2017: ליטא – שמינית גמר 1

24 שירים עלו מהשלב הקודם. 12 שירים מתחרים בשמינית הגמר הראשונה, בעוד 12 השירים הנותרים יתחרו בשמינית הגמר השנייה שתיערך בשבת הקרובה. מי שרד את השלב הקודם והעפיל לנוכחי? Sasha Song נציג 2009, שועלי הקדמים Aistė Pilvelytė, Mia ו-Edgaras Lubys. מבחינת הכותבים ניתן למצוא את Jonas Thander כותב השיר הליטאי בשנה שעברה ("I've been waiting for this night"), שהשנה   כתב את השיר של Greta Zazza שזכתה במופע השלישי של שלב המוקדמות, Aminata Savadogo, נציגת וכותבת השיר הלטבי לאירוויזיון 2015 וכותבת השיר של לטביה ב-2016 ("Heartbeat"), התקדמה לשלב הבא עם השיר אותו כתבה ל-Aistė Pilvelytė.ולבסוף, Vytautas Bikus, מי שעומד מאחורי השיר הליטאי לאירוויזיון 2015 "This time", עלה לשלב הבא עם השיר שהלחין ל-Neringa Šiaudikytė.

מוזר שבחרו להציב בשמינית גמר זו רק את אחת הזוכות של השלב הקודם, אני מדבר על Paula. שאר הזוכים/ות שובצו בשמינית הגמר השנייה. כמו בשבועות הקודמים הטלווטינג נפתח עוד לפני שהופיע השיר הראשון, והשופטים עצמם הצביעו בלילה בו צולמה התכנית (3 לילות לפני השידור). להלן ניקוד השופטים:

Ieva Zasimauskaitė – 12
Fusedmarc – 10
Edgaras Lubys – 8
Gytis Ivanauskas – 7
Paula – 7
Gabrielius Vagelis – 6
Gražvydas – 5
Benas Malakauskas – 4
Otreya – 3
E.G.O. – 2
Valdas Lacko – 2
Milda Martinkėnaitė & Saulenė Chlevickaitė – 1

כמו שניתן לראות, השופטים נתנו לשני שירים 7 נקודות ולשני שירים 2 נקודות.

E.G.O. – My story – "להקת בנים בבלדת פאוור-פופ בהפקה אלקטרונית. זה נשמע מאד אירוויזיוני, מסוג השירים שלא ימצאו עצמם במצעדים בלי הדחיפה של התחרות, וגם אז… הופעה טובה של השלישייה, נראים שיקיים. השיר עצמו בנוי נכון, קליט, גם אם לא מדהים מוזיקלית. 3/5"

בטלווטינג, פאולה במקום הראשון כשאחריה מילדה את סאולין וגיטיס הדראגיסט שלישי.

51.png

Benas Malakauskas – Rolling – "הוא קצת נראה איטי, אבל מחפה על זה בהרבה ביטחון, מבטא סביר ויכולת קולית טובה בלייב. שיר שנבנה בדרמה שלו, עם צליל פסנתר דרמטיים עד לפזמון השמח והמקפיץ. זה קצת מזכיר לי את One Direction, אבל מצליח לא להישמע כמו חיקוי חיוור, אלא כמו שיר מגובש ונחמד להאזנה. אני מודה כי זה חובבני, אבל עדיין בעל קסם כלשהו 3/5."

בטלווטינג, EGO שכבר הופיעו עולים למקום השלישי, בעוד בנס שזה עתה הופיע עולה למקום השישי.

52.png

Otreya – Last two weeks – "האיטריה עולה לבמה וחושבת שהיא מינימום קורטני לאב. היא עושה המון שטיקים עם הקול שלה, שמוציאים אותי מדעתי. השיר עצמו לא רע, רוק גרנג'י אמריקאי משנות ה-90, אבל כזה שעדיין נשאר פופולרי בקרב קהלים מסוימים ועדיין יכול לרדת בגרון. הוא לא מדהים בתחומו, אבל לא לגמרי רע. הופעה מצוינת 3/5."

בטלווטינג, EGO עולים למקום השני, בעוד בנס מתדרדר. אוטריה שזה עתה הופיעה, עולה למקום הרביעי.

53.png

Edgaras Lubys – Could it be? – "האמת? שיר נורא. אם זה זוכה זה חייב לעבור ריוואמפ עצבני. שום חלק בשיר הזה לא מתחבר לי לאחר, רק ביטים חדים ושטיקים אלקטרוניים. הבתים דווקא מבטיחים איזה אינדי-פופ מיוחד, אבל הפזמון שכולו לה-לה-לה הוא פשוט בלתי נסבל ומזכיר לי קצת את מלטה 2012… 2/5." אלוהים ישמור, אני חייב להוסיף שההופעה הערב הרבה יותר גרועה. הוא זז ורוקד כמו טמבל. למה שלא תעמוד ותשיר כמו בנאדם במקום לעשות תנועות מוזרות על הבמה. אוי, זה כל כך  מביך לצפייה.

בטלווטינג, אוטריה עולה למקום השני.

54.png

Milda Martinkėnaitė & Saulenė Chlevickaitė – Paperheart – "מידטמפו אייטיזי מפתיע, מלודי ופופי, גם אם מיושן. ההופעה הווקלית מצוינת, נשמע כמעט כמו פלייבק, הם באמת נשמעות מצויין ונותנות הופעה מלאת ביטחון. השיר זה קצת דנמרק של סוף הניינטיז תחילת האלפיימיז עם ביטים עדכניים או רטרו-ים, תלוי איך אתם מסתכלים על זה 3/5." הפעם הם החליטו לשדרג את ההופעה בכפפות מבטח תכולות. כל אחת מקבלת כפפה. מאחוריהן אמן רחוב שמצייר ציורי קיר בעודו לובש מסכה כדי לא לשאוף את הגזים הרעילים. הבנות יכולות למות מבחינתו.

בטלווטינג, אדגרס נהנה מפירות הופעתו המטופשת ועולה למקום השלישי, בעוד EGO יורדים לחמישי. בנס מתרסק למקום ה-11.

55.png

Ieva Zasimauskaitė – You saved me – בלדת פופ-רוק מודרנית, אבל כזו שיכלה להיחשב מודרנית החל מסוף הניינטיז ועד ימינו. במובן הזה מדובר בשמאלץ במסווה של שיר איכותי. בלדה אקוסטית עם ביטים עדינים ברקע. ההופעה הווקלית רחוקה מלהדהים והשיר עצמו, שמענו כבר כמוהו, ובכן, מהניינטיז. 2/5."

בטלווטינג, מילדה וסאולין עולות למקום השני בעוד אוטריה יורדת למקום החמישי.

56.png

Gytis Ivanauskas – Get frighten – "הפגאנים הגיעו! דמות דראג לבושה קרניים עצומות מלווה בחמישה רקדנים, בהופעה ושיר שהם ספק פארודיה ספק מחאה. רוב השירים היא צווחת "Ain't nothing obvious' get frighten". זה סטודיו 64, פוסט-דיסקו. לשיר שאיפות גדולות, שכן היא צועקת "Hello Europe" משל הייתה על הבמה בקייב. זה מטופש, אך חביב וקאלטי במידה. היא מנפצת אבטיחים על הבמה… 3/5."

בטלווטינג, המקום השני מתחלף ללא הרף, בעוד פאולה מובילה בבטחה. Ieva עכשיו במקום השני, גיטיס עולה לרביעי. הצמד מילדה את סאולין יורדות למקום החמישי.

57.png

Valdas Lacko – It's so unfair – "זמר מלא ביטחון עצמי על מבטא מזעזע ושיר שנשמע כאילו נדחה מהמלודיפסטיבלן של 2009. ההתחלה של הפזמון מאד אפקטיבית, אבל זה לא הופך את השיר לטוב, מרגיז, מתאמץ, B side של סינגל 2/5."

בטלווטינג, גיטיס פורצת קדימה ולוקחת את המקום הראשון מפאולה. EGO עולים לרביעי.

58.png

Paula – Let u go – "ציפיתי ליותר. השיר רוכב על ההצלחה של שירים כמו "Lean on" ו"Let me love you" של ג'סטין ביבר. הלופ האלקטרוני הזה יצא מכל החורים. זה בולט ועוד יבלוט בקדם הליטאי, אך ילך לאיבוד לחלוטין על בימת האירוויזיון. חיקוי של להיט רדיו 2/5." ניכר כי אחרי השלב הראשון היא כבר יודעת שהיא פייבוריטית ומנסה למכור את השיר בכל כוחה. ההופעה כמעט זהה לזו של גרטה זזה, ומעניין יהיה לראות אותן מתחרות זו בזו, שכן הן יושבות על אותה המשבצת.

בטלווטינג, גיטיס מקבלת מלא קולות!!! אדגרס עולה בחזרה למקום החמישי, בעוד בנס יורד למקום האחרון.

59.png

Gražvydas – Paint the sky blue – "השיר הוא מיד טמפו להקות בנים טיפוסי לחלוטין, אבל עם מלודיה מתקתקה שמתחלקת בגרון. מאד פופי. לקח לי זמן להבין שהזמר עוור וזה פתר לי כמה שאלות לגבי ההופעה. אני מודה שזה מקבל גם ממני קצת סימפתיה עקב כך. אבל אז ראיתי שהוא נכתב על ידי שבדי… שיר שבדי טיפוסי אם כך, שנשמע כאילו נדלה מהמלודיפסטיבלן ונחת היישר לזרועות הליטאים 2/5."

בטלווטינג, פאולה חוזרת למקום הראשון. היא וגיטיס מובילים את הטבלה וכל השאר רחוק רחוק מאחוריהם. וולדאס עולה קצת, אבל זה כבר לא יעזור לו.

60.png

Fusedmarc – Rain of revolution – "הזמרת מחליטה ללחשש במקום לשיר וחשה עצמה פאולה עבדול או זמרת מועדונים מהאייטיז. עיבוד זול זול זול לשיר פופ-ניו-וייב. באיזשהו שלב היא עובדת לצעקות, מנסה להפוך את השיר ל-Soul, ואז מבינים כמה בלאגן השיר הזה… כאב ראש. שמישהו יביא לי אספירין 2/5."

בטלווטינג, Gražvydas שזה עתה הופיע קופץ למקום השלישי. אוטריה וולאדס מתרסקים למקומות ה-10 וה-11.

61.png

Gabrielius Vagelis – Feel myself free – "לגבריאלוס קול מצוין, מלא נשמה, וויברטו מדויק ומבנה לסת מרשים. הוא עומד ללא ניע על הבמה, כאשר לצידו שני זמרי ליווי. זה נחמד ובוסרי, אבל אנטי-להיט מובהק. מושפע מאד מבלדות אדליות כאלה ואחרות… השיר ממצה את עצמו מהר מאד ולא מתרומם, זה קצת בלדת סינגר-סונגרייטר שקיבלה עיבוד גלומי משהו. הפזמון מזכיר לי מאד את הבתים של ליטא 2016…. 3/5." זה מרענן אחרי כל שירי הבלאגן ששמענו הערב, המיקום האחרון בסדר השירים גורם לו לבלוט לטובה.

בטלווטינג, גיטיס מתקרב לפאולה בצמרת. פיוזדמרק עולה למקום הרביעי.

62.png

אלו תוצאות הטלווטינג הסופיות. כפי שניתן לראות גיטיס עקף את פאולה, אך לא בהרבה:

Y8ue4EC.png

קולות הקהל מתורגמים ל-1-8, 10 ו-12 ובשקלול קולות הקהל והשופטים מתקבלות התוצאות הבאות, כאשר העולים לשלב הבא מודגשים:

  1. Gytis Ivanauskas – 19
  2. Ieva Zasimauskaitė – 18
  3. Fusedmarc – 17
  4. Paula – 17
  5. Gražvydas – 13
  6. Edgaras Lubys – 12
  7. Gabrielius Vagelis – 11
  8. E.G.O. – 5
  9. Benas Malakauskas – 4
  10. Otreya – 3
  11. Valdas Lacko – 3
  12. Milda Martinkėnaitė & Saulenė Chlevickaitė – 3

דירוגי האישי לשירי הערב הוא כדלקמן:

  1. Gytis Ivanauskas – Get frighten
  2. Gabrielius Vagelis – Feel myself free
  3. Milda Martinkėnaitė & Saulenė Chlevickaitė – Paperheart
  4. Otreya – Last two weeks
  5. Benas Malakauskas – Rolling
  6. E.G.O. – My story
  7. Gražvydas – Paint the sky Blue
  8. Paula Valentaitė – Never let you go
  9. Ieva Zasimauskaitė – You saved me
  10. Valdas Lacko – It's so unfair
  11. Edgaras Lubys – Could it be?
  12. Fusedmarc – Rain of revolution

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.