2017: ספרד – שלב ה-Eurocasting מגיע לסיומו

ספרד סוגרת את השלב הראשון שלה בדרך לבחירת הנציג לאירוויזיון 2017. שלב ה-Eurocasting הוא שלב הבחירה האינטרנטית, שמידת האפקטיביות שלו מוטלת בספק. לא זוכר שהיה אי פעם שיר שנבחר בבחירה אינטרנטית וזכה בקדם כלשהו, עבור מדינה כלשהי. תקציר הפרקים הקודמים: תחילה פורסמו 30 שירים שהוגשו במסלול זה מתוכם הגולשים הצביעו באינטרנט לשירים האהובים עליהם ועשרת הגדולים התקדמו לשלב הבא. צוות שופטים בחר מתוכם את שלושת השירים הטובים ביותר לדעתם, וכך הגענו עד הלום.

שלושה מתמודדים על הזכות להשתתף בקדם עצמו, שאמור להיערך מתישהו במהלך חודש פברואר. אחרי כל שיר Paloma מראיינת את המבצע, אנו מקבלים ביוגרפיה קצרה מאד של המתמודד, Irene מראיינת חובב אירוויזיון מהקהל. לבסוף חוזרים ל-Paloma והמבצע שעוברים על הערות ושאלות מהטוויטר.

הערב נפתח בסרטון של רקדן ממחיז קלאסיקות אירוויזיוניות שונות, בעוד התנועות שלו יוצרות צורות גאומטריות שונות:

המנחות Irene Mahía ו-Paloma G אוכלות את הראש, אך מהר מאד התחרות מתחילה.

Javian – No somos héroes – הוא עומד במרכז הבמה בפיסור רחב, משחק עם הסטנד של המיקרופון בעוד 4 זמרי/רקדני ליווי מנסים להרים לו, וכולם מנסים לרקוד בחוסר חן. השיר נפתח בזיוף על ההתחלה, אך הוא מתעשת על עצמו די מהר. בסיקור השירים ציינתי כי מדובר ב"סוג של פופ-קאנטרי מיושן בספרדית. גם כאן יש Millennial whoop בלתי נסבל. הכי שיר סתם, לא ממש רע, אבל סתם מציק, דל, לא מעניין". האמת, שזה עובר יותר טוב בלייב, עם הופעה שלמה, מאשר בסטודיו, ועדיין השיר נשאר לא מעניין ונשמע כמו חיקוי של הלהיט הספרדי העניק מהשנה האחרונה "Sofia" של Alvaro Soler. 2/5

בהערות הטוויטר מישהו אומר ל-Javian, שהשיר נשמע כמו "Sofia". שמח לראות שלא רק אני שמתי לב לזה.

Fruela – Live it up – הבחור חושב שהוא Alsou הספרדי, עם שני רקדנים לבושי שחורים המתנועעים בחושניות מאחוריו. בסיקור השירים כתבתי שזה "פופ מאד בסיסי. הוא נשען בעיקר על העיבוד המאד אגרסיבי, אך הזול והכנראה שאול מכמה שירים שכרגע נמצאים במצעדים. שיר בלי עמוד שידרה, בלי אופי". עוד אציין שיש את ה-Drop הבלתי נסבל במהלך הפזמון. פרואלה מזייף בלי הכרה, בתווים הגבוהים, הנמוכים ואלו שבאמצע. 2/5

LeKlein – Ouch! – כנראה ההופעה החזקה מבין השלושה. ונסה, הלא היא LeKlein, נותנת הופעה מלאת כריזמה, מאמינה בשיר שלה, המבטא טוב יחסית לספרדים, ווקלית היא נשמעת בסדר גמור. ויזואלית היא הולכת על המראה הגברי. בסיקור השירים כתבתי על זה "לאיזה ז'אנר אני מכניס את הקשקוש הזה? פופ, שמנסה להיות רטרו, דאנס, עם הפקה שחותכת בין סגנונות ללא הרף. זול". אז אכן, ההפקה עדיין מציקה לי, אבל כשיר שלם הוא בעל הפוטנציאל הרבה ביותר מבין כל השלישייה. מהפך 3/5

אני לא מבין ספרדית, אך הבנתי מחברים שצפו, שהם אשכרה מקריאים את כל הציוצים מהטוויטר בלי סינון, כולל הציוצים שמשחירים את השירים והמבצעים. שכונה. כנראה שלא סתם את מכנים את הגרין רום, שבו נמצאת פאלומה עם המתמודדים, "Panic room"… אחרי recap של שלושת השירים הקווים נפתחים להצבעה.

ההןפעה האומנותית כוללת יוטיובר בשם David Rees שמבצע גרסאות אקוסטיות של שירי ספרד באירוויזיון מכל הזמנים. זה מיותר וחובבני כמו שזה נשמע.

פלומה יושבת ב-Panic room עם שלושת המתמודדים ומשתעלת עליהם. אנחנו רואים על מפה איפה יש ריכוז של מצביעים ולמיטב הבנתי פלומה מציינת באיזה אזור מתמודדים מסוימים קיבלו יותר תמיכה. אחרי זה עוברים למפת העולם ורואים איפה עוד הצביעו למתמודדים מחוץ לספרד. פאלומה עוברת לסטטיסטיקה בטוויטר של המבצעים והשירים, מי קבל יותר ציוצים מחדש, את מי הזכירו הכי הרבה וכו'. בתוצאות הביניים שאני לא מבין על מה מבוססות, Javian מוביל עם 12767 (קולות?), LeKlein עם 8088 ו-Fruela עם 6057. פלומה כאילו נעלמת להם ומופיעה באוקראינה, היא עוברת על סטטיסטיקות של מי המדינה שאירחה את התחרות הכי הרבה פעמים (בריטניה). כדי לסגור את הנרטיב האוקראיני, חוזרים ל-Irene באולם, שם היא מראיינת את השגריר (?) האוקראיני, הדובר ספרדית מלאה.

Azucar Moreno עולות לבמה לשיר את להיט האירוויזיון האלמותי שלהן "Bandido". הן נשמעות נפלא, כאילו לא עברה דקה מ-1990, והשיר נשמע פרשי ועדכני כמו אז. חבל שלא עושים עוד שירים כאלה.

עוברים לסיכום של שלב ה-Eurocasting, איך התנהל, מי היו המועמדים וכיצד נבחרו השלושה שסיימנו איתם. כמו גם מי היו השופטים בוועדה.

תוצאות ביניים: LeKlein זוכה בהצבעה דרך האפליקציה בגדול עם 64.2% מהקולות, Javian עם 19.1% ו-Fruela עם 16.8%.

המנחות חושפות את המתמודדים שיתמודדו בקדם עם כמה שניות מכל שיר. הרי הם לפניכם:

עכשיו אנחנו יודעים רשמית מי ישתתפו בקדם, זמן לגלות את מי השיר השישי והאחרון שיתמודד בקדם. זה של Javian? של Fruela או של LeKlein?
בשקלול הצבעות האפליקציה והצבעות האינטרנט LeKlein היא הזוכה של הערב עם  63.3% מהקולות, Javián שני עם 21.7%, Fruela אחרון עם 15%.

התכנית כולה זמינה לצפייה בלינק הבא: https://www.youtube.com/watch?v=6XToUhG27R4

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.