשמעת מצוין. האוורד נשמע קצת מהוסס וגם אירה וריי מעבירים ביקורת. היא מקבלת "כן" מכל השופטים וממשיכה לשלב הבא.

Gail Attard חוזרת. היא התמודדה בשנה שעברה, אבל לא הגיעה לשלב ההופעות החיות. היא מבצעת את "Call Out My Name" של The Weeknd. ביצוע מצוין ומלא רגש. היא שרה מדויק בקולה מלא הנשמה. גם היא עולה, מן הסתם, לשלב הבא.

עוד חוזרת. Karin Duff המעצבנת. היא שירה שיר מקורי בשם "Little Game". זה שיר Reggae fusion מעצבן כמעט כמוה. השופטים מתרשמים ממנה. ריי חושב שהיא התפתחה בשנה שחלפה. היא עוברת לשלב מחנה האימונים.

והנה מקבץ מתמודדים שקיבלו "לא" מהשופטים: Elaine Micallef, Graziana Cauchi, Rutger Scicluna Galea, Rebecca Galea, Kurt Bezzina ו-Christabel Spiteri.

Electra Shock היא דראג קווין. היא בוחרת לבצע את "No Matter What" של Calum Scott. זה ביצוע חובבני למדי. ווקליסטית גדולה היא לא. אני גם לא רואה שם יותר מידי נוכחות בימתית. ריי אומר שווקלית היא לא מוכנה לתכנית. השופטים מצביעים ושולחים אותה הביתה.

ועכשיו שורת מתמודדים שקיבלו "כן" מהשופטים: Shirley Cachia, Rhys Fiteni, Brenda Debattista, Lorisanne Refalo, Louisa Degabriele, Kylie Meilak, Eliza Azzopardi, Maryse Briffa, Shannon Mcevoy ו-Gilbert Gauci.

הבאה בתור היא Yasmin Helledie. היא בוחרת לשיר את "Forget You" של CeeLo Green. אלכסנדרה רואה בה חלק מלהקה, וכך גם ריי. אני מסכים שהיא לא מתאימה להיות סולנית, אבל יותר רואה בה זמרת ליווי. עם הבטחה שהיא מתאימה ללהקה, היא עוברת לשלב הבא.

המתמודד הבא הוא Aaron Barbara, מוכר בחנות. חקיין של Elvis Presley. הוא בוחר לבצע את "If I Can Dream" של Elvis Presley. אחרי בקשה של ריי, הוא מבצע את "Something About The Way You Look Tonight" של Elton John. אין הבדל בין הביצועים. שניהם לא מדויקים, חובבנים. אלכסנדרה נהנית משום מה. אבא שלו מצטרף לאודישן ושר מעט בעצמו. אלכסנדרה שולפת כתר עבור מלך הרוק'נ'רול. משום מה, השופטים מצביעים בעדו והוא עובר לשלב הבא.

אחריו עולה Chantal Catania. היא שרה את "La Vie En Rose" של Edith Piaf. זה ביצוע טוב, אבל חסר ניצוץ לחלוטין. היא נשמעת כמו חובבת ומעריצה של פיאף ששרה לה שיר, זה פשוט ללא קסם. השופטים לא מסכימים איתי ומצביעים בעדה. ריי אפילו חושב שיש לה קול על-זמני. היא עולה לשלב הבא.

הנה עוד אודישן, שלא מצא את עצמו משום מה בתכנית: Isaac Mercieca. אנחנו מקבלים טעימה מאד קטנה, עם רמיזה שהוא ישתלב בהרכב.

ניתן לצפות בפרק המלא כאן.

עם סיום שלב האודישנים, את מי ארצה לראות בשלב הבא? אני מציע לשים עין על השמות הבאים, שבלטו לדעתי עד כה: Justine Shorfid, Kersten Graham, Estelle Imbroll, Jasmine Abela, Paul Anthony, Matt Blxck, Marija Bellia, Chanelle Zarb, Danika, Amy Mizzi, Francesca Borg, Dav. Jr, Hayley Azzopardi, Ema Vella ו-Gail Attard.

פרק 6 – מחנה אימונים
השלב השני בתחרות מתחיל. המתמודדים שעברו את האודישן הראשוני, ינסו להרשים את השופטים בהופעות משותפות על הבמה. עד סוף השלב אמורים להישאר 48 מתמודדים. כבר על ההתחלה, השופטים מחליטים לצוות חלק מהבנות בהרכב. משום מה Ema Vella הסופר מוכשרת מצוותת ללהקת בנות, וכך גם Rhiannon Micallef, שסומנה בתחילה כפייבוריטית.

מתחילים עם הבנות:

ממשיכים עם הבנים:

בתרגיל "Wall of Songs" המתמודדים נדרשים לבחור ממגוון מצומצם של שירים. מי שבחרו באותו השיר, נאלצים לעבוד יחד ולהכין ביצוע משותף.

הקבוצה הראשונה שרה את השיר "Counting Stars" של OneRepublic. הבנים לא נשמעים טוב בכלל, Jozy דומיננטית מאד. כולם עוברים לשלב הבא: Jozi, Dale Camilleri ו-Benjamin Attard.

הקבוצה השנייה שרה את "Show Must Go On" של Queen. בביצוע הזה, אני חושב שכולם ראויים לעבור לשלב הבא. אלכסנדרה אומרת ש-Francesca Busuttil התרגשה, והם שמים אותה בהמתנה. Maria Ellul ו-Nedved Galea עוברים לשלב הבא.

הקבוצה הבאה נשמעות לא רע ביחד. הן שרות את "'Ex's and Oh's" של Elle King. הטובה מבין שלושתן היא Miriana Conte, כאשר השתיים האחרונות מזייפות לקראת הסוף. אלכסנדרה מודיעה ל-Julia Camilleri, שהיא נכנס לרשימת המתנה. Milena Bianco ו-Miriana Conte עוברות לשלב הבא.

הקבוצה הבאה מבצעת את "No Roots" של Alice Merton. כפי שחשדתי, Jasmine Abela גונבת את ההצגה. השאר נשמעים כאילו הם זמרי הליווי שלה. אלכסנדרה נפרדת מ-Mark Spiteri, בעוד Jasmine Abela ו-Luke Vassallo עוברים לשלב הבא.

הבאים בתור הם Keith Casaletto ו-Celine Agius. הם מבצעים את "Don't Go Breaking My Heart" של Elton John and Kiki Dee. למרות ששניהם נשמעו נורא באוזניי, Agius עוברת לשלב הבא.

הקבוצה הבאה מבצעת את "Let It Be" של The Beatles. המתמודדת Lucia Theuma עולה לשלב הבא. למעשה אני חושב שכולם עלו לשלב הבא.

הקבוצה הבאה מבצעת את "Lovely" של Billie Eilish ו-Khalid. ביצוע טוב והקולות שלהם משתלבים בצורה מעניינת ומשלימים זה את זו. השופטים מעבירים את Matt Vassallo בעוד Amy Mizzi נכנסת להמתנה.

הקבוצה הבאה מבצעת את "'Grande Amore" של Il Volo. אחד מהם נשמע טוב, זה ששר אופרה, האחרים לא שרים מספיק טוב. בפיזמון גם זה ששר טוב הולך לאיבוד. משום מה כל השלושה עוברים לשלב הבא: Brad Cardona, Jurgen Volkov ו-Karl Schembi.

הקבוצה הבאה מבצעת את "Someone You Loved" של Lewis Capaldi. שוב, Dav. Jr מפציץ. השניים האחרים הרבה יותר חלשים. כל השלושה עוברים לשלב הבא: Dav. Jr, Karin Duff ו-Rhys Fiteni.

השלישייה הבאה מבצעת את "Shallow" של Lady Gaga & Bradley Cooper. ביצוע לא אחיד וחובבני לטעמי. השופטים נפרדים מ- Hannah Elkekli ו-Jessica Micallefץ בעוד Justin Mamo Parnis נכנס לרשימת ההמתנה.

הקבוצה הבאה מבצעת את "Photograph" של Ed Sheeran. השופטים מעבירים את Edward Abdilla ו-Jelena Attard , בעוד Joanna Gauci נכנסת לרשימת ההמתנה.

הביצוע הבא הוא של "Somebody that I Used to Know" של Gotye feat. Kimbra. העוברים: Lorisanne Refalo ו-Giovanni, בעוד Louisa Degabriele נכנסת לרשימת ההמתנה.

שלישיית הבנות הבאה מבצעת את "Piece by Piece" של Kelly Clarkson. ביצוע מאד טוב של כל השלושה. הן לא נשמעות מדהים ביחד, אבל כל אחת בנפרד נשמעת מצוין. השופטים מחליטים להעביר את כולן: Justine Shorfid, Lisa Marie Tabone ו-Charisse Vassallo.

הקבוצה הבאה מבצעת את "Proud Mary" של Creedence Clearwater Revival. ביצוע קריוקי של Chantal Catania לדעתי, אבל ביחד הן מרימות את הקהל. Destiny נשמעת לא אותנטית ו-Michelle נעלמת בין שתיהן. שלושתן עוברות לשלב הבא.

הקבוצה הבאה מבצעת את "Hey Now" של Ira Losco. שוב Estelle Imbroll נשמעת נהדר, אבל גם שני האחרים מקבלים את רגעי התהילה שלהם. Luke Schembri קצת מדקלם את השיר ועובר להמתנה. Kylie Meilak עוברת לשלב הבא, בעוד Estelle Imbroll עוברת לשלב הבא (מהה?!).

שלישיית בנים שרים את "Angels" של Robbie Williams. השופטים מעבירים את כל השלושה: Paul Anthony, Kyle Cutajar ו-Jake Camilleri.

הקבוצה הבאה מבצעת את "Say You Won't Let Go" של James Arthur. כמו שידעתי שיקרה, Francesca Borg הייתה נפלאה. Logan Borg נשמע מחוץ לאלמנט שלו, אבל הוכיח שיש לו משהו מיוחד. Daniel Muscat Caruana נשמע מאד שטאנצי. השופטים מעבירים את שלושתם לשלב הבא.

הביצוע הבא הוא הגרוע ביותר ששמעתי ל-"Uptown Funk" של Bruno Mars. כולם הולכים הביתה: Eric Baldacchino, Kane Portelli ו-Noah Grech.

השלישייה הבאה מבצעת את "Hello" השחוק של Adelle. השיר מאפשר לכל השלושה לצעוק את נשמתן, לא תמיד מבלי לזייף. אין לי כוח לזה, מתיש. השופטים מוחאים כף ו-Gail Attard ו-Danika Cutajar עוברות לשלב הבא. Laura Camilleri נכנסת להמתנה.

הקבוצה הבאה שרה את "Try" של P!nk. לי זה נשמע כמו אסופה של צעקות. Greta Attard עוברת להמתנה. Anthea Bezzina ו-Luana Gatt עוברות לשלב הבא.

הקבוצה האחרונה להערב מבצעת את "Superbass" הנפלא של Nicki Minaj. יבורך Matt Blxck שעלה להופיע עם פאוץ'. Mark Morales נשמע בסטלה. Marija Bellia נהדרת, משוחררת, אבל עד כמה היא מוכנה לבמה הגדולה? כל השלושה עולים לשלב הבא.

המתמודדים שנכנסו להמתנה נקראים לבמה. גורלם ייקבע בפרק הבא…

ניתן לצפות בפרק המלא כאן.

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.