2018: רומניה – חמישית גמר 4

ברוכים השבים לקדם הגדול ביותר באירופה לשנת 2018, הקדם הרומני. לא פחות מ-60 שירים מתחרים בקדם, והם יתפרסו על פני 5 שלבים מקדימים. 3 שירים יעברו מכל חמישית גמר לחצי הגמר לפי הצבעת השופטים. ניתן לקרוא על סיקור התוכנית הראשונה כאן, על התכנית השניה כאן, ועל התכנית השלישית כאן. בחצי הגמר יתחרו 15 שירים והזוכה ייקבע על ידי טלווטינג. הסיבה לקדם המפואר הוא חגיגות המאה לאיחוד בין ממלכת רומניה לטרנסילבניה. הערב מהעיר Turda, עיר בת כ-50,000 תושבים במרכז מערב רומניה.

הצטרפו אלינו לשידור החי! ניתן לצפות בו בקישור הבא או ביוטיוב. גם הערב המנחים, Diana Dumitrescu ו-Cezar Ouatu, נציג רומניה מ-2013.

המשדר מתחיל בסרטון תעמולה של משרד התיירות הרומני על אזור טורדה, אני מניח, ולאחר הכותרות ושיר של Katia Carbune, זוכת העונה השמינית והאחרונה של התכנית Next Star, תכנית הכשרונות לילדים, בליווי ארבעה גברים מבוגרים, להקת Ad Libitum. מעט קריפי לטעמי. עם זאת, כל החמישה שרים היטב. לאחר מכן, שרים Ad Libitum, שנשמעים כמו זמרי אופרה מקצועיים. חבל שלא שולחים אותם כסוג של Il Divo.

האולם, Salina Turda, שונה ממה שראינו עד כה בתכניות הקודמות. מדובר באולם גבוה מאוד וכנסייתי, אשר נחצב עמוק באדמה.

Bernice Chițiul – Too Busy for My Heart – ערן ציין בסקירת השירים: "פופ זול בהפקה זולה. זה נשמע חובבני להחריד. אין לי הרבה מה לכתוב על זה. ברניס נשמעת כווקליסטית לא רעה, שמתבזבזת על השטות הזו. יש בשיר חלקים ספורים בלבד שהם נסבלים. 2/5."
בהופעה, ברניס לובשת שמלה כחולה מנצנצת ומלוות אותה ארבע זמרות. החמש פשוט עומדות ושרות. ברניס חושבת שהיא דיווה ויש לה ביצועי קול מוצלחים, כולל צרחות אופראיות, אבל השילוב עם זמרות הליווי לא מוצלח וההופעה לא קיימת. השיר עצמו מזוויע. לא הבנתי איך הוא בנוי, מה הפזמון, מה הבית. זה נשמע כמו תרגיל ווקאלי של 3 דקות לחימום מיתרי הקול. זוועה. הבימוי הנוראי, שמעדיף להתמקד באולם, לא עוזר. 1/5

גרסת האולפן:

ההופעה:

Cristian Simionescu – Nirvana – ערן ציין בסקירת השירים: "מה דה פאק? זה אמיתי הדבר הזה? אם לא הורתעתם מהתמונה, אתם נכונים לחוות נירוונה של פופ זול וחובבני. אני אומר אם הולכים על זול, הולכים עד הסוף ועושים משהו קאמפי, אם זה סתם זול, אז זה צריך להיות ממש זול. באמת, שאין לי יותר מילים לכלות על הדבר הזה? מאסטרפיס? כנראה שלא ממש. 1/5."
בהופעה, כריסטיאן עומד לבד. למרות הפתיחה הקצבית, הבמאי מעדיף להתמקד בתקרה הגבוהה של האולם היפה, ואולי מוטב שכך. כריסטיאן שר במבטא כל כך כבד, עד שלא ניתן להבין מילה ואני לא בטוח שהוא שומע את עצמו שר, שכן אפילו כקריוקי, זה לא יכול להיחשב כשירה. לא יודע מה יותר גרוע – חוסר המודעות העצמית שלו או חוסר המודעות של הטלוויזיה הרומנית, אשר שיבצה אותה להופיע בקדם. זוועה. 0/5

גרסת האולפן:

ההופעה:

Nicoleta Țicală – Una oportunidad – ערן ציין בסקירת השירים: "הרומנים אוהבים מאד מוזיקה לטינית, והשיר הזה מראה את זה. פופ-רוק בספרדית. הדמו מחריד, אך מעיד על מעט פוטנציאל. ניקולטה היא ווקליסטית לא מבריקה, אך לא מחרידה ממש. כרגע ההפקה היא אורגנית ודראם משין וזה נשמע בהתאם. בהפקה הנכונה זה יכול להשתפר, אבל לא בהרבה. 2/5."
נראה לי שהטלוויזיה הרומנית ממש מגרדת את התחתית של החבית עם אסופת השירים הערב. השיר הזה נשמע כמו שאריות מחוממות של קדם ספרדי מלפני 15 שנה. ניקולטה לובשת שמלת מלמלה אדומה קצרה ונוראית ושרה היטב את שירה הנוראי, במיוחד לאור השיר הקודם. אמנם היא הביאה סקסופוניסט נאה, אבל הוא לא ה-epic sax guy. היא זמרת יחסית מוצלחת, עם כל עצמתי ועושה כמיטב יכולתה מהזוועה, אבל זה שיר נורא. 2/5

גרסת האולפן:

ההופעה:

ZOLTAN – Dacă dragostea e oarbă – ערן ציין בסקירת השירים: "לא מאמין שהאזנתי ל-60 שירים בקדם הרומני. הגיע הזמן לשיר האחרון. זה שיר מאד מעניין, בלדת רוק-פופ עם קישוטים אלקטרוניים קלים, לא קומפטטיבית בעליל, אדישה כמעט, אבל בהחלט נחמדה לשמיעה. יש משהו מאד עצוב בקול של הזמר ואהבתי את זה. השיר קליט באופן מפתיע! 3/5."
הלהקה משדרת את הקליפ שלהם ברקע ומופיעים כאילו הם מופיעים בחוץ וממש קר. הגיטריסט ממש חמוד. הלחת של השיר פשוט מאוד ואל ממש מתקדם לשום מקום, אבל הוא אכן קליט, כמו שערן ציין. יש דיסוננס בין המראה של הלהקה לסאונד המאוד פשטני של השיר. חסרה לי דרמה. זה יותר מוזיקת מעליות משיר אירוויזיון. 2/5

ההופעה במוקדמות:

ההופעה:

Alice Jeckel – Out of the Dark – ערן ציין בסקירת השירים: "פופ סתמי לחלוטין בהפקה זולה. זה לא נשמע כמו משהו שיש לו סיכוי, יותר כמו משהו ששרבטו בחצי דקה ועוד חצי דקה על הפקה חסרת מעוף.הפיזמון רפטטיבי וכל השיר מונוטוני מידי. ניסיון לרקוח פופ בשקל. לא שווה את המאמץ. המבטא של אליס לא תורם לזולות. 2/5."
אליס מתחילה את השיר בנגינה בעצמה על גבי סינתיסייזר. מלוות אותה גיטריסטית שתי זמרות מלוות. בטח רוב מקורביה חושבים שהיא מאוד מוכשרת, אבל לצערי היא לא ממש זמרת. היא לא מצליחה לבצעה את השיר של עצמה. אני מרגיש שנקלעתי בעל כורחי לתכנית אודישנים של ריאליטי שירה רומני וכעת משדרים את כל אלו שנפסלו. 1/5

גרסת האולפן:

ההופעה:

Dan Manciulea – Rază de soare – ערן ציין בסקירת השירים: "פופ-רוק קליל ומחויך ברומנית. זה נשמע אותנטי, זה עושה אווירה טובה, זה קצת הופעה בבית קפה על החוף. דן נשמע טוב והחבילה הכוללת היא נחמדה ונעימה להאזנה, אבל אתה מסיים את השיר מבלי שהוא השפיע עלייך כהוא זה. 3/5."
דן לא מתיימר להיות מה שהוא לא, בניגוד להרבה מהזמרים שראינו קודם, ואני מכבד אותו על זה. הוא שר שיר נעים וכיפי, שאמנם היה מתאים יותר בפסטיבל איכרים רומני כלשהו, אבל לפחות יש כאן לחן. ברקע, מוקרנים ציורים של ילדים, אולי אפילו הילדים של דן עצמו. זה שוב, חמוד ולא מתיימר. הכי טוב עד כה. 3/5

גרסת האולפן:

ההופעה:

לפני השיר הבא, אנחנו מקבלים ריאיונות עם כמה זמרים שהרגע שרו ב"חדר הירוק".

Lion's Roar – Rekindle the Flame – ערן ציין בסקירת השירים: "זה מתחיל כמו משהו שנשמע כמו דואט אפשרי בין אתניקס לדנה אינטרנשיונל ב-1993…. השירה נפתחת בזמר שהוא טנור (?) על רקע מוזיקה שמנסה להישמע כמו מטאל, אבל לא הבנתי ממש מה היא. התמונה שמלווה את השיר ביוטיוב מגוחכת כמעט כמו השיר עצמו. יש לזה פוטנציאל להיות קאלט, אבל בינתיים זה בעיקר פתטי. 1/5.
מדובר בלהקת רוק של מוסך, כאלו שחבריה נפגשים במוסך של אחד מהם ומנגנים. לפחות כך הם נראים. החברים לא נראים קשורים זה לזה. המתופף חתיך. השיר עצמו הוא רוק מלודי בסגנון סוף שנות ה-80, לרבות סולו גיטרה חשמלית, עם סולן שמנסה לשיר רוק גותי וזה יוצא לו יותר אופרה. זה לא מספיק כוחני כדי להיות רוק ולא מספיק מלודי כדי להיות פופ. עוד מישהו שלוקח את עצמו יותר מדי ברצינות בלי קבלות. נשמע שהשופטים דווקא אהבו. 2/5

גרסת האולפן:

ההופעה:

Ioana Ciornea – Time After Time – ערן ציין בסקירת השירים: "שיר שנשמע כמו פארודיה, החל מהפתיח הדרמטי, המילים הקיטשיות וכלה בהפקה המטופשת עם צלילי חליל פאן, שהפסיק להיות משהו לפני למעלה מעשור. השיר כולו נשען על הפקה מוגזמת, בלי ליריקה אמיתית, אלא שרבוט מהיר ולחן שצביקה פיק היה מוותר עליו. זוועה של שיר. 1/5."
יואנה נראית טוב בשמלה מוזהבת ושרה היטב את שירה הבינוני. כפי שערן ציין, זהו אוסף קלישאות באנגלית שמשאירות טעם עז של סוכרזית בפה. כל ההופעה יואנה רק עומדת ושרה את השיר ומסתמכת על המראה שלה, הכריזמה היחסית והלהבות על המסך מאחוריה. בערב נוראי כמו זה, ייתכן שזה יספיק. 2/5

גרסת האולפן:

ההופעה:

TIRI – Deșert de sentimente – ערן ציין בסקירת השירים: "פופ מודרני ברומנית. זו בלדה בהפקה אלקטרונית מקורית ומעניינת. הפזמון זכה לקטע אינסטרומנטלי של כינורות. ההפקה של השיר היא מהטובות ששמעתי בשירי הקדם הזה. לא מבין רומנית, אבל זה נשמע אמוציונלי ומרגש. חביב ביותר. 3/5."
טירי נראה כמו היפסטר קלאסי, לרבות הראסטות האסופות. ההופעה היא הטובה ביותר עד כה, מה שלא אומר הרבה, אבל השיר מעניין ומבוצע היטב. שני רקדנים שמבצעים מחול מודרני בצד מוסיפים להופעה. הזמרת המלווה משתלבת יפה עם הקול של טירי. הייתי יכול לשמוע משהו דומה בסן רמו באיטליה. סולו קלרינט חשמלי ברקע מאוד יפה. ההפקה מאוד בסיסית, אבל לשיר יש פוטנציאל ועובר הרבה רגש על הבמה. 4/5

ההופעה במוקדמות:

ההופעה:

Feli – Buna de iubit – ערן ציין בסקירת השירים: "אז זה בפנים או נפסל? משום מה זה עדיין מופיע באתר הטלוויזיה הרומנית, אז נתייחס בהתאם. אם זה לא נפסל, זה עולה ישר לגמר, קל! פופ לטיני בספרדית, עם פזמון באווירה טורקית, זה מעניין ומרענן, נשמע לפרקים כמו "Walk Like an Egyptian" של הבנגלס. לא הסגנון שלי, אבל מבין שזה להיט. 3/5."
פלי נראית נהדר על הבמה, קורנת כריזמה ושרה היטב את השיר השמח והמעודד אחרי השירים הנוראיים ששמענו הערב. מלוות אותה שלוש מלוות שנשמעות נהדר כן. זה נשמע כמו שיר קיץ אפריקאי. ברור שזה צריך להיות בגמר. החיסרון היחיד של השיר הוא ההופעה, שכרגע לא ממש קיימת. ברגע מקרינים את הקליפ, אבל אין שום ריקודים, למרות השיר הקצבי. עדיין, שיר שיכול להצליח מאוד באירוויזיון. 4/5

ההופעה במוקדמות:

ההופעה:

Paula Crișan – I Am Here – ערן ציין בסקירת השירים: "דמו ברמה נוראית של זמרת חסרת כישרון. השיר נשמע כמו כזה ממחזמר כושל, וקל להבחין בזאת תתעלמו מהטונציה והאנפופים של פאולה. כשיר שמעתי גרועים ממנו בקדם הזה, אבל גם שמעתי דברים ראויים יותר לשמיעה. 2/5."
פאולה נראית טוב, אבל לובשת תלבושת מכוערת ושרה נורא את שירה הזוועתי. שוב שיר שמדמה את מה שהאדם הממוצע, שאינו חובב אירוויזיון, חושב שמשמיעים באירוויזיון – בלדות ריקות מתוכן על אהבה והגשמה עצמית. אין כאן הופעה בכלל ואנחנו נאלצים להקשיב לזיופי הגברת, שחושבת שהיא מינימום מריה קארי במשך 3 דקות. כפרודיה זה עובד נהדר. גם השופט לא מוצא שום דבר טוב להגיד. 0/5

גרסת האולפן:

ההופעה:

Claudia Andas – The One – ערן ציין בסקירת השירים: "לא הבנתי אם השיר מדבר על אחדות ואחווה או שמדובר בשיר אהבה? לקלאודיה יש שיר שתפור לרוק נשי אגרסיבי, אבל לצערה ולצערנו, כאן מדובר בבלדת חצי כוח, שלא מתרוממת לשום מקום. זה נשמע מאולתר מאד, משהו שלא חשבו עליו יותר מדקה. 2/5."
קלאודיה נראית טוב על הבמה והקול הרוקיסטי שלה נשמע היטב. יש לה 4 מלווים בז'קטים מעור, וכולם מאוד רציניים, למרות שמדובר בשיר אהבה קליל. הקונטרסט בין הקול העצמתי והמחוספס של הזמרת ללחן והמילים המתקתקות מוזר. אולי היא התכוונה שזו תהיה בלדת רוק בסגנון "בון ג'ובי", אבל יצא לה הכי שמאלצי. היא צריכה להישאר בז'אנר של שירי רוק קצביים, לטעמי. שוב יש לנו כאן עסק עם חשיבות עצמית מנופחת. שתי מודולציות מוסיפות מאוד לתחושת המיאוס מהשיר הזה. 2/5

גרסת האולפן:

ההופעה:

העולים לגמר, לטעמי, הם:
Feli – Buna de iubit
TIRI – Deșert de sentimente
Dan Manciulea – Rază de soare

לפני הניקוד, אנחנו מקבלים מחרוזת שירים בלתי נגמרת של Elena, נציגת רומניה לאירוויזיון 2009, שלצערי, כמו כל הערב הזה, לא ממש מתרוממת. היא זמרת סבירה והשירים שלה נועדו לשעשע ועדי עובדים בדרכם אל הבופה.

חחח, אילינקה קופאת מקור במערה שם והרבה הופיעו עם מעילים היום, כך שנדמה שאולי המערה הזו לא היתה המקום הכי טוב לערוך בו הופעה.

והעולים לגמר בפועל, הם:
Feli – Buna de iubit
TIRI – Deșert de sentimente

Claudia Andas – The One

המקום השני והשלישי, Feli ו-TIRI, זכו באותו מספר נקודות.

לאחר קבלת הנקודות, אנחנו מקבלים עוד הופעה של Ad Libitum, שמראים לשאר הזמרים איך נשמעים זמרים וכולאים את כולם על הבמה לדקות ארוכות. מביך.

ניתן לצפות שוב במשדר מטה:

תגובה אחת הוסיפו את שלכם

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.