2020: פולין – סיקור Szansa na sukces – טרום גמר 2

בניסיון להתגבר על כישלונות השנים האחרונות, רשות השידור הפולנית החליטה לרתום את תכנית הכישרונות Szansa na sukces כפלטפורמה לבחירת הנציג לרוטרדם. 21 מתמודדים חולקו ל-3 מקצים. בכל מקצה ישירו המתמודדים גרסת כיסוי לפי נושא, שנבחר לאותו המקצה. בתכנית השנייה, שנערכה ביום ראשון האחרון, שרו המתמודדים גרסאות כיסוי לשירי אירוויזיון מכל הזמנים. השופטים בתחרות הם נציגי עבר של פולין באירוויזיון: Cleo, נציגת 2014, Michał Szpak, נציג 2016 ו-Gromee, נציג 2018.

המנחה Artur Orzech פותח בדברים. הוא מציג את המנחים, והתחרות מתחילה! השירים שהמתמודדים שרים מוגרלים בו במקום, כך שהמתמודדים לא יודעים עד שתי דקות לפני ההופעה מה הם עומדים לשיר. המילים רצות על המסך, מה שבעצם הופך את התחרות לתחרות קריוקי לכל דבר ועניין.

Damian Kulej – Heroes – מהתו הראשון, זה ביצוע נוראי. ווקל של קריוקי, זיופים שלא נגמרים, מבטא פולני קשה מאד, נוכחות בימתית לא קיימת וחוסר ידיעה של המילים. למה אנשים באים לתכנית אם הם לא יודעים לשיר? מה יוצא לכם מזה?

Paulina Czapla – Amar pelos dois – הכינור בתחילת השיר גורם לשיר להישמע כמו הפסקול של "רשימת שינדלר". מה את עושה, פולין? הזמרת מלחששת את המילים, לעיתים מדקלמת, אבל בניגוד ל"זמר" הקודם, היא יודעת לפחות לשיר. לקראת סוף השיר היא עולה לפלצט שלא לצורך.

Weronika Curyło – Dschinghis Khan – אני כבר מכין את הפופקורן. היא לקחה את הקאמפיות של השיר והרסה אותו לגמרי. אני לא מבין את הקול שלה, היא שרה מהגרון במקום מהבטן, מזייפת בשיר הכי קל בעולם וגונחת בסופי משפטים… זה מרגיז לשמיעה ומאד לא נעים להאזנה.

Stashka – If I Were Sorry – זוכת Baltic Song Contest 2014. קיבלה את השיר המודרני ביותר מבין השירים הערב. המבטא שלה מורגש והביצוע מנומנם וחסר אדג' ואטיטוד. סליחה על ריבוי המילים באנגלית. היא מבצעת את השיר כאילו זה שיר שמח ומרים, וזה לא. האם היא מבינה על מה היא שרה? כנראה שלא. ביצוע בינוני ביותר.

Saszan – Congratulations – מתמודדת קדם 2018. היא עולה עם חליפה ורודה ומזייפת בשיר השני הכי קל לביצוע הערב, אחרי ג'ינגיס חאן. למה את לא יכולה לשיר את השיר כמו שצריך ולשמור על המלודיה המאד פשוטה הזו? זה מאד מוזר, שכן מדובר בזמרת מקצועית. האם מעולם לא שמעה על השיר הזה?

Alicja Szemplińska – To nie ja! – זוכת העונה האחרונה של The Voice המקומי. קיבלה קלאסיקה מקומית, כדאי לה לעשות את זה כמו שצריך. אולי בגלל זה, היא קיבלה לשיר 3 דקות מלאות, בניגוד לאחרים. טוב, אדיטה גורניאק זה לא. היא מזייפת מספיק פעמים כדי להרוס את השיר, אבל בחלקים אחרים של השיר נשמעת סביר. היא מתקשרת עם המצלמה, ובאופן כללי היא היחידה, שנדמה שלוקחת את התחרות ברצינות מסוימת.

Aleksandra Nykiel – Save Your Kisses for Me – השתתפה בשנה שעברה בתכנית. בנוסף, זכתה בשנה שעברה בתחרות מקבילה. ווקלית, זה שיפור קל מהביצועים של תחילת הערב, אבל עדיין זה בעיקר קריוקי מאד חובבני. היא עולה לפלצט מיותר בפיזמון, מתבלבלת במילים, ובעיקר מפספסת את הקיו יותר מידי פעמים.

השופטים הגיעו להחלטה. Paulina Czapla ו-Weronika Curyło מקבלים ציון לשבח. השופטים מכתירים את Alicja Szemplińska לזוכה של הערב, והיא עולה לגמר. ברכות!

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.