2020: מלטה – סיקור The X Factor רטרואקטיבי

גם הפעם החליטה מלטה לבחור את הנציג לאירוויזיון באמצעות תכנית הריאליטי שירה "X Factor". ב-2019 שברה מלטה שנתיים שחונות והעפילה לגמר, אך סיימה רק במקום ה-14 עם "Chameleon" של Michela. האם עבור 2020 יגיעו מוכנים יותר?
את התכנית ליווה פרומו שניסה להציג את התכנית כמדורת השבט המלטית.

גם השנה המנחה הוא Ben Camille, ובשולחן השופטים יישבו Howard Keith Debono, Ira Losco, Alexandra Alden ו-Ray Mercieca.

פרק 1 – אודישנים
המתמודד הראשון הוא Ian Bondin. הוא בוחר לשיר שיר מקורי ומחרב אותו לחלוטין. השופטים מצביעים נגדו, למעט אלכסנדרה, שרואה בו משהו בוסרי, שניתן לעבוד איתו. 

מיד אחריו אנו חוזים בשורה של סירובים מהשופטים: Abigail Bartolo עם "Bound to You" של Christina Aguilera, המתמודדת Anne Marie Ellul עם "Hello" של Adele, המתמודד Etienne Bugeja עם "We Are the World", המתמודדת Nadesh Buhagiar עם "Stone Cold" של Demi Lovato, המתמודדת Patricia Utulu עם שיר לא מזוהה ו-Silvan Mula עם "Halo" של Beyoncé.

הבאה בתור היא Justine Shorfid, בעלת המראה אורבני משהו. היא בוחרת לשיר את "All I Want" של Kodaline. הביצוע מלא רגש ונשמה, היא מתרגשת ומרגשת וקונה את לב השופטים. יופי של אודישן. היא מקבלת "כן" מכל השופטים ועוברת לשלב הבא.

המתמודד הבא הוא Jurgen Volkov. מדובר בשם במה… הוא בוחר לבצע את "Say You Won't Let Go" של James Arthur. הוא מופיע תוך נגינה על גיטרה. זה בסדר, בחירה בטוחה של שיר, אבל נעדר כל אלמנט שיהפוך את זה למשהו מיוחד. אני מניח שלשלב זה זה מספיק. הוא עובר לשלב הבא.

המתמודד הבא הוא Kelvin Cassar. הוא מבצע את "Lucky You" של Eminem. בשנה שעברה ראפר סיים במקום השני, האם הפעם ראפר יכול לנצח? האודישן לא טוב, המיומנות שלו לא מספיק טובה. הוא מתרגש ועוצר את האודישן באמצע. זה בעייתי לבצע ראפ בלי ביטחון עצמי, זה פשוט לא עובר. הוא מסיים את דרכו הקצרה בתחרות…

ועכשיו הגיע זמן לכמה מתמודדים שעברו לשלב הבא: Eric Baldacchino, שביצע את "All I Want" של Kodaline, המתמודדת Jessica Micallef, המתמודדת Maria Ellul, שביצעה את "Ex's & Oh's" של Elle King, המתמודדת Sheriden Balzan, שביצעה את "7 Rings" של Ariana Grande, המתמודד Luke Vassallo שביצע את "Stand by Me" של Ben E. King ו-Ela Cachia שביצעה את "Clown" של Emeli Sandé.

הבאה בתור היא Maya Sesay. היא בוחרת לשיר את "Natural Woman" של Aretha Franklin. ביצוע מצוין ומפתיע, עד שהיא מגיעה לפיזמון ושם היא הולכת לאיבוד. יש שם כישרון בוסרי מאד, שצריך לאמן. השופטים מחליטים להעבירה לשלב הבא. אלכסנדרה רואה אהבה בעיניה וחיבור למוזיקה שהיא שרה. היא עוברת לשלב הבא.

אחריה עולה Cora Elizabeth Lewis, שמודה שהיא מעריצה גדולה של Ira Losco ושל שיר האירוויזיון שלה מ-2002, "Seventh Wonder". היא מבצעת גרסת אקפלה ל-"When I Was Your Man" של Bruno Mars. זה לא היה מושלם, אבל היה שם פוטנציאל. השופטים מחמיאים לה על הביטחון שלה ומעלים אותה לשלב הבא.

Lisa Marie Tabone התמודדה בשנה שעברה כחלק מצמד, אך לא הגיעה לשלב ההופעות החיות. ב-2016 לקחה חלק בקדם הג'וניור. היא בוחרת לשיר את "Lovesong" של The Cure בגרסת Soul. ביצוע טוב, קצת ריאליטי-שירה טיפוסי, שחצני מעט, אבל בהחלט מדויק יותר מהרבה אודישנים שראינו עד כה. היא כמובן עוברת לשלב הבא.

הרכב ראשון לעונה זו. הצמד Two Blocks Away. הם בוחרים לשיר מאש-אפ של "Wicked Games" של Chris Isaak ו-"Somebody That I Used to Know" של Gotye, feat. Kimbra. ביצוע סביר, מעט מנומנם ונעדר אינטנסיביות, לא מושלם ווקלית. הם יותר צמד של שירי פולק. אני חושב שזה לא מספיק טוב ושהיא ווקליסטית לא טובה. השופטים מחליטים להעביר אותם בכל זאת.

עוד צמד. Faraqui הם זוג בחיים ומורים במקצועם. הם בוחרים לשיר את "Stand by Me" של Ben E. King. הביצוע חובבני מאד, סתם קריוקי. הם לא עוברים לשלב הבא.

המתמודד Kersten Graham בוחר לשיר שיר מקורי. יש לו קול מעושן ורוקיסטי והשיר הוא בלדת פופ-רוק לא רעה בכלל. השופטים מעבירים אותו וזה די ברור שמדובר בבחור מוכשר. לדעתי יגיע להופעות החיות, אחד הכשרונות השנה. אלכסנדרה אומרת שהוא מאד טבעי ושולט בקולו. הוא עובר לשלב הבא.

המתמודד הבא הוא Edward Abdilla. למיטב הבנתי, הוא מספר על אמו שנמצאת בתרדמת ועל כך שהוא מוצא נחמה במוזיקה. הוא מבצע את השיר "Riptide" של Vance Joy בליווי יוקלילי. ביצוע טוב, למען האמת נשמע כמו בסטודיו, אבל מעט משעמם. הוא מספר שהוא בין היתר מפיק מוזיקלי.

המתמודד Luke Baldacchino בוחר לשיר שיר מקורי. הוא טכנאי במקצועו, וגם הוא מגיע עם סיפור אישי מרגש, שלא יכולתי להבין, כי אינני שולט במלטית. אירה דומעת, אני מודה שאני לא מבין מה קורה. זה למלמ"י. אלכסנדרה אומרת שהיא מרגישה הרבה אהבה ממנו למה שהוא עושה. ריי חושב שהוא מאופק מידי. לוק עובר לשלב הבא.

המתמודד הבא, Giovanni, מפגין ביטחון עצמי על ההתחלה. הוא מבצע שיר מקורי בשם 'Better The Devil You Know', אותו הוא מנגן על הגיטרה. אחד השירים המשעממים ששמעתי, והוא גם שוכח את המילים שלו עצמו בעצמו, אבל מצליח לעשות לימונדה מלימון ומבקש מהשופטים מילים כדי להרכיב את השיר תוך כדי. הוא קונה אותם והם מעבירים אותו לשלב הבא.

Michelle מבצעת את "Natural Woman" של Aretha Franklin. יש לה קול צלול, אבל קצת נעדרת נוכחות. היא מזייפת מעט בפיזמון. השופטים לא מרוצים ומבקשים לשמוע שיר נוסף. היא מבצעת את "I Just Want to Make Love to You" בגרסת Etta James. היא נשמעת הרבה יותר טוב ברג'יסטרים הנמוכים והקטע הקצר שהיא נתנה עוזר לה להרשים את השופטים. הם מעבירים אותה לשלב הבא.

Melicent Abela בת ה-26 מבצעת את "Always Remember Us This Way" של Lady Gaga. זה שיר קשר לביצוע, מאד גבוה, והיא נתקלת בכמה מהמורות בדרך. יש לה קול שמתאים למוזיקת קאנטרי. היא משתנקת באמצע והאודישן נגמר. ריי חושב שהיא עוד לא הגיעה לרמה הרצויה. Abela מסיימת את דרכה בתחרות.

המתמודדת האחרונה לתכנית זו היא Rodianne Vella. היא בוחרת לבצע את "Hasta Mañana" של ABBA, אבל זה לא מעבר לביצוע קריוקי בינוני מאד. גם היא תאלץ לראות את התכנית מהבית.

פרק 2 – אודישנים
המתמודד הראשון הוא Engelbert Compagno. הוא מבצע שיר בלתי מזוהה באופן בלתי מזוהה. האוורד מעיר לו על כך שהקול שלו רועד. גם בשיר השני הוא ממשיך לשיר באותו האופן והשופטים שולחים אותו לדרכו.

המתמודד הבא הוא איש המכירות, Dayle Camilleri המנומס. הוא בוחר לשיר את "Bruises" של Lewis Capaldi. יש לו קול מחוספס, אבל לא יותר מידי, והוא שר עם הרבה תשוקה בקולו. השופטים אוהבים אותו ומעבירים אותו לשלב הבא.

המתמודד הבא הוא מעצב השיער Justin Mamo. הוא מבצע את "Falling Like the Stars" של James Arthur. ביצוע חביב, ששכחתי ברגע שהוא הסתיים. השופטים מעבירים אותו לשלב הבא.

הבאה בתור היא Jelena Attard. תסלחו לי שגם כאן אני לא מבין את הסיפור הנוגע ללב. היא בוחרת לבצע את "One and Only" של Adele. ביצוע חזק, של מישהי שנראה שיש לה הרבה מה להציע כפרפורמרית. יש לה יכולות קוליות טובות מאד, וקצת נטייה לשיר מהגרון. אלכסנדרה מתרגשת ומעבירה אותה, וכך גם שאר השופטים.

אחריה עולה Nicole Mallia, אשר נעליה נקרעו בדרך, ולכן הגיעה לאודישן יחפה. מבצעת את "Price Tag" של Jessie J feat. B.o.B. יש לה קול גבוה ומלטף ובאופן כללי נראית בחורה סבבה. השופטים לא מעבירים אותה לשלב הבא משום מה. אלכסנדרה מבקשת ממנה לחזור בשנה הבאה.

המתמודדת הבאה היא Rebecca Mifsud, מורה במקצועה, שבוחרת לשיר את "La vie en rose" של Édith Piaf. קול סופרנו גבוה ואווירה אוורירית משהו. מאד חמוד, אבל לא בטוח איך זה יתורגם לבמה של התחרות… ריי אומר שזה היה מאד נעים. היא עולה לשלב הבא.

הבא בתור הוא Steve Azzopardi, עובד סוציאלי. הוא בוחר לשיר את "Lady Is a Tramp" של Mitzi Green. הביצוע הוא מאד של פעם, ממש כמו השיר. זה יותר כמו חיקוי של סגנון מסוים. למרות שווקלית הוא טוב, הוא קצת one trick pony. הוא לא עובר לשלב הבא, עם קול אחד בלבד לטובתו.

ועכשיו Cherton Caruana, סוכנת נדל"ן. היא מבצעת את "Young and Beautiful" של Lana Del Rey. הביצוע לא טוב ולא מדויק, אבל השופטים חלוקים בדעתם. ריי ממליץ להעביר אותה הלאה ולשים אותה בלהקה. הדעות חלוקות, אך היא עולה לשלב הבא.

המתמודדת הבאה היא Priscilla Borg, אמא במשרה מלאה. היא בוחרת לשיר את "Hallelujah" של Leonard Cohen. ביצוע מחריד בכל קנה מידה, כמו חתולים בעת ייחום. היא מסיימת את דרכה בתחרות כלאחר כבוד.

המתמודדת הבאה היא Estelle Imbroll, מורה בעלת מראה פקידותי משהו. היא בוחרת לבצע את "House of the Rising Sun". וואו, זה היה אחד האודישנים המפתיעים בעונה זו. הקול שלה עמוק ויפהפה ועומד בניגוד גמור לרושם שעשוי להיווצר מהמראה שלה. ביצוע מלא נשמה. כל הכבוד! היא עוברת בקלילות לשלב הבא.

המתמודד הבא הוא Cain Portelli, סטודנט. הוא מבצע שיר ראפ מקורי. ריי אומר שהוא יודע לא רק לעשות ראפ, אלא גם לשיר. השופטים מתרשמים ומעבירים אותו לשלב הבא.

Luanna Gatt, שעוסקת בבדיקות QA, מבצעת את "I'm Outta Love" של Anastasia ועולה לשלב הבא. הסטודנט Glenn Farrugia מבצע את "Say Something" של A Great Big World ו-Christina Aguilera ועולה גם הוא לשלב הבא.

הסטודנטית Demi Galea מבצעת את "Addicted to You" של Avicii ועולה לשלב הבא.

המתמודדת הבאה היא Bernadette Mangion, סטודנטית באוניברסיטת מלטה. גם כאן יש סיפור אישי, על כך שסבלה מבריונות בתקופת בית הספר.  היא מבצעת את "Rise Up" של Andra Day. היא מתרגשת והאודישן נקטע. בעידודו של ריי, היא חוזרת לשיר, אבל אני חייב להודות, שאני לא מתלהב יותר מידי מהקול שלה. עם זאת, היא עולה לשלב הבא.

הבאה בתור היא Janica Aquilina, מטמיעת מערכות חינוך. היא מבצעת את "All I Want" של Kodaline. היא מתוקה, אבל השירה חובבנית. זה נשמע בסדר, אבל זה ברמה של לשיר במקלחת. אפשר לשמוע את הכאב בקולה והשופטים אכן מתרגשים. עם זאת, כשמגיע רגע ההצבעה הם מחליטים שהיא לא מתאימה להמשיך בתכנית.

Kyle Kutajar התמודד בשנה שעברה כחלק מההרכב System21, שלא עברו לשלב ההופעות החיות. השנה הוא חזר לנסות לבדו. הוא בוחר לשיר את "I'm Not the Only One" של Sam Smith. משהו שם לא נשמע טבעי, הוא נשמע כמו מישהו שמנסה להרשים. משום מה הוא גורם לאלכסנדרה לדמוע. לי הוא בעיקר מזכיר חיצונית את Guy Sebastian. השופטים אוהבים אותו והוא עובר לשלב הבא.

Fitzpatrick Schembri, פקיד, הוא המתמודד הבא. הוא מבצע את "Tears in heaven" של Eric Clapton. אני חושב שהוא הקדיש את השיר לאביו שהלך לעולמו, אבל אני לא בטוח. ביצוע קצר, שלא הספיק לי על מנת לתת את חוות דעתי. השופטים טוענים שהיה טוב… ומעבירים אותו לשלב הבא.

הסוהר Chris Cassar מנסה את מזלו. הוא בוחר לשיר את "Photograph" של Ed Sheeran. יש לו קול עדין, קטן ויפה, אבל אני לא רואה הרבה נוכחות בימתית. עוד מוקדם לומר, אבל הוא יצטרך להפתיע ממש בשלב הבא על מנת להתקדם בתכנית. השופטים חושבים שהוא יסתדר בלהקה, ומעבירים אותו לשלב הבא.

יש לנו עוד סוהר! Anthony Scinto. ריי מתרשם מהאופי הנחמד של המתמודד. הוא בוחר לשיר את "No Good in Goodbye" של The Script. אכן עושה רושם של סוהר חביב, אך בהחלט לא כוכב. הביצוע סביר, אבל קצת קריוקי. השופטים מחליטים לאחד בין שני הסוהרים ולהפוך אותם לצמד. יה וורדיקה! הם בוחרים לשיר ביחד את "I Want It That Way" של Backstreet Boys. הקולות שלהם לא מתאימים בכלל, אבל השופטים מאוהבים ברעיון שהגו זה עתה ומעבירים אותם ביחד לשלב הבא.

Benjamin Attard, מדריך של ילדים אוטיסטים, מחקה את Elvis Presley ומבצע לפני כן מחרוזת של קלאסיקות שונות. הוא חמוד מאד, קול טוב, מעט מאנפף, לא בטוח כמה זה יחזיק מעבר להופעה או שתיים. השופטים מאד אוהבים אותו, בייחוד בזכות האופי שלו, והוא עובר לשלב הבא.

המתמודדת האחרונה לתכנית זו היא האחות Maria Magro. היא בוחרת לשיר את "Take Me to Your Heaven" של Charlotte Nilsson, השיר שזכה באירוויזיון 1999. ביצוע נוראי.

ניתן לצפות בפרק המלא כאן.

פרק 3 – אודישנים
המתמודדת הראשונה היא Jasmine Abela, שהשתתפה בקדם 2018. היא בוחרת לשיר "Best Part" של Daniel Caesar and H.E.R. יש לה קול חם ומלא נשמה והיא נראית מצוין, מעין לינה מחול המלטית. אני רואה אותה מגיעה רחוק בתחרות. השופטים כולם מתרשמים ומעבירים אותה לשלב הבא ללא שום שאלות.

אחריה מגיעה Chasmaine Sultana. היא בוחרת לבצע את "Rolling in the Deep" של Adelle. המבטא לא טוב והקול שלה גרוני מאד. היא מנסה לרקוד, אבל זה בעיקר נראה כאילו היא יצאה לבלות עם חברות ולשיר קריוקי. היא לא שולטת בקול שלה, מזייפת ונשמעת מאד חובבנית. ריי אומר שהיא צועקת, אבל יש לה כוח ושתמשיך להתאמן… היא מן הסתם, לא עוברת את האודישן.

המתמודדת הבאה היא Ludivine O'Toole, סטודנטית. היא בוחרת לשיר את האריה "Habanera" מהאופרה Carmen. חוץ מזה שהיא מזייפת ועושה מעצמה צחוק, היא גם מתפוצצת מצחוק באמצע האודישן. השופטים נהנים ממנה וחושבים שהיא משעשעת. משום מה, היא עולה לשלב הבא. הכי לא ברור עד עכשיו. אירה לוסקו אומרת שהיא נראית כמו כוכבת פופ קוריאנית.

ממשיכים עם רשימת מתמודדים שלא עברו את האודישן: Kirsty Vidal שרה את "Jar of Hearts" של Christina Perri. המתמודד Clive Isaac Gucci מבצע את "No Matter What" של Calum Scott. המתמודדת Michela Fenech Conti מבצעת את "The Bare Necessities" מתוך "ספר הג'ונגל". המתמודד Julian Sultana מבצע את "Titanium" של David Guetta feat. Sia. לבסוף Owen Stivala מבצע את "Take Me to Church" של Hozier.

המתמודד הבא הוא Paul Anthony, ארכיטקט. הוא בוחר לבצע את "One Woman Man" של John Legend. למרות המבט המאיים בעיניו, מצאתי שיש לו קול מעניין ושונה והוא מצליח לעמוד בתווים הקשים של השיר. הם מבקשים ממנו לשיר שיר נוסף והוא מבצע את "Gravity" של John Mayer. אלכסנדרה אומרת שהוא החבילה השלמה. אירה מוצאת אותו מעניין. הוא עובר לשלב הבא.

Danica Muscat חוזרת לניסיון נוסף. בשנה שעברה היא הגיעה ממש רגע לפני ההופעות החיות והודחה ברגע האחרון. היא גם משתתפת קדמים ותיקה, והשתתפה בקדמים של 2012, 2013, 2015, 2016 ובקדם הג'וניור ב-2008.  היא בוחרת לבצע את "Bohemian Rhapsody" של Queen. הביצוע נכון טכנית, ונועד להציג את היכולות הקוליות שלה. לא יודע אם תוכל להביא משהו חדש לתחרות. השופטים חלוקים בדעתה. אלכסנדרה לא ראתה את השינוי שרצתה לראות מהשנה שעברה. האוורד מצביע גם הוא נגד, והיא הולכת הביתה בידיים ריקות.

המתמודד הבא הוא Matt Blxck, שזכור בתור מי שביצע את "Toy" באודישן שלו בשנה שעברה. הוא בוחר לשיר את "Rocket Man" של Elton John. הביצוע הוא גרסת RnB לשיר וזה נשמע מאד טוב. ביצוע רענן, אמיתי ופשוט טוב. הוא טיפוס. אלכסנדרה לא חושבת שהוא מדהים ווקלית, אבל אוהבת את הצדדים השונים שהראה להם הפעם. הוא עובר לשלב הבא.

המתמודד הבא הוא Marston Farrugia, סוכן טלפוני(?). הוא בוחר לשיר את "Toxic" של Britney Spears. הוא מזייף כל תו בשיר והאודישן מסתיים במהרה. ריי מחמיא לאישיותו הצבעונית, אבל די ברור שהוא לא עובר לשלב הבא.

ושוב, רשימה של אודישנים קצרים שקיבלו "כן" מהשופטים ועברו לשלב הבא: Megan Caruana מבצעת את "Mercy" של Duffy. המתמודד Jake Camilleri מבצע את "Home" של Michael Bublé. המתמודד Logan Borg מבצע את "You Are the Reason" של Calum Scott. המתמודדת Hannah Elkekli מבצעת את "Somebody to Hold" של Lewis Capaldi. המתמודד Brad Cardona מבצע את "Hold My Girl" של George Ezra. לבסוף, Mark Spiteri מבצע את "No Matter What" של Calum Scott.

הבאה בתור היא Marija Bellia, שבוחרת לשיר שיר מקורי שלה. היא מרשימה מאד בביטחון שלה וביכולת הכתיבה שלה. הקול שלה מבוגר ממנה, וזה סבבה, יש לה signature voice. קל להתחבר עליה, וזו הייתה בחירה מצוינת לשיר שיר מקורי שלה. השופטים כולם מתלהבים. היא עוברת מן הסתם לשלב הבא.

גם המתמודדת הבאה, Chanelle Zarb, החליטה לשיר שיר מקורי שלה. הפעם עם פלייבק מלא מוכן. מדובר בפופ-RnB והיפ-הופ חביב מאד, ויש לה קול מלא נשמה. היא יכולה מאד לדבר לצופים הצעירים ואין ספק שיש לה את ה-X שב-X Factor. כל השופטים מצביעים בעדה.

המתמודד הבא הוא Dwayne Mifsud. גם הוא בוחר לשיר שיר מקורי, אותו כתב לאמו המנוחה. הפעם מדובר בראפ, מה שנדמה כבחירה פופולרית ב-X Factor מלטה. הוא עובר לשלב הבא.

Ilenia Camilleri, שהתמודדה בקדם הג'וניור ב-2015, בוחרת לשיר את "You're My World" בגרסה של Cilla Black. האוורד עוצר את האודישן והשופטים מבקשים ממנה לשיר שיר אחר. היא בוחרת לבצע את "Love Yourself" של Justin Bieber. יש לה קול מתוק, מאד ילדי, אבל יש לזה מקום לדעתי. השופטים חושבים שהיא מתאימה לשיר בלהקה, ומחליטים להעביר אותה הלאה.

המתמודדת הבאה, Chrissy Washington, היא אשת שיווק. היא בוחרת לשיר את "She Used to Be Mine" של Sara Bareilles. היא מדגימה לשופטים לפני כן את יכולתה לשמש ככרוז עם מבטא בריטי… הביצוע טוב, מאד מזכיר את המקור. ריי מבקש ממנה לבצע את "Jolene" של Dolly Parton והיא עוברת לשלב הבא.

המתמודדת האחרונה לתכנית זו היא Courtney Seguna, מניקוריסטית. היא בוחרת לבצע את "Cry" של Rihanna. הקול שלה מאד שטחי והביצוע לא הולך לשום מקום. ריי לא מבין למה היא הגיעה להיבחן. השופטים מנסים להיות עדינים ושולחים את קורטני הביתה בידיים ריקות.

ניתן לצפות בפרק המלא כאן.

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.