2021: בלגיה – Hooverphonic יחזרו לייצג את המדינה באירוויזיון

כבר עם ביטול אירוויזיון 2020, הכריזה בלגיה כי ההרכב הוותיק Hooverphonic ייצג אותם גם ב-2021. בצד הערכה רבה למי שעשויים להיות הווטרנים של אירוויזיון 2021, חובבים רבים עדיין כועסים על הלהקה, שלא שיתפה פעולה עם יוזמת ה-EBU בחודש מאי.

המבצעים
Hooverphonic היא להקה בלגית שהוקמה ב-1995. אף על פי שסווגה בהתחלה כהרכב טריפ הופ, היא הרחיבה במהרה את המנעד המוזיקלי שלה, הכולל רוק אלטרנטיבי, אלקטרוניקה, אלקטרופופ, רוק ואחרים. חברי הלהקה קראו לה במקור "הובר" (Hoover), אולם מאוחר יותר שינו את שמה ל"Hooverphonic", לאחר שגילו שלהקות אחרות כבר השתמשו בשם "הובר", וגם משום שרצו להימנע מבעיות משפטיות עם חברת הובר, יצרנית שואבי האבק. חברי הלהקה המקוריים היו הסולנית Esther Lybeert, הקלידן Frank Duchêne, הבסיסט Alex Callier, והגיטריסט Raymond Geerts. הסולנית Lybeert הקליטה מספר הקלטות דמו עם הלהקה, אולם עזבה אותה ביום בו הייתה אמורה הלהקה לחתום על חוזה עם חברת "סוני מיוזיק". הלהקה הביאה אז במקומה את Liesje Sadonius להקליט את האלבום "A New Stereophonic Sound Spectacular". זמן קצר לאחר יציאת האלבום, עזבה Sadonius את הלהקה. Kyoko Baertsoen, זמרת להקת הטריפ-הופ הבלגית "Lunascape", מילאה את מקומה למשך 3 חודשי סיבוב ההופעות האירופי ב-1997. בתחילת 1998 הפכה Geike Arnaert לזמרת הקבועה של הלהקה. הלהקה השיגה הכרה בינלאומית לאחר שהשיר "2Wicky" נכלל בפסקול הסרט "Stealing Beauty"‏ (1996) של ברנרדו ברטולוצ'י. השיר הופיע גם בפסקולי הסרטים אני יודע מה עשית בקיץ האחרון ו-"Heights". הריף העיקרי של השיר סומפל מלהיטו של אייזק הייז משנות ה-60, "Walk On By". בשנת 1998 תרמה הוברפוניק לאלבום המחווה לדפש מוד, "For the Masses", את גירסת הכיסוי שלהם לשיר "Shake the Disease". ב-1998 הלהקה הוציאה את האלבום "Blue Wonder Power Milk", עם הזמרת גייקה ארנרט בת ה-18. השירים "Renaissance Affair", "This Strange Effect" ו-"Eden" הושמעו בפרסומות של החברות פולקסווגן ומוטורולה. שלושת השירים זכו לחשיפה רבה. לקראת סוף שנת 1998, עזב Duchêne את הלהקה. בשנת 2000 יצא האלבום "The Magnificent Tree". השירים הבולטים מתוכו הם "Out Of Sight", "Mad About You", ושיר הנושא של האלבום. באותה שנה נתבקשה הוברפוניק לכתוב שיר במיוחד לטקס פתיחת יורו 2000 שהתקיים בבריסל, בלגיה. השיר בן 12 הדקות, "Visions", הפך לשיר האליפות והופעתה של הוברפוניק בטקס הפתיחה נראתה ונשמעה על ידי למעלה ממיליארד איש.
בשנת 2002 יצא אלבום הקונספט "Hooverphonic Presents Jackie Cane". בשנת 2003, הלהקה הוציאה אלבום שהוקלט חי בליווי תזמורת (ללא קהל) בשם "Sit Down and Listen to Hooverphonic". בדצמבר 2005 הוציאה הלהקה את אלבום האולפן החמישי שלה, אלבום כפול בשם "No More Sweet Music/More Sweet Music". בשנת 2006 עזבה הלהקה את חברת סוני/BMG. לסיום הקשר, יצא אלבום אוסף בשם "Singles '96–'06". באוקטובר 2007 יצא האלבום "The President of the LSD Golf Club". באוקטובר 2008, Arnaert הודיעה על עזיבתה את הלהקה לטובת קריירת סולו. בנובמבר 2010 יצא האלבום "The Night Before", עם הזמרת החדשה, Noémie Wolfs. במרץ 2015 היא עזבה את הלהקה. ב-2018 הצטרפה ללהקה הסולנית Luka Cruysberghs. מקור.
חבר הלהקה Alex Callier הוא כותב השירים העיקרי של הלהקה והיה מנטור בתכנית The Voice of Flanders בשנים 2011–2013 ו-2017–היום. הוא כתב עם Sennek את שירה לאירוויזיון 2018, "A Matter of Time". בנוסף כתב לאמנים בלגיים והולנדים דוגמת Kovacs ו-Isabelle A. סולנית הלהקה הנוכחית Luka Cruysberghs היא זוכת העונה החמישית של The Voice of Flanders, כאשר הייתה חלק מהנבחרת של Callier.
זמן קצר לאחר ביטול אירוויזיון 2020, רשות השידור הבלגית אישרה כי Hooverphonic ייצגו אותם גם ב-2021. 
הלהקה עוררה סערה זוטא במאי האחרון, כאשר היו היחידים מבין נציגי 2020, אשר סירבו להשתתף בקליפ "Love Shine a Light" אשר ביצעו כמעט כל משתתפי 2020 במסגרת התכנית "Eurovision: Europe Shine a Light". 

השיר
טרם נחשף שם השיר אותו ישירו Hooverphonic באירוויזיון 2021. עם זאת, ניתן להניח כי השיר ייכתב שוב על ידי Alex Callier מנהיג הלהקה. האחרון ציין בראיון באוגוסט, כי השיר כבר מוכן.

השיר "Release Me" בביצוע Hooverphonic נבחר להיות השיר הבלגי לאירוויזיון 2020, אשר לבסוף בוטל:

תגובה אחת הוסיפו את שלכם

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.