2019: בריטניה – סקירת שירי Eurovision: You Decide

הבריטים מתכוניים לאירוויזיון בתל-אביב. בשלוש השנים האחרונות בחרו הבריטים את שירם דרך הפורמט, Eurovision: You Decide! וכך גם השנה. הפורמט מעולם לא סייע להם והם סיימו במקומות בינוניים-נמוכים, כמו שהם בדרך כלל מסיימים. בשנה שעברה Surie, ששרה את אחד השירים החלשים בקדם, ניצחה את הקדם בזכות הופעה כריזמטית ותו לא. הבריטים שמורגלים יותר מידי בהצבעה בתכניות ריאליטי-שירה, נוטים לבחור את המבצע הטוב ביותר, ולשכוח את הצורך בשיר טוב ואפקטיבי. אז השנה החליטו הבריטים להתמקד בשיר: רק 3 שירים יתחרו בתחרות, כאשר לכל שיר ניתנים 2 ביצועים שונים. אולי זה ינטרל את הנטייה של הצופים והשופטים להזניח את השיר…. השאלה היא האם יש ברשותם שיר טוב, שיכול להביא לבריטניה הישג שמזמן לא רשמה? גם השנה את הקדם תנחה Mel Giedroyc, כאשר לצידה זוכה אירוויזיון 2015 משבדיה, Måns Zelmerlöw. הקדם יתקיים ב-8/02. להלן סקירת השירים המתחרים:

Bigger than Us
השיר נכתב על ידי Laurell Barker, מי שנמצאת בין הכותבים השנה של השיר של Margaret למלודיפסטיבלן, הייתה מכותבי השיר של Renaida במלודיפסטיבלן 2018, מכותבי "Legends" של Asanda בקדם הבריטי ב-2018 ומכותבי השיר השווייצרי לאירוויזיון, "Stones" של Zibbz, שלא הפעיל לגמר התחרות. שאר כותבי השיר הם שבדיים: John Lundvik, אשר סיים במקום השלישי במלודיפסטיבלן 2018 עם השיר "My Turn", היה מכותבי השיר "Little Bobbi" של United, שהשתתף בקדם הנורבגי ב-2012, כתב את "Natural" של Anton Ewald, שסיים במקום העשירי במלודיפסטיבלן 2014. כתב שירים ל-Björn Skifs, Agnes, Sanna Nielsen ועוד. כותב נוסף הוא Jonas Thander, אשר הלחין השנה את השיר "Renegades" של Linda Teodosiu, היה מעורב ב-2013 בכתיבת השיר של Andrei Leonte לקדם הרומני, "Paralyzed", ב-2016 הצליח להגיע לאירוויזיון כאחד הכותבים של השיר הליטאי "I've Been Waiting for This Night" בביצוע Donny Montell. השיר עלה לגמר והגיע למקום התשיעי. ב-2017 ניסה את מזלו במספר קדמים: הרומני, המלטי והליטאי. "Like I Love You", אשר כתב ל-Greta Zazza היה לחביב חובבים וסיים בקדם במקום השישי. שיריו התקבלו ב-2018 לקדמים של מלטה, ליטא, שבדיה, רומניה ופולין. בשבדיה מולדתו רשם את ההישג הטוב ביותר שלו בשנה שעברה, כאשר הבלדה שהיה שותף בכתיבתה, "My Turn" בביצוע John Lundvik, סיימה במקום השלישי במלודיפסטיבלן.

הגרסה של Michael Rice – מדובר בפאוור בלאד, שהולכת ונבנית ונשמעת כמו שיר גמר של אמריקן איידול או X Factor. אין כאן בשורה של ממש, מדובר בשיר אהבה המנוני מאד, המתנפל על המאזין ויכול לעבוד לטווח קצר בלבד. לכאורה, זה מה שצריך כדי להצליח באירוויזיון. ועדיין, השיר עשוי מידי, תפור לתחרות, שבדי במהותו. אם ייבחר כמו שחוזים, השופטים יכולים להרים את זה, אבל לא יותר מידי 3/5.

הגרסה של Holly Tandy – הולי היא בוגרת X Factor המקומי. הגרסה שלה הרבה פחות עוצמתית ופחות אפקטיבית מזו של מייקל. השיר נשמע מעט מסורס, קצת כמו פופ-קאנטרי על אסיד. לקראת סוף השיר יש ברייק במהלכו הקהל אמור למחוא כפיים. אין לה שום סיכוי מול מייקל. זה שיר שבלוני, שבגרסה הזו נשמע חיוור ולא זכיר 3/5.

Freaks
בין כותבי השיר ניתן למצוא את Jon Maguire, אשר היה בין 2011-2013 חבר בצמד עם Jon Lilygreen, נציג קפריסין לאירוויזיון 2011. מגווייר כתב שירים ל-Kodaline, Leona Lewis, Ilse DeLange ועוד. עוד בין כותבי השיר, הצמד Red Triangle, אשר כתבו ל-Take That, David Guetta, Ruth Lorenzo, James Arthur, Charlie Puth ועוד. כותב נוסף הוא Corey Sanders, שכתב ל-The Chainsmokers, Ilse DeLange, Kodaline ועוד.

הגרסה של Jordan Clarke – השיר מתחיל בלופ אלקטרוני מדבק, וממשיך כמידטמפו RnBי-פופי. בפיזמון זה כבר הופך לשיר אחר לגמרי, שיר ילדים כמעט. לא ברור אם נגמרה לכותבים ההשראה לכתוב שיר והחליטו לכתוב שני אקורדים כדי לסיים פיזמון. הקול של ג'ורדן מזכיר את זה של בנימין אינגרוסו, והשיר עצמו, כפי שחובבים כבר אמרו, נשמע כמו "Canon In D Major" של Pachelbel 2/5.

הגרסה של MAID – איזה שם מוזר ללהקה… "העוזרת"… הגרסה הזו מעט יותר sultry, אינטימית, שקטה, עם צליל בס מובהק, פחות אלקטרוני ופחות רוקיסטי. מצד שני, השיר הרבה פחות אפקטיבי, קצת מנומנם, ממצה את עצמו מהר מאד, ובעל פוטנציאל בימתי מוגבל למדי. ב-C Part הבנות פוצחות בשירת סופרן לא צפויה 3/5.

Sweet Lies
השיר נכתב בין היתר על ידי Lise Cabble הדנית, מי שקצרה היריעה מלספר על עבודותיה. ב-1995 הייתה מכותבי השיר הדני לאירוויזיון "Fra Mols til Skagen" של Aud Wilken, שסיים במקום החמישי. ב-2009 הייתה בין הכותבים של שני שירים בקדם הדני: "Big Bang Baby" של Claus Christensen ו-"Det' det" של Sukkerchok. האחרון הגיע לטופ 4 בקדם. ב-2010 הייתה בין הכותבים של שני שירים בקדם הדני: "Kæmper for kærlighed" של Sukkerchok ו-"Come Come Run Away" של Silas & Kat, שהגיע לטופ 4 בקדם. ב-2011 הייתה חלק מצוות הכותבים של השיר הדני לאירוויזיון, "New Tomorrow" של A Friend In London, שסיים במקום החמישי. ב-2012 הייתה מכותבי השיר המשתתף בקדם הדני "Universe" של Karen Viuff. ב-2013 הייתה מהכותבים של השיר הדני לאירוויזיון, שגם זוכה בתחרות כולה – "Only Teardrops" של Emmelie de Forest. גם לאחר הזכייה באירוויזיון, המשיכה לכתוב לקדם הדני: ב-2015 הייתה בין הכותבים של "Tæt på mine drømme" של Julie Bjerre, שסיים שלישי בקדם. ב-2018 השתתפה בכתיבת שני שירים בקדם הדני: "Riot" של Ditte Marie ו-"Starlight" של Anna Ritsmar. השנה היא בין כותבי השיר Nano למלודיפסטיבלן ואף כתבה שיר לקדם הליטאי, שהודח מוקדם מאד. עוד בין הכותבים ניתן למצוא את Esben Svane, לשעבר חבר להקת A Friend in London, אשר ייצגו את דנמרק באירוויזיון 2011.

הגרסה של Kerrie-Anne – לקרי-אן קול מלא נשמה. השיר מתחיל לאט ונבנה בדרמטיות לפיזמון האקסטטי. זה נותן לי וייבים של מועדונים בריטיים בניינטיז! הגשר מעט שלאגריסטי, אבל הפיזמון ההאוסי פשוט מחפה על הכל. זה קליל, כיפי, אך גם מעט מעט מתאמץ ורפטטיבי. עם זאת, גם את השיר הזה אני לא רואה רושם הישג משמעותי לבריטניה 3/5.

הגרסה של Anisa – גם לאניסה קול Soulful, אך כאן מדובר בגרסה המרגשת, בניגוד לגרסה המרימה של קארי-אן. בעוד הגירסה הקודמת היא יותר "כועסת", הגרסה הזו היא יותר "שבורת לב" ונוגה. זה מזכיר מאד בלדות של ליאונה לואיס. גם כאן ההפקה לוקחת לניינטיז, אבל יותר לבלדות הפחות להיטיות של מאריה קארי. זה נכון לעכשיו השיר החביב עליי והביצוע המועדף עליי בקדם. זה חשוף ונוגע, אבל ראוי להפקה עם יותר תשומת לב 3/5.

להלן דירוגי לשירי הקדם:

  1. Anisa – Sweet Lies
  2. Kerrie-Anne – Sweet Lies
  3. Michael Rice – Bigger Than Us
  4. MAID – Freaks
  5. Holly Tandy – Bigger Than Us
  6. Jordan Clarke – Freaks

אם אני נדרש לחזות את התוצאות, אני מאמין שהבריטים ייבחרו ב-Michael Rice, אם ייתן ביצוע משביע רצון. ייתכן וזו גם הבחירה הנכונה, כי כרגע הוא היחיד שיכול להביא את בריטניה לטופ 15 באירוויזיון 2019.

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.