2018: אוקראינה – חצי גמר 1

ברוכים הבאים לקדם האוקראיני, ה- Vidbir. ניתן לצפות בשידור החי כאן או כאן. התחרות נפתחת בקידום תוכן שיווקי של מה שנראה כרשת חנויות פארמה אוקראינית. הכרוז מציג את 9 המתמודדים של הערב בליווי קטעי וידאו. 9 שירים מתמודדים הערב, אך רק 3 מתוכם יעלו לגמר. המנחה פותח את הערב ומציג את צוות השיפוט של הערב: Eugene Filatov, אנדרי דנילקו, הלא הוא וורדה סדוצ'קה, וג'מאלה, זוכת אירוויזיון 2016, שהביאה את האירוויזיון לאוקראינה. יצוין כי הבמה זהה לזו של השנה שעברה, שקל הם לא הוציאו. במה מרובעת עם מסך לד גדול ועקום מאחוריה. הצבעים השולטים הם כמו תמיד צבעי הדגל האוקראיני: כחול וצהוב.

אחרי כל הופעה, השופטים חווים את דעתם על השיר. התחרות מתחילה…

Constantine – Misto – בגרסת הסטודיו: קונסטנטין הלחין את השיר של עצמו. זה מתחיל מאד סטנדרטי ובפיזמון הופך לבלדה אלקטרונית מרגשת מחד וקודרת ומנוכרת מאידך. הקול החם של קונסטנטין וה-Runs שהוא מוסיף בקונטרסט עם ההפקה המתכתית כמעט. תצוגה יפה מאד של בלדה מזרח אירופאית מודרנית, כפי שהיא צריכה להישמע. אחת הבלדות היותר טובות ששמעתי עד כה בעונת הקדמים 4/5. בהופעה החיה: קונסטנטין עולה עם חליפה היפסטרית, מלווה בכמה הולוגרמות של עצמו שנעלמות תוך דניות. הביצוע הווקלי לא מדויק, אבל הוא עובר מסך מצוי, רק צריך להיפטר מהבעות הפנים הסובלות. זה יורד אצלי ל-3/5. נראה כי השופטים ממש אוהבים את השיר ואת קונסטנטין.

Serhiy Babkin – Kriz tvoyi ochi – בגרסת הסטודיו: סרחיי הוא הכותב העיקרי של השיר ומדובר בבלדת אינדי אקספרימנטלית ומאד מיוחדת. אחרי הפיזמון הראשון, השיר הפוך להיות יותר Soul אוקראינית מלודית ועצובה. האנרגיה היא די נמוכה וקודרת, אבל בפיזמון הרגש כבר משתפך, השיר עצמו מצוין וההרגשה היא של בלדת אוונגרד 4/5. בהופעה החיה: סרחיי עולה בחליפה לבנה, המתכתבת עם כותנות משוגעים, רק שיקית. הוא משחק עם כדור צמר אדום וכל הסטנד שלו והמיקרופון עטופים בצמר…. הרקע הוא לבן בוהר עם קווים אדומים שנשזרים בו. הוא מוכר תדמית מטורפת, אבל משדר כנות מרגשת. ההופעה הווקלית מרשימה והוא מביא מקצועיות מוערכת לקדם. הזכיר לי מאד את ג'מאלה, רק בגבר.

Laud – Waiting – בגרסת הסטודיו: למיטב הבנתי מדובר בפרויקט מוזיקלי. הקצב מתגבר קצת עם לאוד, שמביא לנו קצת רית'ם נ בלוז עם השפעות אלקטרוניקה. Fאנק והרגשה של מוזיקת מחאה אורבנית, אך גם כזו שלא מוותרת על האופציה למלודיה נגישה. שיר טוב וקצר שמשאיר טעם של עוד 3/5. בהופעה החיה: הזמר עולה עם לבוש ספורט-אלגנט מודרני ומופיע עם 4 זמרי ליווי. הופעה ווקלית טובה ע מבטא אמריקאי מאומץ. השיר עצמו נינוח ומגניב, הוא מאד מקצועי ומתגלה כפרפורמר דינמי שפורח על הבמה. הסבו את תשומת ליבי לכך שזה נשמע כמו "Human" של רג'נ'בון.

Kazka – Dyva – בגרסת הסטודיו: אוקראינה מוכיחה שהיא מביאה מידי שנה את הקדם המגוון, העכשווי והמעודכן ביותר. עד כה שמעתי רק שירים שראויים לבמה בליסבון. לא פחות ולא יותר. קזקה נחשבים פייבוריטים בקרב החובבים, אך האמת שהם ממש לא יותר טובים מכל מי שהיה עד עכשיו. אינדי-פופ קצבי ואמביינטי, המשלב הפקה אלקטרונית עם כלים אקוסטיים. האווירה היא קלילה וכיפית והשיר לא קומפטטיבי, ואני אומר את זה כמחמאה 3/5. בהופעה החיה: האם היא התחילה לשיר לפני הזמן? הצבע השולט על הבמה הוא אדום והוידאוארט נראה כמו מוטיבים שבטיים-פגאניים שמקרוב נראין כמו כרומוזומים. זה עובד מאד יפה על הבמה, כולל החליל האתני, אבל השירה של הזמרת רחוקה ממושלמת ואי אפשר לבנות שיר שלם על החליל. ההפקה משדרגת את השיר.

The VYO – Ng'a-Ng'a – בגרסת הסטודיו: עדיין אין לשיר גרסת סטודיו. מהחלק הקצר שהבנתי מדובר בשיר רגאיי. לא שמעתי מספיק כדי לשפוט. בהופעה החיה: אכן מדובר בפורח קריבי למהדרין. שיר רגאיי ג'מייקני שאוקראינית מלאה… מוזר כמו שזה נשמע. הקהל נהנה וגם ג'מאלה הסטלנית. הלהקה לבושה כמו צוות בידור באייטיז ומאחוריהם וידאוארט של דקלים ואותיות צבעוניות המרכיבות את שם השיר. אני סבבה עם זה, למרות שזה הזוי ולא רלבנטי לשום דבר 3/5.

Kozak System – Mamai – בגרסת הסטודיו: חבורה של אוקראינים מאיימי מראה מביאים שיר אתנו-רוק. תחשבו על טורקיה 2004 או על מולדובה/פולין 2005. זה מושך לשנים אלו. קצת שיר תיירים, עם קלרינט שייקסום לאזניים מערביות. לא רע, אבל חנפני מידי, כולל שירה באנגלית שמדברת יותר לתושבי חוץ מאשר לקהל מקומי 3/5. בהופעה החיה: זה חנפני כמו שציפיתי שזה יהיה. הסולן מופיע עם אקורדיון והאווירה היא יוון 2013 פוגש את טורקיה 2004, רק בלי אפקט החדשנות. הוידאוארט הוא של אימג'ים ירוקים זוהרים של צמחייה וגולגלות בסגנון יום המתים המקסיקנים…

Vilna – Forest Song – בגרסת הסטודיו: למה היא שרה במבטא בריטי? מידטמפו ניו-אייג'י. שילוב בין רוסלנה לבין בלדות האתנו הסקנדינביות של שנות ה-90. חנפני ומרגיז. משום מה יש תנופה חזרה של שירים מסוג זה בקדמים השנים, נכון לעכשיו הם לא עשו משהו משמעותי, אבל אני חושש. זה השיר הרע הראשון שאני שומע בקדם הזה 2/5. בהופעה החיה: וילנה עולה בלבוש פגאני מלא, עם ראסטות והכל. ברקע שני מתופפים עם מסכות של חיה חזיר בר עם קרניים (?) ווקלית היא מצוינת, אבל השיר הזה לא הולך לשום מקום. שיר הלל פגאני לאל הגשם או השמש. בבקשה, תישארי בחצי הגמר.

Pur:Pur – Fire – בגרסת הסטודיו: הזמרת מעט מאנפפת בבלדת הפסנתר הנוגה הזו. בפזמון השיר הופך לבלדת אינדי-פופ עד מידטמפו עם השפעות ג'אז ומוזיקת אייטיז. לא יודע למה, הקול שלה הזכיר לי מעט את סינדי לאופר. זה שיר נחמד מאד, אבל מאד לא להיטי וחסר השפעה ממשית עליי. זה לא מרגש, לא מקפיץ, לא מרשים מספיק 3/5. בהופעה החיה: הסולנית מופיעה בלבוש המוזר של הערב. היא חובשת… משהו לא ברור לראשה, זה צמוד לה לקרקרפת ונראה כמו כתר-שריון. השמלה שלה היא גלימה ענקית שקופה בלבן עם נקודות שחורות. העגילים שלה הם הגדולים שאי פעם ראיתי. אני מחבב את השיר הזה יותר בגירסה החיה. הזמרת נשמעת טוב, השיר נשמע אותנטי, הבתים מנסים להיות סינדי לאופר אייטיזי, בעוד הפיזמון זה יותר אלקטרו-RnB מודרני. זה אורבני ומגניב למדי.

The Erised – Heroes – בגרסת הסטודיו: לשיר שייסגור את הערב הכותרת של זוכה אירוויזיון 2015, אך הוא שונה לחלוטין. Futurepop עם הפקה עמוסה שלא מעפילה על הקול של הסולנית המצוינת של הלהקה. הפיזמון דרמטי וסוחף, הבית בונה לאותה הדרמה בשימוש במארש צבאי, קולות מלאכיים ואפקטים של דרים-פופ. מיוחד ועם זאת מאד נגיש, מלודי ומלא עוצמה 3/5. בהופעה החיה: הסולנית עולה בחליפה בז'קט תכלת גדול ותו לא. הוידאוארט הוא של גשם. ההופעה טובה, אבל לא בטוח שזה יבלוט על רקע שאר השירים וההופעות הערב. השיר טוב ומרגש, אבל לתחושתי השופטים לא יאהבו.

אחרי הפסקה ארוכה של כשעתיים,  O.Torvald עולים לבמה להופעת ה-interval act הראשונה לערב זה.

ולהכרזת לתוצאות, כל האמנים מוזמנים לעלות על הבמה. השופטים מעניקים את הניקוד שלהם:

1 נקודה – Kozak System
2 נקודות – The VYO
3 נקודות – Vilna
4 נקודות – Kazka

טרם ימשיכו השופטים בהצבעתם, עולה להופיע Mikolas Josef, נציג צ'כיה לאירוויזיון 2018.

ולהמשך הצבעת השופטים:

5 נקודות – The Erised
6 נקודות – Pur:Pur
7 נקודות – Constantine (יצויין כי סולן להקת The VYO צועק בוז לשמע הניקוד)
8 נקודות – Serhiy Babkin
9 נקודות – Laud

ולהצבעת הקהל:

1 נקודה – The VYO
2 נקודות – Constantine
3 נקודות – Kozak System
4 נקודות – Serhiy Babkin
5 נקודות – Kazka
6 נקודות – Pur:Pur
7 נקודות – Laud
8 נקודות – The Erised
9 נקודות – Vilna

תוצאות סופיות, כאשר המודגשים עולים לשלב הבא:

  1. Laud – 16
  2. The Erised – 13
  3. Vilna – 12
  4. Pur:Pur – 12
  5. Serhiy Babkin – 12
  6. Kazka – 9
  7. Constantine – 9
  8. Kozak System – 4
  9. The VYO – 3

ניתן לצפות בתכנית המלאה כאן:

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.