2021: גאורגיה – Tornike Kipiani חושף את שירו לאירוויזיון, "You"

נציג גאורגיה לאירוויזיון מציג את "You" ומסתכסך עם החובבים.

המבצע
כתבתי על Tornike Kipiani כאן, והנה הדברים שוב:  Tornike Kipiani נולד ב-1987, בטביליסי, גאורגיה. בשנת 2014 זכה בעונה הראשונה של X Factor גאורגיה, כאשר המנטורית שלו הייתה מי שתהיה נציגת קפריסין 2019, Tamta. בשנת 2017 התמודד בקדם הגאורגי ביחד עם Giorgi Bolotashvili. הצמד סיים במקום ה-23 עם השיר "You Are My Sunshine". ב-2020 התמודד באיידול הגאורגי וב-31/12/20 סיים במקום הראשון בגמר התחרות. בתחילת מרץ נחשף השיר "Take Me as I Am" כשיר הגאורגי לאירוויזיון 2020. יום לאחר ההודעה על ביטול אירוויזיון 2020, הוכרז כי Kipiani יהיה נציג גאורגיה גם ב-2021.

השיר
"You" נכתב והולחן על ידי Tornike Kipiani עצמו. Kipiani היה גם מכותבי שירו לאירוויזיון 2020, "Take Me as I Am".
השיר הושווה לסגנון של Morning Runner, Muse, Lou Reed, Pink Floyd, לשיר השיר "Once Upon a Dream" מהיפהפייה הנרדמת, "You Light Up My Life" בגרסת Debby Boone ו-"Always" של Bon Jovi.
השיר הוא בלדת רוק רך ובלוז-רוק. הוא מתחיל כשיר ערש, רגוע ושליו. אחרי פתיחה חלומית, נכנס קולו של Kipiani הנמוך והמלטף על רקע גיטרה אקוסטית וכלי הקשה. בבית השני נכנסים גם התופים. בבית השלישי, נכנסים קולות רקע עשירים, המרוממים מאט את השיר, אך הוא מסתיים מהר מאד. את שתי השורות האחרונות שר Kipiani בצעקה רמה ואז נרגע בסוף השיר. השיר מזכיר בלדות רוק-אינדי ואת הרוק של שנות ה-70. יש בשיר גם מוטיבים של רוק פסיכדלי ופרוגרסיב-רוק.
במילות השיר פונה הדובר לאהובתו, אך גם לאיתני הטבע. הוא פונה לקרן השמש, ומבקש לגעת בה, הוא פונה לרוח, ומבקש לראות אותה. הוא מסיים כל בית בהבעת הרצון להיות עם אהובתו. הוא רוצה לשמוע את האוקיאנוס, להרגיש את ההר. הבקשות שלו מגורמי הטבע נעות בין הבלתי אפשרי למוגבל. הוא לא יכול לגעת בקרן השמש או לראות את הרוח, היכולת שלו לשמוע את האוקיאנוס ולגעת בהר היא מוגבלת וחלקית. לעומת זאת, אהבה היא דבר אפשרי, להיות עם אהובתך הוא בהישג יד. עם זאת, בין השורות ניתן אולי לשער שאין לו דרך להיות עמה. הוא מציין שהיא בכל מקום שהוא נמצא ובכל דבר שהוא עושה. האם הלכה לעולמה? זה הסבר אפשרי, לאור העובדה, שרצונו להיות איתה משול לרצונו לגעת ולראות תופעות טבע שלא ניתן לגעת בהן או לראותן. הזעקה בסוף השיר, מעידה על חוסר אונים וכעס, ורק מחזקים את ההערכה, שאהובתו לא איתו ולא תשוב.
לאחר שנחשף השיר, פורסמו תגובות מאוכזבות עד מעליבות על השיר. Kipiani לא קיבל יפה את ההערות. בפוסט זועם בפייסבוק הוא קרא לאירוויזיון "תכנית חרא" וקילל את המבקרים שלו ("אני א*יין את האמהות שלכם"). אחרי שדבריו עוררו סערה, Kipiani פרסם הבהרה, שהייתה גרועה ותוקפנית כמו ההודעה המקורית. החובבים, שלא השתגעו על השיר, עכשיו מתעסקים בעיקר באגרסיביות של Kipiani ובשפה בה בחר להשתמש בפוסטים שלו בפייסבוק.
גאורגיה צפויה להשתתף ב-20/05 בחצי הגמר השני של אירוויזיון 2021, וסיכוייה להפעיל לגמר קלושים. השיר ממוקם במקום ה-25 בסיכויי הזכייה על פי אתר ההימורים William Hill, בשוויון עם אוסטרליה, אירלנד והולנד. לדעתי השיר יתמודד עם לטביה וצ'כיה על המקום האחרון בחצי הגמר.

מילות השיר באנגלית, מתוך genius.com, ולאחר מכן תרגומן לעברית:

You

Sunshine, I wanna touch you
Wind blow, I wanna see you
I wanna touch
I wanna see
I wanna be with you

Ocean, I wanna hear you
Mountain, I wanna feel you
I wanna hear
I wanna feel
And I wanna be with you

You're everywhere where I am
You're in everything that I do
My love, my love
I wanna be with you

My love, my love
I wanna be with you

את

קרן שמש, אני רוצה לגעת בך
רוח נושבת, אני רוצה לראות אותך
אני רוצה לגעת
אני רוצה לראות
אני רוצה להיות איתך

אוקיינוס, אני רוצה לשמוע אותך
הר, אני רוצה להרגיש אותך
אני רוצה לשמוע
אני רוצה להרגיש
ואני רוצה להיות איתך

את נמצאת בכל מקום בו אני נמצא
את נמצאת בכל מה שאני עושה
אהבתי, אהבתי
אני רוצה להיות איתך

אהבתי, אהבתי
אני רוצה להיות איתך

הקליפ הרשמי של השיר:

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.