2020: מלטה – סיקור The X Factor פרק 7

השבוע שודר הפרק השביעי של The X Factor Malta, שנבחר שוב כפלטפורמה לבחירת הנציג המלטי לאירוויזיון 2020. בפרק זה ימשיכו המתמודדים שעברו את האודישנים הקודמים לנסות להרשים את השופטים במסגרת הופעות קבוצתיות, בשילוב הכשרה של מורים לפיתוח קול. להזכירכם, ארבעת השופטים שישפטו את האודישנים הם Howard Keith Debono, Ira Losco, Alexandra Alden ו-Ray Mercieca. המנחה הוא Ben Camille.

פרק 7 – מחנה אימונים
הפרק נפתח בהצגת ההרכבים השונים המתמודדים בתחרות. רבים מהם נוצרו על ידי ההפקה. המורים לפיתוח קול, שעובדים עם ההרכבים מסבירים על התהליך שעוברים המתמודדים. ההרכב הראשון להיבחן הערב הם הצמד Isaac & Miguel. הם בוחרים לבצע את "Dancing with a Stranger" של Sam Smith & Normani. הג'ינג'י מרשים ווקלית, השני נדמה כמו סייד קיק, אבל ביחד זה עובד. האם הם יצליחו בשלב ההופעות החיות? אני לא בטוח בכלל, זה עדיין חובבני.

המתמודדים הבאים הם Two Blocks Away. האם הם שרים שיר מקורי? הם נשמעים זוועה ביחד. לא הבנתי למה אירה מתלהבת מהם כל כך, ההרמוניות שלהם לא טובות. הוא צריך לשיר בלעדיה.

הבאות בתור הן שלישייה. הן מבצעות את "Came Here For Love" של Sigala & Ella Eyre. הן נשמעות טוב, ויכולות להיות שלישיית Rnb-Soul, זה מאד throwback לשנות ה-90 וזה יכול לעבוד להן.

עוד הרכב של שלישיית בנות ללא שם עולה על הבמה. אחת הבנות יושבת על כיסא ומנגנת על יוקלילי. הן מבצעות את "Good Boys" של Josie Dunne. הן נשמעות טוב יחד, מאד בוגרות בקול שלהן ומפגינות אינטלגנציה מוזיקלית. ההופעה כולה אקוסטית ללא פלייבק.

עוד הרכב ללא שם עולה על הבמה. הפעם מדובר ברביעיית בנים. אחד המבצעים מודה כי הוא מרגיש כמו אאוטסיידר. הם מבצעים את "Blue Suede Shoes", במקור של Carl Perkins. הם מזייפים ללא הכרה ונשמעים כמו כמה חבר'ה בהופעת קריוקי. הייתי שולח אותם הביתה מבלי לחשוב פעמיים. אם אני מבין נכון, שניים מהם הם הסוהרים שחוברו להם יחדיו. אחד מהם פותח בריקוד פורטנייט. 

צמד בנות ללא שם מבצע את "Lovely" של Billie Eilish. זה מתחיל טוב, אבל הופך לקרב קולות, שלא משתלב כל כך טוב זה בזה. כשהן שרות בקטן, הן נשמעות נהדר. כשהן צריכות להגיע לתווים הגבוהים, זה נשמע צורמני. ועדיין, מגיע להם מקום בשלב הבא.

ושוב מולנו שלישיית בנות. הן מבצעות את "Hey Mama" של David Guetta feat. Nicki Minaj, Bebe Rexha & Afrojack. אחת ההופעות היותר טובות ווקלית, והיותר מרימות בשלב זה. מקום בטוח בהופעות החיות, לפחות מבחינתי.

הבאות בתור הן רביעייה, ששרה את "Love on the Brain" של Rihanna. הן יכולות להישמע טוב ביחד, אבל זה דורש הרבה עבודה. כרגע זה תקוע על חובבני. אם לשפוט על ביצוע נטו, זה לא היה טוב.

עוד רביעיית בנות! מסתמן שזו עונה של להקות בנות. האם זה מה שייצג את מלטה באירוויזיון? הן מבצעות את "Runnin' (Lose It All)" של Naughty Boy feat. Beyoncé and Arrow Benjamin. מהביצועים הווקליים היותר טובים ששמעתי מבין ההרכבים המתמודדים השנה. יש שם כמה קולות מדהימים.

המתמודדים הבאים הם הצמד Yazmin & James. הם בוחרים לבצע את "You're the One That I Want" של John Travolta and Olivia Newton-John בגרסת בלדה אקוסטית. זה יומרני ואני לא אוהב ביצועים כאלו, אבל יש להם מקום בתחרות. צמד אורגני, שנשמע מאד שונה לאור ריבוי להקות הבנות השנה.

אנחנו עוזבים את ההרכבים ועוברים לזמרים. המתמודד הבא הוא Dav. Jr המופלא. האם הוא מבצע שיר מקורי? זה קצר מכדי שאזהה את זה. האודישן חביב, אך קצר מידי.

המתמודד הבא הוא Kyle Cutajar, המבצע את "Crazy" של Gnarls Barkley.

בקצב מהיר, המתמודדים מתחלפים. Karin Duff המעיקה כעת על הבמה.

הבאה בתור היא Justine Shorfid המדהימה. היא שרה את "Rise Up" של Andra Ray. היא מצוינת. ריי טוען שהיא תהיה כוכבת עולה.

המתמודדות הבאות הן Lorisanne ו-Charisse.

ועכשיו זמן סטלה. Mark Morales שר שיר, שאינני מזהה. יחסית למבצע, מדובר בביצוע יפה ורגיש.

Celine Agius מבצעת את "I'd Rather Go Blind" של Etta James. הביצוע גרוני למדי… אבל יש לה כמה יכולות קוליות שאי אפשר להתעלם מהן.

הבא בתור הוא Benjamin Attard שובה הלב עם "Hit The Road Jack" של Ray Charles. אלכסנדרה טוענת שזו הייתה פרשנות מעניינת. אני טוען שזה אותו שטיק, שחוזר על עצמו.

Giovanni היומרני עולה לבמה. אלכסנדרה המעיקה רוצה לגלות עוד.

אל הבמה עולים Matt Blxck, Marija Bellia, Cain Portelli ו-Nedved Galea.

ואחריהם, Lisa Marie Tabone, Dayle, Danika, Jelena Attard, Kylie, Matthew, Maria Ellul ו-Michelle.

הבא בתור הוא Paul Anthony. הוא בוחר לבצע את "The Lazy Song" של Bruno Mars. לא בטוח למה הוא קיבל כל כך הרבה תשומת לב, זה היה מאד בינוני.

הפייבוריטית Destiny בוחרת לבצע את "The Voice Within" של Christina Aguilera. זה ביצוע שנועד לייחצן את היכולות הוולקיות שלה, אבל הוא הכל חוץ ממרגש. ריי חושב שזה מושלם…

והנה עוד כמה הופעות משלב "מחנה האימונים":

Edward Abdilla, שמסתמן כאנטי כוכב של העונה, בוחר לבצע שיר שאינני מזהה.

Kersten Graham הוא הבא בתור, והוא נשמע כמו נציג מלטה טיפוסי…

Karl Schembri האופראי בוחר לבצע את "Never Enough" של Loren Allred.

Jurgen Volkov בוחר לבצע את "Sugar" של Maroon 5.

המתיומדד הבא הוא Jake Camilleri והוא מבצע את "Say Something" של A Great Big World & Christina Aguilera. אחד הביצועים הקצרים, אבל המרשימים שראיתי.

אחת התמודדות שיותר הרשימו בשלבים המוקדמים, Jasmine Abela, מבצעת את "Candlelight" של Zhavia. גם הפעם היא מפציצה.

מי הבנות שנבחרו לשלב הבא?

השופטים מכריזים על הבנים, שמעפילים לשלב הבא:

השופטים מודיעים לזמרים בקטגוריית "מעל 25", שעולים לשלב הבא:

ומי ההרכבים שעולים לשלב הבא?

לבסוף, המתמודדים והשופטים מתבשרים איזה שופט יהיה אחראי על איזו קטגוריה:
Ira Losco – בנות
Ray Mercieca 
– בנים
Alexandra Alden – מעל 25
Howard Keith Debono
 – להקות

ניתן לצפות בפרק המלא כאן. בשבוע הבא אתגר הכיסאות, בו רשימת המתמודדים תצומצם ל-6 מתמודדים בכל קטגוריה.

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.